ابزار سئو: [43 تا از بهترین ابزارهای سئو رایگان و پولی]

بهترین ابزارهای سئو (41 ابزار سئو رایگان و پولی)
آنچه در این مقاله میخوانید:

لیستی از 43 تا از بهترین ابزار سئو رایگان و پولی که می توانند به شما کمک کنند تا بهترین نتیجه را در SEO کسب کنید!

 

1. ابزار سئو: سمراش

برای دریافت نسخه کامل Semrush باید هزینه پرداخت کنید.

اما، می توانید از برخی از بهترین ابزارهایی که به صورت رایگان ارائه می کند استفاده کنید. یکی از ابزارهای مورد علاقه من Semrush ابزار جادویی کلمه کلیدی است. اگر برای یک حساب رایگان Semrush ثبت نام کنید، روزانه 10 اعتبار برای این ابزار دریافت می کنید.

برای تحقیق قطعی، مرتبط و موثر در مورد کلمات کلیدی، کافیست وارد حساب کاربری رایگان خود شوید و روی تب Keyword Magic Tool کلیک کنید. سپس، کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید، منطقه خود را انتخاب کنید و دکمه جستجو را فشار دهید.

ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush به شما امکان دسترسی به تحقیقات رایگان کلمات کلیدی را می دهد
سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را دریافت خواهید کرد. همچنین اطلاعات بسیار مفیدی مانند حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد.

 

ابزار سئو: سمراش

 

 

اما این تنها کاری نیست که می توانید با حساب رایگان Semrush خود انجام دهید. پیشنهادات بیشتر در حساب رایگان Semrush قابل دسترسی است. شما همچنین به موارد زیر دسترسی دارید:

  • ابزار ردیابی موقعیت
  • ابزار حسابرسی سئو سایت
  • ابزار مدیریت فهرست
  • هوش مصنوعی Semrush Copilot
  • قالب های محتوای سئو
  • دستیار نگارش SEO
  • جستجوگر سئو روی صفحه
  • مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی
  • ابزار مرور کلی کلمات کلیدی
  • بررسی اجمالی دامنه
  • همه بدون پرداخت یک سکه

 

فقط به خاطر داشته باشید که یک حساب رایگان Semrush به این معنی است که هر روز به مقدار نسبتاً کمی اعتبار محدود می شوید. هر روز 10 جستجو برای همه ابزارهای تجزیه و تحلیل دامنه و کلمات کلیدی جستجو می کنید. اما، این بدان معنا نیست که 10 جستجو در روز، برای هر ابزار.

برای مثال، فرض کنید یک دامنه را با ابزار Domain Overview آنالیز کرده اید و سپس با ابزار Keyword Overview جستجو کرده اید. این به عنوان دو واحد از 10 واحد شما در روز محاسبه می شود. اگر کمی گیج شده اید، راهنمای حساب رایگان Semrush همه چیز را با جزئیات کامل توضیح می دهد.

 

 

2. ابزار سئو: Answer The Public

150+ ایده کلمه کلیدی را در چند ثانیه پیدا کنید. اکثر ابزارهای SEO داده های خود را از یک مکان دریافت می کنند: Google Keyword Planner. پاسخ عمومی (Answer The Public) متفاوت است.

این ابزار عالی سوالاتی را که مردم در انجمن ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی می پرسند را پیدا می کند. و این سوالات را به کلمات کلیدی عالی تبدیل می کند.

بهترین ویژگی: “در مقابل. کلمات کلیدی” (“Vs. Keywords”)

تعجب خواهید کرد که چند نفر کلمات کلیدی “X در مقابل Y” را در گوگل جستجو می کنند.

(به عنوان مثال: “iPhone در مقابل Android” یا “SEMRush در مقابل Ahrefs”.)

و Answer the Public بخشی از نتایج را در بخش “در مقابل. کلمات کلیدی” می اورد.

 

 

3. ابزار سئو: Woorank

لیستی از بهبودهای سئو را در چند ثانیه دریافت کنید. این یک افزونه بسیار مفید SEO برای کروم است. اول، شما یک امتیاز کلی سئو کسب می کنید. سپس، این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه سئو داخلی و سئو خارجی سایت خود را بهبود ببخشید.

بهترین ویژگی: “چک لیست بازاریابی”

اکثر ابزارهای سئو فقط در مورد مشکلات به شما می گویند … نه راه حل.

اما با Woorank یک چک لیست دقیق SEO دریافت می کنید که می توانید از آن برای رفع هر مشکلی که با آن برخورد می کنید استفاده کنید.

 

 

4. HubSpot

برای سرنخ های ورودی بهینه سازی کنید. اکثر ابزارهای SEO فقط به ترافیک ارگانیک کمک می کنند، اما HubSpot به تبدیل ها نیز کمک می کند. نرم افزار بازاریابی و سئو HubSpot برای بهینه سازی محتوا برای فروش شگفت انگیز است.

این ابزار موضوعات محتوا را بر اساس ارتباط، رقابت و محبوبیت یک کلمه کلیدی پیشنهاد می کند. این به شما کمک می کند تا در مورد موضوعات اصلی کسب و کار خود محتوا ایجاد کنید.

کاربرانی که این موضوعات را جستجو می کنند نزدیک به تبدیل هستند و فقط به یک فشار ملایم نیاز دارند. ایجاد محتوا پیرامون آن موضوعات این کار را انجام می دهد.

باحال در مورد تبدیل ها چطور؟

نظارت بر داده ها برای کمک به افزایش ترافیک در سایت شما بسیار مهم است. از نقطه نظر تخمینی، این ابزار به شما امکان می دهد بدانید که چگونه ایجاد محتوا پیرامون موضوعات خاص به سودهای ارگانیک تبدیل می شود.

شما حتی می توانید موضوعات مهم را دنبال کنید تا از نزدیک رشد را دنبال کنید. این موضوعات می توانند مقالات بنیادین باشند که مستقیماً به صفحات فرود پولساز پیوند دارند.

بهترین ویژگی: “GSC Integration”

برای افزایش بازگشت سرمایه (ROI) ترافیک ارگانیک، کنسول جستجوی گوگل را با CMS HubSpot ادغام کنید.

پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی یک امتیاز مثبت برای کاربران طرح پولی است.

 

 

5. ابزار سئو: CanIRrank

به سرعت به این سوال پاسخ دهید: “آیا می توانم برای این کلمه کلیدی رتبه کسب کنم؟”.

CanIRank یک ابزار سختی کلمه کلیدی بسیار دقیق است.

و برخلاف اکثر ابزارهای رایگان سئو، CanIRank به شما توصیه های عمومی مانند زیر را ندارد:

“این کلمه کلیدی واقعا رقابتی است”

یا

“این کلمه کلیدی رقابت کمی دارد”

در عوض، به شما می گوید که آیا می توانید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید یا نه.

 

بهترین ویژگی: “چگونه می توانید این کلمه کلیدی را بهتر هدف قرار دهید؟”

CanIRank فقط برای تعیین اندازه رقابت صفحه اول نیست.

همچنین به شما پیشنهاداتی می دهد که می تواند به شما در رتبه بندی برای یک اصطلاح خاص کمک کند.

 

 

6. Google Lighthouse

Google Lighthouse یکی از ابزارهای سئوی رایگان است که توسط وب مسترها مورد استفاده قرار می گیرد. و فهمیدن دلیل آن آسان است. این یک افزونه مرورگر است که گزارش های دقیقی در مورد عملکرد سئو سایت شما و نکات کاربردی در مورد چگونگی بهبود آن به شما می دهد.

فقط باید افزونه را به کروم اضافه کنید و وقتی در صفحه‌ای هستید که می‌خواهید آنالیز کنید، آن را باز کنید. سپس روی «ایجاد گزارش» کلیک کنید.

سپس معیارهای مختلفی را در رابطه با عملکرد سایت به شما می دهد، مانند:

  • سرعت بارگذاری صفحه
  • قابلیت دسترسی
  • سئو

و بیشتر!

همچنین عناصری را در سایت شما نشان می دهد که در حال حاضر به عملکرد آن آسیب می رسانند. به علاوه، این گزینه را به شما می دهد تا در مورد نحوه بهینه سازی این عناصر برای بهبود عملکرد، مشاوره دریافت کنید.

 

 

7. تست موبایل دوستانه گوگل(Google’s Mobile-Friendly Test)

سایت خود را برای نمایه سازی موبایل اول گوگل آماده کنید. شاید شنیده باشید که گوگل اخیراً تغییر بزرگی در الگوریتم خود ایجاد کرده است. (این تغییر رسماً «نمایه‌سازی اول تلفن همراه» نامیده می‌شود.)

نتیجه نهایی این است:

اگر سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده است، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد.

خوشبختانه برای اینکه سایت خود را موبایل پسند کنید نیازی به یک توسعه دهنده تمام وقت ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را از طریق ابزار Mobile Friendly Test اجرا کنید.

و به شما می گوید که آیا گوگل سایت شما را سازگار با موبایل می داند یا خیر.

بهترین ویژگی: “مشکلات بارگذاری صفحه”

این ویژگی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کد سایت خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب، خزنده موبایل گوگل می تواند تمام منابع سایت شما را پیدا و فهرست کند.

 

8. SEOquake

SEOquake یکی دیگر از افزونه های رایگان مرورگر سئو است. این به شما امکان می دهد تا بسیاری از معیارهای مختلف موتورهای جستجو را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید، مانند:

  • بک لینک ها
  • به روز رسانی فهرست گوگل
  • رتبه بندی سمراش
  • شاخص بینگ
  • لایک فیسبوک
  • صفحه آرشیو وب
  • تعداد پین پینترست

عادت کردن به این ابزار در ابتدا می تواند کمی دشوار باشد، مخصوصاً برای مبتدیان. اما، هنگامی که شما از SEOquake استفاده کردید، به یک سلاح واقعاً ارزشمند در زرادخانه SEO شما تبدیل می شود. پس از نصب، نوار SEO در زیر URL هر سایتی که بازدید می کنید ظاهر می شود.

این بدان معنی است که شما می توانید بلافاصله داده ها را بدون نیاز به انجام کاری تجزیه و تحلیل کنید. می توانید از برگه ها برای تغییر معیارها استفاده کنید تا بتوانید داده های دقیق مورد نیاز خود را ببینید.

به عنوان مثال، می توانم معیارهایی مانند تاریخ کش گوگل را ببینم که به من می گوید آخرین بار چه زمانی صفحه ایندکس شده است.

 

 

9. ابزار سئو: Seed Keywords

ایده های کلمه کلیدی کاملاً تازه را پیدا کنید. اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دقیقاً به همین ترتیب کار می کنند:

  1. یک کلمه کلیدی seed را در ابزار وارد کنید.
  2. فهرستی از اصطلاحات مرتبط را دریافت کنید.

مشکل این رویکرد این است:

همه کلمات کلیدی سرنخ یکسانی را در این ابزارها تایپ می کنند.

خب، Seed Keywords رویکردی کاملا متفاوت دارد.

به جای اینکه کلمات کلیدی را از بین ببرید، از مشتریان خود می‌پرسید که چگونه شما را آنلاین جستجو می‌کنند. سپس، آن کلمات کلیدی بذر را در ابزار تحقیق کلمه کلیدی مورد علاقه خود تایپ کنید.

بهترین ویژگی: “Submit Query”

هنگامی که نتایج به دست آمد، می توانید از SeedKeywords برای جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی که افراد به شما داده اند استفاده کنید. به این ترتیب می توانید به سرعت نتایج جستجو را اسکن کنید و ببینید که این کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستند.

 

10. Exploding Topics

کلمات کلیدی محبوب را قبل از رقابت پیدا کنید. این ابزار رایگان سئو یک کار ساده را انجام می دهد:

موضوعاتی را که تازه شروع به ترند کرده اند به شما نشان می دهد. به این ترتیب، می توانید محتوایی را پیرامون این روندهای نوظهور ایجاد کنید (یا محتوای قدیمی خود را بر اساس یک کلمه کلیدی جدید بهینه کنید). این ابزار در حال حاضر حدود 2 هزار موضوع در پایگاه داده خود دارد. و هر هفته موارد بیشتری را اضافه می کنند.

بهترین ویژگی: دسته بندی ها

دسته‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به دسته‌بندی موضوعی خاصی که برای کسب‌وکارتان مهم است، بپردازید.

به عنوان مثال، فرض کنید برای یک برند مراقبت از پوست بازاریابی می کنید. خوب، شما “زیبایی” را بزنید و لیستی از موضوعات در حال ظهور را در آن فضا دریافت کنید.

 

 

11. ابزار سئو: GTmetrix

GTmetrix برای تجزیه و تحلیل سلامت فنی سایت شما عالی است. دریافت اطلاعات در مورد اندازه یک صفحه و ارزیابی زمان بارگذاری آن فقط چند دقیقه طول می کشد. نمای «Waterfall یا آبشار» نیز واقعاً مفید است. ترتیب و مدت زمان بارگذاری فایل ها را در صفحات شما نمایش می دهد. این به شما امکان می دهد مناطقی را که می توان بهبود بخشید شناسایی کنید و تلاش های خود را برای اطمینان از بارگذاری سریعتر صفحه خود اولویت بندی کنید.

 

12. Schema.org

نشانه گذاری طرحواره یا اسکیما برای سایت شما بسیار مهم است. داده های ساختاری را ارائه می دهد که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوا و زمینه صفحه شما را درک کنند. اگر نشانه گذاری طرحواره را در صفحات خود پیاده سازی نکرده اید، واقعاً موقعیت مناسبی را از دست داده اید.

یکی از بهترین گزینه ها استفاده از راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل است که شما را در این فرآیند راهنمایی می کند. برای مشاهده تمام طرحواره های مختلف، می توانید سلسله مراتب کامل را در HTML مرور کنید.

می‌توانید روی «یک صفحه برای هر نوع» یا «فهرست کامل انواع، نشان داده شده در یک صفحه» کلیک کنید. یا، می توانید یک عبارت خاص را با “TermFinder” جستجو کنید.

همچنین می توانید یکی از انواع طرحواره های رایج را انتخاب کنید. از اصطلاحات رایج برای شناسایی طرحواره استفاده کنید
برای مثال، روی «سازمان» کلیک کردم.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را پر کنید، کد را کپی کنید و مستقیماً در صفحات وب خود وارد کنید. هنگامی که به درستی پیاده سازی شود، نشانه گذاری طرحواره می تواند ظاهر صفحه شما را در SERP با نمایش قطعات غنی در کنار تگ عنوان و توضیحات متا شما بهبود بخشد. این به طور بالقوه می تواند با ترغیب کاربران به کلیک بر روی پیوند شما، نرخ کلیک شما را افزایش دهد.

 

 

13. ابزار SEO: سئوبیلیتی (Seobility)

یک تحلیل کامل سئو سایت دریافت کنید.

قابلیت SEO کل سایت شما را خزیده و به شما امکان می دهد از مسائل بهینه سازی موتور جستجو مانند موارد زیر بهره مند شوید:

  • آهسته بارگذاری صفحات
  • صفحات مسدود شده
  • مشکلات نقشه سایت
  • مسائل فنی سئو
  • و خیلی موارد بیشتر

شما معمولاً این نوع موارد را فقط از ابزارهای سئو پولی دریافت می کنید. بنابراین واقعاً خوب است که Seobility این داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین ویژگی: گزارش محتوا

این گزارش لیستی از صفحاتی که دارای مشکلات سئوی محتوا هستند را در اختیار شما قرار می دهد.

(چیزهایی مانند: محتوای نازک، عناوین متا از دست رفته، پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری.)

 

 

14. ابزار سئو: Ubersuggest

پیشنهادات کلمه کلیدی و داده های رقابت را دریافت کنید. Ubersuggest دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً فقط در ابزارهای سئو برتر یافت می شوند. و 100% رایگان است.

برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید (یا یک وب سایت رقیب که می خواهید در آن رتبه بالاتری کسب کنید) تایپ کنید. و Ubersuggest اطلاعات دقیقی در مورد دشواری کلمات کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و موارد دیگر در اختیار شما قرار می دهد. به علاوه، فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهادی را دریافت می‌کنید که بر اساس کلمه کلیدی که تایپ کرده‌اید است.

بهترین ویژگی: “مقایسه ها”

این ویژگی کلمات کلیدی “X در مقابل Y” را به شما نشان می دهد. در تجربه من، کلمات کلیدی X در مقابل Y فوق العاده دست نخورده هستند. مطمئنا، آنها ممکن است به اندازه کلمات کلیدی سنتی جستجو نکنند. اما آنها فوق العاده هدفمند و با تبدیل بالا هستند. و تا آنجا که می دانم Ubersuggest تنها ابزاری است که به طور خاص کلمات کلیدی X در مقابل Y را حباب می کند.

 

 

15. برنامه افزودنی Similarweb

Similarweb یک افزونه مرورگر بسیار خوب است که به شما امکان می دهد ترافیک وب، رتبه بندی کلمات کلیدی و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنید. این برای کروم، فایرفاکس، اج و اپرا در دسترس است.

یکی از بهترین چیزها در مورد Similarweb این است که استفاده از آن بسیار آسان است و دارای حداقل منحنی یادگیری است.

می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل سایت خود در عمق شگفت انگیز استفاده کنید. تنها با چند کلیک، می توانید داده های مربوط به جمعیت شناسی مخاطبان خود را مشاهده کنید.

شما همچنین می توانید رقبای ارگانیک خود را ارزیابی کنید و داده هایی را برای کلمات کلیدی مشترک خود دریافت کنید. داده های کلمه کلیدی رقیب را ببینید. نسخه رایگان Similarweb بسیار سخاوتمندانه است: یک ماه داده برنامه تلفن همراه، پنج نتیجه برای هر معیار و سه ماه داده برای ترافیک وب دریافت می کنید.

 

 

16. ابزار سئو: BROWSEO

سایت خود را از چشم یک موتور جستجو ببینید. همانطور که مشخص است، موتورهای جستجو سایت شما را بسیار متفاوت از شما می بینند. و BROWSEO نوع دید اشعه ایکس را که موتورهای جستجو دارند به شما ارائه می دهد.

بهترین ویژگی: پیش نمایش SERP

یک پیش نمایش شیرین از نحوه نمایش صفحه خود در نتایج جستجو دریافت کنید. این برای فهمیدن اینکه عنوان و برچسب توضیحات شما مناسب سئو هستند (یا خیلی طولانی) مفید است. و بهینه سازی عنوان و توضیحات می تواند به شما کمک کند تا کلیک های ارگانیک بیشتری دریافت کنید.

 

17.  Detailed.com

در مورد رقابت خود اطلاعات کسب کنید. Detailed لیستی از محبوب ترین سایت ها در صنعت شما را به شما ارائه می دهد.

به این ترتیب، می توانید بزرگترین رقبای خود را اندازه گیری کنید. (و آنچه را که انجام می دهند کپی کنید.)

بهترین ویژگی: “منشن ها”

این ویژگی به شما نشان می دهد چه کسی اخیراً به رقیب شما لینک داده است (و درباره آن توییت کرده است).

 

 

18. Grammarly

Grammarly یک افزونه مرورگر است که اشتباهات املایی و گرامری را تصحیح می کند و پیشنهاداتی را برای بهبود نوشتار در محتوای خود ارائه می دهد. پس از نصب، می توانید آن را در پس زمینه اجرا کنید. هر زمان که در حال نوشتن محتوا هستید، هر گونه خطا را برجسته می کند تا بتوانید آنها را اصلاح کنید.

Grammarly اشتباهات گرامری متن را تصحیح می کند. یا می‌توانید روی افزونه کلیک کنید و Grammarly را با کلیک کردن روی «Grammarly for Chrome» باز کنید تا بتوانید متن را در ابزار جای‌گذاری کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، Grammarly از شما می پرسد که اهداف شما برای قطعه محتوا چیست.

این ابزار به شما پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود محتوای خود می دهد. به علاوه، به محتوا امتیاز کلی و رتبه بندی برای صحت، وضوح، تعامل و تحویل می دهد.

 

پیشنهادات گرامری در مورد چگونگی بهبود محتوا

این به شما کمک می کند محتوای جذاب و بدون خطا ایجاد کنید که تجربه بسیار بهتری را برای خوانندگان شما فراهم می کند.

 

 

19. سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)

کمک به سئو را مستقیماً از Google دریافت کنید. هیچ لیستی از ابزارهای رایگان سئو بدون کنسول جستجوی گوگل کامل نمی شود. چرا؟ سرچ کنسول گوگل یک نرم افزار بسیار غنی از ویژگی های سئو است. و برخلاف تقریباً هر ابزار دیگری در بازار، می دانید که داده ها قانونی هستند. (به هر حال، از گوگل می آید.)

به عنوان مثال، می توانید از کنسول جستجوی گوگل به عنوان ردیاب رتبه برای بررسی رتبه سایت خود در SERP ها استفاده کنید.

بهترین ویژگی: گزارش پوشش شاخص

گزارش پوشش شاخص فهرستی از صفحات سایت شما را که ایندکس نمی شوند به شما ارائه می دهد. همچنین می توانید ببینید که چگونه می توانید همه چیز را به مسیر خود بازگردانید.

 

 

20. SERPoperator

این ابزار عالی به شما امکان می دهد SERP ها را در مکان ها و دستگاه های مختلف بررسی کنید. همانطور که احتمالا می دانید، نتایج جستجو بسته به اینکه کجا هستید و از چه دستگاهی استفاده می کنید، به طرز چشمگیری تغییر می کند.

(مخصوصاً برای جستجوهای محلی، مانند: “پیتزافروشی” یا “منظره”.)

و این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که ببینید نتایج دقیقاً چگونه برای کسی که در یک تلفن خاص از تقریباً هر شهر بزرگی در جهان جستجو می‌کند، جستجو می‌کند.

بهترین ویژگی: مقایسه دستگاه ها

ببینید نتایج در دو دستگاه تلفن همراه مختلف در کنار هم چگونه به نظر می رسند. SERPerator – آیفون، دستگاه ها را مقایسه کنید.

 

21. Google Trends

مانند Exploding Topics، گوگل تندز نیز به شما اطلاعات بی‌درنگ درباره موضوعات پرطرفدار می‌دهد. می توانید به گرایش های جستجو برای کلمات کلیدی مختلف نگاهی بیندازید و ببینید که آیا آنها در طول زمان در حال افزایش یا کاهش هستند.

به سادگی موضوع خود را وارد کنید و منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس این ابزار علاقه جستجوی موضوع را در بازه زمانی انتخابی شما به شما نشان می دهد. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری کسب کنید، به بخش «علاقه بر اساس منطقه فرعی» بروید تا ببینید که عبارت جستجو در مکان‌های مختلف چقدر محبوب است.

علاقه بر اساس منطقه فرعی همانطور که توسط Google Trend نشان داده شده است. علاوه بر این، Google Trends دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد 2 یا چند موضوع را با یکدیگر مقایسه کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که کدام موضوع علاقه بیشتری به جستجو دارد. Google Trends برای استفاده در هنگام انجام تحقیقات تخصصی نیز عالی است.

 

 

22. پلاگین سئو Rank Math

Rank Math یک افزونه محبوب سئو وردپرس است که می تواند به شما در بهینه سازی سایت و بهبود رتبه خود کمک کند. نسخه های پولی موجود است اما نسخه رایگان به شما امکان دسترسی به مقدار خوبی از ویژگی ها را می دهد.

این شامل:

  • 5 اعتبار رایگان هوش مصنوعی
  • 18 نوع طرحواره از پیش تعریف شده
  • URLهای متعارف خودکار
  • ادغام کنسول جستجوی گوگل
  • ابزار تحلیل سئو پیشرفته
  • 1-کلیک وارد کردن از Yoast SEO و AIO SEO
  • برای SEOPress روی import 1 کلیک کنید
  • هشدارهای سئو
  • امتیاز تجزیه و تحلیل سئو
  • تست های سئو ناموفق
  • قطعه های غنی از طرحواره AIO را وارد کنید
  • بیش از 30 تست دقیق سئو
  • راه اندازی تغییر مسیرها
  • و خیلی بیشتر.

یکی از بهترین مواردی که می توانید از رنک مث برای آن استفاده کنید، برچسب عنوان و بهینه سازی محتوا است. برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی تمرکز ارائه می کنید و Rank Math به آن امتیاز SEO می دهد.

سپس Rank Math به شما می گوید که آیا کلمه کلیدی Focus شما در برچسب عنوان، توضیحات متا، URL و محتوای بدنه محتوای شما استفاده شده است یا خیر. همچنین پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهینه سازی محتوای خود به طور موثرتر به شما می دهد. این یک راه عالی برای اطمینان از اینکه محتوای شما کاملاً بهینه شده است و شما را در بالا رفتن از SERP نگه می دارد، است.

 

23. ابزار سئو: Screaming Frog

مشکلات فنی سئو را در چند ثانیه پیدا کنید و برطرف کنید. بیایید با حقیقت روبرو شویم؛ پیدا کردن مشکلات فنی سئو در سایت شما می تواند دردسر بزرگی باشد.

این ابزار فوق العاده سایت شما را با استفاده از یک خزنده مانند گوگل می خزند. و گزارشی از مشکلات احتمالی (مانند خطاهای هدر HTTP، مشکلات رندر جاوا اسکریپت، HTML متورم، و خطاهای خزیدن) تولید می کند.

بهترین ویژگی: کشف محتوای تکراری

همانطور که ممکن است شنیده باشید، گوگل از محتوای تکراری متنفر است. خوشبختانه، می‌توانید از Screaming Frog برای شناسایی سریع صفحات با محتوای تکراری استفاده کنید.

 

24. Soovle

Soovle کلمات کلیدی محبوب را از پلتفرم هایی مانند گوگل، یوتیوب، آمازون، ویکی پدیا، بینگ، یاهو و Answers.com جمع آوری می کند. این به شما پایگاه داده ای از اصطلاحات می دهد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنید.

فقط با تایپ یک کلمه کلیدی، می توانید عبارات مرتبطی را که کاربران در پلتفرم های اصلی جستجو می کنند، مشاهده کنید. ممکن است یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای سئو باشد، اما دلیلی وجود دارد که هنوز بسیار محبوب است. با این حال، ارزش این را دارد که در نظر داشته باشید که حجم جستجو و نمره دشواری کلمه کلیدی را با پیشنهادات دریافت نمی کنید.

 

 

25. ShortPixel

اگر تصاویر موجود در سایت شما حجم فایل بالایی دارند، احتمالا سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهند. این می تواند برای کاربران بسیار خسته کننده باشد و می تواند منجر به نرخ پرش بالایی شود که قطعاً نمی خواهید.

ShortPixel یک ابزار عالی است که به شما امکان می دهد تصاویر خود را فشرده و اندازه آن را تغییر دهید تا زمان بارگذاری صفحه سریعتر شود. این امکان را به شما می دهد تا فایل های JPG، GIF و PNG را با حجم حداکثر 10 مگابایت آپلود کنید. برای حذف این محدودیت اندازه، فقط باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح SmartCompress خود را انتخاب کرده و سپس فایل های خود را آپلود کنید. سپس ShortPixel به طور خودکار تصاویر را فشرده و بدون کاهش کیفیت بهینه می کند.

