سئو کلاه سیاه چیست؟ با 20 روش خطرناک خلاف قوانین و خط مشی گوگل آشنا شوید و از انجام آن ها جدا پرهیز کنید!
در زمینه جستجوی Google، هرزنامه به تکنیکهایی اشاره دارد که برای فریب دادن کاربران یا دستکاری سیستمهای جستجوی گوگل برای کسب رتبه بالا استفاده میشوند. خط مشی های هرزنامه گوگل به محافظت از کاربران و بهبود کیفیت نتایج جستجو کمک می کند. برای واجد شرایط بودن برای نمایش در نتایج جستجوی وب Google (صفحات وب، تصاویر، ویدیوها، محتوای خبری یا سایر مطالبی که Google از سراسر وب پیدا میکند)، محتوا نباید خط مشی های کلی جستجوی Google یا خط مشی های هرزنامه فهرست شده در این صفحه را نقض کند. این خط مشیها برای همه نتایج جستجوی وب، از جمله نتایج مربوط به داراییهای خود Google اعمال میشود.
گوگل اقدامات ناقض خط مشی را هم از طریق سیستمهای خودکار و هم در صورت نیاز، بازبینی انسانی شناسایی میکند که میتواند منجر به یک اقدام دستی شود. سایت هایی که خط مشی های گوگل را نقض می کنند ممکن است در نتایج رتبه پایین تری داشته باشند یا اصلاً در نتایج ظاهر نشوند.
اگر فکر میکنید که سایتی خط مشیهای هرزنامه Google را نقض میکند، با ارسال گزارش هرزنامه به گوگل اطلاع دهید. گوگل بر توسعه راه حل های مقیاس پذیر و خودکار برای مشکلات تمرکز کرده و از این گزارش ها برای بهبود بیشتر سیستم های تشخیص هرزنامه خود استفاده خواهد کرد.
خط مشی های گوگل رویه های رایج هرزنامه را پوشش میدهند، اما Google ممکن است علیه هر نوع شیوههای هرزنامه که شناسایی کند، عمل کند.
پنهان کاری (Cloaking)
پنهان کاری یا Cloaking به ارائه محتوای مختلف به کاربران و موتورهای جستجو با هدف دستکاری رتبه های جستجو و گمراه کردن کاربران اشاره دارد. نمونه هایی از cloaking عبارتند از:
- نمایش صفحه ای درباره مقاصد سفر به موتورهای جستجو در حالی که صفحه ای درباره داروهای تخفیف دار به کاربران نشان می دهد.
- درج متن یا کلمات کلیدی در یک صفحه تنها زمانی که عامل کاربر درخواست کننده صفحه یک موتور جستجو باشد نه یک بازدیدکننده انسانی.
اگر سایت شما از فناوریهایی استفاده میکند که موتورهای جستجو برای دسترسی به آنها مشکل دارند، مانند جاوا اسکریپت یا تصاویر، توصیههای ما را برای دسترسی به آن محتوا برای موتورهای جستجو و کاربران بدون پنهان سازی ببینید.
سایتی اگر هک شده باشد، استفاده هکر از پنهان کاری برای سخت تر کردن هک برای مالک سایت، غیر معمول نیست. (ایمن سازی سایت خود را به پانا مارکتینگ بسپارید!)
اگر از یک دیوار پرداخت یا مکانیزم دروازهسازی محتوا استفاده میکنید، اگر Google بتواند محتوای کامل آنچه در پشت دیوار پرداخت است را ببیند، درست مانند هر شخصی که به مطالب دروازهدار دسترسی دارد و اگر از راهنماییهای کلی نمونهگیری انعطافپذیر گوگل پیروی کنید، این را به عنوان پنهان کاری در نظر نمی گیرد.
سوء استفاده از درب (Doorway abuse)
سوء استفاده از درگاه زمانی است که سایت ها یا صفحاتی برای رتبه بندی برای جستجوهای جستجوی خاص و مشابه ایجاد می شوند. آنها کاربران را به صفحات میانی هدایت می کنند که به اندازه مقصد نهایی مفید نیستند. نمونه هایی از سوء استفاده از درگاه عبارتند از:
- داشتن چندین وب سایت با تغییرات جزئی در URL و صفحه اصلی برای به حداکثر رساندن دسترسی آنها برای هر درخواست خاص.
- داشتن چندین نام دامنه یا صفحات با هدف مناطق یا شهرهای خاص که کاربران را به یک صفحه هدایت می کند.
- ایجاد صفحات برای هدایت بازدیدکنندگان به بخش واقعی قابل استفاده یا مربوط به سایت.
- ایجاد صفحات تقریبا مشابه که به نتایج جستجو نزدیکتر از یک سلسله مراتب واضح و قابل مرور هستند.
سوء استفاده از دامنه منقضی شده
سوء استفاده از دامنه منقضی شده جایی است که یک نام دامنه منقضی شده خریداری می شود و در درجه اول برای دستکاری رتبه بندی جستجو با میزبانی محتوایی که ارزش کمی برای کاربران ایجاد می کند، تغییر کاربری داده می شود. مثالهای گویا شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:
- محتوای وابسته در سایتی که قبلاً توسط یک سازمان دولتی استفاده شده است.
- محصولات پزشکی تجاری که در سایتی فروخته می شوند که قبلاً توسط یک موسسه خیریه پزشکی غیرانتفاعی استفاده می شد.
- محتوای مرتبط با کازینو در یک سایت مدرسه ابتدایی سابق.
محتوای هک شده
محتوای هک شده به هر محتوایی گفته می شود که به دلیل آسیب پذیری های امنیتی یک سایت بدون مجوز در سایت قرار می گیرد. محتوای هک شده نتایج جستجوی ضعیفی را به کاربران ما می دهد و به طور بالقوه می تواند محتوای مخرب را روی دستگاه های آنها نصب کند. نمونه هایی از هک عبارتند از:
تزریق کد (Code injection)
زمانی که هکرها به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند، ممکن است سعی کنند کدهای مخرب را به صفحات موجود در سایت شما تزریق کنند. این اغلب به شکل جاوا اسکریپت مخربی است که مستقیماً به سایت یا iframe تزریق می شود.
تزریق صفحه (Page injection)
گاهی اوقات به دلیل نقص های امنیتی، هکرها می توانند صفحات جدیدی را به سایت شما اضافه کنند که حاوی محتوای هرزنامه یا مخرب است. این صفحات اغلب به منظور دستکاری موتورهای جستجو یا تلاش برای فیشینگ هستند. صفحات موجود شما ممکن است علائم هک را نشان ندهند، اما این صفحات تازه ایجاد شده می توانند به بازدیدکنندگان سایت یا عملکرد سایت شما در نتایج جستجو آسیب بزنند.
تزریق محتوا (Content injection)
هکرها همچنین ممکن است سعی کنند صفحات موجود در سایت شما را به طور ماهرانه دستکاری کنند. هدف آنها افزودن محتوایی به سایت شما است که موتورهای جستجو بتوانند آن را ببینند اما تشخیص آن برای شما و کاربرانتان دشوارتر است. این می تواند شامل افزودن لینک های مخفی یا متن مخفی به یک صفحه با استفاده از CSS یا HTML باشد، یا می تواند شامل تغییرات پیچیده تری مانند پنهان سازی باشد.
تغییر مسیرها (Redirects)
هکرها ممکن است کد مخربی را به وب سایت شما تزریق کنند که برخی از کاربران را به صفحات مضر یا هرزنامه هدایت می کند. نوع تغییر مسیر گاهی به ارجاع دهنده، عامل کاربر یا دستگاه بستگی دارد. برای مثال، کلیک کردن بر روی یک URL در نتایج جستجوی Google میتواند شما را به صفحه مشکوکی هدایت کند، اما زمانی که مستقیماً از یک مرورگر به همان URL مراجعه میکنید، هیچ تغییر مسیری وجود ندارد.
در دوره آموزش امنیت سایت با انواع روش های هک سایت و نحوه مقابله با آنها آشنا خواهید شد.
متن پنهان و سوء استفاده از پیوند
متن مخفی یا سوء استفاده از پیوند عبارت است از قرار دادن محتوا در یک صفحه به گونه ای که صرفاً برای دستکاری موتورهای جستجو و به راحتی قابل مشاهده توسط بازدیدکنندگان انسانی نباشد. نمونه هایی از متن پنهان یا سوء استفاده از پیوند عبارتند از:
- استفاده از متن سفید در پس زمینه سفید
- مخفی کردن متن پشت تصویر
- استفاده از CSS برای قرار دادن متن خارج از صفحه
- تنظیم اندازه فونت یا کدورت روی 0
- پنهان کردن پیوند فقط با پیوند دادن یک کاراکتر کوچک (مثلاً خط فاصله در وسط یک پاراگراف)
امروزه بسیاری از عناصر طراحی سایت وجود دارند که از نمایش و پنهان کردن محتوا به روشی پویا برای بهبود تجربه کاربر استفاده می کنند. این عناصر خط مشی های ما را نقض نمیکنند:
- محتوای آکاردئونی یا زبانهدار که بین پنهان کردن و نمایش محتوای اضافی تغییر میکند.
- نمایش اسلاید یا نوار لغزنده ای که بین چندین تصویر یا پاراگراف متن چرخش می کند.
- راهنمای ابزار یا متن مشابهی که در هنگام تعامل کاربران با یک عنصر، محتوای اضافی را نمایش می دهد.
- متنی که فقط برای صفحهخوانها قابل دسترسی است و هدف آن بهبود تجربه برای کسانی است که از صفحهخوانها استفاده میکنند.
استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی یا کیورد استافینگ (Keyword stuffing)
استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی یا کیورد استافینگ به پر کردن یک صفحه وب با کلمات کلیدی یا اعداد در تلاش برای دستکاری رتبهبندی در نتایج جستجوی گوگل اشاره دارد. اغلب این کلمات کلیدی در یک لیست یا گروه، به طور غیر طبیعی یا خارج از زمینه ظاهر می شوند. نمونه هایی از پر کردن کلمات کلیدی عبارتند از:
- لیست شماره های تلفن بدون ارزش افزوده قابل توجه
- بلوکهای متنی که شهرها و مناطقی را فهرست میکنند که یک صفحه وب سعی در رتبهبندی آنها دارد
- تکرار کلمات یا عبارات یکسان آنقدر زیاد که غیرطبیعی به نظر برسد. به عنوان مثال:
“اعتبار نامحدود فروشگاه برنامه. سایتهای زیادی وجود دارند که ادعا میکنند اعتبار فروشگاه اپلیکیشن را با قیمت 0 دلار ارائه میکنند، اما همه آنها جعلی هستند و همیشه با کاربرانی که به دنبال اعتبار نامحدود فروشگاه برنامه هستند، مشکل دارند. شما می توانید اعتبار بی حد و حصر برای فروشگاه برنامه را در اینجا در این وب سایت دریافت کنید. از صفحه اعتباری فروشگاه اپلیکیشن نامحدود ما دیدن کنید و همین امروز آن را دریافت کنید!”
پیوند هرزنامه (Link spam)
هرزنامه پیوند، عمل ایجاد پیوندها به یا از یک سایت است که عمدتاً به منظور دستکاری رتبه بندی جستجو انجام می شود. موارد زیر نمونه هایی از هرزنامه لینک هستند:
- خرید یا فروش لینک برای اهداف کسب رتبه در گوگل. این شامل:
- مبادله پول با پیوندها یا پست هایی که حاوی لینک هستند
- تبادل کالا یا خدمات برای پیوند
- ارسال یک محصول به کسی در ازای نوشتن در مورد آن و درج لینک
- تبادل بیش از حد لینک (“پیوند به من و من به شما پیوند خواهم داد”) یا صفحات شریک منحصراً به خاطر پیوند متقابل
- استفاده از برنامه ها یا خدمات خودکار برای ایجاد لینک به سایت شما
- نیاز به پیوند به عنوان بخشی از شرایط خدمات، قرارداد یا ترتیبات مشابه بدون اینکه به مالک محتوای شخص ثالث اجازه داده شود که پیوند خروجی واجد شرایط را انتخاب کند.
- تبلیغات متنی یا پیوندهای متنی که اعتبار رتبه بندی را مسدود نمی کنند
- آگهیهای تبلیغاتی یا تبلیغات بومی که در آنها برای مقالاتی که شامل پیوندهایی هستند که اعتبار رتبهبندی دارند، یا پیوندهایی با متن انکر بهینه در مقالات، پستهای مهمان، یا بیانیههای مطبوعاتی توزیعشده در سایتهای دیگر، پرداخت دریافت میشود. به عنوان مثال:
“حلقه های ازدواج زیادی در بازار وجود دارد. اگر می خواهید عروسی داشته باشید، باید بهترین حلقه را انتخاب کنید. همچنین باید دسته گل عروس و لباس عروس بخرید.”
- لینک های دایرکتوری یا نشانک سایت با کیفیت پایین
- پیوندهای غنی از کلمات کلیدی، پنهان یا با کیفیت پایین تعبیه شده در ویجت ها که در سایت های مختلف توزیع شده اند.
- پیوندهای پراکنده در فوترها یا قالب های سایت های مختلف
- نظرات انجمن با پیوندهای بهینه شده در پست یا امضا، به عنوان مثال:
با تشکر، این اطلاعات عالی است!
– پل
پیتزای پل سان دیگو بهترین پیتزا سن دیگو
- ایجاد محتوای کم ارزش در درجه اول به منظور دستکاری سیگنال های پیوند و رتبه بندی
گوگل میداند که خرید و فروش پیوندها بخشی عادی از اقتصاد وب برای اهداف تبلیغاتی و حمایت مالی است. داشتن چنین پیوندهایی تا زمانی که دارای ارزش ویژگی rel=”nofollow” یا rel=”sponsored” برای برچسب <a> باشند، نقض خط مشی های ما نیست.
ترافیک ماشینی (Machine-generated traffic)
ترافیک تولید شده توسط ماشین (که به آن ترافیک خودکار نیز گفته می شود) به ارسال پرس و جوهای خودکار به Google اشاره دارد. این شامل حذف نتایج برای اهداف بررسی رتبه یا انواع دیگر دسترسی خودکار به جستجوی Google است که بدون اجازه صریح انجام می شود. ترافیک تولید شده توسط ماشین منابع را مصرف می کند و در توانایی ما برای بهترین خدمات رسانی به کاربران اختلال ایجاد می کند. چنین فعالیتهایی خط مشی های هرزنامه و شرایط خدمات Google را نقض میکنند.
بدافزار و اقدامات مخرب (Malware and malicious practices)
Google بررسی میکند که آیا وبسایتها میزبان بدافزار هستند یا نرمافزار ناخواستهای که بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد.
بدافزار به هر نرم افزار یا برنامه تلفن همراهی گفته می شود که به طور خاص برای آسیب رساندن به رایانه، دستگاه تلفن همراه، نرم افزاری که در حال اجراست یا کاربران آن طراحی شده است. بدافزار رفتار مخربی از خود نشان می دهد که می تواند شامل نصب نرم افزار بدون رضایت کاربر و نصب نرم افزارهای مضر مانند ویروس ها باشد. صاحبان سایتها گاهی متوجه نمیشوند که فایلهای دانلودی آنها بدافزار محسوب میشوند، بنابراین ممکن است این باینریها سهوا میزبانی شوند.
نرم افزار ناخواسته یک فایل اجرایی یا برنامه تلفن همراه است که رفتاری فریبنده، غیرمنتظره یا تأثیر منفی بر تجربه مرور یا محاسبات کاربر دارد. مثلا نرمافزاری که صفحه اصلی یا سایر تنظیمات مرورگر شما را به تنظیماتی که نمیخواهید تغییر میدهد، یا برنامههایی که اطلاعات خصوصی و شخصی را بدون اجازه شما فاش میکنند.
عملکرد گمراه کننده (Misleading functionality)
عملکرد گمراهکننده به ایجاد عمدی سایتهایی اشاره دارد که کاربران را فریب میدهند تا فکر کنند میتوانند به برخی محتوا یا خدمات دسترسی داشته باشند، اما در واقع نمیتوانند. نمونه هایی از عملکرد گمراه کننده عبارتند از:
- سایتی با یک مولد جعلی که ادعا می کند اعتبار فروشگاه اپلیکیشن را ارائه می کند اما در واقع اعتبار را ارائه نمی کند.
- سایتی که ادعا می کند عملکرد خاصی را ارائه می دهد (به عنوان مثال، ادغام PDF، تایمر شمارش معکوس، سرویس فرهنگ لغت آنلاین)، اما عمداً کاربران را به جای ارائه خدمات ادعا شده به سمت تبلیغات فریبنده سوق می دهد.
سوء استفاده از محتوای مقیاس شده (Scaled content abuse)
سوء استفاده از محتوای مقیاس پذیر زمانی است که بسیاری از صفحات با هدف اصلی دستکاری رتبهبندی جستجو و عدم کمک به کاربران ایجاد میشوند. این عمل توهینآمیز معمولاً بر ایجاد حجم زیادی از محتوای غیراصلی متمرکز است که صرف نظر از اینکه چگونه ایجاد شده است، ارزش کمی برای کاربران فراهم میکند.
نمونه هایی از سوء استفاده از محتوای مقیاس بندی شده عبارتند از، اما محدود به موارد زیر نیست:
- استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی یا سایر ابزارهای مشابه برای تولید صفحات زیادی بدون افزودن ارزش برای کاربران
- خراش دادن فیدها، نتایج جستجو یا سایر محتواها برای تولید صفحات زیادی (از جمله از طریق تبدیلهای خودکار مانند مترادفسازی، ترجمه یا سایر تکنیکهای مبهمسازی)، که در آن ارزش کمی برای کاربران ارائه میشود.
- ترکیب محتوا از صفحات وب مختلف بدون ارزش افزوده
- ایجاد چندین سایت با هدف پنهان کردن ماهیت مقیاس شده محتوا
- ایجاد صفحات زیادی که در آنها محتوا برای خواننده کم یا اصلا معنی ندارد اما حاوی کلمات کلیدی جستجو است
اگر چنین محتوایی را در سایت خود میزبانی می کنید، آن را از جستجو حذف کنید.
خراش دادن یا اسکراپینگ (Scraping)
Scraping به گرفتن محتوا از سایتهای دیگر، اغلب از طریق ابزارهای خودکار، و میزبانی آن با هدف دستکاری رتبهبندی جستجو اشاره دارد. نمونه هایی از خراش دادن نادرست عبارتند از:
- بازنشر مطالب از سایت های دیگر بدون افزودن محتوا یا ارزش اصلی و یا حتی ذکر منبع اصلی
- کپی کردن مطالب از سایت های دیگر، تغییر جزئی آن (مثلاً با جایگزینی مترادف ها یا استفاده از تکنیک های خودکار) و انتشار مجدد آن
- بازتولید فیدهای محتوا از سایتهای دیگر بدون ارائه برخی از مزایای منحصر به فرد برای کاربر
- ایجاد سایت های اختصاص داده شده به جاسازی یا گردآوری محتوا، مانند فیلم ها، تصاویر یا رسانه های دیگر از سایت های دیگر، بدون ارزش افزوده قابل توجه برای کاربر
سوء استفاده از شهرت سایت (Site reputation abuse)
سوء استفاده از شهرت سایت تاکتیکی است که در آن محتوای شخص ثالث در سایت میزبان عمدتاً به دلیل سیگنالهای رتبهبندی از قبل تثبیتشده آن میزبان منتشر میشود، که عمدتاً از محتوای شخص اول خود به دست آورده است. هدف از این تاکتیک این است که محتوا رتبه بهتری نسبت به خود داشته باشد.
محتوای شخص ثالث محتوایی است که توسط نهادی جدا از سایت میزبان ایجاد میشود. نمونههایی از نهادهای جداگانه شامل کاربران آن سایت، فریلنسرها، خدمات برچسب سفید و محتوای ایجاد شده توسط افرادی است که مستقیماً توسط سایت میزبان استخدام نمیشوند.
داشتن محتوای شخص ثالث به تنهایی نقض خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت نیست. اگر محتوای شخص ثالث در یک سایت میزبان عمدتاً به دلیل سیگنالهای رتبهبندی از قبل تثبیتشده آن سایت میزبان منتشر شود، تخلف محسوب میشود. نمونه هایی از سوء استفاده از اعتبار سایت عبارتند از، اما محدود به موارد زیر نیست:
- یک سایت آموزشی میزبان صفحهای درباره بررسیهای حمایتشده از وامهای روز پرداخت نوشته شده توسط شخص ثالثی که همان صفحه را در سایر سایتها در سراسر وب توزیع میکند.
- یک سایت پزشکی که میزبان یک صفحه تبلیغاتی شخص ثالث در مورد “بهترین کازینوها” است که خوانندگان انتظار آن را ندارند و به دلیل سیگنال های رتبه بندی سایت برای رتبه بهتر در سایت قرار می گیرد.
- یک سایت نقد و بررسی فیلم که میزبان صفحات شخص ثالث درباره موضوعاتی است که یافتن آنها در سایت نقد فیلم برای کاربران گیج کننده است (مانند “روش های خرید فالوور در سایت های رسانه های اجتماعی”، “بهترین سایت های فالگیر” و “بهترین خدمات مقاله نویسی”)
- یک سایت خبری میزبان کوپن های ارائه شده توسط یک سرویس برچسب سفید شخص ثالث که دلیل اصلی انتشار کوپن ها در سایت خبری، سرمایه گذاری از اعتبار سایت خبری است.
- یک سایت شخص اول تاسیس شده به یک منطقه جدید منشعب می شود که عمدتاً از محتوای مستقل استفاده می کند زیرا این محتوا در سایت شخص اول بهتر از آنچه در غیر این صورت بود رتبه بندی می کند.
اگر صفحاتی را میزبانی می کنید که این خط مشی را نقض می کنند، نحوه اصلاح این مشکل را بیاموزید.
نمونه هایی که سوء استفاده از اعتبار سایت در نظر گرفته نمی شوند عبارتند از:
- سایت های خدمات انتشار مطبوعاتی
- نشریات خبری که محتوای خبری را از سایر نشریات خبری به اشتراک گذاشته اند
- سایتهایی که برای اجازه دادن به محتوای تولید شده توسط کاربر طراحی شدهاند، مانند وبسایت انجمن یا بخشهای نظر
- ستونها، نظرات، مقالات و سایر آثار با ماهیت سرمقاله
- محتوای شخص ثالث (مثلاً صفحات نوع «تبلیغات» یا «تبلیغات بومی») که هدف آن اشتراکگذاری مستقیم محتوا با خوانندگان است (مانند تبلیغات در خود نشریه)، به جای میزبانی محتوا برای دستکاری رتبهبندی جستجو.
- استفاده از پیوندهای وابسته در سرتاسر یک صفحه، با پیوندهایی که به درستی درمان شده اند، یا جاسازی واحدهای تبلیغاتی شخص ثالث در سراسر صفحه
- کوپن هایی که مستقیماً از بازرگانان و سایر مشاغلی که به مصرف کنندگان خدمات ارائه می دهند، تهیه می شوند
ریدایرکت یا تغییر مسیرهای یواشکی (Sneaky redirects)
ریدایرکت یا تغییر مسیر عمل فرستادن یک بازدیدکننده به آدرس اینترنتی متفاوت از آدرسی است که در ابتدا درخواست کرده بود. تغییر مسیر یواشکی عملی است برای انجام این کار به صورت مخرب به منظور نشان دادن محتوای مختلف به کاربران و موتورهای جستجو یا نمایش محتوای غیرمنتظره به کاربران که نیازهای اصلی آنها را برآورده نمی کند. نمونه هایی از تغییر مسیرهای یواشکی عبارتند از:
- نمایش یک نوع محتوا به موتورهای جستجو در حالی که کاربران را به چیزی متفاوت هدایت می کند
- نمایش یک صفحه عادی به کاربران دسکتاپ در حالی که کاربران تلفن همراه را به یک دامنه اسپم کاملاً متفاوت هدایت می کند
در حالی که تغییر مسیر یواشکی نوعی هرزنامه است، دلایل قانونی و غیر هرزنامه زیادی برای هدایت یک URL به آدرس دیگر وجود دارد. نمونه هایی از تغییر مسیرهای قانونی عبارتند از:
- انتقال سایت به آدرس جدید
- ادغام چندین صفحه در یک صفحه
- هدایت مجدد کاربران به یک صفحه داخلی پس از ورود به سیستم
هنگام بررسی اینکه آیا تغییر مسیر نادرست است یا خیر، در نظر بگیرید که آیا تغییر مسیر برای فریب دادن کاربران یا موتورهای جستجو است یا خیر. درباره نحوه استفاده مناسب از تغییر مسیرها در سایت خود بیشتر بیاموزید.
وابستگی کم (Thin affiliation)
وابستگی نازک عمل انتشار محتوا با پیوندهای وابسته محصول است که در آن توضیحات و نظرات محصول مستقیماً از تاجر اصلی بدون محتوای اصلی یا ارزش افزوده کپی می شود.
صفحات وابسته را می توان نازک در نظر گرفت اگر بخشی از برنامه ای باشند که محتوای آن را در شبکه ای از شرکت های وابسته بدون ارائه ارزش اضافی توزیع می کند. به نظر میرسد این سایتها اغلب سایتها یا قالبهایی با محتوای یکسان یا مشابه هستند که در یک سایت یا در دامنهها یا زبانهای متعدد تکرار شدهاند. اگر یک صفحه نتایج جستجو چندین مورد از این سایتها را بازگرداند، همه با محتوای یکسان، صفحات وابسته نازک تجربه کاربری ناامیدکنندهای ایجاد میکنند.
هر سایتی که در یک برنامه وابسته شرکت می کند یک وابسته نازک نیست. سایتهای وابسته خوب با ارائه محتوا یا ویژگیهای معنیدار ارزش افزوده وجود دارند. نمونههایی از صفحات وابسته خوب شامل ارائه اطلاعات اضافی درباره قیمت، بررسیهای اصلی محصول، آزمایشها و رتبهبندیهای دقیق، پیمایش محصولات یا دستهها و مقایسه محصول است.
هرزنامه تولید شده توسط کاربر (User-generated spam)
هرزنامه تولید شده توسط کاربر، محتوای هرزنامه ای است که توسط کاربران از طریق کانالی که برای محتوای کاربر در نظر گرفته شده است به سایت اضافه می شود. اغلب صاحبان سایت از محتوای اسپم بی اطلاع هستند. نمونه هایی از محتوای هرزنامه تولید شده توسط کاربر عبارتند از:
- حسابهای اسپم در سرویسهای میزبانی که هر کسی میتواند در آن ثبتنام کند
- پست های اسپم در موضوعات انجمن
- هرزنامه نظرات در وبلاگ ها
- فایل های هرزنامه آپلود شده در پلتفرم های میزبانی فایل
سایر اقداماتی که می تواند منجر به تنزل رتبه یا حذف شود
حذف های قانونی
گوگل می گوید: “وقتی حجم بالایی از درخواستهای حذف حق نسخهبرداری معتبر مربوط به یک سایت خاص را دریافت میکنیم، میتوانیم از آن برای کاهش محتوای دیگر از سایت در نتایج خود استفاده کنیم. به این ترتیب، اگر محتوای متخلف دیگری وجود داشته باشد، افراد کمتر با محتوای اصلی مواجه می شوند. سیگنالهای تنزیل مشابه را برای شکایاتی که شامل افترا، کالاهای تقلبی، و حذف به دستور دادگاه میشوند، اعمال میکنیم. در مورد مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان (CSAM)، ما همیشه چنین محتوایی را هنگامی که شناسایی میشود حذف میکنیم و همه محتوا را از سایتهایی با نسبت بالایی از محتوای CSAM حذف میکنیم.”
حذف اطلاعات شخصی
در رابطه با حذف اطلاعات شخصی نیز نظر گوگل بر این است که: “اگر حجم بالایی از حذف اطلاعات شخصی مربوط به سایتی را با روشهای حذف سوء استفادهکننده پردازش کنیم، محتوای دیگر سایت را در نتایج خود کاهش میدهیم. ما همچنین به دنبال این هستیم که ببینیم آیا همان الگوی رفتاری در مورد سایتهای دیگر نیز اتفاق میافتد یا خیر، و اگر چنین است، محتوای آن سایتها را کاهش میدهیم. ما ممکن است روشهای تنزل مشابهی را برای سایتهایی اعمال کنیم که حجم بالایی از حذف محتوای حاوی محتوای doxxing، تصاویر شخصی صریح ایجاد یا اشتراکگذاری شده بدون رضایت، یا محتوای جعلی صریح و بدون رضایت را دریافت میکنند.”
دور زدن سیاست های گوگل
اگر سایتی به فعالیتهایی که برای دور زدن خط مشی های هرزنامه یا خط مشی های محتوای گوگل برای جستجوی Google ادامه دهد، ممکن است گوگل اقداماتی دهد که شامل محدود کردن یا حذف صلاحیت برای برخی از ویژگیهای جستجوی آن (به عنوان مثال، داستانهای برتر، کشف) و انجام اقدامات گستردهتر در جستجوی Google (به عنوان مثال، حذف بخشهای بیشتری از یک سایت از نتایج جستجو) باشد. دور زدن شامل موارد زیر است اما به این موارد محدود نمی شود:
- استفاده از زیر دامنهها، زیرشاخهها یا سایتهای موجود یا ایجاد جدید به قصد تداوم نقض خط مشیهای گوگل
- استفاده از روشهای دیگر برای ادامه توزیع محتوا یا انجام رفتاری که هدف آن نقض خطمشیهای گوگل است.
کلاهبرداری
کلاهبرداری به اشکال مختلفی انجام می شود، از جمله جعل هویت یک کسب و کار یا خدمات رسمی از طریق سایت های جعلی، نمایش عمدی اطلاعات نادرست در مورد یک کسب و کار یا خدمات، یا جذب کاربران به یک سایت به بهانه های نادرست، اما نه محدود به آن. گوگل با استفاده از سیستم های خودکار به دنبال شناسایی صفحات دارای محتوای کلاهبرداری یا کلاهبرداری و جلوگیری از نمایش آنها در نتایج جستجوی گوگل است. نمونه هایی از کلاهبرداری آنلاین عبارتند از:
- جعل هویت یک تجارت یا ارائه دهنده خدمات معروف برای فریب کاربران برای پرداخت پول به طرف اشتباه
- ایجاد سایتهای فریبنده با تظاهر به ارائه پشتیبانی رسمی از مشتری از طرف یک تجارت قانونی یا ارائه اطلاعات تماس جعلی این تجارت
صحبت آخر
این مقاله برگرفته از داکیومنت هرزنامه گوگل می باشد و تا حد امکان از دخل و تصرف در محتوای آن مگر جهت توضیح و مثال بیشتر پرهیز شده است. بنابراین رعایت و بکارگیری توصیه های آن و استناد به آن موثق می باشد. به طور خلاصه پیشنهاد می شود که از هر روش غیر معمولی که باعث فریب گوگل و کاربر می شود و کاربر پسند نیست پرهیز کنید؛ چه در این مقاله به آن اشاره شده باشد یا نشده باشد!