هنگام بازطراحی وب سایت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هنگام بازطراحی وب سایت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
آنچه در این مقاله میخوانید:

آیا طراحی وب سایت شما مطابق روز نیست و کمی کهنه و قدیمی است؟ شاید حتی فروش شما راکد است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، ممکن است زمان بازطراحی وب سایت فرا رسیده باشد. و در حالی که بازطراحی یک وب سایت ممکن است دلهره آور به نظر برسد، با پیشتکار مناسب و یک برنامه قوی و رعایت نکات بازطراحی وب سایت، هر صاحب کسب و کار کوچک می تواند از مزایای تعمیرات اساسی وب سایت بهره مند شود.

بازطراحی وب سایت می تواند به شما کمک کند جان تازه‌ای به وب سایت خود بدهید، فروش خود را احیا کنید و مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان بیاورد. با این حال، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید قبل از شروع یک سفر بازطراحی وب سایت در نظر بگیرید. بیایید تا شروع کنیم!

 

زمان مناسب برای بازطراحی وب سایت شما چه زمانی است؟

اول، بیایید در مورد زمان بندی صحبت کنیم. بازطراحی یک وب سایت سرمایه گذاری در کسب و کار شما است. سرمایه گذاری در زمان و اغلب پول. بنابراین باید مطمئن شوید که اکنون زمان بازطراحی وب سایت است. به وب سایت فعلی خود نگاه دقیقی بیندازید و بپرسید:

 

تازه است؟

اگر وب‌سایت شما کهنه می‌شود ، به خصوص وقتی به آن در مقابل سایت‌های رقیب نگاه می‌کنید. و چندین سال از آخرین بازنگری می‌گذرد، ایده خوبی است که وب‌سایت خود را دوباره طراحی کنید. این به شما فرصت عالی برای مدرن کردن طراحی و اطمینان از جذاب شدن وب سایت شما می دهد.

 

آیا فروش شما راکد است؟

اگر فروش شما کند شده است یا به اندازه کافی درخواست های مشتری یا سرنخ های جدید دریافت نمی کنید، این می تواند نشانه‌ای از این باشد که وب سایت شما به سختی قابل پیمایش است. یا اینکه بازدیدکنندگان شما نمی توانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. بازطراحی وب سایت شما را قادر می سازد تا استفاده از وب سایت خود را آسان تر کنید و همچنین نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید.

 

مطابق مد روز است؟

اگر کسب و کار خود را محور قرار داده‌اید و وب سایت شما هنوز خدمات و محصولاتی را لیست می کند که دیگر ارائه نمی کنید، زمان آن رسیده است که یک سفر بازطراحی را آغاز کنید. با بازطراحی وب سایت خود، می توانید خدمات و پیشنهادات فعلی را فهرست کنید و سردرگمی بازدیدکنندگان در مورد آنچه ارائه می دهید را از بین ببرید.

 

 

چگونه به بازطراحی یک وب سایت بپردازیم؟

وقتی نوبت به بازطراحی وب سایت می رسد، می توانید یک به روز رسانی جزئی وب سایت را انتخاب کنید یا یک بازطراحی کامل انجام دهید.

 

به روز رسانی وب سایت

همانطور که از نام آن پیداست، به روز رسانی وب سایت به ایجاد تغییرات جزئی و به روز رسانی در محتوای موجود اشاره دارد. این می تواند شامل تغییر عکس های استفاده شده در وب سایت یا به روز رسانی طرح رنگ شما باشد.

زمانی که به طور کلی از وب سایت خود راضی هستید، به روز رسانی وب سایت توصیه می شود، اما می تواند از یک لایه رنگ تازه استفاده کند. شما می توانید یک وب سایت را نسبتاً سریع تکمیل کنید. اگر تعداد انگشت شماری از صفحات نیاز به به روز رسانی دارند، بهتر است وب سایت خود را بروز کنید.

 

بازطراحی وب سایت

برخلاف به روز رسانی وب سایت، بازطراحی وب سایت بیشتر دخیل است. این به معنای تغییر کامل ظاهر و احساس وب سایت شما و همچنین نوشتن متون جدید، جایگزینی تصاویر/فیلم ها، و ایجاد یک ساختار سایت جدید برای ناوبری آسان تر است.

بازطراحی وب سایت بسته به اندازه وب سایت شما می تواند هفته ها، شاید حتی ماه ها طول بکشد.

اما اگر وب سایت شما فروش شما را به ارمغان نمی آورد یا نرخ تبدیل شما پایین است، بهتر است گزینه بازطراحی وب سایت را انتخاب کنید تا به وب سایت خود جان تازه‌ای بدهید.

 

هنگام بازطراحی وب سایت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اکنون که می دانید آیا وب سایت شما نیاز به تجدید یا بازطراحی دارد و چه زمانی باید وب سایت کسب و کار کوچک خود را دوباره طراحی کنید، بیایید در مورد آنچه باید در نظر داشته باشید صحبت کنیم.

 

1. بررسی وب سایت را انجام دهید

اول از همه وب سایت فعلی خود را بررسی کنید. تحلیل سایت به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا نیاز دارید کل وب سایت را از ابتدا دوباره طراحی کنید یا به سادگی چند صفحه کلیدی را بروز کنید. چند عنصر که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

 

  • تعداد صفحاتی که دارید و اینکه آیا همچنان با پیشنهادات شما مرتبط هستند یا خیر.
  • متن  وب سایت قدیمی.
  • لینک های شکسته که باید به صفحات جدید یا فعلی هدایت شوند.
  • ترافیک و بازدیدکنندگان وب سایت شما، بنابراین می توانید نتایج بازطراحی خود را با هم مقایسه کنید.

 

همچنین می توانید یک نظرسنجی وب سایت ایجاد کنید و از مشتریان و مشتریان فعلی خود بخواهید آن را پر کنند. این یک راه خوب برای به دست آوردن یک حساب دست اول از نحوه استفاده مخاطبان هدف از وب سایت شما و آنچه آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند است.

 

2. اهداف وب سایت خود را مشخص کنید

تصمیم بگیرید که وب سایت شما چه نقشی در استراتژی کلی کسب و کار شما دارد. به عبارت دیگر، شما می خواهید بازدیدکنندگان شما پس از ورود به وب سایت شما چه کاری انجام دهند؟ این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • ثبت نام در لیست ایمیل شما
  • بررسی فروشگاه آنلاین شما
  • رزرو تماس مشاوره

 

بر اساس اهداف وب سایت خود، می توانید سفر مشتری را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که فراخوان برای اقدام (CTA) در هر صفحه از سایت شما چیست. انجام اقدامات بعدی را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان وب سایت خود آسان کنید.

 

3. در مورد سبک بصری خود تصمیم بگیرید

مرحله بعد، سبک بصری را برای وب سایت خود انتخاب کنید. وب سایت شما باید با بقیه برند شما مطابقت داشته باشد و برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد. همچنین ایده خوبی است که از چند وب سایت رقیب بازدید کنید و سبک ها و ویژگی هایی را که الهام بخش شما هستند را یادداشت کنید. فقط به یاد داشته باشید، وب سایت شما باید به طور منحصر به فرد کسب و کار شما را نشان دهد، کپی و جایگذاری مجاز نیست!

از طرف دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که در جهت مخالف بروید تا بیشتر متمایز شوید. اگر بازار شما بیش از حد اشباع شده است و می خواهید نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید، این ایده خوبی است.

 

 

4. تمام مطالب خود را جمع آوری کنید

بنابراین شما سبک بصری خود را دارید، در مورد اهداف وب سایت خود تصمیم گرفته‌اید و دقیقاً می دانید که چه چیزی باید بروز شود و تغییر کند. اکنون زمان جمع آوری تمام محتوای مورد نیاز برای بازطراحی است.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • متن جدید برای تمام صفحات وب سایت شما، از جمله توصیفات مشتری.
  • عکس‌های جدید – که می‌تواند به این معنی باشد که باید یک عکسبرداری ترتیب دهید.
  • فهرست ابزارها، پلاگین ها و سایر ادغام هایی که باید به وب سایت شما اضافه شوند.

 

نکته صرفه جویی در زمان: هر بار که کاری را تکمیل می کنید، سفارشی را انجام می دهید و غیره، از مشتریان راضی نظرشان را بابت این تغییرات درخواست کنید. برای اینکار، مقاله چگونه از مشتریان خود نظرات، گواهی و تصدیق بخواهید را حتما نگاهی بیاندازید.

 

5. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید خودتان بسازید کنید یا برون سپاری کنید

باز هم، بازطراحی یک وب سایت یک سرمایه گذاری است. آیا زمان، پول، مهارت و/یا تمایل به یادگیری دارید؟ یا ترجیح می دهید برون سپاری کنید؟

با رویکرد انجام  آن توسط خودتان، ممکن است وب سایت خود را با استفاده از یک قالب یا تم از پیش ساخته دوباره طراحی کرده و محتوا را با قالب خود جایگزین کنید. یا می توانید برای آموزش طراحی سایت سرمایه گذاری کنید که شما را در کل فرآیند ایجاد یک سایت از ابتدا (یا بیشتر از ابتدا) راهنمایی می کند.

استخدام یک طراح به این معنی است که شما با یک طراح وب خبره برای تکمیل بازطراحی کار خواهید کرد. در حالی که شما باید محتوای وب سایت خود را به طراح خود ارائه دهید، آنها بیشتر کار را انجام خواهند داد. این زمان شما را برای تمرکز بر بیزینسی که انجام می دهید آزاد می کنند.

هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند. بعداً به آن‌ها می‌پردازیم، اما به خاطر داشته باشید که انتخاب نهایی به زمان و بودجه‌ای که در اختیار دارید بستگی دارد. این ما را به آخرین نکته‌ای می رساند که باید هنگام بازطراحی یک وب سایت به خاطر داشته باشید: تخصیص بودجه!

 

 

6. بودجه اختصاص دهید

همانطور که قبلا ذکر شد، شما می توانید انتخاب کنید که یک وب سایت را بروز رسانی کنید یا بازطراحی کامل را انتخاب کنید. بسته به پیچیدگی پروژه خود، باید بودجه مناسبی را اختصاص دهید.

به عنوان مثال، اگر به طور کامل یک وب سایت را بازطراحی می کنید، باید به این فکر کنید که آیا یک کپی رایتر ماهر استخدام می کنید یا خودتان آن را بنویسید. به طور مشابه، اگر به عکاسی برند نیاز دارید، باید آن را به هزینه بازطراحی وب سایت خود اضافه کنید.

به‌علاوه، استخدام یک طراح گران‌تر از انجامش توسط خودتان خواهد بود. بنابراین این نکته دیگری است که باید در مورد بودجه بازطراحی خود در نظر داشته باشید.

 

مزایا و معایب بازطراحی وب سایت خود

بازطراحی وب سایت توسط خودتان مطمئناً یک روش قابل اجرا است. اما مانند هر چیز دیگری در زندگی، جوانب مثبت و منفی وجود دارد.

 

مزایای بازطراحی وب سایت توسط خودتان عبارتند از:

  • با استخدام نکردن طراح، کپی رایتر، عکاس و غیره در پول خود صرفه جویی خواهید کرد.
  • شما با پلتفرم وب سایت خود در داخل و خارج آشنا خواهید شد.
  • شما می توانید با اطمینان هر زمان که نیاز داشته باشید وب سایت خود را بروز کنید.
  • نقطه ضعف بازطراحی یک وب سایت این است که می تواند بسیار وقت گیر باشد، به خصوص اگر مبتدی باشید.

 

 

مزایا و معایب برون سپاری پروژه

اگر زمان زیادی در اختیار ندارید، استخدام یک طراح ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

مزایای استخدام یک طراح عبارتند از:

 

  • وقت شما را آزاد می کند تا بتوانید روی کارهای دیگر در تجارت خود تمرکز کنید.
  • در نهایت یک وب سایت منحصر به فرد خواهید داشت که شیک به نظر می رسد.
  • وب سایت شما برجسته خواهد شد و به گونه‌ای راه اندازی می شود که به شما کمک می کند به اهداف خود برسید.

نقطه ضعف استخدام طراح این است که می تواند گزینه گران قیمتی باشد. به علاوه، برخی از طراحان یک لیست انتظار طولانی دارند، به این معنی که ممکن است مجبور شوید چند ماه برای انجام پروژه خود صبر کنید.

 

 

نکات بازطراحی وب سایت خود با وردپرس

اگر از وردپرس برای بازطراحی وب سایت خود استفاده می کنید، چند گزینه دارید. شما می توانید یک بازطراحی کامل با یک موضوع کدگذاری شده سفارشی انتخاب کنید. اگر یک طراح استخدام می کنید، احتمالاً این گزینه گران ترین خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر زمان و اراده لازم برای یادگیری کد را دارید، می توانید خودتان یک تم سفارشی ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که اگر یک کدنویس مبتدی هستید، این کار می تواند بسیار زمان بر باشد.

گزینه دیگر این است که از یک تم وردپرس از پیش ساخته به عنوان پایه استفاده کنید و آن را با رنگ ها، فونت ها و محتوای خود سفارشی کنید. این گزینه کاملاً مؤثر است زیرا به شما امکان می‌دهد تا به سرعت یک وب‌سایت را دوباره طراحی کنید و اغلب ارزان‌تر است، حتی اگر یک طراح استخدام کنید.

 

 

استفاده از سازنده وب سایت برای بازطراحی وب سایت شما

با یک سازنده وب سایت (سایت ساز)، بازطراحی شما می تواند بسیار ساده تر باشد. اکثر سازندگان وب سایت از رابط کشیدن و رها کردن استفاده می کنند، که انجام بازطراحی را آسان تر می کند. همچنین هیچ کد پیچیده‌ای وجود ندارد. بنابراین می توانید بازطراحی را خیلی سریع تر انجام دهید.

می‌توانید بهترین سازنده ها برای طراحی سایت فروشگاهی را مقایسه کنید و یکی را انتخاب کنید که راه‌اندازی آسان، پیوند به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی (فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل، Yelp)، ابزارهای سئو و بازاریابی داخلی، رزرو قرار ملاقات و قابلیت‌های پرداخت آنلاین را ارائه می‌دهد.

بسته به سازنده وب سایتی که برای وب سایت خود استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید صفحات را از ابتدا دوباره طراحی کنید. با این حال، برخی از سازندگان وب‌سایت دارای قالب‌های داخلی هستند، بنابراین ممکن است لازم باشد به یک قالب جدید بروید و محتوا، رنگ‌ها و فونت‌های خود را اضافه کنید. اگر وب سایت شما نیاز مبرمی به بازطراحی دارد، خدمات طراحی وب سایت می تواند یک راه حل عالی باشد.

 

 

بیایید  تا نکات بازطراحی وب سایت را جمع بندی کنیم

بازطراحی وب سایت کسب و کار کوچک شما ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد. اما هنگامی که گزینه های خود و مراحل مربوط به آن را بدانید، تنظیم یک برنامه بازی برای بازطراحی وب سایت خود بسیار ساده تر خواهد بود.

برای جمع بندی، می توانید وب سایت خود را خودتان با کمک قالبهای پیش ساخته بازطراحی کنید. یا، می توانید یک طراح وب بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • به وب سایت خود یک حسابرسی کامل بدهید تا مشخص شود چه محتوا و ویژگی هایی نیاز به به روز رسانی دارند و چه مواردی باید حذف شوند.
  • هدف اصلی وب سایت خود را مشخص کنید.
  • سبک بصری خود را مشخص کنید.
  • مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که وب سایت بازطراحی شده همچنان برای آنها جذاب است.

 

پس از تکمیل مراحل بالا، تمام محتوای خود را جمع آوری کنید و از نکات ذکر شده در این مقاله برای کمک به بازطراحی وب سایت خود استفاده کنید. و اگر می خواهید بازطراحی را به یک تیم خبره و قابل اعتماد بسپارید، سفارش طراحی سایت حرفه ای خود را به پانا مارکتینگ بسپارید!

لطفا امتیاز دهید

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر

راههای ارتباط با ما

با شما تماس می گیریم!