مزایا و معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی

ai-generated-content مزایا و معایب تولید محتوا توسط هوش مصنوعی
آنچه در این مقاله میخوانید:

رقابت برای ایجاد محتوای باکیفیت و مفید هر روز برای بازاریابان دشوارتر می شود.نگارش یک مقاله برای کسب رتبه بالا در Google در حال حاضر یک چالش است. و زمانی که کسب و کار شما جدیدتر باشد یا فاقد اعتبار در موتور جستجو باشد، حتی سخت تر می شود. در سال جدید، بسیاری از کسب و کارها به دنبال استفاده از ابزارهای بیشتری برای افزایش خروجی محتوا و بهبود سئو هستند و محتوای تولید شده با هوش مصنوعی راه حل محبوبی است. در این مقاله، مزایا و معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی را مورد بحث قرار خواهیم داد. اما قبل از پرداختن به آن، اجازه دهید ابتدا به تعریف آن بپردازیم.

 

 

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی متنی است که توسط ربات های ماشینی نگارش شده است. معمولا در وبلاگ ها، مقالات، توضیحات و سایر متون بازاریابی بر اساس جستجوهای انسانی نوشته می شود.

نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات از قبل موجود را از موتورهای جستجو بیرون بکشد و محتوای منحصربه‌فردی را از پرسش‌های جستجوی افراد در مورد کلمات کلیدی، عبارات یا موضوعات مختلف ایجاد کند.

در حالی که به نظر می رسد این راه حل مناسبی برای برنامه بازاریابی محتوایی شما باشد، قبل از استفاده از این نرم افزار باید مزایا و معایب آن را نیز در نظر بگیرید.

 

مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

 

مزایا و معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی

 

 

مزایا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

1. سرعت بالای تولید

هوش مصنوعی نتایج تقریباً فوری را برای ایجاد سریع محتوا ارائه می دهد، مهم نیست موضوع ساده یا پیچیده باشد.

اما این امر حتی در باتجربه ترین نویسندگان انسانی می تواند ساعت ها طول بکشد تا پست های وبلاگ یا مطالب بازاریابی با کیفیت را تولید کنند. در مقابل، ابزار هوش مصنوعی شما در کمتر از یک دقیقه می تواند مطلب مشابهی را تولید کند.

آنچه ما دوست داریم: بسته به نرم افزاری که انتخاب می کنید یا برای آن پول پرداخت می کنید، محدودیتی برای مقدار محتوایی که می توانید در یک روز درخواست کنید وجود ندارد. این می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا محتوای پشت سر هم را برای یک برنامه بازاریابی محتوای بهبودیافته یا تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی بسازند.

 

2. مقرون به صرفه

هوش مصنوعی می تواند با کسری از هزینه یک نویسنده یا فریلنسر تمام وقت، محتوا تولید کند. نویسندگان برای مقالاتی که نیاز به تخصص دارند دستمزدهای بالایی دریافت می کنند. استفاده از هوش مصنوعی معمولاً برای یک اشتراک سالانه کمتر از 100 دلار است.

آنچه ما دوست داریم: کاری که توسط یک فرد انجام می شود برای کسانی که به دنبال محتوای خوب و با کیفیت هستند سرمایه گذاری خوبی است. اما برای یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با هزینه اشتراک نسبتاً کم، یک شروع عالی و کم هزینه است.

 

3. سئوی بهتر

قابلیت های مرتبط با سئو محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یکی از نکات کلیدی فروش این نرم افزار است.

هوش مصنوعی از محتوای قبلاً محبوب و بهینه شده برای SEO استفاده می کند تا به موضوع مورد نظر شما بپردازد. این یک ارزش افزوده بزرگ است. به خصوص اگر نمی دانید چگونه در مورد کلمات کلیدی خاص بنویسید یا چگونه صفحه خود را بهینه کنید.

نکته حرفه ای: هوش مصنوعی می تواند گامی در مسیر درست باشد تا به شما کمک کند وبلاگ خود را راه اندازی کنید و با سئو بیشتر آشنا شوید. با نوشتن عبارت‌های مورد جستجو، می‌توانید نمونه‌هایی از کلیدواژه های بهینه‌شده را ببینید که می‌تواند به شما کمک کند دیده شوید.

 

4. عدم محدودیت های نویسنده

فشار زیادی برای توسعه ایده‌های جدید وجود دارد و با یک ضرب‌الاجل، این امر حتی استرس‌ زا تر می‌شود.

با استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، نگران فرسودگی یا عقب ماندن نویسندگان از برنامه زمانی نیستید. زیرا هوش مصنوعی می تواند ایده های متعددی را برای شما ایجاد کند.

آنچه ما دوست داریم: حتی اگر فقط از هوش مصنوعی برای جستجوی ایده های محتوا استفاده می کنید و کل مقاله را نمی نویسید، در حال حاضر نیمی از نبرد را برده‌اید. برای بسیاری از نویسندگان، بزرگترین مانع آنها شروع است، و اگر هوش مصنوعی بتواند به شما در غلبه بر این مرحله کمک کند، بقیه موارد بسیار قابل کنترل تر خواهند بود.

 

 

معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

1. نگرانی سرقت ادبی

هوش مصنوعی از منابع متعددی برای ایجاد محتوایی که کاربران جستجو می‌کنند استفاده می‌کند، اما شما این را نمی‌دانید زیرا هرگز استناد نمی‌دهد.

خطر قانونی این است که یک نویسنده یا هنرمند می تواند به دلیل سرقت ادبی آشکار از اثر اصلی خود در صورتی که ارتباط بسیار نزدیکی با هم داشته باشد، شکایت کند.

نکته حرفه ای: جستجوی معکوس نیز انجام دهید و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را بررسی کنید. نمی توانید به همه اطلاعاتی که دریافت می کنید اعتماد کنید زیرا ممکن است از یک منبع نامعتبر باشد.

 

2. کاهش ارزش بالقوه توسط گوگل

گوگل اکنون مفهوم E-E-A-T را در به روز رسانی محتوای مفید خود معرفی می کند که مخفف عبارت های زیر است:

  • تجربه
  • تخصص
  • اقتدار
  • اعتبار

در میان ظهور ابزارهای تولید محتوا هوش مصنوعی، موتور جستجو محتوا را با عینک قابل فهم بودن و “اعتماد” ارزیابی می کند. محتوایی که فقط با هوش مصنوعی تولید شده است ممکن است با این معیارها مطابقت نداشته باشد.

نکته حرفه ای: لازم نیست در فرآیند تولید محتوا به طور کلی از هوش مصنوعی چشم پوشی کنید. درعوض، از آن عاقلانه برای کمک به ایجاد خلاقیت خود استفاده کنید. مثلا هوش مصنوعی برای بررسی گرامر، ایده‌پردازی محتوا یا ایجاد محتوای کوتاه خوب است.

 

3. کیفیت نامناسب

کسانی که شروع به استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می کنند ممکن است هر بار سطح کیفیت متفاوتی دریافت کنند. مقدار اطلاعات موجود در مورد موضوعات بر اساس میزان محتوای مرتبط در مورد هر موضوع متفاوت است.

این بدان معناست که شما خروجی ثابتی از محتوای آموزنده در تمام موضوعات مورد علاقه خود نخواهید داشت.

نکته حرفه‌ای: هرچه فیلترهای محتوای هوش مصنوعی را بیشتر مشخص کنید، احتمال اینکه با این مشکل مواجه شوید کمتر می‌شود. در جستجو خود دقیقا مشخص کنید که محتوا در رابطه با چه موضوعی و برای چه چیزی (مقاله، متا دیسکریپشن، شرح شغل و…) می خواهید.

 

4. نیازمند بررسی و بازبینی انسانی

آپلود محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بدون تصحیح یا ویرایش قبلی به نفع شما نیست. انسان‌ها می‌توانند محتوای درهم، نادرست یا توهین‌آمیز را که فناوری هوش مصنوعی به دلیل عدم آگاهی تشخیص نمی‌دهد، شناسایی کنند.

نکته حرفه ای: اگر به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی تکیه می کنید، به جای محصول نهایی، از آن به عنوان پایه‌ای برای ایده پردازی استفاده کنید. از نتایجی که دریافت می‌کنید استفاده کنید تا آن‌ها را با چیزی اصیل برای جنبه انسانی که Google جستجو می‌کند تطبیق دهید.

 

 

محتوای هوش مصنوعی یک راه حل ناقص است

حتی بهترین نویسندگان جهان ممکن است خود را در اینجا و آنجا به کمکی بیابند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند به رفع این نیاز کمک کند، اما دارای معایبی است.

شما نباید به طور کامل برای محتوا به هوش مصنوعی متکی باشید. در عوض، از آن برای کمک به رشد کسب و کار خود به گونه‌ای استفاده کنید که همچنان خلاقیت شما را نیز در برگیرد.

 

مقاله مرتبط: ChatGPT چیست؟ مزایا، معایب، کاربردها و نحوه ساخت اکانت

 

میانگین 5 از 5 - (3 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر

راههای ارتباط با ما

با شما تماس می گیریم!