ShortPixel همچنین به شما امکان می دهد URL خود را وارد کنید تا بتواند سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و تصاویری را که پیدا می کند بهینه کند. این به بهبود عملکرد سایت شما کمک می کند.

 

 

26. گوگل آنالیتیکس

ببینید مردم چگونه سایت شما را پیدا کرده و با آن تعامل دارند. باشه درسته! گوگل آنالیتیکس واقعا یک ابزار SEO نیست. اما اجرای یک کمپین سئو بدون آن تقریبا غیرممکن است. چرا؟ داده های گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که آیا تلاش های سئوی شما نتیجه داده است یا خیر.

من در مورد داده هایی مانند:

  • ترافیک ارگانیک
  • نرخ پرش
  • منابع ترافیک
  • زمان در سایت
  • سرعت صفحه

صحبت می کنم.

بهترین ویژگی: امکان ادغام Google Analytics و Google Search Console

گوگل آنالیتیکس به تنهایی فوق العاده قدرتمند است. اما وقتی آن را با کنسول جستجوی گوگل ترکیب می کنید چطور؟ این حتی قدرتمندتر است!

پیوند دادن حساب گوگل سرچ کنسول خود با گوگل انالیتیکس شما را با اطلاعات مفیدی مرتبط می کند، مانند کلمات کلیدی که مردم برای یافتن سایت شما، CTR ارگانیک شما و موارد جالب دیگر استفاده می کنند.

 

 

27. ابزار تحقیق کلمات کلیدی Reddit

این یکی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کوچک مورد علاقه من است. چرا؟ زیرا می تواند عباراتی را ایجاد کند که من احتمالاً با هیچ ابزار دیگری پیدا نمی کنم. این ابزار کلمات و عبارات Reddit را که تمایل دارند در subreddit های خاص ظاهر شوند، میخزد. بنابراین اگر می‌دانید که مخاطبان هدف شما در Reddit کجا می‌روند، این معدن طلایی از ایده‌های موضوعات کلیدی و محتوا است.

بهترین ویژگی: زمینه

این ویژگی شما را به موضوع واقعی در Reddit می برد. به این ترتیب، می توانید دقیقاً نحوه استفاده از آن کلمه کلیدی را در بحث ها مشاهده کنید.

 

28. MozBar

Mozbar یک افزونه مرورگر است که با اجازه دادن به شما برای مشاهده اقتدار دامنه (DA) سایت ها درست در SERP، در وقت شما صرفه جویی می کند. اما چرا این مفید است؟

فرض کنید می خواهید یک کلمه کلیدی را برای رتبه بندی هدف قرار دهید. با MozBar می‌توانید عبارت را در گوگل جستجو کنید و امتیاز DA و Page Authority (PA) را برای رتبه‌بندی سایت‌ها بدون نیاز به ترک SERP ببینید. این امکان ارزیابی سریع رقابت و فرصت های بالقوه را فراهم می کند.

نسخه رایگان همچنین به شما امکان می دهد نتایج جستجو را از موتورهای جستجوی جایگزین و عناصر درون صفحه مانند:

  • عنوان صفحه
  • توضیحات متا
  • تگ های سرفصل

بررسی کنید.

به علاوه، می‌توانید انواع مختلفی از لینک‌های موجود در یک صفحه مانند لینک‌های داخلی و خارجی Dofollow و Nofollow را برجسته کنید. اگر نیاز به بررسی سریع “برچسب متعارف” در صفحه دارید، می توانید این کار را نیز انجام دهید و همچنین ببینید چقدر طول می کشد تا صفحه بارگذاری شود.

 

 

29. افزونه وردپرس Yoast

بهترین افزونه سئو برای وردپرس بی تعارف!! اگر سایت شما بر روی وردپرس اجرا می شود، باید Yoast SEOرا نصب کنید.

این تا حد زیادی قوی ترین افزونه SEO در بازار است.

بهترین قسمت؟ 100% رایگان است.

بهترین ویژگی: ساخت نقشه سایت

نقشه های سایت به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا تمام صفحات سایت شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند. و با افزونه Yoast، لازم نیست هر بار که صفحه جدیدی به سایت خود اضافه می کنید، نقشه سایت خود را سرهم کنید. این به این دلیل است که Yoast نقشه سایت شما را به طور خودکار به روز می کند.

 

 

30. ابزار Panguin

به انتهای نزول رتبه بندی برسید. این ابزار ترافیک جستجوی شما را با به‌روزرسانی‌های شناخته شده Google مرتبط می‌کند.

چرا این مفید است؟ خوب، اگر متوجه شدید که رتبه شما در حول و حوش به‌روزرسانی بزرگ گوگل کاهش یافته است، می‌توانید بفهمید که چه مشکلی پیش آمده است… و آن را برطرف کنید.

بهترین ویژگی: به‌روزرسانی‌ها را روشن/خاموش کنید

Panguin به راحتی می‌تواند به‌روزرسانی خاصی را به صفر برساند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار محلی هستید که بر سئوی محلی تمرکز می کنید، فقط می توانید از Panguin بخواهید که به روز رسانی های Google را که بر نتایج محلی تأثیر گذاشته است را به شما نشان دهد.

 

 

31. ابزار سئو: Wordtracker

کلمات کلیدی رقیب خود را بدزدید. پیشاهنگ Wordtracker یک رویکرد منحصر به فرد برای تحقیق کلمات کلیدی دارد…

Wordtracker به جای وارد کردن کلمات کلیدی در یک ابزار، رایج ترین اصطلاحات را در یک صفحه به شما نشان می دهد.

به این ترتیب، می توانید به یکی از صفحات رقیب خود بروید … و کلمات کلیدی که آنها در محتوای خود استفاده می کنند را انتخاب کنید. (توجه: این فقط به عنوان افزونه کروم در دسترس است و برای فایرفاکس پشتیبانی نمی شود)

بهترین ویژگی: فرصت!

به شما نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی در لیست شما بهترین نسبت حجم جستجو و رقابت را دارند.

 

 

32. Cloudflare

Cloudflare یک شبکه تحویل محتوا (CDN) است که محتوای ثابت را در چندین سرور ذخیره می کند. استفاده از CDN به این معنی است که می توان محتوا را از مکانی نزدیک به آنها به کاربران ارائه کرد که منجر به زمان بارگذاری صفحه سریعتر می شود. همچنین به طور خودکار یک گواهی SSL رایگان برای سایت شما فراهم می کند. این واقعا شیرین است زیرا HTTPS سایت شما را ایمن تر می کند و همچنین یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل است.

 

33. ChatGPT

مطمئناً تا به حال از ChatGPT استفاده کرده اید، اما آیا می دانستید که می توانید از آن برای سئو استفاده کنید؟ خوب، شما می توانید! این ابزار واقعاً همه کاره است و می توانید از آن برای ایجاد محتوای بهینه، پیشنهاد کلمات کلیدی، ایجاد نشانه گذاری طرحواره، ایجاد عناوین متا و موارد دیگر استفاده کنید. برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید مطمئن شوید که از دستورات دقیق استفاده می کنید.

مهم است که بدانید، محتوایی که ChatGPT به شما می‌دهد، آماده انتشار در سایت شما نیست. محتوای ChatGPT نیاز به پالایش بیشتری دارد. اما با کمی تغییر و بازنویسی مناسب، محتوایی را برای سایت خود در کسری از زمانی که برای ایجاد آن از ابتدا صرف می‌شود، بهینه خواهید کرد.

 

 

34. بررسی کننده SERP محلی BrightLocal

هنگامی که در حال انجام سئوی محلی هستید، مهم است که صفحات خود را بهینه کنید تا شانس خوبی برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص مکان داشته باشند.

خوشبختانه، BrightLocal’s Local SERP Checker یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند این کار را انجام دهید.

بررسی کننده SERP محلی BrightLocal بینش های ارزشمندی را در مورد نتایج جستجوی محلی ارائه می دهد. شما می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل SERP در سطح محلی استفاده کنید.

این به شما امکان می دهد دید خود را ارزیابی کنید، فرصت های بهینه سازی را شناسایی کنید و عملکرد تلاش های سئوی محلی خود را پیگیری کنید.

با درک چشم انداز جستجوی محلی، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود دید سایت خود و جذب مشتریان محلی بیشتری اتخاذ کنید.

پس چگونه کار می کند؟

شما کلمه کلیدی و مکان خود را وارد می کنید و سپس کشور و زبان خود را انتخاب می کنید.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید نتایج را از جستجوی Google یا Google Maps ببینید.

 

 

اگر گزینه جستجوی گوگل را انتخاب کنید، نتایج به این صورت است.

 

 

سپس می توانید روی هر دکمه کلیک کنید و شما را مستقیماً به SERP ها می برد.

اگر گزینه Google Maps را انتخاب کنید، این همان چیزی است که دریافت می کنید.

 

 

به همین ترتیب، دکمه ها شما را به نتایج مربوط به صفحات مربوطه در Google Maps می برند. سپس این اطلاعات به شما کمک می کند تا تلاش های سئوی خود را برای مکان های جغرافیایی هدفمند بهتر بهینه کنید. بنابراین، می‌توانید از حداکثر دید و ارتباط در مکان‌هایی که برای کسب‌وکارتان اهمیت دارند، اطمینان حاصل کنید.

 

 

35. ابزار سئو: Hunter.io

Hunter.io یک راه عالی برای یافتن آدرس های ایمیلی است که می توانید در کمپین های لینک سازی خود از آنها استفاده کنید. به جای اینکه خودتان آنها را به صورت دستی پیدا کنید، استفاده از Hunter.io به این معنی است که فقط می توانید یک دامنه را وارد کنید و بلافاصله آدرس های ایمیل مرتبط با آن را پیدا کنید.

می‌توانید آدرس‌های ایمیلی را که به دنبال آن هستید، به‌عنوان سرنخ ذخیره کنید.

Hunter.io به شما کمک می کند تا سرنخ های ایمیل معنی دار پیدا کنید. به علاوه، می‌توانید نتایج را بر اساس نوع و بخش فیلتر کنید تا فقط آدرس‌های ایمیلی را که برای کمپین خود نیاز دارید ببینید. این ابزار می تواند تلاش شما برای ایجاد پیوند را سرعت بخشد.

 

 

36. ابزار سئو: Lipperhey

آنالیزور قدرتمند وب سایت! Lipperhey یک تحلیلگر سئو با امکانات کامل است که یک پنی هم هزینه ندارد.

بهترین ویژگی: پیشنهادات کلمه کلیدی

لیستی از کلمات کلیدی را برای افزودن به صفحات خاصی در سایت خود دریافت کنید. (که می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک بیشتری را از کلمات کلیدی دم بلند دریافت کنید.)

 

 

37. ابزار وب مستر بینگ (Bing Webmaster Tool)

سایت خود را برای بینگ بهینه کنید. Bing Webmaster Tools اساساً کنسول جستجوی Google است … اما برای Bing. بنابراین اگر می خواهید سایت خود را در بینگ نمایه (و رتبه بندی) کنید، ابزار وب مستر بینگ یک ابزار ضروری است.

بهترین ویژگی: ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ایده های کلیدواژه (و داده ها) را مستقیماً از Bing دریافت کنید. و برخلاف Google Keyword Planner، داده‌های Bing صرفاً برای جستجوی ارگانیک است (نه Bing PPC یا Adwords).

 

38. Dareboost

سایت خود را از نظر سرعت، سئو، امنیت و موارد دیگر آنالیز کنید. Dareboost صرفاً یک ابزار SEO نیست. اما سایت شما را برای مواردی که به طور غیرمستقیم روی سئو تاثیر می گذارد، مانند سرعت بارگذاری و امنیت سایت شما، تجزیه و تحلیل می کند.

بهترین ویژگی: اولویت ها

 

 

39. ابزار سئو: Siteliner

گزارش کامل سئو را به صورت رایگان دریافت کنید. Siteliner سایت شما را برای مشکلات سئو (مانند صفحات مسدود شده، تغییر مسیرهای بهم ریخته و لینک های شکسته) اسکن می کند.

بهترین ویژگی: مقایسه با سایت های دیگر

این به شما امکان می دهد سرعت بارگذاری و اندازه صفحه سایت خود را با سایت های دیگر در پایگاه داده Siteliner مقایسه کنید. برای محک زدن مفید است.

 

 

40. ابزار سئو: KWFinder

ابزار تحقیق کلمات کلیدی بی معنی. بهترین بخش KWFinder این است که استفاده از آن بسیار آسان است. اما اجازه ندهید این شما را فریب دهد که فکر کنید KWFinder قدرتمند نیست. این یک ابزار کلمه کلیدی قانونی است که بسیاری از افراد حرفه ای از آن استفاده می کنند.

بهترین ویژگی: LPS

LPS=قدرت پروفایل پیوند. این ویژگی اساساً به شما می گوید که برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی به چند لینک نیاز دارید.

بنابراین اگر کلمه کلیدی ای پیدا کردید که دارای LPS بالای 50 باشد، می دانید که برای رتبه بندی برای آن اصطلاح باید یک لینک سازی جدی انجام دهید یا خدمات لینک سازی را به یک تیم با تجربه بسپارید. پیشنهاد ویژه: دوره آموزش لینک سازی

 

 

41. ابزار سئو: People Also Ask

این ابزار رایگان سوالاتی را که در بخش «مردم همچنین می‌پرسند» در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند، به‌دست می‌آورد. تنها مشکل من با این ابزار این است که مدتی طول می کشد تا نتایج بارگیری شوند. اما می‌دانم که این به این دلیل است که در واقع باید جستجو را اجرا کند و سؤالات را از جعبه PAA بگیرد. که کمی طول می کشد. به طور کلی، ابزار بسیار جالبی برای یافتن کلمات کلیدی سوال است.

بهترین ویژگی: سوالات مرتبط

People Also Ask به شما سؤالاتی را نشان می دهد که معمولاً باید با کلیک کردن دستی روی کادر PAA در SERP ها آنها را دریافت کنید. به عنوان مثال، یکی از سوالاتی که ابزار به من نشان داد این بود که “کلید کلیدی خوب چیست؟”. و همچنین تعدادی سوال دریافت کردم که ارتباط نزدیکی با سوال اصلی داشتند.

 

 

42. ابزار سئو: Bulk Google Rank Checker

ابزار ساده و دقیق بررسی رتبه. اگر می خواهید ببینید برای یک کلمه کلیدی خاص در گوگل چه رتبه ای کسب می کنید، قطعا می خواهید از ابزار ردیابی رتبه استفاده کنید. این ابزار رایگان کلمه کلیدی باعث می‌شود فرآیند به‌خوبی انجام شود (و می‌توانید حداکثر ۱۰ کلمه کلیدی را به صورت رایگان بررسی کنید).

بهترین ویژگی: رتبه بندی موتورهای جستجو

ببینید در SERP ها در چه جایگاهی قرار می گیرید… و رتبه رقبای شما کجاست.

 

 

43. ابزار سئو: نمودار LSI

بهینه سازی محتوای پیشرفته. کلمات کلیدی LSI می توانند به ارتقاء سئوی صفحه شما به سطح بعدی کمک کنند. و این دقیقاً همان کاری است که LSIGraph برای انجام آن طراحی شده است: لیستی از کلمات کلیدی LSI را ایجاد می کند که می توانید در محتوای خود بپاشید.

بهترین ویژگی: تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهد کلمه کلیدی LSI را از لیست خود جستجو کنید. به این ترتیب، می‌توانید کلمات کلیدی LSI بسیار جذاب‌تری را برای استفاده پیدا کنید.

 

چیزی از لیست جا افتاد؟

اینها ابزارهای رایگان و پولی سئو مورد علاقه من هستند. و اکنون می خواهم از شما بشنوم:

آیا ابزاری وجود دارد که دوست دارید اما در این لیست ندیده اید؟ یا شاید شما یک سوال دارید؟ در هر صورت، همین الان با گذاشتن نظر در زیر به من اطلاع دهید. مطالعه بیشتر: بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

میانگین 5 از 5 - (1 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!
میخوای کسب و کار آنلاین و پرفروش داشته باشی؟
پس با ما تماس بگیر: 09017600858

مقالات محبوب

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

آخرین صفحات

آنچه در این مقاله میخوانید:

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر