خدمات مدیریت و بازاریابی حرفه ای شبکه های اجتماعی خود را به ما بسپارید و سپس شاهد رشد پیج اینستاگرام با تولید محتوای جذاب، افزایش تعداد فالورها و افزایش نرخ تعامل کاربران با صفحات رسانه های اجتماعی خود باشید!
شبکه های اجتماعی (Social media) چیست؟
شبکه های اجتماعی (Social media) یک اصطلاح عمومی برای وب سایت ها و برنامه هایی است که بر ارتباطات، ورودی های مبتنی بر جامعه، تعامل، به اشتراک گذاری محتوا و همکاری تمرکز دارند. مطالعه بیشتر
در واقع با رشد چشمگیر محبوبیت شبکه های اجتماعی در میان مردم در سراسر دنیا، نیاز به طراحی سایت برای مشاغل کوچک و محلی کمتر حس می شود.
مردم از رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط و تعامل با دوستان، خانواده و جوامع مختلف استفاده می کنند. کسب و کارها از برنامه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات خود و پیگیری نگرانی های مشتریان استفاده می کنند. رسانههای اجتماعی در سطح جهانی جذابیت زیادی دارند. اپلیکیشن های موبایلی این پلتفرم ها را به راحتی در دسترس قرار می دهند. برخی از نمونه های محبوب پلتفرم های رسانه های اجتماعی عمومی عبارتند از: اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و لینکدین.
در تجارت، سوشیال مدیا برای بازاریابی محصولات، تبلیغ برندها، ارتباط با مشتریان و ترویج تجارت جدید استفاده می شود. به عنوان یک پلتفرم ارتباطی، شبکه های اجتماعی بازخورد مشتریان را ارتقا می دهند و به اشتراک گذاری تجربیات خود با یک شرکت برای مشتریان آسان می کنند. کسب و کارها می توانند به سرعت به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهند، به مشکلات مشتری رسیدگی کنند و اعتماد مشتری را حفظ یا بازسازی کنند.
از رسانه های اجتماعی همچنین برای جمع سپاری استفاده می شود. این روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای جمع آوری دانش، کالا یا خدمات است. شرکت ها از جمع سپاری برای دریافت ایده از کارمندان، مشتریان و عموم مردم برای بهبود محصولات یا توسعه محصولات یا خدمات آینده استفاده می کنند.
نقش رسانه های اجتماعی در کسب و کارها
1. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی
با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها از رسانه های اجتماعی میتوان برای کمک به تصمیم گیری های تجاری استفاده کرد. رایج ترین استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل احساسات و رفتار مشتری است.
2. بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
این برنامه باعث افزایش در معرض دید بودن یک برند و دسترسی راحت تر مشتری به یک شرکت می شود. هدف بیزنس ها باید ایجاد محتوای قانعکننده باشد که کاربران رسانههای اجتماعی آن ها را به اشتراک بگذارند. یکی از اجزای کلیدی SMM بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) است. مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، SMO یک استراتژی برای جذب بازدید کنندگان جدید به یک وب سایت است. برای این کار کافی است که پیوندهای رسانه های اجتماعی و دکمه های اشتراک گذاری را به محتوا اضافه کنید و فعالیت ها از طریق به روز رسانی وضعیت، توییت ها و وبلاگ ها تبلیغ می شوند.
3. بازاریابی اجتماعی ارتباط با مشتری
CRM اجتماعی یک ابزار قدرتمند تجاری است. به عنوان مثال، یک صفحه فیس بوک به افرادی که برند یک شرکت را می پسندند این امکان را می دهد که صفحه کسب و کار را لایک کنند. این به نوبه خود راه هایی برای برقراری ارتباط، بازاریابی و شبکه سازی ایجاد می کند. رسانههای اجتماعی به کاربران این امکان را میدهند که مکالمات مربوط به یک محصول یا نام تجاری را دنبال کنند تا اطلاعات و بازخورد بازار را در زمانی که نیاز است دریافت کنند.
4. استخدام کردن
استخدام از طریق سوشیال مدیا اخیرا به یکی از راه های جذب نیرو تبدیل شده است؛ زیرا این سریع ترین راه برای دستیابی به بسیاری از نامزدهای بالقوه است، چه جویندگان کار فعال و چه افرادی که تا زمانی که پست استخدام را ندیده بودند، به تغییر شغل فکر نمی کردند.
5. شبکه های اجتماعی سازمانی
کسب وکارها همچنین از شبکههای اجتماعی سازمانی برای ارتباط افرادی که علایق یا فعالیتهای مشابهی دارند استفاده می کنند. این برنامه ها شامل اینترانت های داخلی و ابزارهای همکاری مانند Yammer، Slack و Microsoft Teams هستند که به کارمندان امکان دسترسی به اطلاعات و قابلیت های ارتباطی را می دهند. بنابری این پلتفرمهای رسانههای اجتماعی عمومی به سازمانها این امکان را میدهند که به مشتریان خود نزدیک باشند و انجام تحقیقات بازار را آسان کنند.
مزایای شبکه های اجتماعی چیست؟
رسانه های اجتماعی چندین مزیت را ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. در معرض دید بودن
پلتفرمهای اجتماعی به افراد اجازه میدهند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ایدهها یا محتوا را تبادل کنند.
2. تجارت و بازاریابی محصول
این پلتفرمها به کسبوکارها این امکان را می دهند تا محصولات و خدمات خود را به سرعت برای مخاطبان گسترده ای معرفی کنند. کسب و کارها همچنین می توانند از رسانه های اجتماعی برای حفظ دنبال کنندگان و آزمایش بازارهای جدید استفاده کنند. در برخی موارد، محتوای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی، خود یک محصول است.
3. مخاطب سازی
شبکه های اجتماعی به کارآفرینان و هنرمندان کمک می کنند تا برای کار خود مخاطب ایجاد کنند. در برخی موارد، رسانه های اجتماعی نیاز به توزیع کننده را از بین برده اند، زیرا هر کسی می تواند محتوای خود را آپلود کند و تجارت آنلاین را انجام دهد. به عنوان مثال، یک نوازنده آماتور می تواند آهنگی را در فیس بوک پست کند، در بین شبکه دوستان خود فوراً دیده شود و آنها نیز به نوبه خود آن را در شبکه های خود به اشتراک بگذارند.
انواع مختلف رسانه های اجتماعی چیست؟
چهار دسته اصلی پلتفرم های اجتماعی به شرح زیر است:
1. شبکه های اجتماعی
مردم از این شبکه ها برای ارتباط با یکدیگر و به اشتراک گذاری اطلاعات، افکار و ایده ها استفاده می کنند. تمرکز این شبکه ها معمولا روی کاربر است. نمایه های کاربر به شرکت کنندگان کمک می کند تا سایر کاربران با علایق یا نگرانی های مشترک را شناسایی کنند. فیسبوک و لینکدین نمونه های خوبی هستند.
2. شبکه های اشتراک گذاری رسانه
تمرکز این شبکه ها بر محتوا است. به عنوان مثال، در یوتیوب، تعامل پیرامون ویدیوهایی است که کاربران ایجاد می کنند. دیگر شبکه های اشتراک گذاری رسانه تیک تاک و اینستاگرام هستند. پلتفرم های استریم مانند Twitch زیرمجموعه ای از این دسته محسوب می شوند.
3. شبکه های جامعه محور
تمرکز این نوع سوشیال مدیا، بحث های عمیق است و بسیار شبیه به یک انجمن وبلاگ است. کاربران اعلانهایی را برای بحث و گفتگو و یا پرسش و پاسخ راه می اندازند که به موضوعات نظرات مفصل تبدیل می شود. جوامع اغلب حول موضوعات انتخابی شکل می گیرند. Reddit نمونه ای از یک شبکه مبتنی بر جامعه است.
4. شبکه های هیئت مدیره
در این شبکه ها، تمرکز بر بررسی، معمولاً یک محصول یا خدمات است. به عنوان مثال، در Yelp، کاربران می توانند نظرات خود را در رستوران ها بنویسند و نظرات یکدیگر را برای افزایش بازدید تأیید کنند.
محبوب ترین رسانه های اجتماعی
چه یک بازاریاب با تجربه در رسانه های اجتماعی باشید، چه یک صاحب کسب و کار که به دنبال استفاده از رسانه های اجتماعی است، دانستن در مورد محبوب ترین رسانه های اجتماعی در حال حاضر مفید است. این به شما امکان می دهد تا دسترسی برند خود را در سوشیال مدیا به حداکثر برسانید، با افراد مناسب تعامل ایجاد کنید و به اهداف خود برسید.
البته که این فقط به اندازه و تعداد رسانه های اجتماعی مربوط نیست. اما چیزی که مهم است این که آیا این رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما و شما مناسب است یا خیر. آیا با تصویری که از برند شما خواهد ساخت مطابقت دارد؟ آیا مخاطبان هدف شما از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند؟ چند social media را می توانید همزمان مدیریت کنید؟ این ها سوالاتی است که قبل از سفارش مدیریت شبکه های اجتماعی باید از خود بپرسید تا بهترین پکیج را برای خود انتخاب کنید. در اینجا به نام و توضیح مختصر محبوب ترین آن ها می پردازیم:
1. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی فیسبوک ( Facebook )
فیسبوک بزرگترین سایت رسانه اجتماعی است که هر ماه بیش از دو میلیارد نفر از آن استفاده می کنند. این بدان معناست که تقریباً 36.9٪ از جمعیت جهان کاربران فیس بوک هستند. بیش از 200 میلیون کسب و کار (عمدتاً مشاغل کوچک) از ابزارهای فیسبوک استفاده می کنند و بیش از هفت میلیون تبلیغ کننده به طور فعال کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ می کنند، که اگر می خواهید در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید، آن را به یک شرط مطمئن تبدیل می کند.
شروع به کار در فیسبوک آسان است زیرا تقریباً همه فرمت های محتوا در فیس بوک عالی کار می کنند؛ متن، تصاویر، محتوای ویدیویی و داستان ها. اما الگوریتم فیس بوک محتوایی را که باعث ایجاد مکالمات و تعاملات معنادار بین افراد می شود را در اولویت قرار می دهد.
2. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی یوتیوب ( Youtube )
یوتیوب یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو است که در آن کاربران روزانه یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند. یوتیوب علاوه بر اینکه دومین سایت بزرگ رسانه اجتماعی است، اغلب به عنوان دومین موتور جستجو بزرگ پس از گوگل، که شرکت مادرش است نیز شناخته می شود.
بنابراین اگر از بازاریابی ویدئویی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، قطعاً باید در YouTube حضور داشته باشید. برای کمک به کشف ویدیوهای شما توسط افراد بیشتری، توصیه میکنیم درباره سئوی YouTube بیشتر مطالعه کنید یا برای افزایش بازدیدهای خود در YouTube تبلیغ کنید.
3. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی آپارات ( Aparat )
این رسانه اجتماعی ایرانی مانند یوتیوب پلتفرمی برای اشتراک گذاری ویدئو است که برای کاربران ایرانی ساخته شده و بسیار نیز موفق بوده و مورد علاقه افراد واقع شد است. در کنار آن می توان به سایر پلتفرم های مشابه ایرانی نظیر تماشا نیز اشاره کرد.
4. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام (Instagram)
اینستاگرام می تواند به عنوان یک پلتفرم بصری، مکانی برای نمایش محصولات یا خدمات شما با عکس یا فیلم باشد. در این برنامه، میتوانید طیف گستردهای از محتوا مانند عکسها، ویدیوها، داستانها، ویدیوهای زنده و IGTV را( برای ویدیوهای طولانی تر) به اشتراک بگذارید. بهعنوان یک برند، می توانید یک پروفایل تجاری اینستاگرام ایجاد کنید که تجزیه و تحلیل غنی از پروفایل و پستهای خود و امکان زمان بندی پستهای اینستاگرام با استفاده از ابزارهای شخص ثالث را در اختیار شما قرار میدهد. به دلیل محبوبیت بی شمار این برنامه در ایران، پانا مارکتینگ خدمات مختلفی را برای این اپلیکیشن ارائه می دهد که در صورتی که مایل به تهییه پکیج خدمات مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی نیستید می توانید جهت اطلاع دقیق تر از تعرفه خدمات اینستاگرام با ما تماس حاصل فرمایید.
5. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی تیک تاک (Tik Tok)
TikTok (معروف به Douyin در چین) یک برنامه اشتراکگذاری ویدئو با زمان های کوتاه است. علیرغم اینکه تنها در سال 2017 راه اندازی شد، یکی از سریع ترین برنامه های در حال رشد در جهان است و اخیراً گوگل را به عنوان پربازدیدترین سایت اینترنتی پشت سر گذاشته است!
تیک تاک به کاربران این امکان را میدهد که ویدیوهای بین 15 تا 60 ثانیه ایجاد و به اشتراک بگذارند، و این برنامه دارای کاتالوگ گستردهای از جلوههای صوتی، قطعههای موسیقی و فیلترهایی برای بهبود ویدیوها و جذاب تر کردن آنها است. می توانید ویدیوهای مربوط به تقریباً همه موضوعات و علایق را پیدا کنید، از لب خوانی(دابسمش)، رقص، و چالشها گرفته تا ترفندهای DIY و آموزشهای آرایش و ویدئوهای طنز. حدود 47.4 درصد از کاربران TikTok بین 10 تا 29 سال سن دارند. بنابراین اگر جمعیت هدف شما جوان است، تیک تاک یک پلتفرم عالی برای کسب و کار شما است.
اگرچه در ایران هنوز آنطور که باید شناخته شده نیست اما پیشبینی می شود که به زودی جایگزین بعدی اینستاگرام شود.
6. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی تلگرام (Telegram)
تلگرام یک برنامه پیام رسانی رایگان است که در چندین دستگاه بدون محدودیت در تعداد رسانه کار می کند. ویژگی متمایز تلگرام، رمزگذاری سرتاسر آن برای تمامی فعالیت ها از جمله چت ها، گروه ها و رسانه های مشترک بین شرکت کنندگان است. تمرکز آن بر امنیت در طول سالها مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده است، به خصوص زمانی که واتس اپ تغییراتی را در سیاست حفظ حریم خصوصی خود اعلام کرد که به آن اجازه می دهد اطلاعات را با شرکت مادر متا به اشتراک بگذارد. راه های مختلفی وجود دارد که برندها میتوانند از تلگرام استفاده کنند، علاوه بر ارائه پشتیبانی یک به یک مشتری. برای مثال، برندها میتوانند چت بات هایی را برای پلتفرم تلگرام ایجاد کنند یا از ویژگی کانال تلگرام برای پخش پیامها برای حداکثر 200000 نفر استفاده کنند.
7. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest)
پینترست یک فروشگاه یکپارچه برای الهام گرفتن و کشف محصولات و ایده های جدید است. در Pinterest، کاربران عکسهایی را که به وبسایتها، صفحات محصول، پستهای وبلاگ و سایر محتواها در سراسر اینترنت پیوند دارند، پین میکنند. این یک پلتفرم عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است و کاربران 7 برابر بیشتر احتمال دارد محصولاتی را که پین کرده اند خریداری کنند.
موضوعات و مضامین محبوب در این پلتفرم اجتماعی شامل مد، زیبایی، خانه، باغ و غیره است. بنابراین اگر کسب و کار شما در هر یک از این صنایع فعالیت می کند، باید به شدت از بازاریابی Pinterest استفاده کنید تا کسب و کار خود را در معرض دید قرار دهید.
8. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی توییتر (Twitter)
کاربران توییتر عاشق ارسال اخبار، سرگرمی، ورزش، سیاست و موارد دیگر هستند. چیزی که توییتر را از سایر رسانه های اجتماعی متمایز میکند این است که به شدت بر اطلاعات لحظهای (اتفاقاتی که در حال حاضر اتفاق می افتند و روند رو به رشد) و تنها در ۲۸۰ کاراکتر تأکید می کند.
بسیاری از برندها از توییتر به عنوان کانال جایگزین خدمات مشتری استفاده می کنند. به گفته تبلیغکنندگان در توییتر، بیش از 80 درصد درخواستهای خدمات اجتماعی در توییتر اتفاق می افتد. و Salesforce توییتر را “شماره 1-800 جدید برای خدمات مشتری” می نامد.
9. مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی لینکدین (Linkdin)
لینکدین از یک موتور جستجوی کار ساده و سایت رزومه به یک پلتفرم حرفه ای تبدیل شده است که در آن کارشناسان، محتوا را به اشتراک می گذارند، شبکه بندی می کنند و برند شخصی خود را می سازند. همچنین مکانی برای کسب و کارها برای ایجاد رهبری فکری در صنایع خود و جذب استعدادهای برتر شده است.
مدیریت شبکه های اجتماعی (Social media management)
مدیریت شبکه های اجتماعی شامل داشتن یک حساب کاربری در هر یک از پلتفرم های اجتماعی، ایجاد و انتشار محتوا در آن پلتفرم ها، و مدیریت تعامل با مخاطبان شما (پاسخ دادن به نظرات یا پیام ها، حفظ اطلاعات نمایه شما، برگزاری مسابقات و غیره) است. مدیریت رسانه های اجتماعی تضمین می کند که از حساب های اجتماعی خود به طور صحیح و معتبر استفاده کنید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social media marketing)
بازاریابی شبکه های اجتماعی دقیقاً همان چیزی است که نام آن نشان می دهد: استفاده از حساب های اجتماعی کسب و کار شما با هدف بازاریابی و رشد کسب و کارتان. در حالی که مدیریت رسانه های اجتماعی بیشتر بر استفاده از حساب های رسانه های اجتماعی متمرکز است، بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر بر ایجاد و اجرای استراتژی برای ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما از طریق حضور شما در پلتفرم های اجتماعی متمرکز است.
با بازاریابی رسانه های اجتماعی، شما در حال ایجاد و انتشار محتوا با هدف خاصی هستید: جذب بازدید کنندگان و هدایت آنها به وب سایت خود و یا حتی فروش مستقیم از طریق سوشیال مدیا؛ که همچنین میتواند شامل استفاده از تبلیغات برای افزایش فالوورها و گسترش بیزنس شما باشد.
مدیریت شبکه های اجتماعی یا بازاریابی رسانه های اجتماعی؟
شما می توانید هر دو را انتخاب کنید و بهترین استراتژی های هر دو را همزمان اجرا کنید. با این وجود اگر بودجه شما به شما اجازه می دهد هر بار بر روی یکی تمرکز کنید، باید بدانید که اگر محصول شما برای اکثر مردم ناشناخته یا کمتر شناخته شده است، استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی بهترین راه کار برای شروع است. از آنجایی که هر دو رویکرد رسانههای اجتماعی محتوا تولید می کنند و زمان نمایش آن را برنامهریزی میکنند، کاملاً با اهداف شما مطابقت دارد.
اما اگر برند شما نیازی به شناسایی سریع ندارد، باید از مدیریت رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید. مطمئناً استفاده از مدیریت حرفه ای رسانه های اجتماعی باعث حفظ کیفیت بالای پست های شما می شود.
البته برای نمایش یک کمپین سریع می توانید از بهترین های هر دو به طور همزمان استفاده کنید. راه های بیشتری برای اعمال یکی یا هر دو وجود دارد، اما این به برند و اهداف بازاریابی بستگی دارد.
خدمات مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی
خدمات مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی پانا مارکتینگ شامل مدیریت صفحات شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر وغیره شما می شود. برای صفحات مجازی شما به صورت حرفه ای بایو نویسی انجام می شود و پیج شما را بهینه سازی می کنیم. سپس با توجه به کسب و کار شما، یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی تعیین و طراحی می شود. بعد از آن برای شما به تهییه و ساخت تقویم محتوایی می پردازیم و یک برنامه تولید محتوایی به شما ارائه می کنیم. سپس در مرحله بعد یک قالب برای پست و استوری های شما طراحی می شود که پس از تایید شما تا مدت زمان مشخصی از این قالب برای پوسته انتشار محتوای شما در سوشیال مدیا استفاده می کنیم( قالب ها معمولا هر ماه و یا هر 3 ماه تعویض می شوند). همچنین در همه پکیج مدیریت شبکه های اجتماعی امکان پاسخگویی به کامنت ها و دایرکت ها از طرف ادمین ما وجود دارد. از دیگر خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی ما استفاده از تکنیک های افزایش طبیعی و رایگان فالور است که به رشد پیج شما کمک می کند بهتر دیده شوید، البته نباید از اهمیت تبلیغات نیز غافل شوید زیرا که سرعت رشد شما را بیشتر می کند.
برخی از پکیج ها شامل خدمات عکاسی محصول یا تدوین ویدئوهای پست و استوری شما هستند و یا شبکه های اجتماعی مختلفی را نیز برای مدیریت در نظر می گیرند که ممکن است مورد درخواست شما باشد و یا نباشد. به همین جهت شما می توانید با توجه به نیاز خود، یک پکیج سفارشی درخواست دهید تا مطابق سلیقه شما خدمات خاصی اضافه یا کم گردد و همچنین از تعرفه مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی انتخابی تان آگاهی حاصل کنید.
مديريت پيج اينستاگرام
تهییه استراتژی مناسب، تهییه تقویم محتوایی و الزام به آن، رعایت اصول پست گذاری و بلاگری در استوری و به کار بردن صحیح هشتگ ها، مدیریت صحیح و تعامل با کاربران، پاسخ گویی به دایرکت ها و کامنت ها، بالا بردن تعداد دنبال کنندگان یا همان فالورها با تکنیک های طبیعی و جدید، طراحی قالب های جذاب پست و استوری و در نهایت تولید محتوای ویروسی و جذاب که مخاطبان شما را خیره کند، هم زمان و هم هزینه و هم تجربه بالایی را می طلبد! شما با سپردن مديريت پيج اينستاگرام خود به پانا مارکتینگ، می توانید با خیال آسوده به گسترش کسب و کار خود بپردازید. هزینه مدیریت صفحه اینستاگرام به تنهایی در حال حاضر مبلغ 4 میلیون تومان می باشد.