HARO یا هارو که مخفف عبارت (Help a Reporter Out) است، پلتفرمی خارجی برای برقراری ارتباط با خبرنگاران و صاحبان رسانه است.
HARO سالهاست که توسط وبلاگ نویسان برای پوشش رسانهای استفاده می شود. در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد آن بدانید را پوشش می دهیم.
HARO چیست؟
اگر با HARO آشنا نیستید، مخفف Help A Reporter Out است. این یک سرویس آنلاین بسیار محبوب برای خبرنگاران برای جمع آوری بازخورد از مردم است.
هارو یک پایگاه داده قدرتمند از منابع برای داستان های آینده و فرصت های روزانه برای منابعی برای تامین پوشش رسانهای ارزشمند در اختیار روزنامه نگاران قرار می دهد. هارو این اطلاعات را در 3 پیام روزانه از دوشنبه تا جمعه ایمیل می کند. ایمیلها حاوی پرسشهای مرتبط از کارشناسان در مورد موضوعات پرطرفدار فعلی هستند.
درخواست ها شامل پرس و جو، شرایط مورد نیاز برای درج در موضوع، مهلت ارسال، و یک آدرس ایمیل ناشناس است که می توانید تخصص خود را برای ارائه دیدگاه ها و نظرات به آن ارائه کنید.
هارو بیشتر توسط خبرنگارانی که به دنبال کارشناسان موضوعات مختلف هستند برای نقل قول در داستان های خود استفاده می شود، اما می تواند توسط متخصصان روابط عمومی یا متخصصان سئو برای بازاریابی محتوا و ارائه خدمات لینک سازی با کیفیت نیز استفاده شود.
فرآیند ارائه مستقیم به منابع اجازه می دهد تا موضوعات مرتبط با کسب و کار خود را بدون صرف زمان زیادی برای یافتن منابع پیدا کنند. این کار وقت روزنامه نگار را برای نوشتن بیشتر آزاد می کند یا به شما زمان بیشتری برای سایر امور تجاری می دهد.
HARO برای چه کسی مناسب است؟
اگرچه HARO برای روزنامه نگاران ایجاد شده است، اما خبرنگاران، وبلاگ نویسان، اینفلوئنسرها و بسیاری دیگر که به دنبال ارتباط با منابع متخصص هستند نیز از آن استفاده می کنند. همچنین برای برندهایی که به دنبال ارتباط با بهترین رسانه ها در صنعت خود هستند، حیاتی است.
جدا از آن زمینه های خاص، HARO واقعاً می تواند برای هر کسی مفید باشد. اگر پاسخ سوالات روزانه خبرنگاران را دارید، می توانید اطلاعات خود را در مطبوعات دریافت کنید.
وبلاگ نویسی سنتی دیگر کافی نیست، شما باید برند خود را از طریق رسانه ها یا روابط عمومی ایجاد کنید و HARO یک راه ساده برای انجام آن است. نقل قول در رسانه ها به کسب و کار شما نمایش مثبت می دهد و گزارشگر می تواند داستان خود را کامل کند و یک موقعیت برد-برد برای همه افراد درگیر ایجاد می کند.
در اینجا چند نمونه از افرادی که می توانند از هارو بهره مند شوند آورده شده است:
- برندهایی که به دنبال راهبردهای در معرض دید یا سئو هستند،
- سایت هایی که به محتوا نیاز دارند و به دنبال پست مهمان هستند،
- شرکت های غیر انتفاعی که به دنبال قرار گرفتن در معرض پروژه های خود هستند.
HARO از زمانی که پیتر شنکمن برای اولین بار شرکت را با چند مخاطب در یک گروه فیس بوک در سال 2007 راه اندازی کرد، بسیار تکامل یافته است. در طول سالها، استراتژیهای پیتر به چیزی تبدیل شده است که HARO امروزی است و HARO برای تعدادی از صاحبان مشاغل کار میکند.
چگونه با استفاده از HARO پوشش رسانه ای و بک لینک دریافت کنیم
به بیش از 55000 روزنامه نگار و وبلاگ نویس بپیوندید که از HARO استفاده می کنند. تنها کاری که لازم است 4 مرحله ساده است. بیایید شما را آماده کنیم تا پوشش رسانه ای دریافت کنید یا سفر ایجاد لینک خود را شروع کنید!
مرحله 1: ثبت نام در HARO
ثبت نام ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه ثبت نام از صفحه اصلی HARO به ادرس helpareporter.com کلیک کنید و فرم را پر کنید.
هنگامی که فرم را پر کردید، تأیید کردید که ربات نیستید و با شرایط حفظ حریم خصوصی موافقت می کنید، یک ایمیل تأییدیه برای نهایی کردن ساخت حساب خود دریافت خواهید کرد.
روی پیوند تأیید در آن ایمیل کلیک کنید تا حساب HARO خود را فعال کنید.
از آنجا به صفحه خوش آمدگویی هدایت خواهید شد.
اکنون که حساب شما فعال است، باید نمایه خود را تنظیم کنید.
مرحله 2: نمایه خود را تنظیم کنید
هنگامی که در صفحه حساب من قرار گرفتید، مطمئن شوید که نوع حساب صحیح را انتخاب کردهاید.
از آنجا، صحت اطلاعات عمومی خود را تأیید کنید و سپس مکان خود را وارد کنید.
بخش بعدی بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که سؤالات مربوط به تخصص خود را دریافت می کنید.
تحت تنظیمات برگزیده HARO، شما به طور خودکار در فهرست اصلی مشترک می شوید، اما پس از آن می توانید صنایع خاصی را انتخاب کنید تا درخواست های مربوط به آن موضوعات را سریعتر دریافت کنید.
یادداشت نویسنده: میتوانید در هر زمانی از فهرست لغو اشتراک استفاده کنید.
در همین قسمت متوجه می شوید که برخی از موضوعات خاکستری شدهاند و در کنار آنها نماد اطلاعاتی وجود دارد.
این بدان معناست که شما می توانید در آن موضوعات شرکت کنید اما هنوز کاملاً آماده نیستند.
ایمیلهای مربوط به آن بخشها زمانی ارسال میشوند که سؤالات کافی وجود داشته باشد تا ارزش آن را برای شما فراهم کند.
در زیر آن، می توانید اطلاعات تماس اضافی اضافه کنید یا اگر کارتان تمام شد، فقط گزینه save & update را بزنید.
مرحله 3: شروع به پاسخ دادن به پرس و جو کنید
دو مرحله بالا تمام آن چیزی است که باید قبل از شروع به پاسخ دادن به سؤالات انجام دهید. پس از باز کردن اولین ایمیل خود از HARO، نمایهای با خلاصه پرس و جو و رسانه ای که اطلاعات را درخواست می کند، خواهید دید.
توجه نویسنده: اگر در چندین لیست پرس و جو مشترک شده باشید، در طول روز چند ایمیل از HARO دریافت خواهید کرد.
با نگاه کردن به موضوع ایمیل به راحتی می توانید تشخیص دهید که پرس و جوها در مورد چه موضوعی هستند.
در مثال زیر، میدانید که پرسوجوها حتی قبل از باز کردن آن به امور تجاری و مالی مرتبط خواهند بود.
همانطور که ایمیل را به پایین اسکرول می کنید، جزئیات بیشتری را برای هر درخواست جداگانه مشاهده خواهید کرد.
هنگامی که موضوعی را پیدا کردید که در مورد آن دانش دارید، مطمئن شوید که تمام جزئیات پرس و جو را به دقت مطالعه کرده اید.
اکنون آماده پاسخگویی به سوالات هستید.
روند بررسی برای خبرنگارانی که این اطلاعات را درخواست می کنند می تواند خسته کننده باشد زیرا آنها صدها پاسخ به سؤالات خود دریافت می کنند.
برای جلب توجه، باید ارزش قائل شوید و از دیگران متمایز شوید.
در اینجا نکات ما در مورد ایجاد زمینی است که توجه را به خود جلب کند:
- جالب و مختصر باشید
- ارائه تخصص در مورد موضوع
- ننویسید «برای اطلاعات بیشتر با من تماس بگیرید» یا نگویید که دوست دارید مصاحبه کنید
- از پیوست ها و قالب بندی های فانتزی خودداری کنید
HARO پیوست ها را از هر ایمیل حذف میکند، بنابراین اگر سعی کنید اطلاعات را به این طریق به اشتراک بگذارید، وقت خود را تلف میکنید.
اگر آنقدر مطالب می نویسید که احساس می کنید باید یک سند word را ضمیمه کنید، احتمالاً زیاد نوشتهاید.
خبرنگاران HARO به دنبال نقل قول های قابل استفاده هستند که آماده انتشار باشند. به طور کلی، این قانون خوبی است که پاسخ های خود را در 2-3 پاراگراف نگه دارید، مگر اینکه درخواست به طور خاص اطلاعات بیشتری را درخواست کند.
هنگامی که اطلاعات خود را آماده کردید، دوباره وارد HARO شوید و روی My Pitches کلیک کنید.
از آنجا روی Submit A New Pitch در سمت راست صفحه کلیک کنید.
تمام کادرها را پر کنید و ارسال را بزنید.
همانطور که نمی خواهید وقت خبرنگار را تلف کنید، زمان خودتان نیز ارزشمند است، بنابراین گام بعدی ما ترفندی است برای کمک به نظارت بر پاسخ های خود.
مرحله 4: هشدارها را برای نظارت بر پاسخ های خود تنظیم کنید
اگر از پاسخ شما استفاده شده باشد، لزوماً با شما تماس نخواهند گرفت.
در فید خبری نشریات مشترک شوید تا از انواع مقالاتی که پست می شوند و اینکه آیا آن را ساختهاید مطلع شوید.
با این حال، این ممکن است نگاه کردن به هر پستی که آنها ارسال می کنند زمان بر باشد، بنابراین بهتر است در Google Alerts مشترک شوید.
بهترین راه برای تضمین اینکه به محض ظاهر شدن در مقاله به شما اطلاع داده میشود، تنظیم Google Alert برای نام خود است، دقیقاً همانطور که از طریق پاسخ HARO خود ارسال کردهاید.
گاهی اوقات خبرنگاران دقیقاً نمی دانند که مقاله آنها چه زمانی منتشر می شود، بنابراین مهم است که خودتان آن را کنترل و نظارت کنید.
ایجاد هشدار خود شما را زودتر آگاه میکند و به شما امکان میدهد بلافاصله پست را از طریق کانالهای رسانههای اجتماعی خود به موقع تبلیغ کنید.
اطمینان حاصل کنید که دسترسی آسانی به آدرس ایمیل جیمیل خود دارید تا به شما اطلاع داده شود. اگر حساب جیمیل ندارید، توصیه میشود آن را برای دریافت آن اعلانها تنظیم کنید.
یادداشت نویسنده: هشدارهای Google میتواند برای کسبوکارهای کوچکی که اکنون زمان یا نیروی کار برای گنجاندن HARO در روال روزانه خود دارند، بسیار مهم باشد.
بیایید به بخش بعدی برویم، جایی که من چند چیز را به اشتراک میگذارم که باید در مورد HARO به آنها توجه کنید.
مواردی که باید به آنها توجه کرد
دو نکته اصلی که هنگام استفاده از HARO باید به آن توجه کرد عبارتند از:
- درخواست های HARO گنجاندن داستان را تضمین نمی کند
- همه درخواست های HARO وقعی نیستند
طبق گفته Cision، شرکت مادر HARO، بیش از 800000 نفر به عنوان منبع یا شخصی که می تواند منبعی را برای یک داستان تسهیل کند، ثبت نام کردهاند.
این بدان معناست که خبرنگاران هنگام جستجوی منبع احتمالاً صدها پاسخ دریافت خواهند کرد، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بدون توجه به تخصص شما در زمینه موضوع، انتخاب شوید.
نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که حتی اگر یک فرآیند بررسی برای خبرنگارانی که به دنبال منابع هستند وجود دارد، تجربه ما این است که خبرنگاران همیشه مکان انتشار محتوا را فاش نمی کنند.
به عنوان مثال، یک نویسنده ممکن است فوربس یا نیویورک تایمز و وبلاگ مدیوم خود را در HARO فهرست کند، اما در واقع، آنها فقط چند بار در سال برای فوربس/NYT می نویسند در حالی که هر هفته وبلاگ خود را بروز می کنند.
این ممکن است شما را به این باور برساند که آنها یک نویسنده درجه یک هستند، در حالی که آنها در اصل وبلاگ های کمتر شناخته شده را پست می کنند. با گذشت زمان و تجربه، میتوانید تشخیص دهید که کدام درخواستها مشروع نیستند و کدامیک به روابط رسانهای تأثیرگذار منجر میشوند.
گذشته از این، بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید هنگام استفاده از پلتفرم از آنها آگاه باشید تا مطمئن شوید که از نرم افزار و زمان خود بیشترین بهره را می برید. بیایید به چهار مورد از این بایدها و نبایدها نگاهی بیندازیم.
4 کاری که باید در HARO انجام دهید:
1) به سرعت پاسخ دهید تا از شانس خود برای به اشتراک گذاری اطلاعات قبل از یافتن پاسخ سؤال اطمینان حاصل کنید.
روزنامه نگاری در حال حاضر همه چیز است.
اگر زمانی که یک روزنامه نگار به آن نیاز دارد اطلاعاتی را ارائه نکنید، شانس خود را برای برجسته شدن از دست دادهاید. بنابراین، پاسخ دادن در HARO باید بخشی از فرآیند شما باشد.
2) آنچه را که روزنامه نگار به دنبال آن است مستقیماً، بدون اطلاعات مزاحم اضافی ارائه دهید
اینکه بتوانید دقیقاً آنچه را که روزنامه نگار به دنبال آن است ارائه دهید، روشی هوشمندانه برای جلب توجه پاسخ های HARO شما است. همانطور که بعدا خواهیم دید، ارسال اطلاعات نامربوط یک راه سریع برای حذف ایمیل شما است. بنابراین، مطمئن شوید که همیشه دقیقاً همان چیزی را که روزنامه نگاران به دنبال آن هستند ارائه می دهید.
3) قبل از نوشتن HARO pitch خود، مطمئن شوید که با الزامات درخواست اصلی مطابقت دارید
خبرنگاران به دنبال مطالبی از منابع مرتبط هستند. اگر روزنامهنگار شما را منبع قابل اعتمادی میداند، به احتمال زیاد او نسبت به پذیرش پیشنهاد شما تعصب بیشتری خواهد داشت. بنابراین، همیشه مهم است که قبل از ارسال پیام خود، بررسی کنید که آیا با شرایط یک فرصت HARO مطابقت دارید.
به عنوان مثال، فرض کنید من از Help a Reporter Out برای ارائه موضوعات مرتبط با بازاریابی دیجیتال استفاده می کنم. هنگامی که شخصی از نمایه لینکدین من بازدید می کند، بلافاصله می بیند که من در آن زمینه تجربه زیادی دارم.
بنابراین، احتمال پاسخ دادن به ایمیل من بیشتر از پاسخ دادن به کسی است که در بازاریابی دیجیتال تجربه کافی ندارد.
از سوی دیگر، اگر سعی میکردم سبک زندگی و تناسب اندام را مطرح کنم – موضوعی که به کاری که انجام میدهم بیربط است – شانس زیادی برای دریافت پاسخ به طرحهایم نداشتم.
4) پاسخ های منحصر به فردی ارائه دهید که پاسخ های شما را برجسته کند.
- آیا می توانید داده ها را روی جدول بیاورید؟
- آیا می توانید موضوع را از یک دیدگاه منحصر به فرد پوشش دهید؟
- آیا می توانید مطمئن شوید که پاسخ شما برجسته است؟
اگر بله، پس شانس بالایی برای دریافت پاسخ دارید. اگر نه، پس باید قبل از پیام در HARO، سطح پیام خود را ارتقا دهید.
4 کاری که نباید در هارو انجام دهید
1) در پاسخ خود تبلیغاتی یا فروشنده باشید
طبق یک نظرسنجی که توسط آژانس بازاریابی محتوا Fractl انجام شده است، یکی از رایج ترین دلایلی که روزنامه نگاران ممکن است پیشنهاد را رد کنند، تبلیغاتی بودن آن است.
بنابراین، اگر میخواهید واقعاً شانس دریافت پاسخ را داشته باشید، باید مطمئن شوید که بیش از حد تبلیغاتی نیستید.
2) ارسال پاسخ های کلی یا کلیشه ای که در میان جمعیت گم می شوند و ارزش ارائه نمی کنند.
نیازی نیست که من به شما بگویم که روزنامه نگاران هنگام دریافت و ارزیابی یک ایمیل، انتظار ارزش واقعی دارند. با توجه به تبلیغات بیش از حد، باید از طرح هایی که به خوبی تحقیق نشدهاند و ارزش ارائه نمی دهند اجتناب کنید. به هر حال، به گفته خود روزنامه نگاران، دریافت ایمیلی که نامربوط است یا تحقیقات ضعیفی انجام شده است، یکی از رایج ترین دلایل برای رد پیشنهاد است.
3) پیوست ها را در پاسخ های خود قرار دهید
یکی از مواردی که باید هنگام معرفی روزنامه نگاران در HARO به خاطر داشته باشید این است که از اضافه کردن پیوست ها در پاسخ های خود اجتناب کنید. HARO آنها را از پاسخ محروم خواهد کرد.
اگر میخواهید اطلاعاتی را با یک روزنامهنگار به اشتراک بگذارید، بهتر است آن را بهعنوان یک لینک به اشتراک بگذارید یا آن را به صورت آنلاین آپلود کنید و به او امکان دانلود آن را بدهید.
4) نیازی به پیگیری پیام هایی که پاسخی دریافت نمی کنند وجود ندارد
خبرنگاران را اذیت نکنید. به زمان آنها و این واقعیت که روزانه هزاران پست ایمیل دریافت می کنند احترام بگذارید. به خاطر داشته باشید که طبق نظرسنجی Fractl که قبلاً به آن اشاره کردیم، 57٪ از ناشران درجه یک بین 50 تا 500 پست در هفته دریافت می کنند.
بنابراین، همانطور که میتوانید تصور کنید، روزنامهنگاران صندوق ورودی دارند که در حال حاضر بیش از حد به هم ریخته است.
چرا با پیگیری در صورت عدم پاسخگویی، تشخیص پیامهای خوب را برای آنها دشوارتر می کنیم؟
این بایدها و نبایدها به شما کمک میکند تا پیام با کیفیتی بسازید تا به روزنامهنگاران اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ارائه دهید، اما همچنین باید به ویژگیهای اشتراک و قیمتگذاری توجه کنید تا مطمئن شوید که طرح مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب میکنید. این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
اشتراک و قیمت HARO
HARO (Help a Reporter Out) یک پلتفرم رایگان است که به شما امکان دسترسی به پایگاه داده درخواست ها و پشتیبانی اولیه را می دهد. طرحهای پریمیوم در دسترس هستند که از 19 دلار در ماه شروع میشود، که به شما امکان دسترسی اولیه به درخواستهای روزنامهنگاران و پشتیبانی ممتاز را میدهد.
Basic
با طرح رایگان، همه چیز بسیار ساده است. در صورت نیاز به تماس با شخصی برای سؤالات خود، هر روز سه ایمیل اصلی و همچنین پشتیبانی ایمیل را دریافت خواهید کرد.
برای یافتن ایمیلهایی که با برند شرکت شما مطابقت دارند، باید ایمیلهای بیربط زیادی را بررسی کنید، اما پس از مدتی تمرین، میتوانید به سرعت اسکن کنید و پیدا کنید که کدام یک برای شما مناسب است.
Standard
برای 19 دلار در ماه، طرح استاندارد با همه چیزهایی که در برنامه اصلی گنجانده شده است ارائه می شود. علاوه بر این، میتوانید نمایهای تنظیم کنید که شامل هشدارهای کلمه کلیدی باشد. این هشدارها به شما کمک می کند تا به سرعت و کارآمد درخواست های متناسب با کسب و کار خود را بیابید و وقت خود را به دنبال درخواست های نامربوط تلف نکنید. با طرح استاندارد، میتوانید هشدارهای تلفن همراه را برای تلفن خود تنظیم کنید تا برای زندگی پرمشغلهتان راحتتر شود.
Advanced
این طرح پیشرفته با همه چیزهایی که در استاندارد گنجانده شده و همچنین هدیههای اضافی، ماهانه 49 دلار برای شما هزینه دارد. قابل توجه ترین موارد اضافه شده شامل کلمات کلیدی بیشتر، نمایه ها (تا 3) و مشاهده درخواست ها قبل از سایر کاربران است. شما یکی از اولین کسانی خواهید بود که در مورد درخواستها با آنها تماس گرفته میشود، که به شما زمان میدهد تا قبل از سایر افراد در شبکه، بهترین پیشنهاد را ایجاد کنید. این زمان اضافی می تواند یک مزیت بزرگ برای کسب و کار شما باشد.
Premium
برنامه پریمیوم 149 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. مانند سایر برنامهها، این برنامه شامل همه چیزهایی است که در بسته پیشرفته قبلی موجود است. اما تفاوت های کلیدی شامل کلمات کلیدی نامحدود و پروفایل های نامحدود است. این امر به نفع شرکتهای بزرگتر است که به پروفایلهای متفاوتی برای کارمندان مختلف نیاز دارند. Premium همچنین شامل پشتیبانی تلفنی است، برخلاف پشتیبانی ایمیلی از سایر برنامه ها. حال اجازه دهید این مقاله را با چند صحبت و نکات نهایی ببندیم.
صحبت و نکات نهایی
HARO به شما این فرصت را میدهد که بهجای اینکه سعی کنید خود را با یک ایمیل سرد به نشریات معرفی کنید، به طور مستقیم با روزنامهنگاران و رسانهها ارتباط برقرار کنید. کار ساده تشکر از خبرنگار را به خاطر گنجاندن شما در انتشارات خود فراموش نکنید. قدردانی خود را نشان دهید، در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و پایه خوبی برای گسترش روابط آینده خود ایجاد کنید.
پیشنهاد می کنیم مقاله را از طریق توییت یا در لینکدین به جای فیس بوک به اشتراک بگذارید. (این می تواند کمی بیش از حد شخصی باشد.) قرار گرفتن در معرض نام تجاری خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را از طریق بک لینک با HARO به وب سایت خود هدایت کنید.
بهترین قسمت؟
شما می توانید همه این کارها را به ما بسپارید و با خرید رپورتاژ آگهی از رسانههای معتبر بین المللی، به سادگی پیوندی با کیفیت برای سایتتان دریافت کنید. میخواهید خودتان هارو را تجربه کنید؟ پس به به آدرس این سایت به helpareporter.com بروید.