سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی چیست؟تکنیک ها و نکات کلیدی و مهم سئو آف پیج (Off Page SEO)
آنچه در این مقاله میخوانید:

وقتی می خواهیم که یک سایتی را سئو کنیم، ابتدا این کار را با سئو داخلی انجام می دهیم. اما با این حال تا زمانی که روی سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off Page SEO) خود کار نکنید، احتمال کمتری دارد که در نتایج جستجو گوگل ظاهر شوید.

اصلی ترین بخش سئو خارج صفحه، ساخت بک لینک یا لینک سازی است. این به معنای پیوندی از سایت های دیگر به سایت شما می باشد. نتایج برتر در گوگل حدودا 4 برابر بیشتر از نتایجی که در موقعیت های 2-10 ظاهر می شوند، بک لینک دارند. با این حال، بهینه سازی خارج از صفحه برای موتورهای جستجو فقط مربوط به ایجاد بک لینک نیست.

بلکه ماجرا خیلی عمیق تر از آن است. به عنوان مثال، نام تجاری (URL سایت شما یا نام تجاری ذکر شده در سایت دیگری بدون لینک) یک جنبه جدایی ناپذیر از سیگنال های جستجوی خارج از صفحه است.

سئوی خارج از صفحه به سادگی به گوگل می گوید که دیگران در مورد سایت شما چه فکر می کنند. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی لینک ارزشمند به صفحات خود دارید، موتورهای جستجو فرض می‌کنند که محتوای فوق‌العاده‌ای دارید که برای کاربران ارزش ایجاد می‌کند.

مردم فقط مطالبی را که دوست دارند ذکر می کنند، ارجاع می دهند و به اشتراک می گذارند. حتی در یک تجارت سنتی، اگر محصول شما مفید و مقرون به صرفه باشد، از مشتریان فعلی خود ارجاعات شفاهی زیادی دریافت خواهید کرد.

اگر آماده هستید، همه چیزهایی را که باید در مورد بهینه سازی جستجوی خارج از صفحه بدانید، به شما راهنمایی می کنم.

 

سئو خارج از صفحه یا سئو آف پیج (Off Page SEO) چیست؟

«سئو خارج از صفحه» به تمام فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که شما و دیگران از وب‌سایت خود برای بالا بردن رتبه یک صفحه با موتورهای جستجو انجام می‌دهید. اگرچه بسیاری از افراد سئوی خارج از صفحه را با لینک سازی مرتبط می دانند، اما فراتر از آن است. بسیاری از فعالیت‌هایی که منجر به پیوند استاندارد در سایت‌های دیگر نمی‌شوند، برای بهینه‌سازی خارج از صفحه مهم هستند.

بهینه سازی موتورهای جستجو درون صفحه در داخل سایت اتفاق می افتد، در حالی که سئو خارج از صفحه خارج از سایت اتفاق می افتد. اگر یک پست مهمان برای وبلاگ دیگری بنویسید یا نظری بگذارید، در حال انجام تبلیغ سایت خود به صورت خارج از صفحه هستید.

 

آماده سازی سایت یا یک صفحه برای لینک سازی

 

پیوندها هنوز برای گوگل بسیار مهم هستند. در واقع، برای گوگل تقریبا غیرممکن است که ارزش هر صفحه وب را در صورتی که هیچ پیوندی به آن وجود نداشته باشد، تعیین کند. مهم نیست که محتوای صفحه چقدر مفید، تازه یا عمیق باشد.

صاحبان سایت اغلب وسوسه می شوند که از آماده سازی اولیه سایت برای ایجاد لینک صرف نظر کنند. اما مهم است که این اولویت را در ذهن تان داشته باشید. زیرا آماده سازی یک سایت برای لینک سازی کار شما را در آینده برای لینک سازی راحت تر می کند. خب حالا چگونه مطمئن می شوید که صفحات وب سایت شما برای ساخت لینک آماده هستند؟

 

1. صفحات داخلی خود را ساختاربندی مناسب کنید

صفحات داخلی بهینه شده می توانند تفاوت زیادی در رتبه بندی کلی شما ایجاد کنند. این شامل پیوند صفحات شما با استفاده از کلمات کلیدی تصادفی (با تاکید بیشتر بر نام تجاری شما) است. با توجه به مقاله  “200 عامل رتبه بندی گوگل”، تعداد لینک های داخلی به یک صفحه نشان دهنده اهمیت آن نسبت به سایر صفحات در سایت است.

با این حال، هنگام انجام این کار مراقب باشید. در یک مطالعه اخیر، Semrush دریافت که 42.5 درصد از وب سایت ها دارای لینک های داخلی شکسته هستند.

 

صفحات سیلو

برای بهینه سازی لینک های داخلی، باید صفحات سیلو داشته باشید که به صفحات دسته بندی شما و صفحات پشتیبانی (مقالات) متصل شوند. به این ترتیب، وقتی پیوندی را به صفحه اصلی ارسال می‌کنید، ارزش لینک از طریق دسته‌بندی و صفحات پشتیبانی جریان می‌یابد و در نتیجه عملکرد جستجوی شما را بهبود می‌دهد.

متخصصان سئو باهوش فقط لینک ها را در یک صفحه قرار نمی دهند. در عوض، آنها صفحات را به گونه‌ای قرار می دهند که هر پیوند، ارزش سئو را به سایر صفحات بهم پیوسته منتقل کند.

هیچ یک از صفحات داخلی شما نباید منفرد و تنها باشد. هر صفحه را به بخشی جدایی ناپذیر از سایت خود تبدیل کنید و ناوبری یکپارچه را در آن قرار دهید. این برای کاربران سایت شما و جذابیت شما برای موتورهای جستجو ضروری است.

در حالت ایده‌آل، صفحاتی که به موضوعات مشابه یا مرتبط می‌پردازند باید به یکدیگر پیوند داده شوند تا تجربه‌ای غنی برای کاربران فراهم کنند.

 

بهینه سازی صفحات داخلی

در بهینه سازی موتورهای جستجو، صفحات داخلی اغلب نادیده گرفته می شوند. بیشتر سئوکاران و صاحبان سایت متوجه نیستند که بخش زیادی از “ارزش سئو” یک سایت از نحوه ساختار صفحات داخلی ناشی می شود.

این معمولاً زمانی امکان پذیر می شود که شما پیوندهایی از صفحات با ارزش در همان سایت داشته باشید. اگر می‌خواهید ارزش پیوند سالم بین صفحات داخلی خود داشته باشید، صفحات خود را به درستی سیلو کنید.

به یاد داشته باشید که دیگر تنها به تعداد پیوندهایی که دارید مربوط نمی شود. کیفیت لینک ها به صفحات داخلی شما به اندازه ساختار خود صفحات مهم است.

در واقع، گاهی اوقات کاهش تعداد لینک هایی که به صفحات داخلی شما اشاره می کنند می تواند به تلاش های سئوی شما کمک کند.

 

2. ابتدا سئو داخلی  را انجام دهید

بهینه سازی موتورهای جستجو در داخل سایت (سئو داخلی) مهم است. زیرا که شما نمی خواهید گوگل سایت شما را نادیده بگیرد. من مطمئن هستم که به اندازه کافی در مورد متا تگ ها و چگالی کلمات کلیدی شنیده‌اید. با این حال، سایر عوامل مهم سئو داخلی وجود دارند که اهمیت دارند و اغلب نادیده گرفته می شوند.

یکی از دلایلی که بسیاری از سایت‌های معتبر دیگر در نتایج ارگانیک برتر ظاهر نمی شوند(منظور سایت های خارجی است) این است که از سئو داخلی حتی به صورت حداقلی غفلت کرده‌اند.

شما باید با استفاده از کلمه کلیدی که بهترین تعریف کننده آن صفحه است، به صفحات داخلی خود پیوند دهید.

وقتی صفحه فرودی ایجاد می کنید که دوست دارید در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، باید ارزش سئو بیشتری را از صفحات مهم خود به آن صفحه منتقل کنید.

اگر غول موتور جستجو صفحات زیادی را در سایت شما برای یک عبارت جستجوی خاص می بیند و مطمئن نیست که کدام یک از سایرین رتبه بالاتری داشته باشد، بدون توجه به ارزشی که ارائه می کنید، تلاش هایتان بی فایده خواهد بود.

و این همان چیزی است که فرآیند اصلی بهینه‌سازی برای موتور جستجو در داخل صفحه است. هیچ فرمول و راز جادویی وجود ندارد. فقط اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به خوبی ساختار یافته‌اند، کلمات کلیدی شما مشخص شده‌اند و سیگنال ها به روش صحیح به گوگل ارسال می شوند. این به بهبود رتبه موتور جستجو کمک می کند.

مثالی در سایت پانا مارکتینگ

بیایید یک مثال بزنیم. سایت پانا مارکتینگ با وجود صفحات متعدد که در نتایج برتر گوگل هستند، در برخی صفحات و کلمات خود که می تواند جایگاه بهتری داشته باشد، قرار نداشت. دلیل آن این بود که گوگل صفحات مشابه زیادی را مشاهده می کرد که نمی دانست کدام را در رتبه های برتر قرار دهد.

این ارتباط زیادی با پیوند داخلی صفحه یا عدم وجود آن داشت. این یک سیگنال قوی برای گوگل بود که این صفحه قابل توجه و شاید برای کاربران مفید است.

 

3. کلمات کلیدی موضوعی را حتی برای سئو خارج از صفحه انتخاب کنید

اگرچه پیوندها تنها ظاهر امر هستند، نتیجه سئو که هر عامل دیگری را کنترل می کند، کلمات کلیدی است که شما انتخاب می کنید. کلمات کلیدی بلوک های اساسی برای کمپین محتوای شما هستند.

در نمودار زیر، نمای دقیق‌تر سئوی داخلی نشان می‌دهد که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و کلیدواژه‌های اصلی به ترتیب 7.5% و 40% از سئوی درون صفحه را تشکیل می‌دهند.

 

 

 

کلمات کلیدی موضوعی

همه کلمات کلیدی با ارزش یکسان ایجاد نمی شوند. اگر می خواهید شانس هدایت ترافیک ارگانیک به سایت خود را افزایش دهید، باید کلمات کلیدی موضوعی را انتخاب کنید.

کلمه “موضوعی” به سادگی به معنای داشتن یا ارتباط با یک موضوع خاص است.

بنابراین، هنگامی که در حال انتخاب کلمات کلیدی هستید، روی آنهایی تمرکز کنید که به موضوع خاصی مرتبط هستند. شما نمی توانید شبکه خود را بیش از حد گسترده کنید. حال بیایید تا با مثال بیشتر و بهتر بررسی کنیم.

 

سایت پانا مارکتینگ که خدمات سئو را ارائه می دهد در نظر بگیرید. ما کلمات کلیدی مرتبط مناسب را پیدا کردیم و پیرامون آن محتوا ایجاد کردیم.

به سادگی کلمه کلیدی اصلی خود (خدمات سئو) را در گوگل سرچ کردیم و با بررسی سایت های رقبای خود به کلماتی که مرتبط با این عبارت هستند دست یافتیم و سپس برای آن ها محتوا ایجاد کردیم.

به یاد داشته باشید که شما برای کمک به دیگران در تجارت هستید. با دانستن کلمات و عبارات جستجویی که در جستجو استفاده می‌کنند، می‌توانید به راحتی محتوای خود را مطابق با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید.

 

کلمه کلیدی + نام برند

شما می توانید قدرت کلمات کلیدی خود را با در نظرگیری کلمات کلیدی دارای نام برند افزایش دهید. مثلا ما بجای هدف قرار دادن صرفا کلمه «دوره سئو»، عبارت “دوره سئو پانا مارکتینگ” را نیز برای آن صفحه مورد هدف قرار دادیم.

کلمات کلیدی با ذکر دامنه یا نام برند معمولا چندین نتیجه از یک سایت را در نتایج جستجوی گوگل نشان می دهند. البته، شما باید محتوای مفید و باکیفیت ایجاد کنید. هنگامی که رتبه چندین صفحه خود را در نتایج جستجوی Google مشاهده می کنید، مهم نیست که آن صفحات در چه جایگاهی قرار دارند. می توانید از طریق خرید و انتشار رپورتاژ آگهی، پیوند بیشتری را به آنها منتقل کنید.

 

کلمات کلیدی موضوعی با نام برند، به شما برتری نسبت به رقبا می دهند و به عنوان یک تکنیک پیشرو در سئو عمل می کنند. مهم نیست که چه تعداد از برندهای برتر در 10 نتیجه ارگانیک برتر حضور دارند. زیرا شما همچنان بازدیدکنندگان با انگیزه به سایت خود هدایت می کنید.

 

نحوه صحیح بکارگیری کلمه کلیدی

وقتی کلمات کلیدی را در بهینه سازی درون صفحه هدف قرار می دهید، فقط آن کلمات کلیدی اصلی را بارها و بارها تکرار نکنید.

در عوض، از مترادف های آن ها (LSI) استفاده کنید. کلمات کلیدی LSI یک هدف دارند: کمک به ربات های موتورهای جستجو برای استخراج معنی از کلمات کلیدی معمولی (به ویژه آنهایی که بیش از یک معنی دارند). به عنوان مثال، اپل، شرکت کامپیوتر در مقابل سیب، که میوه است.

در حالت ایده‌آل، اگر محتوایی را در مورد موضوعی مرتبط با شرکت اپل می‌نوشتید، گوگل از شما انتظار دارد که کلمات و اصطلاحات مرتبطی را که در سازمان مشترک است ذکر کنید.

 

از ذکر کلمه کلیدی اصلی خود (به عنوان مثال، دوره سئو ارزان) بارها و بارها در محتوای خود دوری کنید. گوگل آن را به عنوان بهینه سازی بیش از حد می بیند و ممکن است شما را جریمه کند.

 

چگونه کلمات LSI را بیابیم؟

شاید تعجب کنید که چگونه می توانید این کلمات مترادف را پیدا کنید. خبر خوب این است که چندین ابزار وجود دارد که می توانید برای تحقیق در مورد عبارات جستجوی LSI استفاده کنید. به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

 

  1. به Ubersuggest بروید و کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید (به عنوان مثال، خدمات سئو ارزان). روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.
  2. روی «Keyword Ideas» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  3. ایده های کلیدواژه را بنویسید
  4. کلمات کلیدی را انتخاب کنید

 

بهتر است تا عبارات کلیدی با حجم جستجوی بالا، نمره سختی سئو پایین و CPC بالا را انتخاب کنید. اگرچه این عبارات برای

مرحله آخر این است که ایده بهتری در مورد آنچه باید انجام دهید تا از رقبای صفحه خود پیشی بگیرید.

 

خلاصه

بهینه‌سازی کلمات کلیدی برای سئو داخلی به تحقیق، انتخاب و ادغام کلمات کلیدی خلاصه می‌شود که می‌توانید به راحتی برای آنها رتبه خوبی کسب کنید. نیازی نیست تا با برندهای برتر با قدرت دامنه بالاتر و قوی تر رقابت کنید.

به همین دلیل است که باید روی کلمات کلیدی طولانی نیز تمرکز کنید. شما قبلاً می دانید که چگونه آنها را پیدا کنید و از آنها برای بهبود رتبه بندی جستجوی خود استفاده کنید.

 

 

چگونه بک لینک های مرتبط، معتبر و کاربرپسند دریافت کنیم

در ژانویه 2022، گوگل 12.1 میلیون درخواست جستجو را پردازش کرد. به تمام ترافیک بالقوه‌ای که وب سایت شما می تواند دریافت کند فکر کنید اگر بتوانید فقط بخش کوچکی از این جستجوها را جذب کنید. چگونه؟

همانطور که سئوکاران، بازاریابان محتوا و وبلاگ نویسان می دانند، بک لینک ها در حال حاضر مهمترین عامل سئوی خارج از صفحه هستند.

به این دلیل که لینک های طبیعی از وب سایت های معتبر و مرتبط به عنوان یک “رای اعتماد” مستقل عمل می کنند که به موتورهای جستجو کمک می کند به وب سایت شما اعتماد بیشتری داشته باشند.

هنگامی که ربات جستجوی گوگل سایت شما را می خزد و به دنبال محتوای تازه می گردد (گاهی اوقات بسته به تنظیمات نقشه سایت شما)، صفحات جدید شما را فهرست می کند و آنها را برای کاربران جستجو آماده می کند.

پس از اینکه صفحات شما به ایندکس وسیع خود اضافه می کند تا در نتایج جستجو در صورت ایجاد پرس و جوهای جستجوی مرتبط بازگردانده شوند، گوگل از چندین فاکتور الگوریتمی برای تعیین رتبه آن صفحات استفاده می کند.

در دنیای سئو، ما از آنها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی گوگل یاد می کنیم. آنها عوامل تعیین کننده برای رتبه بندی صفحات وب سایت شما در نتایج گوگل هستند. خوشبختانه، لازم نیست همه فاکتورهای رتبه بندی را به خاطر بسپارید. این یک خبر عالی است. زیرا صدها مورد از آنها وجود دارد. اما مهمترین عامل در مورد سئو لینک ها هستند. خب البته نه هر پیوندی! بلکه لینک های با ارزش.

 

سایر عوامل سئو خارجی

 

  1. تعداد سایت های لینک دهنده
  2. تعداد صفحات لینک دهنده
  3. ارزش صفحات لینک دهنده
  4. ارتباط موضوعی صفحات لینک ها
  5. آثوریتی یا اعتبار دامنه سایت های لینک دهنده
  6. تعداد لینک های فالو و نوفالو
  7. نوع لینک های ساخته شده (متنی – عکسی و…)
  8. لینک درون متنی
  9. انکرتکست

 

در گذشته، اگر من 100 لینک به صفحه خود ایجاد می کردم، و شما فقط 20 لینک داشتید، گوگل صفحه وب من را معتبرتر و ارزشمندتر از صفحه شما می دید. زیرا کیفیت لینک در آن زمان چندان مهم نبود.

اما امروزه پیوندها به گونه‌ای متفاوت درک می شوند. وقتی گوگل لینکی را می بیند که به صفحه وب شما اشاره می کند، سؤالات زیادی ایجاد می شود. مثلا:

  • لینک از کجا میاد؟
  • چه چیزی باعث شد که صاحب سایت به شما پیوند دهد؟
  • کیفیت لینک چیست؟ (یعنی از یک سایت معتبر است؟)
  • لینک شما چقدر تازه است؟
  • پروفایل لینک شما چقدر طبیعی است؟
  • و غیره…

 

هنگام ایجاد لینک به سایت یا صفحات داخلی خود (که در سئوی امروزی ایده‌آل تر است)، روی پیوندهای مرتبط، معتبر و سئو پسند تمرکز کنید.

 

راه های دریافت لینک ارزشمند برای بهبود سئو خارجی

برای دریافت بک لینک روش های مختلفی وجود دارد. در اینجا برخی از رایج ترین و مؤثرترین آنها آورده شده است.

 

1. اصلاح لینک های شکسته

اگرچه تعداد زیادی پست در مورد لینک سازی شکسته نوشته‌ایم، اما متاسفانه، افراد زیادی این کار را انجام نمی دهند. بر اساس تحقیق سمراش، 40.5 درصد از وب سایت ها حاوی لینک های شکسته هستند. و شما می توانید با درخواست از وب سایت های دارای لینک های شکسته برای جایگزینی لینک ها با لینک های معتبر به سایت خود، از آن استفاده کنید.

لینک سازی شکسته آسان و سریعتر از وبلاگ نویسی مهمان است و می تواند راه قابل توجهی برای کسب لینک های مناسب فراهم کند.

بسیاری از لینک هایی که در وبلاگ های معتبر می بینید در واقع خرابند به صفحات 404 میرسند. با انقضای هاستینگ، سایت ها در حین انتقال فایل یا مهاجرت به هاستی دیگر، بهم می ریزند یا اشتباهات تایپی رخ می دهد و لینک ها قطع می شوند. آنها منجر به صفحات خطای 404 می شوند که برای کاربران جذابیتی ندارند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).

 

همه این لینک های خراب به نفع شماست!

هیچ چیز جدید یا جالبی در مورد تعمیر لینک های خراب وجود ندارد. این تاکتیک لینک‌سازی هرگز قدیمی نمی‌شود یا از بین نمی‌رود. زیرا اینترنت همیشه لینک‌های شکسته جدیدی خواهد داشت که باید اصلاح شوند.

اگر تعداد زیادی لینک خراب در وبلاگ خود دارید، و نمی دانید که آیا عملکرد جستجوی شما تحت تأثیر قرار می گیرد، لازم نیست نگران باشید. طبق وبلاگ رسمی گوگل وبمستر مرکزی و تاییدیه Semrush در سال 2021، صفحه 404 (خطا 404) یا صفحات شکسته بر رتبه سایت شما تأثیر نمی گذارد.

404 ها بخش کاملاً عادی وب هستند. اینترنت همیشه در حال تغییر است، محتوای جدید متولد می‌شود، محتوای قدیمی می‌میرد، و وقتی از بین می‌رود (در حالت ایده‌آل) کد پاسخ HTTP 404 را برمی‌گرداند. موتورهای جستجو از این موضوع آگاه هستند. دقت کنید که وقتی از شر صفحه‌ای در سایت خود خلاص می‌شوید، مطمئن شوید که کد پاسخ مناسب 404 یا 410 (به‌جای «نرم 404») را ایجاد کنید.

اگرچه گوگل دوست دارد یک صفحه خطای 404 مناسب را ببیند، آیا فکر می کنید این یک تجربه خوب برای کاربر است؟ قطعا نه.

وقتی افراد از یک صفحه نتایج ارگانیک روی صفحه وب شما کلیک می کنند، انتظار ندارند صفحه خطای 404 را ببینند، بلکه می خواهند محتوای دقیقی را که جستجو کرده‌اند ببینند.

مثال

تصور کنید که وقتی مردم برای یک عبارتی جستجو می‌کنند، چقدر آزرده می‌شوند وقتی که روی اولین نتیجه کلیک می‌کنند و صفحه خطا 404 را می‌بینند.

تعدادی از این جستجوگران احتمالاً آدرس سایت را علامت گذاری می کنند و عهد می بندند که دیگر هرگز از آن بازدید نکنند. بدیهی است که تجربه کاربری ضعیف به اینجا هم ممکن است ختم شود. و هیچ چیز بیشتر از یک تجربه کاربری ضعیف مردم را از خود دور نمی کند. که این خود نشانه‌ای طبیعی از خدمات کلی شما به مشتری به جستجوگر است.

نتیجه این امر می تواند فاجعه بار باشد. با توجه به شبکه طراحی ساکرامنتو، “85٪ از کسب و کار شما ممکن است به دلیل خدمات ضعیف به مشتریان از بین برود.”

 

مراحل لینک سازی شکسته

به طور خلاصه، لینک سازی شکسته به چهار مرحله ساده تقسیم می شود: تجزیه و تحلیل بک لینک در یک وب سایت مربوطه، پیدا کردن یک لینک شکسته، تماس با مالک، و اطلاع رسانی در مورد لینک های خراب خود.

از آنجایی که به مالک سایت کمک می‌کنید تا لینک‌های غیر کاربردی را پیدا کند، ممکن است به شما کمک کند که پیوندی به وب‌سایت خود اضافه کنید. در حالت ایده آل، در صورت لزوم، یک پیوند جایگزین ارائه دهید.

اگر من به یک صفحه وب خاص از وبلاگ خود پیوند زدم و متوجه شدم که پیوندها شکسته‌اند، به راحتی می توانم آن را با یک منبع مرتبط و با ارزش دیگر جایگزین کنم. اگر آن صفحه با ارزش بالا متعلق به شما باشد، هم ارزش سئو و هم یک لینک ارزشمند است.

به من اعتماد کنید، می توانید بار اول آن را درست انجام دهید و با استفاده از این تاکتیک، پیوندهای مناسبی را به صفحات وب خود بسازید.

 

اینفوگرافیک های جذاب ایجاد و توزیع کنید

شکی در این نیست: اینفوگرافیک ها هنوز کار می کنند و احتمالاً در آینده نیز به کار خود ادامه خواهند داد. از سال 2020، اینفوگرافیک ها چهارمین شکل رایج رسانه های بازاریابی محتوا بودند.

در حالی که اینفوگرافیک ها هنوز هم می توانند نتایج چشمگیری داشته باشند، باید بدانید که همه اینفوگرافیک ها به شکل یکسان مفید نیستند. بسیاری از بازاریابان محتوا از اینفوگرافیک ها برای جذب مخاطب مناسب، کسب لینک های معتبر و افزایش لیست مخاطبان ایمیلی خود استفاده می کنند.

چه یک شرکت B2B یا B2C باشید، می‌توانید از بازاریابی بصری برای ایجاد تعامل با مخاطبان هدف خود و کسب لینک‌های سرمقاله از سایت‌های مناسب استفاده کنید.

من عاشق ایجاد و توزیع اینفوگرافیک های جذاب هستم. مانند هر محتوای قانع‌کننده‌ای، وقتی به آن تبلیغ اولیه کافی می‌دهید، یک اینفوگرافیک شانس بیشتری برای ویروسی شدن دارد.

خبر خوب این است که وقتی مردم شروع به اشتراک گذاری اینفوگرافیک های شما می کنند، به طور مداوم ترافیک ارگانیک به وبلاگ خود ایجاد خواهید کرد.

در تجربه خود متوجه شدم که اینفوگرافیک ها 37.5 درصد بیشتر از یک پست وبلاگ معمولی بک لینک دریافت می کنند. این باعث می شود که ایجاد اینفوگرافیک به یک تاکتیک ایجاد لینک غیرقابل مقاومت تبدیل شود که قطعاً باید آن را امتحان کنید.

 

 

چگونه از جریمه های گوگل برای لینک های غیر طبیعی جلوگیری کنیم؟

بک لینک ها واقعا مهم هستند، به خصوص اگر می خواهید رتبه سایت خود را حفظ کنید. اما ما نمی توانیم در مورد سئو خارجی بدون ذکر جریمه های گوگل و لینک های غیر طبیعی صحبت کنیم. حقیقت این است که پیوندها می توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد جستجو تأثیر بگذارند، چه خوب چه بد.

اگر از وبلاگ نویسان حرفه‌ای بپرسید که کدام عامل به نظر آنها قوی ترین تأثیر را در رتبه بندی جستجو دارد، بسیاری از آنها می گویند “لینک”.

برندهای برتر، کسب‌وکارهای کوچک و صاحبان وبلاگ نیز به ساخت لینک مشغول هستند. داده‌های گزارش معیار بازاریابی جستجوی 2012 MarketingSherpa نشان می دهد که 59٪ از شرکت ها لینک سازی خارجی را انجام داده‌اند.

شما باید تا حد امکان از جریمه Google اجتناب کنید، زیرا بازیابی از جریمه می‌تواند دلهره‌آور و بسیار دشوار باشد.

بسیاری از چیزهایی که قبلاً مورد توجه گوگل قرار می‌گرفتند، مانند پیوندهایی از سایت‌های معتبر، دیگر آنقدر تأثیر قوی ندارند.

اکنون گوگل بیشتر نگران بهینه سازی کاربر، هدف کاربر و محتوای ارزشمند است. تمرکز دیگر روی عبارات جستجویی که افراد استفاده می کنند نیست، بلکه روی هدف آنها از استفاده از آن عبارت خاص است.

تجزیه و تحلیل کامل بک لینک می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام لینک ها برای سایت شما خوب یا بد هستند و چگونه از رادار جریمه گوگل دور بمانید.

این غول موتور جستجو هنوز جامعه سئو را به هیچ فرآیند گام به گامی برای ایمن ماندن معرفی نکرده است. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از جریمه نشدن سایت شما انجام دهید.

 

1. ابتدا محتوا ایجاد کنید و برای کاربران بهینه سازی کنید

احتمالاً از قبل می دانید که این به چه معناست. سوال این است که آیا کاربران خود را در اولویت قرار می دهید؟

برای اینکه واقعاً کاربران را در اولویت قرار دهید، فراموش کنید که کلمات کلیدی خود را چندین بار در پست ذکر کنید، به خصوص اگر به طور طبیعی جریان نداشته باشد.

اولویت قرار دادن کاربران فراتر از استفاده از کلمه کلیدی است. گاهی اوقات ممکن است هیچ کلمه کلیدی را مستقیماً هدف قرار ندهید، اما به نوعی محتوای شما بیش از حد تبلیغاتی به نظر می رسد.

کاربران دوست ندارند خرید و فروش شوند. در عوض، با ایجاد محتوای ارزشمند به آنها کمک کنید. تا جایی که می توانید، داده ها را در پست های وبلاگ خود ادغام کنید و از تصاویر بصری برای انتقال واضح تر پیام خود استفاده کنید. اگر با محتوای عالی به آنها کمک کنید، آنها بیشتر جذب شما خواهند شد.

 

2. از انکرتکس های متفاوت استفاده کنید

پس از انجام یک تجزیه و تحلیل کامل بک لینک و مشاهده اینکه لینک های شما از کجا می آیند، باید در مرحله بعد برای متنوع سازی متن انکرتکست های خود کار کنید.

متنوع سازی متن‌های انکرتکست به سادگی به معنای استفاده از عبارات کلیدی مختلف، نام‌های تجاری و اصطلاحات عمومی است تا گوگل لینک‌های شما را طبیعی و غیرقابل دستکاری ببیند.

به هر حال، اگر برای کسب پیوندها کار خاصی انجام نداده‌اید، پس پیوندهای شما نباید کلمات کلیدی دقیقی را در متن های لنگر خود داشته باشند، درست است؟

وقتی متن‌های انکرتکست را متنوع می‌کنید، مرتبط بودن را اولویت اصلی خود قرار دهید. گوگل پیوند شما را بر اساس موضوع صفحه ارجاع دهنده و میزان سازگاری موضوعی آن با موضوع شما تجزیه و تحلیل می کند.

شما می دانید که کنترل این که از کجا لینک ها را دریافت می کنید غیرممکن است. هر کسی می‌تواند محتوای شما را به اشتراک بگذارد و به آن لینک دهد.

از آنجایی که نمی‌توانید متن‌های لنگر یا لینک‌ها را کنترل کنید، باید بیشتر از نام تجاری خود به عنوان متن لنگر استفاده کنید.

 

مثال

اگر شما یک متخصص رسانه های اجتماعی هستید و با یک وبلاگ نویس ماشین مصاحبه می کنید، باید از نام تجاری خود به عنوان متن انکرتکست استفاده کنید.

دلیل آن این است که این موضوعات – ماشین‌ها و رسانه‌های اجتماعی – موضوعی یا ارتباط نزدیکی ندارند و Google از متن لنگر پیوندهای خارجی به صفحه برای قضاوت در مورد کیفیت، ارتباط و مفید بودن هر پیوندی که از آنجا اخذ شده است استفاده می‌کند.

آخرین، اما نه کم اهمیت ترین مورد، این است که مطمئن شوید که از سایت‌های با کیفیت بالا لینک دریافت می‌کنید. لینک‌های با کیفیت پایین را از صفحات خود حذف کنید، لینک‌های nofollow را در پروفایل لینک خود ترکیب کنید تا آن را طبیعی کنید، و محتوای تازه را برای افزایش نام تجاری منتشر کنید.

 

 

نتیجه گیری سئو خارجی (سئو آف پیج)

اگر می خواهید رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید، وقت آن است که از سایت خود خارج شوید و با کمک خدمات لینک سازی و خرید بک لینک، سئو و رتبه خود را بهبود دهید.

بدانید که Google Penguin و سایر بروزرسانی‌های الگوریتم ها در اصل نتایج جستجویی را که دارای تعداد زیادی پیوند ورودی نبودند، هدف قرار نمی‌دادند.

شما همیشه باید از استراتژی های لینک سازی کلاه سفید برای بهبود سئو خارجی خود استفاده کنید.

با این حال، باید وب سایت خود را برای دریافت لینک های معتبر آماده کنید. مطمئن شوید که سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و لینک سازی داخلی را به خوبی انجام داده‌اید.

وقتی صحبت از ایجاد یک تجربه محتوای بهتر می شود، همه چیز در پاسخ به سؤالات کاربر خلاصه می شود. با شناسایی سوالاتی که مشتریان ایده‌آل می پرسند شروع کنید. می توانید این سوالات را در شبکه های اجتماعی بیابید. ایجاد محتوای با کیفیت بالا یک تکنیک برتر SEO است که نمی توان بیش از حد بر آن تاکید کرد.

مهمتر از همه، بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک رویکرد بازاریابی سریع نیست. شما باید با دانستن اینکه تلاش‌هایی که امروز انجام می‌دهید در آینده به ثمر نشسته و در نهایت رتبه موتور جستجوی شما را افزایش می دهد و شما را به موفقیتی که می‌خواهید می‌رساند، نزدیک شوید. مهمتر از همه، ثابت و صبور باشید و به تدریج به بالای نتایج گوگل صعود خواهید کرد.

به نظر شما کدام بهترین روش های سئو خارج از صفحه برای بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک مهم است؟ نظر شما در مورد تقاطع بین سئو و حضور در شبکه های اجتماعی چیست؟

 

 

سوالات متداول سئو خارجی

سئو خارجی چیست؟

سئو خارج از صفحه شامل هر سیگنالی است که به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که سایت شما برای مخاطبان شما ارزشمند است. لینک های ورودی یکی از نمونه ها هستند.

 

برخی از عناصر سئو آف پیج چیست؟

پیوندها، بررسی ها، اطلاعات شرکت، ویدیو، پروفایل های رسانه های اجتماعی و مخاطبان

 

سئو داخلی چه ارتباطی با سئو خارجی دارد؟

با بهینه سازی سئوی درون صفحه خود، ارزش صفحه را افزایش می دهید، بنابراین لینک سازی را برای آن مطلوب تر می کنید.

 

کلمات کلیدی چگونه بر لینک سئو آف پیج تاثیر می گذارند؟

ویژگی‌های زیادی وجود دارد که به ارزش کلمات کلیدی در لینک‌های سئوی خارج از صفحه می‌پردازد، از جمله تجربه کاربر، استفاده از کلمه کلیدی اصلی و ارزش/عمق محتوای پیرامون کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط.

میانگین 5 از 5 - (1 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر

راههای ارتباط با ما

با شما تماس می گیریم!