به دنبال یک دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال و اینترنتی به صورت کاملا عملی (پروژه محور) و کاربردی از صفر تا صد (0 تا 100) و از مقدماتی تا پیشرفته هستید؟ دقیقا جای درستی آمدید! مطالعه بیشتر
شاید با جرات بتوان این دوره را بهترین دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ دانست، زیرا بخش های اصلی این دوره از دوره جامع آموزش طراحی سایت، و دوره جامع آموزش سئو، و همچنین دوره جامع آموزش تولید محتوا و دوره اینستاگرام و سایر کانال های بازاریابی نظیر شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و غیره تشکیل شده است.
آنچه که خواهید آموخت…
دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ یا همان دوره بازاریابی دیجیتال، دورهای است که در آن مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ را یاد میگیرید تا بتوانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنید و یا بتوانید یک محصول را بازاریابی اینترنتی کرده و به فروش برسانید. در دوره دیجیتال مارکتینگ، ابتدا با مفاهیم بازاریابی دیجیتال آشنا می شوید، طراحی سایت را از ابتدا یاد میگیرید و می آموزید چگونه آن را سئو کنید تا در گوگل و موتورهای جستجو رتبه بگیرد، اصول تولید محتوا را فرا می گیرید، همچنین آموزش خواهید دید که چگونه در شبکه های اجتماعی، کسب و کار خودتان را مطرح کنید.
در ادامه خواهید آموخت که چگونه برای سایت و شبکه های اجتماعی خود تعیین استراتژی کنید، و بعد از یادگیری ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند گوگل آنالیتیکس، تگ منیجر و گوگل ترندز؛ قادر خواهید بود تا کمپینهای تبلیغاتی هدفمند ایجاد کنید و میزان موفقیت شاخصهای مهم کسب و کارتان را بسنجید. یادگیری دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و شما نیز می توانید بعد دیدن این آموزشها یک متخصص دیجیتال مارکتینگ شوید و پروژه های زیادی را در دست بگیرید.
دوره دیجیتال مارکتینگ با مدرک رسمی گوگل و Hubspot
یکی از مزایای این دوره این است که پانا مارکتینگ از دانشجویان برتر دوره برای همکاری در پروژه های داخلی و خارجی خود دعوت به عمل می آورد. همچنین در صورت قبولی در آزمون نهایی میتوانید مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر و بین المللی گوگل و Hubspot ( با امکان استعلام و اعتبارسنجی از طریق سایت گوگل) دریافت کنید.
مفهوم بازاریابی اینترنتی در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ چیست؟
قبل از آن که بیشتر درباره دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال و اینترنتی، عملی (پروژه محور) و کاربردی از صفر تا صد (0 تا 100) و مقدماتی تا پیشرفته صحبت کنیم، بیایید تا با مفهوم بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا شویم.
بازاریابی اینترنتی به معنای برندسازی و فروش انلاین با ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بالقوه و با کمک روش های دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت است. البته این به این معنی نیست که بازاریابی انلاین منجر به فروش آفلاین و حضوری نمی شود، بلکه باید گفت در برخی موارد به فروش حضوری شما نیز کمک می کند. مثلا سئو که خود یکی از روش های شاخص بازاریابی اینترنتی به شمار می آید، با سئو محلی به کسب و کارهای محلی اجازه حضور پررنگ تری در گوگل برای جذب مشتریان محلی می دهد. با آموزش بازاریابی اینترنتی تمام روش هایی که شما را در فروش انلاین و آفلاین موفق کند می آموزید.
مفاهیم و اصطلاحات در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ
در اینجا به اصطلاحات پایه بازاریابی دیجیتال اشاره کردهایم. به یاد داشته باشید که “چرا” ی پشت هر اصطلاح را درک کنید. در حالی که به خاطر سپردن لیستی از اصطلاحات بازاریابی برای دانستن مزایای خود را دارد، درک “چرا” پشت هر اصطلاح مهم تر است. همانطور که فهرستی از اصطلاحات مانند این را مرور می کنید، مطمئن شوید که “چرا” برای شما منطقی است.
به عنوان مثال، تقسیم بندی مشتری اهمیت دارد زیرا به شما امکان می دهد اطلاعات مفید و هدفمند تری را برای مشتریان بالقوه خود ارسال کنید. به طور مشابه، ROI، CAC و CLV به شما کمک می کنند تا سودآوری تلاش های خود را درک کنید.
با تمرکز بر «چرا»، میتوانید بهتر درک کنید که چگونه این اصطلاح را مفهوم سازی کنید و مطمئن شوید که روی استفاده از آن (یا نه) برای پیشبرد تلاشهای بازاریابی خود تمرکز کردهاید. در دوره جامع دیجیتال مارکتینگ با این اصطلاحات بیشتر سروکار خواهید داشت و عمیق تر با ذکر مثال های متعدد آن ها را درک خواهید کرد.
فراخوان به عمل (Call To Action – CTA)
کال تو اکشن به معنای درخواست انجام کاری از مخاطبان است. این اقدام میتواند درخواست لایک، فالو و یا پرکردن فرمی خاص باشد.
شاخص کلیدی عملکرد (KPI)
KPIهای دیجیتال مارکتینگ یا شاخصهای کلیدی عملکرد اهدافی هستند که به شما کمک میکنند موفقیت را پیگیری و اندازه گیری کنید. در یک چشم انداز بازاریابی در حال تغییر، مانند امروز در عصر اختلال دیجیتال، برنامهریزی KPI کوتاه مدت و بلند مدت از اهمیت بیشتری برخوردار است.
KPI ها روشی مفید برای بازاریابان دیجیتال است تا انتظارات خود را تعیین کنند و ثابت کنند که کارشان تأثیر مثبتی دارد.شاید فکر کنید اندازه گیری موفقیت فعالیت بازاریابی دیجیتال دشوار است، اما واقعاً اینطور نیست. در واقع، اندازهگیری پیشرفت یک کمپین دیجیتالی سادهتر از یک کمپین آفلاین است.
نرخ تبدیل (Conversion rate)
نرخ تبدیل، درصدی از مشتریان یا مشتریان بالقوه است که اقدام خاصی را انجام می دهند. “اقدام خاص” می تواند هر چیزی باشد، از باز کردن یک ایمیل، ثبت نام برای یک نسخه نمایشی، تا خرید. از آنجایی که بسیاری از تلاشهای بازاریابی بر وادار کردن مشتری برای برداشتن گام بعدی در قیف فروش متمرکز است، نرخ تبدیل یک معیار مهم بازاریابی است. بهعنوان یک بازاریاب، مهم است که بتوانید دادههای نرخ تبدیل را ارزیابی کنید. میانگین نرخ تبدیل بسته به کانال بازاریابی و صنعت بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، تحقیقات بازاریابی شرپا نشان داد که میانگین نرخ تبدیل وب سایت برای صنعت خدمات حرفه ای یا مالی 10٪ است در حالی که صنعت خرده فروشی یا تجارت الکترونیک تنها 3٪ است.
بازاریابی فشاری (Push marketing)
بازاریابی فشاری به تلاش های بازاریابی اشاره دارد که برای ارسال یک پیام هدفمند به مجموعه معینی از مشتریان بالقوه یا موجود طراحی شدهاند. نمونه هایی از بازاریابی فشاری عبارتند از کمپین های ایمیل هدفمند، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، و بازاریابی مستقیم با استفاده از علائم دیجیتال در مکان های آجری.
بازاریابی کششی(Pull marketing)
بازاریابی کششی که بازاریابی درونگرا نیز نامیده می شود، به تلاش های بازاریابی اشاره دارد که برای “کشش” یا جذب مشتریان بالقوه فروش به وب سایت، نام تجاری، و محصولات یا خدمات شما طراحی شدهاند. نمونه هایی از بازاریابی کششی شامل سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
جذب مشتری (Customer acquisition)
بازاریابی دیجیتال تماماً در مورد جذب و حفظ مشتری است. جذب مشتری به تمام فعالیت های فروش و بازاریابی مربوط به جذب مشتری اشاره دارد.
هزینه جذب مشتری (Customer acquisition cost (CAC))
هزینه جذب مشتری (CAC) میانگین هزینه جذب مشتری را به شما می گوید. شما می توانید CAC را با استفاده از این فرمول محاسبه کنید:
هزینه های فروش و بازاریابی ÷ تعداد کل مشتریان = CAC
CAC مهم است زیرا، همراه با CLV (ارزش طول عمر مشتری)، می تواند چیزهای زیادی در مورد سودآوری بالقوه مدل کسب و کار شما به شما بگوید.
ارزش طول عمر مشتری (Customer lifetime value (CLV))
ارزش طول عمر مشتری (CLV) میزان درآمدی که مشتری برای کسب و کار شما ایجاد می کند را به شما می گوید. CLV گاهی اوقات به عنوان ارزش مادام العمر مشتری (LVC) نامیده می شود. روش های مختلفی برای محاسبه CLV وجود دارد، اما در اینجا یکی از ساده ترین آنها وجود دارد:
میانگین مقدار خرید × دفعات خرید × طول عمر مشتری = CLV
در اینجا چند قانون کلی وجود دارد که می توانید برای تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار خود با استفاده از CLV و CAC استفاده کنید:
اگر CLV تقسیم بر CAC بالاتر از یک باشد، هر مشتری افزایشی برای شما هزینه دارد.
اگر CLV تقسیم بر CAC کمتر از یک باشد، هر مشتری افزایشی پول می آورد.
به طور کلی، داشتن CAC که حدود یک چهارم تا یک سوم CLV شما باشد، پایه خوبی برای سودآوری در نظر گرفته می شود. اگر هزینه های CAC شما کمتر از آن باشد، ممکن است در جذب مشتری سرمایه گذاری کمتری داشته باشید.
صفحه نتایج جستجو Search engine results page (SERP)
صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) صفحه نتایجی است که کاربر هنگام تایپ یک عبارت در موتور جستجو می بیند. به طور کلی، هر چه رتبه SERP شما برای یک اصطلاح خاص بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر روی نتیجه شما کلیک کند.
Impression
Impression نمونهای از یک محتوای انلاین است که نشان داده میشود. اغلب، این اصطلاح در دنیای تبلیغات انلاین پولی استفاده می شود. به عنوان مثال، نرخ کلیک (CTR) با استفاده از کلیک ها و نمایش ها محاسبه می شود.
نرخ کلیک (Clickthrough rate (CTR))
نرخ کلیک (CTR) درصد کلیک هایی است که یک کمپین نسبت به تعداد نمایش ها دریافت می کند. CTR بالاتر اغلب به این معنی است که کمپین ها به طور مؤثرتری با بینندگان ارتباط گرفتهاند. فرمول CTR این است:
(روی یک کمپین ÷ نمایش کل کمپین کلیک می کند) × 100 = CTR
برای مثال، اگر یک کمپین تبلیغاتی 5 کلیک و 500 نمایش داشته باشد، CTR 1٪ است: (5 ÷ 500) × 100 = 1.س
هزینه در هر مییل (Cost per mille (CPM))
هزینه در هر میل (CPM) یکی از معدود مواردی است که از زبان لاتین استفاده می شود. “Mille” لاتین به معنای “هزار” است و CPM به معنای هزینه در هر هزار نمایش است. CPM اغلب برای تعیین قیمت یک کمپین تبلیغاتی پرداخت شده استفاده می شود.
هزینه هر کلیک (Cost per click (CPC))
هزینه هر کلیک (CPC) اصطلاح بازاریابی است که به هزینه هر کلیک در یک کمپین جستجوی پولی اشاره دارد. با مدل CPC، شما بر اساس کلیکها به جای نمایشها پرداخت میکنید. CPC در پلتفرمهای پرداخت به ازای کلیک مانند Google Ads محبوب است.
مدیریت ارتباط با مشتری (Customer relationship management (CRM))
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فرآیند ایجاد، حفظ و تقویت ارتباط سازمان با مشتریان خود است.
برای بسیاری از بازاریابان دیجیتال، نرم افزار CRM جنبه مهمی از CRM موثر است زیرا نرم افزار مناسب می تواند مدیریت تماس مقیاس پذیر، تقسیم بندی مشتری، اتوماسیون تلاش های بازاریابی و تجزیه و تحلیل فروش را فعال کند.
سیستم مدیریت محتوا (Content management system (CMS))
سیستم مدیریت محتوا (CMS) نوعی نرم افزار است که برای ساده سازی فرآیند ایجاد وب سایت و انتشار محتوا طراحی شده است. نرم افزار CMS، مانند پلتفرم بسیار محبوب وردپرس، می تواند به ساده سازی همه چیز از مدیریت محتوا، سئو و مدیریت کاربر کمک کند. در فصل دوره جامع آموزش وردپرس با آن به طور کامل آشنا خواهید شد و در نهایت قادر خواهید بود تا به طراحی سایت وردپرسی بپردازید.
تجزیه و تحلیل بازاریابی (Marketing analytics)
باید بدانید که تجزیه و تحلیل بازاریابی و بازاریابی دیجیتال مانند رشته های کناف در هم تنیدهاند. تجزیه و تحلیل بازاریابی یا همان بازاریابی دیجیتال، یک رویکرد داده محور برای اندازه گیری اثربخشی بازاریابی است. با استفاده از دادههایی که بازاریابان میتوانند از رسانههای اجتماعی، فرمهای وب و سایر رسانهها جمعآوری کنند، تجزیه و تحلیلهای بازاریابی میتواند بینشهایی را فعال کند که کمپینهای آینده را مؤثرتر میکند.
نرخ پرش (Bounce rate)
معنی نرخ پرش نسبت تعداد کاربرانی است که پس از بازدید از وب سایت شما “خارج” می شوند. “نرخ پرش” بازدیدی از سایت شما است که شامل بازدید کاربر از هیچ صفحه دیگری یا انجام اقدامات دیگری نمی شود. یعنی روی یک صفحه فرود می آیند و می روند. در غیر این صورت، نرخ پرش پایین بهتر از نرخ پرش بالا است، اما این یکی دیگر از اصطلاحات بازاریابی است که در آن زمینه واقعاً اهمیت دارد. به عنوان مثال، می توانید انتظار داشته باشید که انتشارات مطبوعاتی، صفحات تماس و صفحات محصول دارای نرخ پرش متفاوتی باشند. از این گذشته، یک کاربر احتمالاً به دلایل بسیار متفاوتی وارد آن صفحات شده است. در کلاس دیجیتال مارکتینگ برخی از تکنیک هایی که به شما کمک کند تا نرخ پرش خود را کاهش دهید آموزش داده خواهد شد.
بازگشت سرمایه (Return on investment (ROI))
بازگشت سرمایه (ROI) درصد بازدهی است که در یک سرمایه گذاری معین انجام می شود. در حالی که معیارهای زیادی برای بازاریابی وجود دارد که هنگام کار در فرآیند بازاریابی با آنها مواجه خواهید شد، مهم است که از اصول اولیه مانند ROI غافل نشوید. البته، بخش سخت ROI در دنیای بازاریابی، نسبت دادن فروش به یک کمپین بازاریابی معین است. چگونه می توانید دقیقاً بدانید که چه چیزی مشتری را برای خرید ترغیب کرده است؟ متأسفانه، برای هر موردی، هیچ پاسخ مشخص و دقیقی برای این سوال وجود ندارد. با این حال، ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی و نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی مانند Mailchimp می توانند به شما در نسبت دادن بازده به کمپین های خاص کمک کنند.
A/B Test
تستهای A/B که گاهی به آن تستهای تقسیمبندی نیز گفته میشود، تستهایی هستند که در آن دو نسخه متفاوت از یک چیز آزمایش شده و برای اثربخشی اندازه گیری میشوند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، چیزی که آزمایش می شود اغلب یک صفحه وب، کمپین رسانه های اجتماعی، کمپین ایمیل، تبلیغات دیجیتال یا فرم ثبت نام است.
برای آزمایش موثر A/B، بازاریابان دیجیتال باید همه متغیرها را به جز متغیری که در حال آزمایش هستند کنترل کنند، از تعصب در نحوه ارائه آزمون جلوگیری کنند و حجم نمونه به اندازه کافی بزرگ را ثبت کنند. در بسیاری از موارد، نرم افزار CRM یا نرم افزار بازاریابی ایمیلی می تواند به اجرای تست A/B کمک کند.
تقسیم بندی مشتریان (Customer segmentation)
تقسیم بندی مشتری که به بخش بندی بازار نیز معروف است، فرآیند دسته بندی و تقسیم بندی مشتریان بر اساس معیارهای مختلف است. هدف از تقسیم بندی مشتریان این است که شما را قادر سازد تا مشتریان را بر اساس نیازها، علایق و بودجه و همچنین ارزش بالقوه آنها برای کسب و کار خود گروه بندی کنید. با تقسیم بندی صحیح اطلاعات تماس مشتری خود، می توانید اطلاعات هدفمند و مفیدتری را ارسال کنید که مشتریان شما به احتمال زیاد آنها را متقاعد کننده می دانند. به عنوان مثال، تقسیم بندی مناسب مشتری بخش بزرگی از ایجاد یک انفجار ایمیل موثر است. همچنین ممکن است نرخ تبدیل و ROI بازاریابی کلی خود را افزایش دهید.
اهمیت دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ
آموزش دیجیتال مارکتینگ شامل آموزش مهارت های مختلفی اعم از طراحی سایت، سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و… است که شما با یادگیری این مهارت ها موقعیت های شغلی بهتری را بدست خواهید آورد و یا میتوانید بیزنس شخصی خود را داشته باشید. همچنین آموختن بازاریابی انلاین پیچیدگی خاص و یا پیشنیازی نیاز ندارد و هرکسی که به این موضوع علاقه مند باشد می تواند در این دوره ثبت نام کند. دلیل مهم دیگر افزایش رو به رشد تقاضا برای استخدام و جذب بازاریابان دیجیتال است که برای برخی از آنها علاوه بر حقوق ثابت، پاداش و پورسانت های فروش نیز در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر شما با یادگیری بازاریابی دیجیتال می توانید به شکل قابل توجهی از میزان هزینه های تبلیغاتی غیر هدفمند و نادرست خود بکاهید و در نتیجه کمپین های فروش موثرتری را ایجاد کنید.
انواع روشهای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟
بر خلاف تصور عموم مردم که گمان می کنند منظور از دیجیتال مارکتینگ تنها روش های تبلیغاتی است، باید بگوییم که چنین چیزی صحیح نیست و بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی دارد و محدود به تبلیغات نیست. برای همین اکثر افراد اولین قدمی که بر می دارند انجام تبلیغات در بستر فضای مجازی و وب است؛ در حالی که این امر بدون برنامه مشخص زمانی و محتوایی شاید نتیجه معکوس دهد و یا حداقل هزینه های بیشتری را بطلبد.
اما هدف ما در دوره دیجیتال مارکتینگ این است که شما بیاموزید که چگونه با کمک ابزارهای بازاریابی دیجیتال و رسانه هایی که در دست دارید، به صورت هدفمند به جذب بازدید کننده برای خود بپردازید. بازدید کنندگانی که با استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی به سمت بیزنس شما جذب می شوند، نسب به بازدید کنندگانی که با تبلیغات می آیند، راحت تر به مشتری تبدیل می شوند.
در اینجا قرار است به توضیح تعدادی از روش های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم که البته در دوره بازاریابی اینترنتی به طور مفصل به آموزش این موارد پرداختهایم. اگرچه مفاهیم پایه دیجیتال مارکتینگ همیشه ثابت است، اما همواره به تعداد این روش ها افزوده می شود و یا نحوه بازاریابی با روش های موجود دست خوش تغییراتی می شود. بنابراین باید همیشه دانش خود را ارتقا دهید و برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وقت بگذارید تا بروز باشید و از روشهای جدید عقب نمانید. به طور مثال شاید تا چند سال گذشته بیشتر حضور کاربران اینترنتی در صفحات وب بود اما هم اکنون می بینید که مردم زمان خیلی زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند! و به همین علت بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.
1. سئو ( SEO)
سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را شاید بتوان با جرات اولین و اثرگذارترین روش برای بازاریابی اینترنتی نامید؛ در چندین سال پیش که سوشیال مدیا رونق امروز را نداشتند، موتورهای جستجو اولین مرجعی بودند که کاربران اینترنت برای حل نیاز خود به آن مراجعه می کردند. این روش کمترین هزینه و بیشترین سود آوری را برای شما خواهد داشت، البته اگر یک استراتژی صحیح و هدفمند برای سئو سایت خود اتخاذ کنید.
2. بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)
در عصر حاضر بسیار کم اتفاق می افتد که فردی در هیچ شبکه اجتماعی عضو نباشد! اغلب مردم دارای گوشی هوشمند هستند و به همین جهت حضور کاربران در شبکه های اجتماعی همواره رو به گسترش است و نتیجه این امر ایجاد فرصت ویژه برای بازاریابی در سوشیال مدیا شده است. کافی است تا با تولید محتوای جذاب، پست شما وایرال و فراگیر شود و در دست هزاران نفر بچرخد وبعد خواهید دید که افراد بسیاری به کسب و کار و بیزنس شما جذب خواهند شد.
قدرت این روش تا حدی است که کسب و کارهای زیادی در دوران کرونا نشان دادند که حتی بدون داشتن سایت می توان تنها با تکیه بر شبکه های اجتماعی به صورت مجانی بیزنس خود را راه اندازی کرد و به درآمدهای خیلی خوبی رسید.
اگرچه اتکای به این روش برای شروع به دلیل راحتی راه اندازی و مجانی بودن بسیار مناسب است، اما شما نباید تنها به مدیریت و بازاریابی شبکه اجتماعی اکتفا کنید و هرچه سریعتر باید سایت خود را نیز راه اندازی کنید.
زیرا فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل بازی کردن در زمین فوتبال شخص دیگری است که به دلایل مختلفی ممکن است دیگر شما امکان حضور در آنجا را نداشته باشید، اما سایت همیشه به شما تعلق دارد و کسی شما را برای محتوای آن محدود نمی کند. در آموزش مجازی بازاریابی دیجیتال به صورت کامل به آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.
3. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا تخصصی برای کسانی که به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند تا به این وسیله به آنها نشان دهید که خدمات یا محصولات شما می تواند مشکل آنها را حل کند. پس کار بازاریابی محتوا اولا ایجاد نیاز برای متریان بالقوه است و دوما نشان دادن تخصص شما و یا مزایای برخورداری از کالای شما. نکته مهم اینجاست که تولید محتوای شما باید هدفمند باشد؛ به عنوان مثال هدف این صفحه فروش دوره آموزش digital marketing
است و اگر ما برای چیزی غیر از آن تولید محتوا انجام دهیم(مثلا تولید محتوای این صفحه بیشتر در مورد طراحی سایت باشد و نه آموزش بازاریابی دیجیتال)، کاربران غیر هدفمند جذب کردهایم.
4. بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی جزو اولین روش های دیجیتال مارکتینگ است که البته قدیمی نمی شود. حتما inbox ایمیل شما نیز پر است از پیشنهادات تخفیف های ویژه برای فروش محصول که سایت های مختلف برایتان ارسال می کنند.
البته بازاریابی ایمیلی در ایران هنوز خیلی جا برای رشد و توسعه برای ترغیب بیشتر مردم برای خرید دارد اما شاید گاها شما نیز با دیدن برخی از پیشنهادات ایمیلی اقدام به خرید کرده باشید. مزیتی که این روش دارد این است که شما مجانی یک پل ارتباطی میان خود و مشتری برقرار کردهاید و با رعایت اصول ایمیل مارکتینگ به همراه کمی خلاقیت می توانید ایمیل های خود را به فروش تبدیل کنید.
البته هیچگاه مشترکان خود را با ارسال انبوه ایمیل به صورت روزانه یا هفتگی خسته نکنید، ارسال یکی دو ایمیل در ماه می تواند بسیار اثرگذار از ایمیل های روزانه و هفتگی باشد که تنها منجر به اسپم شدن و حذف شدن می شوند.
5. بازاریابی ویدیویی
کاربران عصر جدید شاید به ندرت مطالب متنی را بخوانند و برای مطالعه وقت بگذارند اما قطعا یک ویدیوی جذاب کوتاه که اطلاعات مفیدی را در اختیارشان قرار دهد تا انتها مشاهده می کنند. به طور مثال خود را در نظر بگیرید، چند ساعت در هفته را برای مطالعه متنی مطالب متنی در فضای وب وقت می گذارید؟
حال گویید که چه میزان برای مشاهده ویدیو مطالب آموزشی و سرگرمی و… در یوتیوب و آپارات زمان میگذارید؟ سایت های انتشار ویدئو مانند یوتیوب و آپارات در برخی از خانواده ها حتی جای تلویزیون را نیز گرفتهاند! برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی سعی کنید که فیلم های خود را تنها در یک بستر انتشار ندهید بلکه از همه ظرفیت های موجود و همه بسترهای محبوب مانند تماشا، آپارات، اینستاگرام و یوتیوب برای ارائه محتوای خود به کاربران استفاده کنید.
دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ ما
شما قرار است تا با ثبت نام در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ تک تک روش های بازاریابی انلاین و آفلاین را یاد بگیرید و با استفاده از مهارت هایی که کسب می کنید بتوانید محصول خود یا دیگران را به فروش برسانید. بعد از تعیین اهداف kpi و تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، فعالیت خود را در بستر وب و فضای مجازی شروع کرده و با کمک آنچه آموختهاید به راه اندازی کسب و کار شخصی خود می پردازید.
بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ
بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ باید دارای ویژگی های برجسته زیر باشد تا از سایر دوره ها خود را متمایز کند:
1. دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده و قابل فهم برای همه باشد.
همه کسانی که در دوره حضور می یابند شاید پیش زمینه ای درباره بازاریابی انلاین یا حتی آفلاین نداشته باشند بنابراین باید آموزش ها به گونه ای باشد که به این دسته از افراد نیز مطالب را به خوبی و سادگی منتقل کند.
2. آموزش دیجیتال مارکتینگ عملی و پروژه محور باشد.
در این دوره به این شکل که تنها یک سری موارد تئوری گفته شود و بعد تمام نداریم!! در هر سرفصل تمریناتی داریم که باید آن ها انجام دهید و حتی در یک آزمون کوچک برای هر فصل حضور یابید تا میزان مهارت و تسلط خود به آن مطالب را خودتان بسنجید.
3. دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ باید جامع باشد.
چیزی که واضح است این است که آموزش ها باید جامع باشد. و هرآنچه که دانستن آن لازم و ضروری است گفته شود. دوره جامع آموزش بازاریابی اینترنتی برای همین منظور آماده شده تا شما را از هر گونه دوره دیگری بی نیاز کند.
4. ارتباط با مدرس دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ به راحتی فراهم باشد.
شما باید بتوانید براحتی زمانی که سوالی دارید یا می خواهید تمرین خود را انجام دهید به مدرس دوره برای دریافت راهنمایی دسترسی داشته باشید.
5. آموزش ها به روز باشد.
بازاریابی دیجیتال مبحثی است که همواره رو به رشد و توسعه است و ممکن است روش های جدیدی به وجود آیند که روش های قدیمی را منسوخ کنند و یا نحوه استفاده از آن ها را تغییر دهند. بنابراین باید مطالب دوره متناسب با این تغییرات اصلاح و بروز شوند.
6. قیمت دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ مناسب باشد.
هزینه دوره نیز جزء نکات دیگری است که روی تصمیم افراد برای تهییه دوره تاثیر گذار است. اما توجه کنید که منظور این نیست که هر دوره ای ارزان تر و یا گران تر باشد ملاکی برای بهتر بودن یا نبودن آن است، بلکه این فاکتور را باید در کنار سایر موارد ذکر شده سنجید و نباید به تنهایی مورد اعمال نظر قرار داد. البته اگر قیمت اولویت اول شما است، نگاهی به دوره ارزان دیجیتال مارکتینگ ما بیاندازید.
بازار کار دیجیتال مارکتینگ
شاید این عبارت در گذشته ناشناخته بود و از کسی می پرسیدید اطلاعی درباره ماهیت و چیستی آن نداشت و به همین دلیل بازار کار آن به نسبت امروزه رونق چندانی نداشت. اما رفته رفته با افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت بازاریابی انلاین، میزان تقاضا برای جذب دیجیتال مارکتر های حرفه ای رو به گسترش یافت و بازار کار دیجیتال مارکتینگ رشد کرد. شما بعد از گذراندن دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ می توانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر در کمپانی های مختلف مشغول به کار شوید و یا حتی کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کرده و به موفقیت و فروش برسانید.
مدرک بین المللی دیجیتال مارکتینگ
یکی از مزیت های این دوره این است که شما بعد از گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، در صورت قبولی در آزمون نهایی به شما مدرک معتبر بین المللی دیجیتال مارکتینگ اعطا می شود. همچنین شما را برای دریافت مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل نیز راهنمایی می کنیم.
کسب درامد از دیجیتال مارکتینگ
شما با راه های مختلفی می توانید بعد از اتمام دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ و تسلط بر آموزش ها، به کسب در آمد بپردازید. در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:
- اشتغال در کمپانی های مختلف به عنوان بازاریاب دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتر
- راه اندازی کسب و کار شخصی(هر محصول یا خدماتی) و رساندن آن به درآمد و سودآوری
- دوره بازاریابی دیجیتال
- ارائه خدمات مشاوره برای کمپانی ها و کسب و کارها
- همکاری در فروش با کسب و کارها و کمپانی های مختلف
- راه اندازی کمپانی دیجیتال مارکتینگ
درآمد دیجیتال مارکتر چقدر است؟
میانگین میزان درآمد دیجیتال مارکترها مبلغ 7000 الی 12000 دلار ماهیانه است. در ایران نیز از مبلغ 10 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان در کمپانی های مختلف متفاوت است. اما این مبالغ در حالتی است که شما در جایی مشغول به کار شوید، ولی اگر شما بعد از آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ بتوانید یک کسب و کار شخصی راه اندازی کرده و آن را به درآمد برسانید حتی بیشتر از این مبالغ کسب درآمد خواهید کرد.
آموزش دیجیتال مارکتینگ
آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند که هر ایده و رویایی را به واقعیت تبدیل کنید. چه ای ایده متعلق به شما باشد و یا کارفرمای آینده شما، شما قادر خواهید بود تا نتیجه مد نظر را کسب کنید. مهم نیست که که آن محصول یا خدمات چه باشد یا رقابت چه اندازه سخت یا ساده باشد، زیرا شما برای هر مشکل و مانعی یک راه حل منطقی و یک استراتژی خواهید داشت که آن را حل کنید و فروش را افزایش دهید.
وظایف دیجیتال مارکتر چیست؟
وظایف دیجیتال مارکتر تقریبا نسبی است و بستگی به این دارد که اولا در چه کمپانی مشغول به فعالیت هستید و چند نیروی دیجیتال مارکتر دارند و تقسیم کار بین نیروها به چه صورت است، دوما بسترها یا چنل هایی که آنها در آن فعالیت می کنند کدام است. به طور مثال اکثر بیزنس های ایرانی در فیسبوک و توییتر فعالیتی ندارند زیرا به دلیل حضور کم رنگ مردم ایران در این اپلیکیشن ها، برایشان توجیهی ندارد که برای آن هزینه و زمان صرف کنند. در اینجا به برخی از این وظایف که یک بازاریاب انلاین باید مورد بررسی قرار دهد به صورت دسته بندی موضوعی در زیر اشاره شده است. در دوره آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ به صورت کامل به آموزش این موارد خواهیم پرداخت.
اینستاگرام
- بهینه سازی پروفایل اینستاگرام
- ایجاد مخاطب هدف برای تبلیغات
- راه اندازی پست های حمایت شده
- تولید محتوای جذاب
- کپشن نویسی جذاب و گیرا
- ساخت محتوای زنده با ویدیو لایو اینستاگرام
- ساخت استوری های آموزشی و فروشی
- ساخت استوری های هایلایت هدفمند
- بکارگیری صحیح هشتگ ها
آپارات – یوتیوب
- راه اندازی و تنظیمات اکانت
- برنامه ریزی و آپلود فیلم ها
- تبلیغات در بستر آپارات – یوتیوب
- بهینه سازی ویدیوها برای افزایش بازدید
- ایجاد کاور زیبا برای به دست آوردن بازدیدهای بیشتر
- نوشتن کپشن های جذاب
- تعامل با کاربران در کامنت ها
آنالیتیکس
- تفسیر گوگل آنالیتیکس
- اندازه گیری نتایج بهینه سازی موتورهای جستجو
- انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا
- تجزیه و تحلیل بازگشت هزینه تبلیغات
- بررسی داده های فروش
- بررسی معیارهای رسانه های اجتماعی، مانند Facebook Insights
- اجرای گزارش ها برای ردیابی رشد، پاسخ یا بازگشت سرمایه
- اجرای تحلیل های رقابتی
- پاسخگویی به ترندها برای پیشی گرفتن از رقبا
مدیریت سایت
- اصلاح لینک های خراب در وب سایت کمپانی که مشغولید
- نصب کد رهگیری در سایت کمپانی
- تمدید دامنه ها و پلن های هاست
- منابع تصاویر برای همراهی با پست های وبلاگ و به روز رسانی وضعیت
- نظارت بر ترافیک وب سایت
- ایمن سازی وب سایت خود با نرم افزارهای امنیتی با کیفیت
- ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل
- انتشار پست های وبلاگ
- نشانکگذاری محتوای وبلاگ در سایتهای نشانهگذاری اجتماعی
- نوشتن مهمان برای وبلاگ ها یا وب سایت های صنعتی
- جذب وبلاگ نویسان مهمان
- رفع ایرادات سایت
سئو
- توسعه لیست کلمات کلیدی
- بهینه سازی وب سایت خود برای فناوری جستجوی صوتی
- توسعه یک وب سایت سازگار با موبایل
- تازه کردن صفحات وب سایت با عملکرد کم
- پیاده سازی داده های ساخت یافته (structured data )در وب سایت کمپانی شما
- کاهش زمان بارگذاری وب سایت
- بهینه سازی تصاویر وب سایت
- رفع مشکلات فنی سئو
- اطمینان از ایجاد محتوا پیرامون کلمات کلیدی اولیه
- نامگذاری مناسب تصاویر در وب سایت کمپانی
- انتخاب انکرتکست برای بک لینک
- توزیع مقالات در وب سایت های ارسال مقاله
- فهرست کردن کمپانی در فهرست راهنمای کسب و کار محلی انلاین
- فهرست کردن وب سایت کمپانی در دایرکتوری های طاقچه
- مدیریت روابط با موتورهای جستجوی اصلی
- پینگ کردن سایت ها پس از انتشار مطالب جدید
- تغییر نام فایل ها برای بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو
- نوشتن محتوای وبلاگ بر اساس استراتژی کلمه کلیدی
- نوشتن محتوای مقاله برای انتشار انلاین
- بررسی بک لینک های وب سایت
ایمیل مارکتینگ
- انتخاب نرم افزار بازاریابی ایمیلی
- طراحی قالب های ساده خبرنامه ایمیل
- ایجاد طرح های ایمیل تعاملی
- به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر از طریق ایمیل
- توزیع خبرنامه ایمیلی
- راه اندازی ایمیل های محرک
- بخش بندی لیست های خبرنامه ایمیل
- بررسی معیارهای خبرنامه ایمیل
- پاکسازی پایگاه داده (رفع اشتباهات تایپی، افزودن داده های جدید)
- شخصی سازی پیام های ایمیل
- تحقیق در مورد بهترین زمان ارسال ایمیل
ویدیو مارکتینگ
- تولید محتوای ویدیویی برای وب سایت کمپانی
- توسعه محتوای ویدیویی برای ارسال در پلتفرم های اجتماعی کمپانی
- استخدام فروشنده برای توسعه محتوای ویدیویی
- نوشتن فیلمنامه های ویدیویی
- ایجاد لیست کلمات کلیدی برای برچسب گذاری ویدیوها
- نوشتن توضیحات ویدیویی
- ویرایش محتوای ویدیویی
- انتشار محتوای ویدیویی در سایت کمپانی، یوتیوب و اپارات
- بارگزاری محتوای ویدئویی در پلتفرم های اجتماعی کمپانی
تبلیغات
- ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای پلتفرم های اجتماعی کمپانی
- توسعه تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک
- ایجاد تبلیغات مجازی
- اجرای کمپین های تبلیغاتی هدفمند مجدد
- اجرای کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادز
- خرید فضای تبلیغاتی در سایت های خاص یا خاص
مدیریت پروژه
- دریافت محتوا توسط سهامداران کلیدی
- ارسال مشاغل یا RFP به صورت انلاین برای استخدام کارمندان یا فروشندگان
- ارائه جلسات حضوری و مجازی در مورد کار شما
- نوشتن مطالعات موردی پروژه ها یا مشتریان
- به روز رسانی تقویم های تحریریه
- آموزش کارکنان در زمینه مشارکت در رسانه های اجتماعی
- ارائه آموزش هوش هیجانی به کارکنان
- ایجاد یک محیط کاری مجازی مشترک
- سخنرانی در کنفرانس ها یا جلسات صنعتی
10.نشستن از طریق دمو ابزارهای بازاریابی و داشبورد
- استفاده از Google Trends برای تجزیه و تحلیل عبارتهای جستجوی محبوب
- ارسال پیام های تشکر یا ایمیل برای مشتریان
- بررسی معیارها و داده ها
- بررسی گزارش ها
- تحقیق در مورد آخرین روندها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
پشتیبانی مشتریان
- توسعه طرح های خدمات مشتری
- پاسخگویی به سوالات مشتریان در شبکه های اجتماعی
- ایجاد سوالات متداول برای وب سایت کمپانی شما
- ساخت فیلم های آموزشی برای وب سایت کمپانی شما
- راه اندازی چت بات ها
- ارسال چت بات به تیم فروش
- راه اندازی پاسخگویان خودکار چت بات
- پاسخگویی به سوالات مشتریان از طریق چت بات
راه های یادگیری دیجیتال مارکتینگ
راه های مختلفی برای یادگیری بازاریابی اینترنتی وجود دارد که شما می توانید از میان آن ها گزینه ای که مناسب شما است را برگزینید.
آموزش مجانی
شاید شما اگر می خواهید کلیات بازاریابی انلاین را بیاموزید، مجانی آموختن شاید اولین قدم و بهترین گزینه برای شما باشد. اما این آموزش ها کامل نیست و همه مهارت هایی که شما نیاز خواهید داشت را به شما آموزش نمی دهد. ضمن اینکه سرفصل های دوره نشان می دهد که مباحث کاملا تخصصی است و برای یادگیری آن شما نیاز به یک مربی و پشتیبان دارید که شما را راهنمایی کند، به سوالاتتان پاسخ دهد، و با آموزش پروژه محور، مطالب دوره را به صورت عملی در ذهن شما تثبیت کند.
دوره بازاریابی دیجیتال (دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ)
دوره آموزش 0 تا 100 بازاریابی دیجیتال جامع ترین دوره بازاریابی دیجیتال است که در آن همه مطالبی که نیاز است را برای شما گرد آوری کردهایم. در این دوره به طور کامل طراحی سایت، سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، و … را در کنار انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خواهید آموخت.
دوره حضوری
مطالبی که در دوره حضوری گفته می شود هیچ تفاوتی با دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ندارد؛ همچنین نحوه پشتیبانی نیز در هر دو حالت یکسان می باشد. اگر می خواهید در کلاس حضوری ما باشید، می توانید با مراجعه به صفحه دوره حضوری آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد نسبت به ثبت نام اقدام فرمایید. دورههای حضوری ما در هر فصل تنها یک بار برگزار می شود.
کارگاه انلاین دیجیتال مارکتینگ
در کارگاه انلاین دیجیتال مارکتینگ تمرکز بر تمرین با انجام پروژه عملی و بررسی کیس استادی(case study) است.
ورکشاپ بازاریابی دیجیتال برای کسانی که آموزش ها را دیدهاند و تنها برای تسلط به آن ها به دنبال تمرین های عملی بیشتری هستند مناسب است. برای اطلاع از هزینه و رزرو کارگاه با ما تماس حاصل فرمایید.
فواید حضور در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ یکی از جذاب ترین مهارت ها برای هر حرفه بازاریابی است که به لطف کمک های بودجه ای فزاینده بازاریابی دیجیتال به دریافت حقوق بیشتر و نقش موثرتر کمک می کند.
کارآفرینان، بازاریابی دیجیتال را به عنوان پرطرفدارترین وسیله برای دستیابی به مشتریان و مشتریان بالقوه می دانند. آینده شغلی و امنیت شغلی، محرک های کلیدی برای دانشجویان این رشته هستند.
موقعیت های بازاریابی دیجیتال حقوق و رضایت شغلی بالا و مهارت های مرتبط را برای کمک به دانشجویان برای شروع حرفه خود ارائه می دهند. دوره دیجیتال مارکتینگ به متخصصان کمک می کند تا مهارت های خود را گسترش دهند و در بازاریابی دیجیتال تسلط پیدا کنند تا مشکلات پیچیده بازاریابی دیجیتال را با اطمینان مدیریت کنند.
چرا باید دیجیتال مارکتر شوم؟
دیجیتال مارکتینگ یکی از سریع ترین حوزه های شغلی در حال رشد است و تعداد زیادی از متخصصان را در سراسر جهان جذب می کند. نقش متخصص بازاریابی دیجیتال با تقاضای بالا، حقوق های پرسود، برنامه های انعطاف پذیر، رشد شغلی بهتر و بسیاری از مزایای دیگر مرتبط است. پانا مارکتینگ می تواند به شما کمک کند اولین قدم را به سمت این گزینه شغلی جذاب بردارید.
چه نوع کمپانی هایی بیشتر به دیجیتال مارکتر نیازمندند؟
امروزه به ندرت هر کسب و کاری می تواند بدون حضور انلاین دوام بیاورد. بنابراین، بازاریابی دیجیتال برای هر بخش صنعتی، از جمله سرگرمی، صنایع غذایی، تجارت الکترونیک، خرده فروشی، آموزش و مراقبت های بهداشتی مفید است. آموزش بازاریابی دیجیتال پانا مارکتینگ تنها چیزی است که برای تقویت مهارت های خود برای کار در هر یک از این بخش ها نیاز دارید.
آیا گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ واقعا مفید است؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال گسترش است. رسانه های بازاریابی نیز دیجیتالی تر می شوند. بنابراین، کسب و کارها برای افزایش بهره وری و به حداقل رساندن هزینه های بازاریابی، بیشتر بر بازاریابی دیجیتال تمرکز می کنند. بنابراین دوره بازاریابی دیجیتال در بین متخصصان و صاحبان مشاغل محبوب شده است تا آنچه را که می آموزند در تجارت خود پیاده کنند یا شغل بهتری پیدا کنند. دوره جامع آموزش بازاریابی دیجیتال راهی موثر برای ایجاد مهارت های جدید یا افزایش دانش شماست.
در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ چه خواهید آموخت؟
با وجود تعداد زیادی دوره دیجیتال مارکتینگ (به معنای واقعی کلمه زیاد!) که در اینترنت در دسترس شماست، پیدا کردن موضوعی که پوشش داده نشده است تقریبا غیرممکن است. شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید: از اصول اساسی بازاریابی گرفته تا ایجاد یک استراتژی همه کاناله، و همه چیز در این بین.
و فکر نکنید که حتی چون چندین سال در این زمینه بودهاید دیگر «همه چیز را میدانید». تنها عامل ثابت در روندهای بازاریابی دیجیتال تغییر است! اما دوره ما برای همه سطوح تجربه طراحی شده است. و همواره جدیدترین تغییرات این عرصه را به دوره خود اضافه می کنیم تا مطمئن شویم که شما از جدیدترین دانش روز برخوردار خواهید شد.
چه در این زمینه تازه کار باشید و چه علاقه مند به تبدیل شدن به یک متخصص در یک کانال خاص باشید، مطمئناً دانش بسیار خوبی کسب خواهید کرد که می توانید از آنها در شغل روزمره خود استفاده کنید یا حتی برای ایجاد برند شخصی خود به صورت انلاین به کار ببرید. فقط کافی است بعد از تهییه دوره، مدتی را برای شناسایی اهداف خود اختصاص دهید و آنهایی را انتخاب کنید که به شما در رسیدن به آنها کمک می کند.
طرح کلی دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ
مقدمهای بر مسیر تکاملی بازاریابی در دنیای امروز
ما با نگاهی اجمالی به آینده ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال شروع می کنیم. زبان بازاریابی ورودی، بهترین شیوه ها، مزایا و چالش های ایجاد یک طرح بازاریابی دیجیتال قوی برای کسب و کار خود را خواهید آموخت.
ایجاد موثرترین نقطه شروع بازاریابی دیجیتالی
گاهی اوقات سادهترین مسائل چالش برانگیزترین هستند. باور کنید یا نه، یکی از بزرگترین چالش هایی که کسب و کارها در بازاریابی دیجیتال با آن مواجه هستند، نقطه شروع است. در حالی که این بسیار ساده به نظر می رسد، اغلب آن را نادیده می گیرند. ما به طور مستقیم به این چالش میپردازیم و به شما نشان میدهیم که چگونه یک نقشه راه برای ترافیک و تولید سرنخ با نگاهی به تبدیل آنها به تجارت جدید طراحی کنید!
به طور قابل توجهی با مخاطبان خود ارتباط موثرتری برقرار کنید
اگر نقطه شروع به طور مکرر نادیده گرفته شود، ارزش مخاطب هدف کاملاً اشتباه درک می شود. آیا می دانید بازار شما به صورت انلاین کجاست؟ بهتر از این، آیا می دانید چگونه به معنای واقعی کلمه آهنربایی بسازید که آنها را به سمت شما جذب کند؟
شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از یک فرآیند دقیق 28 مرحلهای، مخاطبان هدف خود را در دنیای انلاین مشخص کنید. ما از این دانش استفاده خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن را در سراسر بازاریابی دیجیتال خود از SEO تا شبکه اجتماعی و تولید محتوا و موارد دیگر ادغام کنید!
دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ: از تحقیق کلمه کلیدی تا فرآیند تولید محتوا
به سادگی، کلمات کلیدی ساختار دنیای انلاین را فراهم می کنند. مشکل اینجاست که این دنیا دائما در حال تغییر است. گوگل صدها بار در سال الگوریتم خود را تغییر می دهد. آیا می دانید این فرآیند چگونه کار می کند؟ می دانید چگونه موثرترین کلمات کلیدی را برای خود پیدا کنید؟ از تمام اصطلاحات فنی در این فرآیند می ترسید؟
این برنامه در چندین جلسه کاربرپسند به این موضوع می پردازد. اینها برای کمک به شما ایجاد شدهاند. که یاد بگیرید چگونه با کشف و هدف قرار دادن کلمات کلیدی با بالاترین کیفیت، یک رویکرد موثر برای برنامه ریزی کلمات کلیدی ایجاد کنید.
شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی تولید کننده ترافیک “واقعی” خود را شناسایی کنید و درک کنید که چگونه می توانید بر اساس آنها به سمت یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو موثر در داخل و خارج از سایت بسازید.
ساخت یک برنامه تولید محتوا موثر در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی محتوا به طور قابل توجهی بیشتر از نوشتن یک مقاله است! آیا مراحل آن را می دانید؟ روند کار را می دانید؟ می دانید چگونه روش خود را برای صرفه جویی قابل توجه در زمان ساده کنید؟ پس از گذراندن رویکرد ما برای بهبود تأثیر بازاریابی محتوای خود از منبع یابی محتوا مستقیماً از طریق توزیع و تبلیغ آن، این کار را انجام خواهید داد! درباره وبلاگ نویسی، سیستم های مدیریت محتوا و سایر ابزارها برای استفاده در فرآیند تولید محتوا خواهید آموخت. فرآیند ایجاد و توزیع موثر محتوا را به صورت دیجیتالی درک وخواهید کرد و غیره.
برنامه ریزی استراتژی موثر برای شبکه اجتماعی در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ
در حالی که بسیاری از کارشناسان از شما می خواهند فکر کنید که فضای شبکههای اجتماعی می تواند یک راه حل “یک اندازه برای همه” باشد، واقعیت بسیار متفاوت است. ما بر عناصر مختلفی تمرکز خواهیم کرد که زمینه دنیای واقعی را برای بازاریابی رسانه های اجتماعی فراهم می کند. این شامل جستجو در لینکدین و توییتر و درک رویکرد استراتژیک برای استفاده مؤثر از سایر سایتهای اجتماعی کلیدی برای ترافیک و سرنخ خواهد بود.
پرورش، تبدیل و رشد در دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ
تولید سرنخ یک فرآیند است نه یک تاکتیک. ما همه عناصر کلیدی را با هم ادغام می کنیم و جریانی را برای به حداکثر رسانی نسل جدید مشتری برای شما فراهم می کنیم.
صفحات فرود، صفحات تشکر، فرمها، پیشنهادات و فراخوانها برای اقدام. شما خواهید آموخت که چگونه هر یک از این ها کار میکنند و چگونه مسیرهای ممکن برای پرورش، بخشبندی و رابطه را از طریق پیشنهادهای ارزش محور ایجاد کنید.
دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ
دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ یا به عبارتی دیگر دوره آنلاین بازاریابی اینترنتی، به شما کمک می کند تا مهارت دیجیتال مارکتینگ را برای رشد کسب و کار شخصی خود و یا کسب فرصت های شغلی بهتر یاد بگیرید.
مهم ترین برتری که دوره دیجیتال مارکتینگ ما دارد این است که توسط یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود. این به این معناست که ما همه تجربه واقعی و عملی خود را از میان همه پروژه هایی که انجام دادهایم، در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال گردآوری کردهایم.
در اینجا می آموزید که چگونه با استفاده از جدیدترین تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال، مشتریان را به طور مقرون به صرفه به دست آورید و کسب و کار خود را به سرعت رشد دهید. این مهارتهای دیجیتال مارکتینگ مربوط به کمپانی هایی با هر اندازه است که محصولات یا خدمات را در بازارهای B2C و B2B میفروشند.
اهمیت آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ
صنعت بازاریابی دیجیتال جهانی بیش از 40 میلیارد دلار کار می کند و قرار است بین سال های 2020 تا 2027 بیش از 17 درصد رشد کند. با ظهور حوزه هایی مانند تجارت الکترونیک، رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل وب، بازاریابی دیجیتال به موضوعی گسترده و پرتقاضا تبدیل شده است. روشی که ما کالاها و خدمات را به بازار عرضه می کنیم به طور چشمگیری تغییر کرده است و با سرعت به توسعه خود ادامه می دهد.
حضور در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که برخی از این حوزه های نوظهور و تثبیت شده را برای ایجاد یک حرفه جدید یا ارتقای شغل فعلی خود کشف کنید.
اکثر مشاغل حضور آنلاین دارند و برای حفظ رشد نیاز به جذب مشتریان جدید دارند. وقتی بازار اشباعتر میشود، کسبوکارها به مهارتهای بهتری نیاز دارند تا مطمئن شوند که برجستهتر هستند، چه در اینستاگرام و چه در جستجوهای Google.
ماهیت مقیاس پذیر و قابل اندازه گیری دیجیتال مارکتینگ به این معنی است که کسب و کارها می توانند هزینه های اینجا را توجیه کنند زیرا تأثیر آن واضح تر از سایر انواع بازاریابی سنتی است.
ایجاد مهارتهای خود در اینجا میتواند به شما کمک کند هم انعطافپذیری حرفهای در زمانهای تغییر ایجاد کنید و هم مبنایی برای پیشرفتهای شغلی قابلتوجه. انتخاب یک دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ این فرصت را به شما می دهد تا اصول و روش های این صنعت را بیاموزید.
همچنین به شما کمک می کند تا سایر مهارت های کلیدی مانند ارتباط، توجه به جزئیات و سازماندهی را بهبود بخشید. این روش یادگیری همچنین به شما آزادی و انعطاف پذیری می دهد تا با سرعت مباحث را یاد بگیرید. مهم نیست که سرتان چقدر شلوغ است، می توانید ساعات مطالعه خود را با اوقات فراغت خود تطبیق دهید.
جایگاه های شغلی دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال طیف گسترده ای از نقش ها، مسئولیت ها و مهارت ها را پوشش می دهد. بسته به اندازه کمپانی، افراد ممکن است در رشته های مختلف کار کنند یا در زمینه خاصی از بازاریابی دیجیتال تخصص داشته باشند. مشاغل و مسئولیت های آنها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
مدیران محتوا و استراتژیستها
در کانالهای متعددی کار میکنند که محتوا ایجاد میکنند، تیمهای هماهنگی، کار با سهامداران و موارد دیگر.
نویسندگان محتوا
محتوای نوشتاری را برای بازاریابی آنلاین ایجاد می کنند، گاهی اوقات در چندین پلتفرم مانند وبلاگ ها، ایمیل ها و ویدیوها.
متخصصان بازاریابی ایمیلی
ایمیلهای متقاعدکننده و مؤثر می نویسند و استراتژیهای بازاریابی ایمیلی را ایجاد می کنند که مشتریان بالقوه را جذب و درگیر کند.
متخصصان سئو
تجزیه و تحلیل و انتقال بهترین شیوهها برای کسبوکارها برای افزایش بازدید و رتبه در نتایجی که موتورهای جستجو به مشتریان بالقوه ارائه میدهند.
متخصصان رسانه های اجتماعی
با مشتریان احتمالی و فعلی از طریق محتوای اصلی و تغییر کاربری در پلتفرم های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند و برای ایجاد آگاهی از برند تلاش می کنند.
طراحان گرافیک
مفاهیم بصری مانند نمودارها، تصاویر و انیمیشنها را ایجاد میکنند که بازدیدکنندگان را آگاه و درگیر کند.
صرف نظر از موقعیت، موفقیت به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مستلزم هوش خلاق و فنی، توانایی تفکر خارج از چارچوب و مهارت در متقاعدسازی است.
چگونه با کمک دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ یک بازاریاب دیجیتال میشوم؟
برای هر کسی که می خواهد بداند چگونه وارد دیجیتال مارکتینگ شود، مسیرها می تواند متفاوت باشد. برخی از بازاریابان دیجیتال تجربه کاری قبلی خود را در زمینه هایی مانند طراحی گرافیک، روزنامه نگاری، روابط عمومی و مدیریت پروژه به عنوان یک پله کمک کننده در این زمینه می دانند. در حالی که هر سازمانی متفاوت است، کارفرمایان ممکن است از داوطلبان بخواهند که مدرک لیسانس برای موقعیت های مدیریت بازاریابی داشته باشند.
کاندیداهایی که تازه شروع به کار کردهاند ممکن است کسب مهارت های خود را با گذراندن موفقیت آمیز دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال مفید بدانند.
چرا دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال؟
دیجیتال مارکتینگ حوزه ای است که بر تبلیغ و بازاریابی آنلاین محصولات تمرکز دارد. عناصر بازاریابی سنتی و همچنین دانش پلتفرمها و فناوریهای دیجیتال مدرن را ترکیب میکند.
این شامل بازاریابی رسانه های اجتماعی در سراسر پلتفرم هایی مانند فیس بوک و توییتر، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی وابسته، بازاریابی ایمیلی، و ایجاد تجربیات مثبت کاربر در وب سایت ها و کانال های اضافی می شود. انتخاب یک دوره آنلاین بازاریابی اینترنتی می تواند به ایجاد پایه های این دانش و پیشرفت شغلی شما کمک کند.
برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق باید مهارت های مختلفی را کسب کنید. دیجیتال مارکتینگ یک رشته واحد نیست، بلکه شامل تعدادی اصول است که تمامی کانال های بازاریابی آنلاین را پوشش می دهد.
در پایان، زمانی که برای شغل بازاریابی دیجیتال درخواست می کنید، باید ثابت کنید که حداقل در مورد موارد زیر دانش دارید:
- سئو
- تبلیغات جستجوی پولی (Google Ads و Facebook و…)
- بازاریابی ایمیلی
- تجزیه و تحلیل وب
- بازاریابی محتوا
- بهینه سازی تبدیل
حضور در یک دوره آنلاین بازاریابی اینترنتی یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن سریع این مهارت ها است. سپس میتوانید با جستجو در وبسایتهای فریلنسری، شغلی در این زمینه به عنوان یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال پیدا کنید.
دوره ارزان دیجیتال مارکتینگ
دوره ارزان دیجیتال مارکتینگ به صورت کامل و کاربردی برای علاقه مندان به دیجیتال مارکتینگ تهییه شده است. سرفصل های این دوره دقیقا همان مباحث دوره دیجیتال مارکتینگ می باشد و ما هرآنچه را که برای یادگیری نیاز دارید در این دوره آموزش دادهایم. تنها تفاوتی که دوره ارزان بازاریابی دیجیتال و اینترنتی با دوره جامع ما دارد، مدت زمان پشتیبانی آن است.(مدت زمان پشتیبانی این دوره به مدت 6 ماه است).
شاید شما در مدرسه یا دانشگاه رشته بازاریابی نخواندهاید اما اکنون این رشته توجه شما را جلب کرده است. یا علاقهمند به ایجاد یک تغییر شغلی هستید و دنیای شبکه های اجتماعی (یا شاخه دیگری از بازاریابی دیجیتال) توجه شما را به خود جلب کرده است. یا فقط به دنبال بهتر شدن در یک موضوع خاص در فضای بازاریابی دیجیتال هستید. در هر حال این دوره به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید.