بلاگری چیست و چگونه بلاگر شویم؟

بلاگری چیست و چگونه بلاگر شویم؟
آنچه در این مقاله میخوانید:

واژه و کلمه «بلاگر»‌ (Blogger) از کلمه «Blog» گرفته شده است که به معنای «خبرنامه آنلاین» و یا «وب سایت آنلاین» است که فعالیت آن تولید محتوا به صورت پیوسته و مداوم است. همچنین به فردی که یک وبلاگ یا خبرنامه اینترنتی را مدیریت کند و در آن مطالبی را نوشته و به اشتراک بگذارد، بلاگر می‌گویند.

در کشور ما اشتباها به افرادی که در اینستاگرام مشغول به تولید محتوا هستند بلاگر گفته می شود. ولی اگر فضای اینستاگرام را همانند یک وبلاگ تشبیه نماییم، می‌توانیم بگوییم که اینستاگرام نیز نوعی روش بلاگری می تواند باشد.

امروزه، افراد خیلی زیادی وجود دارند که برای خود یک وبلاگ یا خبرنامه اینترنتی می‌سازند تا بتوانند در آن مطالبی را بنویسند و به اشتراک بگذارند.

با تمامی توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم، راههای تبدیل شدن به یک بلاگر (چه در یک خبرنامه اینترنتی و چه در اینستاگرام) خیلی هم راحت و ساده نیست. زیرا شما در ابتدای کار بایستی در یک زمینه مهارت خاصی داشته باشید. یا اینکه بتوانید با استفاده از روش های جدیدی مثل سخنان انگیزشی ، شیوه زندگی و نگرش‌های خود را با عموم به اشتراک بگذارید. و تبدیل به یک بلاگر و به مرور تبدیل به یک بلاگر موفق شوید.

 

برای بلاگر شدن از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه بلاگر شوید، در ابتدا باید یک دوربین با کیفیت یا گوشی خوب برای عکاسی تهیه کنید. همچنین باید در دوره های آموزشی پولی یا رایگان مختلف که آموزش عکاسی را یاد می دهند شرکت کنید تا بتوانید عکس های یونیک بگیرید. چنانچه آموزش دیدن برای شما سخت است، می توانید با یک عکاس حرفه‌ای همکاری کنید تا او عکس های با کیفیت برای شما تهیه نماید.

مطلب بعدی که بسیار حائز اهمیت است، شما باید مهارت تولید محتوا و نویسندگی نیز داشته باشید که این امر نیازمند آموزش تولید محتوا و تکرار و تمرین است. نحوه تعامل شما با مخاطبان هم بسیار مهم است. و باید بتوانید ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار کنید. همچنین در بحث ادیت و ویرایش عکس و فیلم نیز باید مهارت خود را با استفاده از اپلیکیشن ها یا آموزشهای دیگر در این زمینه تقویت نمایید.

 

به چه کسی بلاگر اینستاگرام گفته می‌شود؟

بلاگری اینستاگرام جزو مشاغلی است که در سالهای اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. بعضی وقت ها بلاگرها، یک کانال اجتماعی مانند اینستاگرام را برای تولید محتوا انتخاب می کنند و به تولید محتوا مشغول می شوند. بلاگر با توجه به تخصص و مهارتی که دارد، تولید محتوا ‌‌‌می‌کند.

به عنوان مثال در مورد خود و رشته تخصصی خودش مطالبی می نویسد و نظراتی را بیان می کند، یا کالایی را معرفی ‌‌‌می‌کند و یا عموم را تشویق می کند تا کارهایی را انجام دهند.

اگر شما یک آرایشگر باشید، عکس ها یا ویدیوهایی از محیط کارتان و کاری که انجام می دهید را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید و درباره آنها مطالبی می‌نویسید. شما به عنوان آرایشگر در حوزه آرایشگری که حوزه تخصصی خودتان می باشد، محتوا تولید می‌کنید و آن را منتشر می‌کنید، پس یک بلاگر محسوب می شوید.

با این وجود، بلاگرها انواع مختلفی وجود دارند و لزوما آرایشگر نیستند و می‌توانند در حوزه‌‌‌های تخصصی دیگری نیز به تولید محتوا مشغول باشند.
برای آشنایی با انواع بلاگرها بر روی این لینک بزنید.

 

درآمد بلاگرها چقدر است؟

بلاگری یک شغل تقریبا جدید و البته بسیار پردرآمد است که افراد زیادی دوست دارند در این حرفه ورود کرده و فعالیت نمایند. اما بهتر است قبل از ورود به این شغل، در مورد درآمد، نوع فعالیت، میزان زمانی که باید صرف این کار کنید و … تحقیق کنید.

یکی از مهمترین چالش ها و مسائل در مورد حرفه و شغل بلاگری در اینستاگرام، درآمد بلاگرها می باشد. بلاگر‌های اینستاگرام با توجه به فعالیتی که دارند و تعداد فالووری که جذب کرده‌اند، درآمدهای مختلفی دارند. البته استثناعاتی نیز وجود دارد.

به عنوان مثال ممکن است برخی از پیج‌هایی که زمینه تخصصی دارند اما تعداد فالوور کمی هم دارند، هزینه بیشتری نسبت به پیج‌های عمومی‌تر با فالوور زیاد برای تبلیغات در یک حوزه تخصصی درخواست کنند.

البته باید گفت که تعداد فالوور تنها ملاک برای کسب درآمد زیاد در اینستاگرام به حساب نمی آید، بلکه تعداد بازدیدها از هر پست یا استوری می تواند خیلی مهمتر از تعداد فالوور باشد.

 

 

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

هر فردی نمی‌تواند به یک بلاگر موفق تبدیل شود زیرا در وهله اول برای موفق شدن باید مسیر و روش مشخصی داشته باشد و به نکات مهمی که  در مسیر بلاگری وجود دارد توجه کرده و آنها را کاملا رعایت نماید. در ادامه نکاتی که در حرفه بلاگری باید مورد توجه قرار گیرد ذکر می نماییم.

 

موضوع مشخصی را انتخاب کنید

اگر ‌می‌خواهید بلاگر موفقی باشید، باید بتوانید خودتان را برجسته‌تر از دیگران نشان دهید. شما باید یک موضوع مشخص و خاصی را انتخاب کنید و درباره همان موضوع صحبت کنید.

 

محتوای با کیفیت تولید کنید

هرچقدر بتوانید محتوای با کیفیتی تولید کنید، تعداد فالورهای شما افزایش پیدا می کند و به دنبال آن تعداد بیشتری از افراد، محتوای شما را لایک و کامنت گذاری خواهند کرد. مثلا اگر محتوای شما حاوی تصویر باشد، باید از تصاویر شفاف و واضح و زیبایی استفاده نمایید. شما برای رسیدن به موفقیت در این شغل، باید روی خرید یک گوشی خوب و با کیفیت سرمایه گذاری و هزینه نمایید و عکسهای جذاب بگیرید و همچنین بتوانید نویسنده خوبی هم باشید.

 

با بلاگرهای دیگر همکاری کنید

هرچقدر بتوانید با افراد بیشتری که در حوزه تخصصی شما فعالیت می کنند همکاری کنید، مسیر موفقیت شما برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق سریعتر و آسان تر شکل می گیرد. از این رو باید صفحه یا کانال مربوط به این افراد را دنبال کنید و با آنها همراه شوید.

 

 

مهارت‌‌‌های اینستاگرام خود را ارتقا دهید

برای این منظور، اپلیکیشن‌‌‌های تولید محتوا، ویرایش و ادیت عکس، تولید پست و استوری را پیدا نموده و با آنها کار کنید و آموزش ببینید. همچنین مهارت‌‌‌های نویسندگی و عکاسی خود را تقویت کنید. از چیزی نترسید زیرا برای شروع نیاز به یادگیری تخصصی تمامی این مهارتها نیست. شما می توانید همراستا با تولید محتوا، مهارت‌‌‌های جدید را یاد بگیرید و در ادامه مسیر استفاده نمایید.

 

نویسنده: خانم زینب امیرگونه زاده

میانگین 5 از 5 - (1 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر

راههای ارتباط با ما

با شما تماس می گیریم!