سئو محلی یا سئو لوکال (Local SEO) چیست؟

سئو محلی یا سئو لوکال یا Local SEO
آنچه در این مقاله میخوانید:

در این مقاله می خواهیم به سئو محلی یا سئو لوکال (Local SEO) بپردازیم. یکی از دلایل اهمیت سئو محلی این است که حدود 46 درصد از کل جستجوها در گوگل محلی هستند. این بدان معناست که اگر یک کسب‌وکار محلی هستید و سئوی محلی خود را انجام نداده‌اید، هر بار که فردی محلی محصولات یا خدمات شما را به صورت آنلاین جستجو می‌کند، فرصتی را از دست خواهید داد.

سئو محلی می تواند مربوط به یک منطقه شهری، شهر، استان و حتی یک کشور باشد. اما در معنای اصلی چیزی که ما در اینجا و به طور کلی در سئو لوکال مد نظر داریم، همان جستجوها و نتایج در یک شهر مدنظر است.

همواره افراد زیادی در حال جستجو هستند. حدود 89 درصد از مردم حداقل یک بار در هفته مشاغل محلی را در تلفن های خود جستجو می کنند و 58 درصد نیز روزانه به جستجو می پردازند.

از این جستجوها، 72 درصد از یک فروشگاه در فاصله های نزدیک خود بازدید می کنند. اگر سئوی محلی شما ضعیف باشد، این جستجوگران برای یافتن شما مشکل خواهند داشت.

اگر این همان مشکلی است که هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنید، من لیستی از نکات سئوی محلی را برای شما در اینجا جمع آوری کرده‌ام تا بتوانید بازدید بیشتری را در شهر خود جلب کنید.

 

سئو محلی یا سئو لوکال (Local SEO) چیست؟

سئو محلی به معنای افزایش بازدید آنلاین کسب و کارهای محلی است. این شبیه به سئوی ارگانیک است، اما نیاز به تمرکز بیشتر روی جغرافیا دارد. این به آن معنا است که شما باید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای جستجوهای محلی در نتایج بالا قرار بگیرید تا مشتریان منطقه خود را جذب کنید.

دلیلی وجود ندارد که یک رستوران در تهران بخواهد در نتایج جستجوی محلی شهری مانند اصفهان رتبه بالایی کسب کند. آنها باید به دنبال مشتریان تهرانی باشند.

 

بنابراین اگر می خواهید ترافیک محلی ارگانیک خود را افزایش دهید، بهبود سئوی محلی امری ضروری است. طبق گزارش سئوی محلی سافاری دیجیتال، سیگنال‌های نمایه کسب‌وکار گوگل، از جمله کلمات کلیدی و لینک سازی، از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی بالا هستند. اینها سیگنال‌هایی هستند که به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کنند در بسته سه‌گانه Google رتبه‌بندی شوند.

 

سئو محلی یا سئو لوکال (Local SEO)

 

 

“بسته” چیست؟

بسته سه تایی Google شامل سه نتیجه برتر جستجوی محلی شما است. این قبلاً یک بسته هفت تایی بود، اما گوگل آن را کوتاه کرد تا با جستجوهای موبایلی سازگارتر باشد. اینجا جایی است که می خواهید کسب و کار شما نیز برای جستجوهای محلی نشان داده شود.

 

پس چگونه به آن جایگاه برسید؟ در اینجا یک راهنمای گام به گام برای ارتقا سئوی محلی شما آورده شده است:

  1. یک صفحه تماس ایجاد کنید.
  2. شماره تلفن را روی دستگاه های تلفن همراه قابل کلیک کنید.
  3. یک نقشه در وب سایت خود اضافه کنید.
  4. گواهینامه ها را در وب سایت خود قرار دهید.
  5. از اسکیما در سایت خود استفاده کنید.
  6. نمایه «Google My Business» را بسازید و بهینه کنید. (البته در ایران غیرفعال است به دلیل تحریم ها!)
  7. پروفایل های اجتماعی خود را بسازید.
  8. محتوای هدفمند محلی ایجاد کنید، مانند لیستی از رویدادهای محلی.
  9. دریافت نظرات بیشتر از مشتریان را در اولویت قرار دهید.
  10. در موتورهای جستجوی محلی، دایرکتوری ها و وبلاگ ها نقل قول و نظر بسازید.

نگران نباشید؛ ما این مراحل و برخی نکات اضافی SEO محلی را با جزئیات بیشتر در زیر پوشش خواهیم داد.

 

 

1. وب سایت خود را برای سئو محلی (Local SEO) بهینه کنید

اولین قدم اساسی در این راهنمای سئوی محلی، ایجاد یک وب سایت بهینه شده است. اگر وب سایت شما به درستی بهینه نشده باشد، کسب رتبه در نتایج بالای گوگل برای شما بسیار سخت خواهد بود. اکنون سئوی وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توان آن را بهبود بخشید. برای سئوی محلی، علاوه بر رعایت تکنیک های استاندارد سئو، باید موارد زیر را نیز انجام دهید:

 

آنالیز سئو محلی انجام دهید

اکنون که بر روی فهرست های کسب و کار محلی متمرکز شده‌اید، زمان آن رسیده است که چشم اندازی برای انجام این کار داشته باشید. این به شما امکان می دهد تا ببینید رقبای شما چه کاری انجام می دهند تا شما نیز بتوانید همان پیشرفت ها (و بهتر) را در وب سایت خود انجام دهید.

 

 

نتایج صفحه اول بیزینس های محلی بیشترین بینش و الهام را به شما ارائه می دهند. از این گذشته، سه موقعیت اول به تنهایی 66.5 درصد از کلیک روی SERP ها را تشکیل می دهند!

شما می توانید آنالیز سئو محلی خود را با کمک ابزارها و تحلیلگرهای رایگانی مانند Small SEO tools انجام دهید. این ابزارها یک نمای کلی از وضعیت فعلی وب سایت شما و کارهایی که می توانید برای بهینه سازی آن انجام دهید را به شما ارائه می دهند.

در مرحله بعد، از کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید (که در بخش بعدی به آن خواهیم رسید) و محتوای وب سایت خود را با پنج محتوای برتر هر نتیجه گوگل مقایسه کنید. انواع محتوا، ساختار وب سایت، عناصر صفحه و تراکم کلمات کلیدی را نیز در نظر بگیرید.

توصیه می‌کنم اطلاعات مورد نظر را در یک فایل اکسل داشته باشید تا به راحتی تغییرات خود را ردیابی و اجرا کنید.

 

کلمات کلیدی محلی قوی را پیدا کنید

یکی دیگر از نکات مهم سئوی محلی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی محلی قوی است که به طیف وسیعی از هدف جستجوی افراد پاسخ می‌دهند.

به عنوان یک کسب و کار کوچک، هدف گذاری کلمات کلیدی می تواند دلهره‌آور باشد. حتما می‌دانید که وقتی کلمات کلیدی با حجم جستجو بالا را هدف قرار می‌دهید، در میان انبوهی از نتایج گم خواهید شد، و از طرفی کلمات کلیدی با حجم جستجو کمتر، سود کمتری دارند.

به‌عنوان یک کسب‌وکار محلی، در مورد هدف‌یابی کلمات کلیدی، در واقع برتری دارید. تغییرات عبارت جستجوی «نزدیک من» یا «نام شهر» تنها در چند سال 150 درصد (مثلاً «اکنون نزدیک من») به 900 درصد (مثلاً «امروز/امشب نزدیک من») افزایش یافته است. این بدان معنی است که هدف قرار دادن ترکیبی از کلمات کلیدی با حجم بالا و محلی می تواند به نفع شما باشد.

 

مثال عملی

فرض کنید شما صاحب یک کفش فروشی محلی هستید. وب سایت شما به طور طبیعی حاوی بسیاری از کلمات کلیدی با حجم بالا است، مانند “کفش فروشی” و “خرید کفش مردانه”. واقعیت این است که بعید است با این کلمات کلیدی از سایت های بزرگ در سطح کشور جلو بزنید. پس هدف شما در ابتدا باید بهینه سازی وب سایت شما با کلمات کلیدی محلی باشد.

 

به عنوان مثال، وب سایت خود را برای هر نمونه از «خرید کفش مردانه» جستجو کنید. شما بید در مورد تحقیق کلمات کلیدی محتاط باشید، اما مراقب باشید که بیشتر این موارد را به اصطلاحات محلی خاص تر تغییر دهید، مانند:

  • “خرید کفش مردانه در [نام شهر]”
  • “[نام شهر] خرید کفش”
  • “خرید کفش [نام شهر]”

لازم نیست فقط شهر خاص خود را هدف قرار دهید. میتوانید شهرستان ها و مناطقی را که نزدیک شهرتان هستند را نیز در نظر بگیرید و آن کلمات کلیدی محلی را نیز هدف قرار دهید. مثلا یک کسب و کار در تهران می تواند جداگانه برای “شهر ری”، “کرج” و یا حتی “قم” نیز به دلیل نزدیکی، سئو محلی انجام دهد.

 

صفحه تماس اختصاصی ایجاد کنید

این روزها، مردم می خواهند اطلاعات دقیق تری در مورد کسب و کار شما داشته باشند. در صفحه تماس خود، مطمئن شوید که اطلاعات ضروری خود را به وضوح نشان داده‌اید:

  • نام
  • نشانی
  • تلفن

من همچنین توصیه می کنم که ایمیل خود را نیز مانند ما و بسیاری از سایت های دیگر در سایت خود نمایش دهید.

 

 

همه آدرس های کسب و کار خود را درج کنید

اگر 10 مکان یا کمتر دارید، نام کامل، آدرس، و شماره تلفن هر کدام را در عنصر پاورقی (فوتر سایت) همه صفحات سایت خود قرار دهید.

 

اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای موبایل مناسب است

با در نظر گرفتن 82 درصد از خریداران گوشی های هوشمند که جستجوهای «نزدیک من» را انجام می دهند، شما نمی توانید یک سایت سازگار با موبایل نداشته باشید.

کار سخت این نیست که ترافیک به سایت شما وارد شود، بلکه این است که بازدیدکنندگان را پس از ورود در سایتتان نگه دارید. اگر سایت شما با موبایل سازگار نیست، جستجوگران محلی به سرعت آن را ترک کرده و به جای شما به گزینه دیگر در صفحه نتایج گوگل سر می زنند.

 

سایت سازگار با موبایل چیست؟ چهار عنصر اساسی که هر سایت سازگار با موبایل باید شامل شود عبارتند از:

  1. نمایش صفحه واکنشگرا
  2. فونت های خوانا
  3. قالب بندی متن مناسب
  4. نمایش تصاویر بهینه

فراتر از یک وب سایت سازگار با موبایل، شما باید محتوای سازگار با موبایل نیز تولید کنید. خبر خوب در مورد محتوای سازگار با موبایل این است که برای خوانندگان دسکتاپ نیز قابل مشاهده است.

چنین محتوایی از چه چیزی تشکیل شده است؟

  • پاراگراف های کوتاه
  • فضای سفید کافی
  • عنوان های فرعی
  • خلاصه
  • تصاویر
  • لیست ها
  • یک استایل خوب (به عنوان مثال، پررنگ، مورب)

اگر شما یک توسعه دهنده وب نیستید، ایده ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل می تواند نگران کننده باشد. خبر خوب این است که آژانس دیجیتال مارکتینگ ما می تواند به شما در زمینه طراحی سایت واکنشگرا و سازگار با موبایل کمک کند.

 

یک نقشه از مکان خود اضافه کنید

هدف اصلی استراتژی سئوی محلی این است که افراد بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند، درست است؟

بنابراین ضروری است که نقشه اضافه کنید، به خصوص زمانی که 86 درصد از مردم مکان یک کسب و کار را در Google Maps جستجو می کنند.

 

 

ساختار صفحه خود را بهینه کنید

سئوی محلی برای کسب و کار فراتر از فهرست ها و محتواهای تجاری است. عنصری که اغلب نادیده گرفته می شود، ساختار صفحه است. ساختار صفحه شامل برچسب‌های عنوان، هدرها، توضیحات متا و آدرس‌های اینترنتی است. هنگامی که به درستی استفاده می شود، می تواند محتوای شما را بیشتر کند و رتبه شما را در SERP ها بهبود بخشد.

شاید از خود می‌پرسید که این عناصر چقدر می‌توانند بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارند؟ راحت بگویم، شما می توانید با انجام کارهایی که آنها انجام نمی دهند، از رقبا پیشی بگیرید.

حال کدام عناصر ساختار صفحه بیشتر توسط مشاغل کوچک نادیده گرفته می شود؟ از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین، در اینجا چند درصد از صاحبان مشاغل کوچک از ویژگی‌های کلیدی سئو زیر استفاده می‌کنند:

  • برچسب عنوان: 99 درصد
  • روبوتس: 88 درصد
  • نقشه سایت: 73 درصد
  • توضیحات متا: 72 درصد
  • عنوان اصلی: 68 درصد
  • اسکیما: 44 درصد

شما می توانید به راحتی تگ عنوان، توضیحات متا و H1 را آدرس دهی کنید. با این حال، robots.txt، sitemap.xml، و schema.org نیز جای خود را در یک وب سایت با ساختار خوب دارند.

 

شماره تلفن را روی دستگاه های تلفن همراه قابل کلیک کنید.

حدود 30 درصد از جستجوهای تلفن همراه مربوط به مکان است. بنابراین بسیار مهم است که سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شود. همچنین 76 درصد از جستجوهای محلی منجر به تماس تلفنی می شود.

بنابراین مطمئن شوید که شماره تلفن شما قابل کلیک است. اگر شخصی وب‌سایت شما را در دستگاه تلفن همراه خود پیدا کند و بخواهد با شما تماس بگیرد، ممکن است از این که ببیند برای تایپ دستی شماره بین برنامه‌ها جابجا شود، آزرده‌خاطر شود. به عنوان مثال تلفن های تماس ما قابل کلیک هستند و وقتی کاربر روی شماره تلفن کلیک می‌کند، تلفن از او می‌خواهد با آن شماره تماس بگیرد.

 

 

 

در مقال چگونه یک دکمه تماس قابل کلیک ایجاد کنیم به نحوه قرار دادن این دکمه در سایت پرداخته‌ایم.

 

بخش نظرات را اضافه کنید.

یکی دیگر از نکات واضح سئو محلی اضافه کردن گواهینامه به وب سایت شما است. گوگل نظرات را یک سیگنال قابل اعتماد می داند و به مردم کمک می کند تا مطمئن شوند که شما یک بیزینس واقعی هستید. این یک اقدام ساده، واضح و موثر است.

برای بهبود سئوی محلی بیشتر، توصیفات مشتریان محلی را در وب سایت خود جمع آوری کرده و به طور برجسته نمایش دهید.

 

 

اسکیما را اضافه کنید

Schema.org برای ایجاد یک زبان مشترک بین موتورهای جستجوی اصلی گوگل، بینگ و یاهو اختراع شد. اسکیما درک موضوع وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.

با افزودن نشانه‌گذاری اسکیما مناسب برای کسب‌وکارهای محلی به وب‌سایت خود، به Google می‌گویید که یک کسب‌وکار محلی هستید و نه یک برند بزرگ.

به نوبه خود، این می تواند به افزایش رتبه محلی شما کمک کند. برای آسان‌تر کردن این فرآیند، Hall Analysis ابزاری را ایجاد کرده است که به شما در ایجاد نشانه‌گذاری Schema کمک می‌کند. فقط اطلاعات خود را وارد کنید، سپس کد سمت راست صفحه را کپی کنید.

 

اسکیما ساز hallanalysis

 

 

سپس کد را در بخش <head> سند HTML یا سازنده وب سایت خود قرار دهید.

پس از اینکه نشانه‌گذاری اسکیما خود را اضافه کردید، باید آن را با ابزار تست اسکیما Google آزمایش کنید.

این ابزار باید اطلاعات شما را بیرون بکشد و در سمت راست نشان دهد:

 

ابزار اسکیما مارکاپ گوگل

 

هنگامی که وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کردید، باید در موقعیت بهتری برای بهبود رتبه خود و افزایش ترافیک ارگانیک محلی باشید.

 

2. نمایه های آنلاین خود را بسازید

این تکنیک سئوی محلی بعدی حول حضور آنلاین خارجی شما می چرخد. وب سایت شما تنها جایی نیست که باید آنلاین باشید. مطمئن شوید که کسب و کار شما به درستی در پلتفرم‌های بررسی اصلی، مانند Google My Business، TripAdvisor، Yelp و Facebook فهرست شده است. و هیچ سایت بررسی محلی محبوبی را فراموش نکنید. چرا؟

زیرا وقتی نوبت به جستجوهای محلی می‌رسد، نمایش سه‌گانه Google اغلب توسط سایت‌های بررسی محلی مانند موارد زیر دنبال می‌شود:

 

سایت‌های بررسی محلی برای سئو محلی

 

 

به این شکل نه تنها افراد بیشتری کسب و کار شما را از طریق این سایت های بررسی محلی پیدا می کنند، بلکه پروفایل بک لینک شما را نیز بهبود می دهند. Google Maps همچنین نمایه مفصلی از کسب و کار شما مانند Seattle Coffee Works را به جستجوگران نشان می دهد.

این بسیار عدد بزرگی است. به خصوص وقتی به یاد می آورید که 86٪ از مردم مکان یک کسب و کار را در Google Maps جستجو می کنند.

 

برای بهبود سئو محلی، سایر پروفایل های اجتماعی را بسازید

همچنین می‌خواهید پروفایل‌هایی را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با جمعیت هدف خود تنظیم کنید.

برای این نکته سئوی محلی، مطمئن شوید که بهترین شیوه های رسانه های اجتماعی را دنبال کنید. دقیقاً بیاموزید که مشتریان آنلاین شما چه کسانی هستند و مرتباً با آنها در ارتباط باشید تا احساس کنند شنیده می شوند و مورد احترام هستند. روی پروفایل های اجتماعی که برای کسب و کار شما مفید هستند تمرکز کنید و مخاطبان خود را در آنجا افزایش دهید.

به عنوان مثال، شما نمی خواهید به طور انحصاری یک نمایه Reddit به عنوان یک رستوران محلی داشته باشید، زیرا بیشتر تعاملات اجتماعی در Reddit حول بحث های طولانی تر می چرخد.

در عوض، با نمایش تصاویری از غذاهای خود که مشتریان بالقوه را به صورت آنلاین به دنبال آن هستند، در اینستاگرام فالوور جذب می کنید. هنگام تنظیم نمایه های خود، بسیار مهم است که مطمئن شوید اطلاعات شما در هر پلتفرم یکسان است.

به یاد داشته باشید، ثبات، کلید این راه است. با راه‌اندازی این پروفایل‌ها، برای مشتریان بالقوه بیشتر دیده می‌شوید و اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکارتان در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهید که به ارتقای رتبه شما کمک می‌کند.

 

 

3. محتوای محلی ایجاد کنید

وبلاگ نویسی برای سئو ضروری است. فقط در صورتی که قبلا این کار را نکرده‌اید، یک وبلاگ در وب سایت خود ایجاد کنید.

در صورت امکان، وبلاگ خود را در دامنه اصلی کسب و کار خود میزبانی کنید تا از مزایای سئو آن بهره ببرید. برای مثال، «www.website.com/blog» به جای «blog.website.com» یا «websiteblog.com».

 

به این ترتیب، با به دست آوردن لینک به وبلاگ خود، پیوندهایی به سایت اصلی کسب و کار خود نیز به دست خواهید آورد.

و اگر نمودارهای دایره‌ای در ابتدای این مقاله را به خاطر داشته باشید، پیوندها دومین عامل مهم رتبه بندی ارگانیک محلی هستند. بنابراین، با افزایش رتبه وبلاگ شما در موتورهای جستجو، رتبه وب سایت شما نیز افزایش می یابد.

هنگام نوشتن پست ها، مطمئن شوید که نام شهرها و محله های محلی را در هر کجا که می توانید درج کنید.

همه در هنگام جستجو از نام شهر شما استفاده نمی کنند، بنابراین مطمئن شوید که شهرها و شهرهای همسایه، محله ها و اصطلاحات غیر رسمی را که ممکن است افراد محلی استفاده کنند را نیز درج کنید.

اخبار و رویدادهای محلی را درج کنید، که نه تنها سئوی شما را تقویت می کند، بلکه اطلاعات مفیدی را نیز در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

 

رویدادهای آفلاین و حضوری را فراموش نکنید

از محبوبیت یک رویداد اجتماعی در آینده استفاده کنید، یا حمایت مالی از رویدادها، تیم ها یا سازمان های محلی را در نظر بگیرید و در مورد آنها بنویسید.

سعی کنید رویدادهای محلی را از دیدگاه صاحب یک کسب و کار محلی پوشش دهید. همچنین می توانید با کارشناسان محلی داخل یا خارج از شرکت خود مصاحبه کنید.

 

مستقیما در مورد کسب و کار خود ننویسید!

دیوید میرمن اسکات، یک استراتژیست بازاریابی آنلاین، این را کاملاً می گوید:

«در مورد محصولات و خدمات خود صحبت نکنید. مردم به محصولات و خدمات اهمیت نمی دهند. آنها به خودشان اهمیت می دهند.»

پست هایی بنویسید که به نوعی به خواننده شما کمک کند و به نفع شما باشد. هدف خود را تبدیل به یک منبع قابل اعتماد در صنعت خود کنید.

 

ساخت لینک

در حالی که مخاطبان وبلاگ خود را جذب می کنید، باید پیوندهای ورودی را نیز جمع آوری کنید. یک راه خوب برای شروع، پیوستن به گفتگوها در سایر وبلاگ های کسب و کار محلی است.

ممکن است بخواهید از رقبای مستقیم اجتناب کنید، اما آیا وبلاگ های تجاری مکمل یا مرتبطی در جامعه شما وجود دارد؟

با گذاشتن نظرات هوشمندانه یا ذکر (و پیوند دادن) پست های آنها در وبلاگ خود، شرکت کنید. ایجاد روابط با سایر مشاغل یک راه عالی برای وب سایت شما و جذب لینک به وبلاگ شما است.

 

آنالیز لینک

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که یک آنالیز بک لینک از رقبای برتر خود انجام دهید. برای این کار می توانید از Ubersuggest استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام آن را خلاصه می گوییم:

مرحله 1: URL رقیب خود را وارد کنید و روی “جستجو” کلیک کنید.

مرحله شماره 2: برای انجام آناایز خود روی “بک لینک ها” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

 

 

بخش آخر صفحه نتایج هر بک لینک را به همراه موارد زیر فهرست می کند:

 

امتیاز دامنه: قدرت کلی وب سایت را از 1 (کم) تا 100 (بالا) اندازه گیری می کند.

امتیاز صفحه: قدرت کلی صفحه را از 1 (کم) تا 100 (بالا) اندازه می‌گیرد.

نوع پیوند: متن یا تصویر

Anchor text: متن قابل کلیکی که به وب سایت شما منتهی می شود.

اولین بار مشاهده شد: اولین باری که روبات های Ubersuggest بک لینک را شناسایی کردند.

آخرین بازدید: آخرین باری که روبات های Ubersuggest بک لینک را تایید کردند.

 

قدم بعدی چیست؟

بنابراین، اگر یک سایتی یکی از رقبای شماست، باید هر بک لینکی که آنها دارند را با توجه به دو چیز بررسی کنید:

  1. کیفیت (اندازه گیری شده با امتیاز دامنه)
  2. توانایی شما برای ایمن سازی یک پیوند

با همان سایت‌ها تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که چرا باید به سایت شما نیز لینک دهند. شاید تیری در تاریکی باشد، اما حتی اگر فقط چند بک لینک انتخاب کنید، این یک گام در مسیر درست است. در کشور ما معمولا سایت ها بهم لینک نمی دهند مگر اینکه آن لینک را بخرید! برای چنین شرایطی شما به خرید رپورتاژ آگهی نیاز دارید.

 

بدانید که چه کسی را هدف قرار می دهید

اگر نمی‌دانید برای چه کسی می‌نویسید، ایجاد محتوای ارزشمندی که به نتیجه برسد بسیار دشوار است.

بنابراین هنگامی که پرسونای خواننده خود را ایجاد کردید، باید محله های هدف خود و جمعیت شناسی آنها را درک کنید.

 

 

اشتباهات محتوای محلی که باید از آنها اجتناب کنید

یک استراتژی سئوی محلی باید از این اشتباهات رایج دوری کند:

از گرفتن محتوا از وب سایت های دیگر اجتناب کنید: حتی از طرف تولیدکنندگان – مگر اینکه از آن به عنوان منبع منتسب یا نقل قول در محتوای اصلی خود استفاده کنید.

ناتوانی در درک کامل مخاطبان: قبل از اینکه خواننده را به مشتری تبدیل کنید، باید با خواننده ارتباط برقرار کنید، و بسیاری از کسب و کارهای کوچک این مرحله مهم را نادیده می گیرند.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه: شما نمی توانید از عبارات جستجوی عمومی برای صنعت خود استفاده کنید که انتظار کاهش رقابت را دارید. کلیدواژه‌های محلی و طولانی را که برای جستجوی جستجوگر خاص‌تر می‌شوند، اولویت‌بندی کنید.

فراموش کردن به روز رسانی محتوای خود: آنچه امروز مرتبط است ممکن است یک هفته، ماه یا سال بعد درست نباشد، بنابراین مطمئن شوید که نه تنها محتوای قدیمی را بازخوانی کنید، بلکه محتوای همیشه سبز را نیز وارد کنید که ارتباط خود را بدون توجه به پویایی صنعت شما حفظ کند.

عدم ارتباط با مخاطبان: این روزها، رسانه های اجتماعی برای هر استراتژی سئو محلی بسیار مهم است. از حضور آنلاین خود برای تعامل و ایجاد اعتماد با مخاطبان خود استفاده کنید، نه فقط به عنوان راه دیگری برای نشان دادن کسب و کار خود.

 

 

4. نظرات مشتریان باعث بهبود سئو محلی (سئو لوکال) می شود

قبل از اینترنت، برای کسب و کارهای بد آسان تر بود که برند خود را بچرخانند و مشتریان را فریب دهند. خوشبختانه، اینترنت قدرت بیشتری را در دست مشتریان قرار داده است.

اکنون، همه می توانند فوراً ببینند که آیا شما آنقدر که می گویید خوب هستید یا خیر. تحقیقات نشان می‌دهد که 81 درصد از مردم نظرات را می‌خوانند و رتبه‌بندی‌ها را بررسی می‌کنند و از هر سه مشتری، بیش از یک نفر در وبلاگ‌ها نظر می‌دهند یا در انجمن‌های آنلاین مشارکت می‌کنند.

علاوه بر این، 97 درصد می گویند که نظرات مشتریان در تصمیمات خرید آنها نقش دارد. بنابراین، اساساً  میتوان گفت که نظرات برای همه مهم است!

 

وضعیت بررسی های آنلاین شما چگونه است؟

اگر چیزی غیر از رتبه چهار یا پنج ستاره در سایت های اصلی بررسی دارید، ممکن است دچار مشکل شوید. رتبه بندی ضعیف مشتریان بالقوه را از بین می برد. اگر می خواهید مشتریان محلی را جذب کنید، بررسی ها بسیار مهم هستند.

به طور خاص، شما باید بررسی های مثبت و دقیق داشته باشید. به این ترتیب، مردم به اشتراک می‌گذارند که چرا کسب‌وکار شما را دوست داشته‌اند و به شما تحسین‌های مثبت بیشتری را به صورت آنلاین و همچنین بینش عملی برای تمرکز بر بهبود آنچه مشتریان قبلاً از آن لذت می‌برند، می‌دهد.

آنها در واقع 15 درصد از فاکتورهای رتبه بندی محلی گوگل را تشکیل می دهند. به دست آوردن نظرات یک فرآیند مداوم است و شما در طول عمر کسب و کار خود درگیر آن خواهید بود.

 

با نظرات منفی چه کنیم؟

هر کسب‌وکاری در نقطه‌ای از مسیر نقدهای منفی دریافت می‌کند. فقط مطمئن باشید که وقتی این کار را انجام می دهید، به صورت حرفه‌ای و شخصی پاسخ می دهید. بهترین راه برای جلوگیری از نظرات منفی ارائه یک محصول یا خدمات باورنکردنی است. با خوشحال کردن مشتریان خود، نظرات بد را محدود کرده و نظرات خوب را تشویق خواهید کرد.

بنابراین اکنون که کسب و کار خود را به درستی در پلتفرم‌های بررسی اصلی فهرست کرده‌اید، وقت آن است که آن‌ها را با نظرات و عکس‌های مثبت مشتریان پر کنید.

اعتقاد بر این است که نظرات گوگل بیشترین تاثیر را در رتبه بندی محلی گوگل دارند. می‌توانید یک پیوند بررسی Google قابل اشتراک‌گذاری برای تبلیغ برای مخاطبان خود در اینجا ایجاد کنید.

 

 

مواردی که هنگام درخواست نظر آنلاین باید از آنها اجتناب کنید

قبل از شروع درخواست نظر در هر پلتفرمی، مطمئن شوید که دستورالعمل ها و شرایط خدمات آن را می دانید.

به عنوان مثال، Google به شما اجازه نمی‌دهد در ازای نظرات، هدایایی ارائه دهید، و Yelp کسب‌وکارها را منع می‌کند که به هر نحوی درخواست نظر مشتریان را داشته باشند.

شما بایستی دیدگاه مثبت مشتری خود را برای تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه جدید هدایت کنید. “از هر دست که بدی از همان دست میگیری”، درست است؟

بنابراین هیچ کاری سختگیرانه‌ای انجام ندهید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان محلی نظرات خود را با استفاده از دستگاه های خود و تحت حساب های خود ارسال می کنند.

همچنین، به‌طور هم‌زمان نظرات زیادی را درخواست نکنید. هجوم ناگهانی نظرات مثبت می تواند مشکوک به نظر برسد و ممکن است منجر به فیلتر شدن در برخی از سیستم عامل ها شود. کسب نظرات باید یک فرآیند ثابت و مداوم برای کسب و کار شما باشد.

 

 

5. ایجاد نقل قول برای سئو محلی (سئو لوکال)

نقل قول ها دقیقاً چه هستند؟ آنها نام، آدرس، شماره تلفن یا وب سایت (NAP+W) شما را در هر نقطه از وب ذکر می کنند، حتی اگر هیچ پیوندی به وب سایت شما وجود نداشته باشد.

نقل قول ها برای استراتژی سئوی محلی شما مهم هستند، زیرا این سیگنال ها 11 درصد از عوامل رتبه بندی بسته محلی را تشکیل می دهند.

اطمینان حاصل کنید که فقط برای مکان های فیزیکی واقعی نقل قول می سازید. شما می توانید برای هر مکان فیزیکی که دارید یک مجموعه منحصر به فرد از نقل قول ها بسازید.

اما مطمئن شوید که نام، آدرس، شماره تلفن و آدرس وب سایت در هر نقل قولی که می‌سازید صحیح و یکسان باشد. NAP ناهمخوان 41 درصد از کل مسائل رتبه بندی را تشکیل می دهد. بنابراین بار دیگر میگویم، ثبات کلید است!

با این حال، الگوریتم های موتورهای جستجو برای درک بیشتر اختصارات به اندازه کافی هوشمندانه هستند. مهم است که بررسی کنید که آیا مخفف شما توسط موتورهای جستجو به درستی انتخاب و خوانده می شود. برای فهرست کامل اختصارات قابل قبول، جدول کامل Whitespark را بررسی کنید.

 

موتورهای جستجوی محلی

موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ برای اعتبارسنجی یا به روز رسانی اطلاعات در فهرست های خود در وب برای نقل قول ها می خزند. می توانید با فهرست کردن مشاغل خود در سایت هایی مانند Yelp و Hotfrog به موتورهای جستجو کمک کنید تا این کار را انجام دهند.

مقداری زمان و منابع را به این موضوع اختصاص دهید تا مطمئن شوید که کسب و کار شما تا حد امکان در فهرست راهنماهای تجاری محلی مرتبط و با کیفیت ذکر شده است.

 

وبلاگ های محلی

وبلاگ‌های محلی مکانی فوق‌العاده برای فهرست کردن کسب‌وکار شما برای تقویت سئوی محلی شما هستند.

این وبلاگ ها به خوبی توسط موتورهای جستجو نمایه می شوند و به شدت با یک شهر، منطقه یا محله خاص مرتبط هستند.

با به دست آوردن لینک از این وبلاگ ها، موتورهای جستجو به طور فزاینده‌ای کسب و کار شما را به عنوان مورد اعتماد و مرتبط در موتورهای جستجوی محلی مشاهده می کنند.

وبلاگ‌های محلی برای هر مکان متفاوت خواهند بود، اما می‌توانید با جستجوی عباراتی مانند:

[موقعیت هدف] وبلاگ [نیچ/صنعت]
اغلب، وبلاگ‌های محلی برتر، نام شهر یا منطقه را در عنوان یا دامنه خود دارند، مانند تئاتر سیاتل.

 

 

دایرکتوری های محلی متمرکز

مانند وبلاگ های محلی، دایرکتوری های محلی به شدت با یک منطقه جغرافیایی مرتبط هستند و به خوبی توسط موتورهای جستجو نمایه می شوند. با این حال، باید به یک نفر اجازه دهید آنها را ویرایش کند. این به این دلیل است که آنها کمتر در معرض هرزنامه هستند، بنابراین بیشتر مورد اعتماد موتورهای جستجوی محلی هستند.

سپس می‌توانید دایرکتوری های محلی خاص را با استفاده از عبارت‌های جستجو مانند:

فهرست راهنمای [شهر هدف]
دایرکتوری [استان]
فهرست ها یا وبلاگ های متمرکز بر صنعت

همچنین می توانید از وبلاگ ها و دایرکتوری های متمرکز بر صنعت استناد دریافت کنید. این وب سایت ها بر موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات شما متمرکز هستند. اگرچه این سایت‌ها همیشه تمرکز محلی ندارند، ممکن است توسط موتورهای جستجوی محلی به عنوان منابع استنادی در نظر گرفته شوند.

آیا دایرکتوری عضویت برای سازمان تجاری خود دارید یا وبلاگی دارید که در میان خوانندگان در جایگاه شما محبوب باشد؟ هر دو احتمالاً توسط موتورهای جستجوی محلی برای استناد خزیده می شوند.

با جستجوی عباراتی مانند:

  • دایرکتوری [صنعت شما]
  • دایرکتوری [کلمه کلیدی شما]
  • برترین وبلاگ های [صنعت شما]

 

می توانید نمونه های مناسب صنعت خود را بیابید.

 

 

6. در تبلیغات گوگل با کلمات کلیدی سئو محلی سرمایه گذاری کنید

کسب و کار کوچک معمولا به معنای بودجه کم است. این مهم است که عاقلانه در رشد تجارت آنلاین خود سرمایه گذاری کنید. برای اکثر مشاغل، تبلیغات گوگل مکان خوبی برای شروع است.

ممکن است فکر کنید که هرگز نمی‌توانید با کسب‌وکارهای بزرگ رقابت کنید. یکی از راه‌های دور زدن این موضوع این است که با هدف قرار دادن کلمات کلیدی محلی و مخاطبان محلی، وضعیت محلی خود را برجسته کنید. برای مثال، به‌جای هدف قرار دادن «خدمات سئو»، عبارت «خدمات سئو مشهد» را هدف قرار دهید.

 

چگونه می توانیم بدانیم که این موفقیت آمیز خواهد بود؟

خوب، 75 درصد از مردم موافقند که تبلیغات پولی تحقیق آنها را در وب سایت ها و موتورهای جستجو آسان تر می کند. و طبق گزارشات، 72% از جستجوگران محلی از فروشگاهی در شعاع پنج کیلومتری خود بازدید کردند.

درست است که شروع با Google Ads می تواند دلهره‌آور باشد، اما خوشبختانه، شما این گزینه را دارید که با یک آژانس تبلیغاتی کار کنید تا به شما در راه اندازی و مدیریت حساب و کلمات کلیدی خود کمک کند. اگر می‌خواهید به تنهایی این کار را انجام دهید، این مراحل ضروری را دنبال کنید:

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

با یک استراتژی موثر برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی، می توانید کسب و کار محلی خود را برای مخاطبان بزرگ تری قابل مشاهده کنید. برای تبلیغات گوگل، شما باید کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید و همچنین کلمات کلیدی را که می خواهید از کمپین های خود حذف کنید (کلمات کلیدی منفی) درج کنید.

 

یک استراتژی کمپین موثر ایجاد کنید

یک کمپین موفق، مخاطبان هدف بیشتری را در بر می گیرد. برای مثال، می‌توانید کمپین «کفش ورزشی» داشته باشید که شامل گروه‌های تبلیغاتی مانند «کفش ورزشی در تهران» و «کفش ورزشی در تجریش» است. اینجاست که شما اهداف و تنظیمات در سطح کمپین را تعیین می کنید.

 

7. توسعه و شرکت در رویدادهای کسب و کار محلی

میزبانی رویدادهای شرکت کمک می کند تا نام شرکت خود را برای جامعه محلی نشان دهید، و به شما فرصتی می دهد تا شخصاً با مشتریان ارتباط برقرار کنید و سرنخ هایی را برای فروش در آینده ایجاد کنید.

از Google Ads برای تبلیغ رویداد خود با یک استراتژی کمپین موثر استفاده کنید و می توانید از رقبای بزرگ برای ایجاد مشتریان وفادار کوتاه بیایید.

فقط رویدادهای تجاری محلی را خودتان ایجاد نکنید. در رویدادهای دیگران هم شرکت کنید! آیا تعجب خواهید کرد که بدانید می توانید کارهای آفلاین زیادی برای بهبود سئوی محلی وب سایت خود انجام دهید؟ 48 درصد از بازاریابان حداقل 20 درصد از بودجه بازاریابی خود را در رویدادهای زنده سرمایه گذاری می کنند.

شرکت در رویدادهای تبلیغاتی محلی، به ویژه آنهایی که حضور قوی در رسانه های اجتماعی دارند، می تواند از چند جهت به رشد کسب و کار شما کمک کند. آنها فرصتی برای بازاریابی کسب و کار شما هستند، اما همچنین راهی آسان برای شناخت مخاطبان و جامعه‌ای هستند که به آنها خدمت می کنید. احتمال بازگشت سرمایه نیز در چنین رویدادهایی وجود دارد.

به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما این قابلیت را دارید که میزبان رویداد یا حامی مالی خود باشید و به رویدادهای اجتماعی بزرگتر بپیوندید. رویدادی که خودتان میزبان آن هستید احتمالاً بازدهی بیشتری را به همراه خواهد داشت، اما یک رویداد اجتماعی ممکن است برای بودجه‌های کمتر ایده‌آل باشد.

 

 

سوالات متداول سئو لوکال

حال برسیم به سوالات متداول و پاسخ آنها!

 

چگونه بر سئو محلی تسلط داشته باشم؟

برای شکست دادن رقبای محلی خود، این تاکتیک های سئوی محلی را در نظر بگیرید:

  • روی محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید.
  • صفحات مکان را در وب سایت خود ایجاد کنید.
  • نظرات مشتریان را قرار دهید.
  • وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
  • برای بهبود سئو، نشانه‌گذاری اسکیما را در سایت تان قرار دهید.
  • بک لینک محلی بسازید.
  • در شبکه های اجتماعی با مخاطبان محلی خود تعامل داشته باشید.
  • کلمات کلیدی محلی را هدف قرار دهید.

ترکیب این استراتژی ها می تواند دستور العملی برای موفقیت در تسلط بر چشم انداز سئو محلی باشد.

 

مهمترین جنبه سئوی محلی چیست؟

چیزهای مهم زیادی برای سئوی محلی وجود دارد که باید در نظر داشت، اما داشتن یک نمایه کسب و کار گوگل و ساختار وب سایت بهینه شده که کلمات کلیدی محلی را با محتوای با کیفیت هدف قرار می دهد، نان و کره هر کسب و کار محلی موفقی است.
نمایه کسب و کار Google نه تنها به کسب و کار شما اجازه می دهد تا در بسته محلی ظاهر شود، بلکه به مخاطبان شما توضیح واضحی از کسب و کار شما به همراه نظرات مشتریان ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا ایده خوبی از موضوع کسب و کار شما به دست آورند.

 

سئو محلی چقدر طول می کشد تا کار کند؟

مشاهده نتایج از سئوی محلی می تواند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا نتایج مورد نظر خود را مشاهده کنید. این به طیف وسیعی از عوامل مانند رقابت در صنعت شما، تقاضا در بازار محلی، تصمیمات استراتژیک و موارد دیگر بستگی دارد.
بهترین راه برای اطمینان از اینکه در مسیر درست قرار دارید، ثابت ماندن است. با تولید محتوای جدید همراه باشید و همیشه در بالای نمایه کسب و کار آنلاین خود باشید تا با بررسی های جدید درگیر شوید و برند خود را به روز کنید.

 

آیا پرداخت هزینه برای انجام بهینه سازی سئو محلی (سئو لوکال) ارزشش را دارد؟

اینکه ارزشش را دارد یا خیر به اهداف خودتان بستگی دارد. در حالی که مطمئناً پول می تواند شروع کننده سئوی شما باشد، ممکن است برای کسب و کار شما منطقی باشد که آن پول را در جای دیگری خرج کنید. در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است شما را ترغیب کند تا بخواهید برای سئوی محلی هزینه کنید:

  • جلب دید بیشتر و آگاهی از برند
  • افزایش تجربه کاربری وب سایت شما
  • کسب مزیت رقابتی
  • سرنخ ها و کسب و کار بالقوه بیشتری را پیدا کنید

به خاطر داشته باشید که پرداخت برای خدمات سئو، کار یکباره نیست. برای اطمینان از موثر بودن استراتژی سئوی محلی، شما همواره نیاز به نگهداری جایگاه سئو خود دارید.

 

 

نتیجه گیری مقاله سئو محلی (سئو لوکال)

مبارزه برای کسب نتیجه گوگل می تواند برای کسب و کارها سخت باشد، به خصوص اگر شما یک کسب و کار کوچک با منابع محدود هستید. اما سئو محلی برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. همانطور که مردم بیشتر به آن متکی هستند.

باید رتبه بندی محلی خود  را تقویت کنید تا در بستر آنلاین پیدا شوید. بنابراین، در این نکات سئو محلی غوطه ور شوید و با بهینه سازی وب سایت خود، تولید محتوای محلی عالی، به دست آوردن نقل قول ها و کسب نظرات، رتبه بندی در SERP های محلی را شروع کنید.

با این حال، خود را به شیوه های فنی سئو محلی مانند نقل قول ها و بهینه سازی وب محدود نکنید. ایجاد روابط با سایر مشاغل محلی مرتبط، شرکت در رویدادهای اجتماعی و پیوستن به سازمان های محلی گزینه های پیش رو دیگری است که باید در نظر بگیرید.

اگر مشتریان شما مشاغل دیگری هستند(و نه عموم مردم)، مطمئن شوید که از شیوه های SEO محلی برای B2B استفاده می کنید. سئو محلی یک تلاش مستقل نیست. همچنین باید از سئو و بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش رتبه خود استفاده کنید.

تلاش های آنلاین همیشه بازتابی از واقعیت های آفلاین هستند. اگر کسب و کار شما بد است، نظرات شما نیز بد است. بنابراین، روی ایجاد بهترین کسب‌وکار که می‌توانید تمرکز کنید و در صورت نیاز از آن کمک بگیرید.

 

میانگین 5 از 5 - (1 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!
میخوای کسب و کار آنلاین و پرفروش داشته باشی؟
پس با ما تماس بگیر: 09017600858

مقالات محبوب

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

آخرین صفحات

آنچه در این مقاله میخوانید:

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر