لینک سازی خارجی و داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی و خارجی
آنچه در این مقاله میخوانید:

ما جدیدترین تکنیک ها، روش ها، استراتژی ها و معرفی کامل و مزایای لینک سازی داخلی و خارجی را برای درک بهتر اهمیت پیوندها در این مقاله گردآوری کرده‌ایم. پس آن را با دقت بخوانید یا ویدیوی زیر را در آپارات و یوتیوب ببینید.

 

 

لینک سازی چیست؟

لینک سازی یعنی ایجاد لینک های یک طرفه به یک وب سایت با هدف بهبود بازدید و رتبه در موتورهای جستجو انجام می شود( آن ها را “بک لینک” نیز می نامند.)  استراتژی های رایج لینک سازی شامل بازاریابی محتوا، ساخت ابزارهای مفید، اطلاع رسانی ایمیل، اصلاح لینک شکسته و خرید رپورتاژ آگهی است.

 

 

چرا لینک ها اینقدر مهم هستند؟

برای درک این موضوع، باید به روزهای قبل از وجود Google در اینترنت برگردید. در گذشته، موتورهای جستجو مانند یاهو! و آلتا ویستا بازیگران اصلی این میدان بودند. و آنها نتایج جستجوی خود را 100٪ بر اساس محتوای یک صفحه وب رتبه بندی می‌کردند.

تا اینکه گوگل وارد شد و با الگوریتم PageRank بازی را تغییر داد! گوگل به جای تجزیه و تحلیل محتوای یک صفحه، به تعداد افرادی که به آن صفحه لینک داده‌اند نگاه کرد.

و البته که حق داشتند و کارشون صحیح بود. نزدیک به 20 سال بعد، پیوندها هنوز بهترین راه برای تعیین کیفیت یک صفحه وب هستند. به همین دلیل است که بک لینک ها به عنوان سیگنال رتبه‌بندی گوگل باقی می مانند.

گفتنی است، به لطف بروز رسانی هایی مانند Google Penguin، گوگل اکنون بر کیفیت لینک (نه فقط کمیت لینک) تمرکز می کند. ممکن است که بگویید لینک باکیفیت دقیقا چیست؟ و چگونه آنها را بسازم؟ این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

چگونه لینک های با کیفیت بالا پیدا کنیم؟

قبل از اینکه به استراتژی های گام به گام لینک سازی بپردازیم، مهم است که بدانیم یک لینک خوب (یا بد) چیست. به این ترتیب، می توانید روی ایجاد لینک هایی تمرکز کنید که در واقع رتبه گوگل شما را بهبود می بخشد. در اینجا نحوه شناسایی پیوندهایی که واقعا ارزش ساخت لینک دارند، آمده است:

 

1. اعتبار صفحه

آیا صفحه‌ای که به شما لینک می‌دهد، در گوگل دارای رتبه است؟ اگر چنین است، آن پیوند تأثیر بزرگی بر رتبه‌بندی شما خواهد داشت. در واقع، اعتبار صفحه‌ای که به شما لینک می‌دهد بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد.

این به این دلیل است که پیوندهای صفحات معتبر اعتبار بیشتری (همچنین به عنوان رتبه صفحه) به سایت شما منتقل می کنند. (توجه: اگرچه گوگل اطلاعات PageRank را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذارد، اما همچنان از آن به عنوان پایه و اساس الگوریتم خود استفاده می کند.)

 

با استفاده از Semrush می توانید با یک کلیک رتبه صفحه (“PageRating”) را بررسی کنید. فقط کافی است تا URL را در Semrush قرار دهید و “امتیاز اعتبار صفحه” آن را بررسی کنید.

 

 

2. قدرت دامنه سایت

کیفیت لینک نیز توسط قدرت دامنه سایت تعیین می شود. به طور کلی، پیوند از سایتی مانند “ایسنا” تأثیر بسیار بیشتری نسبت به پیوند یک وبلاگ نویس ناشناس خواهد داشت. اگرچه به دست آوردن این پیوندها گران است، اما ارزش خرید و یا تلاش را دارند.

 

 

3. مرتبط بودن سایت

وقتی صحبت از لینک سازی می شود، درست است که اعتبار یک سایت مهم است، اما ارتباط آن سایت با سایت مقصد نیز مهم است. به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت در مورد رژیم غذایی دارید.

و شما یک لینک از یک سایت معتبر اما فعال در حیطه ورزش دریافت می کنید. آیا آن پیوند همچنان به حساب می آید؟ طبق مصاحبه یک کارمند سابق گوگل، واقعاً اینطور نیست.

 

 

4. جایگاه لینک در صفحه

آیا پیوند شما در محتوا قرار دارد؟ یا در فوتر یک صفحه دفن شده است؟ به نظر می رسد که مکان لینک شما در یک صفحه مهم است. به طور خاص، پیوندهایی که در فوترها و سایدبارها قرار دارند، تقریباً به اندازه پیوندهایی که در وسط محتوای صفحه یافت می شوند، ارزش ندارند.

 

5. آیا لینک را تیم تحریریه (تیم خود سایت) قرار داده شده است؟

مهم نیست که لینک شما در کجای صفحه ظاهر می شود، اگر آن لینک را خود ساخته باشید. به عبارتی دیگر، لینک هایی که شما در سایت های دیگر می سازید می توانند ویژگی هایی (Attribute) داشته باشند که ارزش لازم را به سایت شما منتقل نکنند.

 

انواع لینک و ویژگی هایش

لینک ها به 4 دسته کلی زیر تقسیم می شوند:

  1. لینک فالو (Follow): این تنها نوعی از لینک است که اعتبار و ارزش را منتقل می کند.
  2. لینک نوفالو (No-Follow): این لینک هیچگونه ارزش و اعتباری را منتقل نمی کند.
  3. لینک ایجاد شده توسط کاربر (UGC”= User Generated Content”): لینک هایی که توسط کاربران تولید می شوند.(ارزش کم)
  4. لینک تبلیغاتی (sponsored): لینک هایی که بابت درج آن پول دریافت می شود. (ارزش کم)

 

 

6. متن انکرتکست (Anchor text)

انکرتکست همان متنی است که قابل کلیک است و وقتی روی آن می زنید، وارد یک صفجه یا سایتی دیگر می شوید. همانطور که مشخص است، گوگل از متن انکرتکست به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

 

گوگل آن متن انکرتکست را می بیند و می گوید: « آن سایت از اکرتکست “طراحی سایت” استفاده کرد، پس صفحه‌ای که به آن لینک می دهد باید درباره «ایجاد و طراحی وب سایت » باشد.

البته، مانند هر چیزی در سئو، از انکرتکست غنی از کلمات کلیدی سوء استفاده شده است. امروزه ساخت تعداد زیادی لینک متنی با استفاده عینی از کلمات کلیدی، هرزنامه محسوب می شود.

 

 

7. کلمات پیرامون لینک (Co-Occurrences)

Co-Occurrences کلمات و عباراتی هستند که در اطراف پیوند شما ظاهر می شوند. گوگل احتمالاً از کلمات پیرامون لینک ببرای تشخیص و درک بهتر محتوای صفحه مبدا و مقصد استفاده می کند.

 

 

8. آیا لینک از یک پست مهمان بدست آمده است؟

چند سال پیش، گوگل آمد و گفت: ” پست مهمان دیگر تمام شد! زیرا خیلی اسپم و هرزنامه شده است!”

اما آیا این حقیقت دارد؟ خب، بستگی دارد!

 

در اینجا چند خط قرمز وجود دارد که می تواند پست مهمان را هرزنامه کند:

  • شخصی برای انتشار پست پول می گیرد.
  • پست حاوی انکرتکست دقیقا عبارت کلیدی است.
  • این سایت صرفا برای انتشار پست های مهمان ساخته شده است.
  • موضوع سایت به سایت شما ارتباطی ندارد.

اما اگر یک پست مهمان شگفت انگیز را در یک سایت معتبر و مرتبط منتشر کنید، چه؟ بنا به تجربه من، این پیوند می تواند به شما در رتبه بندی کمک کند.

 

 

روش های لینک سازی خارجی

حال بیایید تا ببینیم چه روش هایی برای لینک سازی خارجی وجود دارد. اگرچه روش های بیشماری ممکن است وجود داشته باشد (که برخی نیز ممکن است منجر به پنالتی سایت شما شوند!) اما ما تنها به روش های معتبر و البته موثر در اینجا می پردازیم.

 

1. خرید و انتشار رپورتاژ آگهی

با رپورتاژ آگهی در سایت های مرتبط و معتبر ایرانی و خارجی شما می توانید رتبه و بازدید سایت خود را افزایش دهید. البته این کار بهتر است که توسط یک متخصص سئو انجام شود. زیرا عدم رعایت نکات SEO ممکن است منجر به شک کردن گوگل به لینک و سپس جریمه آن شود. (راستی به شما نگفتیم که خرید لینک از نظر گوگل اشتباه است مگر اینکه برچسب تبلیغاتی یا نوفالو داشته باشد؟). پس این کار باید با استراتژی هایی انجام شود که برای الگوریتم های گوگل طبیعی به نظر برسد.

 

 

2. پست مهمان

با مقاله نویسی در یک سایت وبلاگی یا یک سایت مرتبط با موضوع سایت تان می توانید لینک مفید و با کیفیت برای خود بدست آورید. سایت های وبلاگی زیادی هستند که اجازه این کار را می دهند اما معدودی از آنها عبارتند از:

 

  • ویرگول

 

  • امیگو

 

 

 

3. فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به جذب لینک شود. البته باید بگوییم حتی منجر به جذب بک لینک هم اگر نشود، بازهم مفید است زیرا اولا خود یک لینک معتبری به سایت شما است (اگرچه اکثر این لینک ها نوفالو و UGC هستند) دوما خودشان برایتان بازدیدکننده هدفمند و مفید و واقعی می فرستند. (مگر هدف نهایی شما از لینک سازی خارجی همین نبود؟؟؟)

 

 

حرف آخر

بعد از ایجاد سایت و انجام سئو داخلی، برای اینکه سایت ما ترافیک بدست آورد، نیاز به لینک سازی خارجی داریم. در این مقاله هرآنچه که برای انجام این کار نیاز دارید را ذکر کردیم. علاوه بر این اگر بیشتر نیاز به کمک دارید، برای شما 2 پیشنهاد ویژه داریم:

  1. خدمات لینک سازی و خرید بک لینک برای کسانی که به لینک خارجی قوی برای سایت خود نیاز دارند.
  2. دوره جامع آموزش لینک سازی برای افرادی که می خواهند بیشتر و تخصصی تر با روش های لینک سازی آشنا شوند.

پس بهتر است که همین حالا تصمیم بگیرید که کدام یک از موارد بالا بیشتر می تواند برای شما مفید باشد. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم تا لینک سازی شما به صورت اصولی انجام شود.

میانگین 5 از 5 - (1 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر

راههای ارتباط با ما

با شما تماس می گیریم!