برای جذب مشتریان محلی بیشتر، از این اشتباهات سئویی پرهیز کنید!

برای جذب مشتریان محلی بیشتر، از این اشتباهات سئویی پرهیز کنید!
آنچه در این مقاله میخوانید:

قبل از اینکه آماده رقابت در بازارهای ملی و جهانی شوید و برای جذب مشتریان محلی بیشتر، از این اشتباهات سئویی پرهیز کنید! زیرا که مهم است که موقعیت شرکت خود را در عرصه محلی تقویت کنید. این در مورد تمام جنبه های فعالیت سازمانی صادق است. به خصوص وقتی صحبت از تبلیغات آنلاین و همچنین سئو می شود. سئو سایتهایی با موضوعات خاص (معروف به سئوی نیچ) با سئوی معمولی متفاوت است و برای جلب رضایت مشتریان محلی باید با ویژگی های منحصر به فرد و تکنیک های اثبات شده آن آشنا باشید.

 

 

 

از 5 اشتباه سئوی موضوعی (niche SEO) خودداری کنید

بیایید با مروری بر رایج ترین اشتباهاتی که هنگام اجرای یک کمپین سئو برای بازارهای خاص باید از آنها اجتناب کنیم، شروع کنیم.

  1. عدم انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  2. توزیع نادرست کلمات کلیدی در صفحات.
  3. محتوای ضعیف.
  4. شیوه های بد لینک سازی.
  5. نادیده گرفتن پایگاه های داده برای مشاغل محلی.

 

با اجتناب از این 5 اشتباه مهم، مطمئن شوید که سئو سایت را به درستی انجام می دهید و در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارید.

 

1. عدم انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

معانی انتخابی به درستی کلید موفقیت فروش آنلاین هستند. از کلمات کلیدی متداول و پرتکرار مانند “وکیل” خودداری کنید. پرس و جوهایی که از کلمات کلیدی رایج استفاده می کنند بسیار رقابتی هستند و شما باید زمان، پول و تلاش زیادی را برای کسب رتبه های بالاتر از آنها صرف کنید.

این می تواند کاملاً انرژی بر و پرخطر باشد، بدون هیچ تضمینی که تلاش شما مشتریان بالقوه را به سایت شما جذب می کند.

در عوض، سعی کنید از کلمات کلیدی خرد با سادگی متوسط و کم استفاده کنید. اگر خدمات محلی ارائه می‌دهید، از کلمات کلیدی که مکان شما را نشان می‌دهند، استفاده کنید، به‌عنوان مثال، «خدمات سئو در تهران».

تجزیه و تحلیل کامل کلمات کلیدی رقبا برای یافتن اینکه کدام عبارت جستجو بیشترین ترافیک را برای آنها به ارمغان می آورد توسط بازاریابان دیجیتال توصیه می شود.

نظارت بر روندهای خاص به ویژه برای شرکت های محلی که برای برتری در یک اکوسیستم بسته مبارزه می کنند، مهم است. شما باید قوانین داخلی را برای ایجاد نام تجاری خود بدانید و همیشه یک قدم جلوتر باشید.

 

 

2. توزیع نادرست کلمات کلیدی در صفحات

هنگامی که کلمات کلیدی معلوم شد، باید آن کلمات کلیدی را به درستی توزیع کنید. هنگام دریافت پرس و جوها، حتماً قصد کاربر را بررسی کنید. برای انجام این کار، یک پرس و جو را در نوار جستجو وارد کنید و نتایج را به دقت مطالعه کنید.

علاوه بر این، بررسی کنید که آیا کلمه کلیدی تجاری است یا آموزنده:

 

  • اگر پرس و جو کاتالوگ ها و صفحات تجاری را با توضیحات خدمات و محصول در میان نتایج جستجو نشان دهد، کلمه کلیدی تجاری است و باید در صفحات تجاری استفاده شود.

 

  • اگر جستجوی شما مقالات آموزنده را نشان می دهد، کلمات کلیدی با محتوای آموزنده مشابه را وارد کنید.

 

پرس و جوهایی که انتخاب می کنید باید بر اساس اهداف شما و ترجیحات مخاطبان هدف شما باشد. هنگامی که به معناشناسی رسیدید، کلمات کلیدی خود را بر اساس موضوع گروه بندی کنید. مثلا برای کلمه کلیدی “وکیل طلاق در مشهد” ، کلمات کلیدی مرتبط با وکلای طلاق باید در یک گروه قرار گیرند، در حالی که کلمات کلیدی مرتبط با پرونده های ” امور مالی” باید در گروهی دیگر قرار گیرند.

 

مقاله مرتبط: “کراسل تصویر” جایگزین “وب استوری” در Google شد!

 

کلمات کلیدی را در یک صفحه فرود گردآوریم یا چند صفحه فرود؟

پس از تشکیل گروه های شما، شروع به قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات وب سایت خود کنید. برخی از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند همه کلمات کلیدی خود را در یک صفحه قرار دهند، زیرا فکر می کنند صفحه برای همه پرس و جوها رتبه بندی می شود.

صفحات فرود اغلب برای تبلیغ چندین گروه کلیدواژه استفاده می شوند. با این حال، این رویکرد اغلب منجر به رتبه‌بندی ضعیف‌تر در همه کلمات کلیدی می‌شود، بنابراین بهتر است یک صفحه جداگانه برای هر گروه جستجو ایجاد کنید.

اگر گروه های پرس و جوی مرتبطی دارید، به عنوان مثال، «وکیل خانواده» و «وکیل طلاق»، و مطمئن نیستید که آیا آنها را در یک صفحه قرار دهید یا یک صفحه جداگانه برای هر گروه ایجاد کنید، نتایج جستجوی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

 

3. محتوای ضعیف

دو حالت افراطی در سئو وجود دارد: بهینه سازی بیش از حد و بهینه سازی کمتر از حد نرمال. سعی کنید هنگام نوشتن محتوا برای سایت خاص خود با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و با طول متوسط، هم کاربران و هم گوگل را راضی نگه دارید و مخاطبان هدف را بخوبی جذب کنید.

محتوای شما همچنین باید منحصر به فرد، با کیفیت بالا باشد، ارزش ارائه دهد و مزایای شرکت شما را به نمایش بگذارد.

برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان هدف خود و ایجاد جامعه‌ای از افراد همفکر در اطراف شرکت خود، یک وبلاگ راه اندازی کنید. کلمات کلیدی را به طرز ناخوشایندی قرار ندهید. آنها باید با موضوع صفحه مرتبط باشند و به طور ارگانیک در محتوا تعبیه شوند. همچنین کلمات کلیدی را به عناوین و هدرها اضافه کنید و آنها را در متن مقالات و توضیحات محصول خود بگنجانید.

هنگام بررسی نتایج جستجو، می توانید استفاده رقبای خود از یک کلمه کلیدی خاص را تجزیه و تحلیل کنید تا ایده‌ای از بهترین طول متن و تعداد کلمات کلیدی بدست آورید.

 

 

 

4. شیوه های بد لینک سازی

جستجوی گوگل یک سیستم دائما در حال تکامل است. ممکن است یک بار بتوانید آن را فریب دهید، اما زمان زیادی طول نمی کشد تا Google اقدامات مشکوک شما را کشف کند و راه هایی برای جلوگیری از آنها بیابد.

به عنوان مثال، الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا برای کنترل سوء استفاده توسط صاحبان وب‌سایت‌هایی که از تکنیک‌های ایجاد پیوند خاصی برای تلاش در دور زدن قوانین گوگل استفاده می‌کنند، ایجاد شد.

موتورهای جستجو و سازندگان لینک برای همیشه درگیر یک مبارزه مداوم هستند. به محض اینکه گوگل یک معیار کنترلی جدید ارائه می کند، بازاریابان دیجیتال ترفندهای پیچیده جدیدی را برای دور زدن آن ابداع می کنند. نظارت مداوم بر تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو و استفاده از استراتژی‌های بک لینک که با الگوریتم‌ها مطابقت دارند، برای جلوگیری از ایجاد مشکل با گوگل بسیار مهم است.

 

چگونه از جریمه گوگل برای لینک سازی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از جریمه شدن برای لینک های غیرطبیعی و خود تبلیغاتی، از اقدامات مضر زیر اجتناب کنید:

  • استفاده از نرم افزاری که به طور خودکار لینک ها را در محتوای شما قرار می دهد.
  • قرار دادن تعداد زیادی لینک در یک پست
  • نظرات غیرطبیعی خود تبلیغی مانند: «این برند بهترین است. پیوند را دنبال کنید و کاتالوگ آنها را بررسی کنید.”
  • اظهار نظری که با موضوع متن مطابقت ندارد. فرض کنید یک کاربر انجمن می پرسد چقدر طول می کشد تا باتری ماشین شارژ شود. ممکن است یک سازنده پیوند سهل انگار به جای پاسخ به این سوال، فراخوانی برای اقدامی مانند «باطری ماشین را اینجا بخرید» ارسال کند.
  • ایجاد پروفایل هایی با فرمت ضعیف نمایه‌ای که فاقد عکس و بیوگرافی باشد می‌تواند برای مدیران تالار گفتمان اسپم باشد، زیرا ممکن است فکر کنند حساب خود را منحصراً برای اهداف تبلیغاتی ایجاد کرده‌اید.
  • جاسازی لینک به صفحات تبلیغاتی اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را جذب کنید، بهتر است به جای کاتالوگ ها و توضیحات محصول، از پیوندهای مقالات وبلاگ و مطالعات موردی خود استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی در انکر تکست  به صورت افراطی. گوگل با این رویکرد به عنوان سئوی اسپم برخورد می کند. اگر تصمیم دارید پیوندی را زیر کلمه کلیدی «وکیل خانواده» پنهان کنید، آن را با چند کلمه تکمیل کنید، به عنوان مثال، «وکیل خانواده در شهر شما» یا «وکیل خانواده با سابقه موفق».

 

  • پیشنهادات ویژه و مرتبط ما به شما:
  1. خدمات لینک سازی و انجام آن توسط تیم ما
  2. دوره لینک سازی و یادگیری آن

 

 

5. نادیده گرفتن پایگاه های داده برای مشاغل محلی

هر صنعتی دارای پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین ویژه برای شرکت‌های محلی است. مانند Yelp و TripAdvisor. مردم از آنها برای جستجوی محصولات و خدمات نزدیک استفاده می کنند. برای بهبود نمایش آنلاین برند خود، حتماً یک نمایه شرکت در پایگاه های داده محلی ایجاد کنید.

به عنوان یک قاعده، پروفایل ها باید بسته به پلتفرم شامل نام شرکت، آدرس فیزیکی (در صورت داشتن مکان)، آدرس وب، داده های تماس و سایر اطلاعات مرتبط باشد. موتورهای جستجو با پایگاه داده های محلی به عنوان منابع قابل اعتماد برخورد می کنند، بنابراین ایجاد یک نمایه در آنها به رتبه بالاتر وب سایت شما کمک می کند.

 

حرف آخر

با اجتناب از این اشتباهات سئو، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در جایگاه خوبی نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می گیرد. امیدوارم این مقاله مفید واقع شود، ایده‌ای از SEO برای سایت های خاص به شما ارائه دهد، و الهام‌بخش شما برای ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال درجه یک برای کسب و کار محلی خود باشد. علاوه بر مطالب فوق، با مطالعه این مقاله دیگر ما سعی کنید که اعتماد کاربران به سایت تان را افزایش دهید.

میانگین 5 از 5 - (1 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر