چگونه از مشتریان خود نظرات، گواهی و تصدیق بخواهید

چگونه از مشتریان خود نظرات، گواهی و تصدیق بخواهید
آنچه در این مقاله میخوانید:

چگونه از مشتریان خود نظرات، گواهی و تصدیق بخواهید؟ وقتی نوبت به جذب مشتریان جدید می رسد، چیزهای کمی قدرتمندتر از اثبات اجتماعی هستند. این یک حقیقت بازاریابی است که می‌توانید از آن برای جلب نظر مشتریان جدید استفاده کنید. توصیفات، بررسی ها و مطالعات موردی ابزارهایی برای تحقق آن هستند. در اینجا نحوه درخواست نظرات و استفاده از این تقویت کننده های اعتباری برای جذب مشتریان جدید آمده است.

 

نحوه درخواست گواهی نامه (و چرا)

گواهی نامه یک نقل قول مستقیم از مشتری است که نشان می دهد تجارت شما چقدر عالی است. چه راهی بهتر از اینکه اجازه دهید مشتریان خوشحال صحبت کنند، ارزش خود را نشان دهید؟

توصیفات عموما کوتاه و دقیق هستند. از آنجایی که فضای فیزیکی کمی را اشغال می‌کنند، می‌توانند به راحتی به وب‌سایت شما اضافه شوند، وثیقه چاپی و دسترسی به ایمیل. این اظهارات کوتاه مدت طولانی در قدرت است. در یک مطالعه موردی، یک شرکت با افزودن سه خط گواهینامه به صفحه فروش خود، فروش را 34 درصد افزایش داد.

اگر قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده‌اید، به دست آوردن گواهینامه ممکن است دلهره آور به نظر برسد. به نظر می رسد، ساده‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم انتظار دارند. در بسیاری از موارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرسید. زمان بندی کلیدی است. آماده‌ترین لحظه زمانی است که شما آن وب سایت جدید را با موفقیت تحویل داده‌اید. به خصوص اگر بیش از حد تحویل داده باشید.

 

یک راه راحت!

یکی از راحت ترین راه‌ها برای جمع‌آوری بی‌دردسر توصیفات، ارسال یک نظرسنجی رضایتمندی کوتاه شامل سه یا چهار سؤال است، مشابه این:

  • طراحی و عملکرد وب سایت جدید خود را چگونه می پسندید؟
  • به موقع بودن و پاسخگویی ما در پاسخگویی به درخواست های خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • آیا خدمات ما را به دیگران توصیه می کنید؟ اگر چنین است، چرا؟

 

پاسخ شماره سه، اساسا، نحوه درخواست گواهینامه است. اگر مشتری پاسخ مثبتی ارائه می‌دهد که به صورت ایده‌آل بیان نشده است، آن را با هر ویرایش لازم خلاصه کنید و بپرسید که آیا می‌توانید از آن به عنوان گواهی استفاده کنید. این امر به‌راحتی مشکلاتی که از برخی افراد وقتی مستقیماً از آنها خواسته می‌شود تا یک گواهی نامه بنویسند، دارند، حل می کند. البته، اگر نظرسنجی شما نشان داد که مشتری راضی نیست، مشکلات را برطرف کنید و دوباره امتحان کنید.

به‌جای ایمیل نظرسنجی، برخی از طراحان و توسعه‌دهندگان یک صفحه نظرسنجی در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنند که شامل یک جعبه متن است که به‌طور خاص درخواست گواهینامه می‌دهد. پس از اتمام پروژه، آنها یک لینک ارسال می کنند. دیگران احساس می کنند یک ایمیل شخصی تر است و احتمالاً پاسخ بهتری ایجاد می کند.

 

نحوه درخواست بررسی

بر خلاف تصدیق ها و گواهی ها که معمولاً در وب سایت و تبلیغات شما گنجانده می شود، بررسی ها اغلب در جای دیگری قرار می گیرند. بررسی سایت‌هایی مانند Yelp، Google و Facebook می‌تواند مانند یک آهنربا عمل کند و مشتریان جدیدی را به شما جذب کند. خبر بد این است که مشتریان ناراضی بیشترین احتمال را دارند که نظرات خود را ترک کنند.

خبر خوب این است که، این روزها، همه مشتریان اهمیت نقدها را درک می کنند و برای ایجاد مجموعه‌ای از نظرات خوب، اغلب تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرسید. همانطور که ما یاد گرفتیم که چگونه گواهی نامه بخواهیم، زمان بندی همه چیز است. فوراً بپرسید و تا حد امکان نظردادن را آسان کنید.

با ایجاد نمایه‌هایی در محبوب‌ترین سایت‌های بررسی، مطمئن شوید که پایه‌های اولیه را تنظیم کرده‌اید. پیوندهای مستقیم به نمایه ها در مکان های مختلف اضافه کنید. وب سایت، خبرنامه و ایمیل های بعدی شما مکان های اصلی هستند.

دفعه بعد که مشتری از خدمات شما تعریف کرد، به او بگویید که اگر همان بازخورد را در یک نظرسنجی آنلاین ارائه کند و پیوندهایی با یک کلیک ارائه دهد که مستقیماً آنها را به سایت های بررسی می برد، قدردانی می کنید. توصیه‌های آنلاین مانند این تقریباً به اندازه ارجاع مستقیم تأثیرگذار شده‌اند. با 85 درصد از مصرف‌کنندگان به بررسی‌های آنلاین به اندازه توصیه‌های شخصی اعتماد دارند. بنابراین ارزش تلاش را دارد.

 

نحوه درخواست مطالعات موردی

مطالعات موردی اثبات می کند که خدمات شما کار می کند و نتیجه می دهد. به عنوان یک ابزار بازاریابی، آنها بر این ایده سرمایه گذاری می کنند که مشتریان بالقوه بررسی های طولانی و عمیق را معتبرتر از نقل قول های کوتاه می دانند. اگر نمی‌دانید که چگونه می‌توانید گواهی بخواهید، به خاطر داشته باشید که یک مطالعه موردی معمولاً مشکلاتی را که برای مشتری مطرح کرده‌اید، راه‌حل‌هایی که استفاده کرده‌اید و نتایج به‌دست‌آمده را شرح می‌دهد.

تولید یک مطالعه موردی به زمان بیشتری نسبت به گرفتن یک گواهی یا بررسی ساده نیاز دارد، اما این قدرت را دارد که مشتریان جدید جذب کند و می‌تواند به شما کمک کند تا از دیگر طراحان و توسعه‌دهندگانی که زحمت صرف وقت و تلاش خود را نمی‌کنند متمایز شوید.

در واقع، طبق گزارش 2016 B2B Content Marketing Trends از موسسه بازاریابی محتوا، تنها رویدادهای حضوری و وبینارها برای جذب مشتریان تجاری جدید موثرتر هستند.

 

 

چگونه از مشتریان خود نظرات، گواهی و تصدیق بخواهید: گام اول

اولین گام برای تولید یک مطالعه موردی موثر این است که پروژه یا مشتری را انتخاب کنید که نمونه‌ای از نوع شغلی است که شما بیشتر از آن می خواهید. حتما از مشتری اجازه بگیرید. اغلب یک مشتری راضی از معرفی شدن به عنوان یک داستان موفقیت لذت می برد. زیرا مطالعه موردی به طور غیرمستقیم کسب و کار آنها را نیز ارتقا می دهد.

 

چگونه از مشتریان خود نظرات، گواهی و تصدیق بخواهید: گام دوم

در مرحله بعد به دنبال اعداد سخت باشید که نشان می دهد چه چیزی تحویل داده‌اید. آیا تعداد کلیک‌های روی دکمه «بخرید» افزایش یافته است؟ میانگین نرخ پرش کاهش یافته است؟ آیا سایت جدید به نصف زمان قبلی بارگذاری می شود؟

معیارهایی را انتخاب کنید که منعکس کننده اهدافی هستند که مشتری شما امیدوار بود به آنها برسد.

این اهداف تبدیل به “زاویه‌ای” می شوند که مطالعه موردی شما از آن پیروی خواهد کرد. تیتر اغلب مستقیماً از این انتخاب می آید، مانند “استفاده از طراحی وب سایت برای افزایش تعامل 200 درصد”. بهتر است به جای برشمردن هر مزیتی که به دست آورده اید، روی یک یا دو هدف کلیدی تمرکز کنید.

وب را برای نمونه مطالعات موردی اسکن کنید تا به عنوان مدلی برای خودتان استفاده کنید. مطالعه موردی تمام شده می تواند ساده و واقعی باشد یا با گرافیک های فانتزی همراه شود، به شرطی که معیارهایی را که شما انجام داده‌اید به تصویر بکشد.

 

 

 

شروع به ساخت حافظه پنهان اثبات اجتماعی خود کنید

هنگامی که سعی می‌کنید نظرات مثبت و اثبات اجتماعی ایجاد کنید، دانستن اینکه چگونه درخواست نظر کنید، بهتر جواب می‌دهد. ایجاد انگیزه نیز یک گزینه است، اما اگر این مسیر را رفتید با احتیاط قدم بردارید.

ارائه چیزی مانند ارتقاء رایگان قابل قبول است. اما دریافت قیمت بالاتر از شخصی که با ارائه یک بررسی موافقت نمی کند، می تواند شما را دچار مشکل کند. برای ایمن بودن، اغلب عاقلانه تر است که از تشویق استفاده کنید. اغلب این تنها چیزی است که برای به دست آوردن قدرت نظرات مثبت برای افزایش سود خود نیاز دارید.

 

میانگین 5 از 5 - (1 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر