تولید محتوا یعنی ایجاد یک محتوای نوشتاری و یا بصری پیرامون یک موضوع خاص برای جذب بازدیدکنندگان و به منظور شناساندن خدمات و یا محصولات خود به آن ها جهت تبدیل آن ها به مشتری است. ما در دوره جامع آموزش آنلاین تولید محتوا متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی با موبایل و لب تاپ به صورت پروژه محور از مقدماتی تا پیشرفته و صفر تا صد همه چیز را به شما آموزش می دهیم. مطالعه بیشتر
معرفی دوره جامع آموزش تولید محتوا
حتما شنیدید که می گویند محتوا پادشاه است؟! اما چرا؟ تا حالا بهش فکر کردید؟ دلیل اصلی این است که شما اگر بهترین محصول و سایت رو داشته باشی ولی محتوای شما ضعیف باشه منجر به فروش نمیشه! برای اینکه یک محتوا منجر به فروش بشه، چند مسئله مطرح است که باید رعایت کنید. از جمله نکات مهم در تولید محتوا این است که محتوای متنی و یا گرافیکی شما غنی و جذاب باشد، قطعا با یک محتوای متنی و گرافیکی کم کیفیت شما قادر به جذب مخاطب خود نخواهید بود. ما در دوره جامع آموزش تولید محتوا این مشکل شما را با آموزش تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی حل کردهایم.
مسئله بعدی تولید محتوایی است که خواننده و یا بیننده را ترغیب به خرید و مجذوب خود کند. شما برای جلب توجه مشتری چه در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و چه در سایت، تنها چند ثانیه فرصت دارید تا بتوانید مخاطب را توجیه کنید که ادامه مطلب شما را بخواند و یا ببیند؛ زیرا بعد از آن مخاطب تصمیم می گیرد که آیا این همان چیزی است که به دنبالش بوده؟ و آیا این محتوا نیاز او را برطرف می کند؟ و در غیر این صورت سایت یا پیج شما را ترک میکند!
آموزش مهارت تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ (Copy writing ) دقیقا جواب این مسئله است ؛ شما باید تکنیک های جذب و تبدیل بازدید کننده به مشتری وفادار را یاد بگیرید که این موضوع یکی از فصل های دوره جامع تولید محتوا است. تا اینجای کار اگر مشکلی در سئو خود نداشته باشید و سایت شما به اندازه کافی بازدید کننده داشته باشد، انتظار میرود که بعد از یادگیری این مباحث بتوانید آنها را به خریدار خود تبدیل کنید!
اما شاید یکی دیگر از نگرانی های شما وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا است و با خود می گویید که لب تاپ و یا کامپیوتر برای تولید محتوا ندارید! و شاید حتی همین باعث شده که به دنبال دوره آموزشی تولید محتوا با موبایل بروید؛ برای همین ما در ادامه یک فصل را به آموزش تولید محتوا با گوشی اختصاص داده ایم که در آن به شما یاد می دهیم که چگونه محتوای متنی خود را در آفیس گوشی انجام دهید و یا برای تدوین و تولید محتوای ویدئویی از نرم افزارهای کاین مستر و اینشات و… چگونه بهره ببرید. حتی یاد خواهید گرفت که چگونه محتوای تصویری خود را به بهترین شکل با گوشی خود ادیت کنید. پس دیگر نگران هیچ چیزی نباشید؛ زیرا همه ی مهارت های لازم برای تولید محتوا را به شما آموزش می دهیم.
علاوه بر این، با اضافه کردن سرفصل آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی به آپدیت جدید دوره، جذابیت و کاربردی بودن این محصول آموزشی برای علاقهمندان را دو چندان کردهایم.
مزایای دوره جامع آموزش تولید محتوا
- دوره جامع آموزش تولید محتوا از مبتدی تا پیشرفته می باشد. هر آنچه که نیاز دارید تا یک کارشناس تولید محتوا ماهر شوید را به شما آموزش خواهیم داد.
- دوره آموزش تولید محتوا پروژه محور است. برای هر قسمت و در انتهای هر سرفصل تمریناتی وجود دارد که با آن ها دانش خود را مورد سنجش عملی قرار می دهید
- آموزش تولید محتوا با موبایل نیز در سرفصل ها و مباحث دوره قرار داده شده است و شما تنها با داشتن یک گوشی هوشمند مناسب نیز می توانید به ایجاد کانتنت های حرفه ای بپردازید.
- دوره آموزش تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی است.
- آموزش تولید محتوا وایرال و ویروسی
- امکان ساخت پرتفولیو و نمونه کار در طی گذراندن دوره
- دوره کاربردی و مناسب ورود به بازار کار
- آموزش کسب درآمد از تولید محتوا
بازارکار تولید محتوا
با تحول عظیم در تجارت الکترونیک و اینترنتی شدن کسب و کارها، شدیدا نیاز به کارشناسان تولید محتوا روز به روز افزایش پیدا می کند. کارشناس محتوا در زمینه های مختلف تولید محتوای متنی برای وبلاگ ها، و تولید محتوای عکسی و ویدئویی برای شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.
دوره تولید محتوا برای چه کسانی مناسب است؟
- اگر عاشق نوشتن درباره موضوعات مختلف هستید.
- اگر از تدوین ویدئوهای جذاب و خلاقانه لذت می برید.
- اگر به دنبال تغییر یا ارقای شغلی هستید.
- اگر به دیدن آموزش تولید محتوا علاقه دارید.
- اگر زمان کافی برای دیدن آموزش ها را دارید.
دوره تولید محتوا برای چه کسانی مناسب نیست؟
- اگر از نوشتن، مخصوصا بلاگ های بیش از 1000 کلمه خوشتان نمی آید.
- اگر از ادیت ویدئو و صدا لذت نمی برید.
- اگر از شغل فعلی خود راضی هستید.
- اگر تمایلی به یادگیری تولید محتوا ندارید.
- اگر زمانی برای دیدن آموزش ها و تمرین کردن ندارید.
کارشناس تولید محتوا کیست؟
کارشناس تولید محتوا به شخصی اطلاق می شود که مسئول ایده پردازی، ایجاد و توزیع محتوایی است که یک برند را به مخاطبان هدفش متصل می کند. هدف سازندگان محتوا ایجاد محتوای جذابی است که توجه کاربران را به خود جلب کند تا ترافیک وب سایت، تبدیلها و تعامل با برند شما را در پلتفرمهای خارجی مانند شبکههای اجتماعی جلب کند. محتوا می تواند محتوای اطلاعاتی باشد، و یا برای افزایش آگاهی از برند، با موضوعات سرگرمی باشد.
سازندگان محتوای دیجیتال در هر پلتفرم یا کانالی محتوا تولید می کنند. وجود تولید کنندگان محتوای اختصاصی برای هر سازمانی ضروری است. این افراد بازاریابان محتوا هستند که از طریق ایجاد محتوای با کیفیت که بالاترین امکان رتبه بندی در SERP و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را فراهم می کند، به پرورش ایده ها کمک می کنند.
چرا تولید محتوا مهم است؟
تولید محتوا بهترین روش بازاریابی ورودی (inbound marketing) است. هنگامی که محتوا ایجاد می کنید، اطلاعات مجانی و مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه می دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید.
همانطور که آمار بازاریابی محتوا در زیر نشان می دهد، شما همچنین ارزش زیادی را برای شرکت خود ایجاد می کنید:
- تقریباً 40 درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی محتوا بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنها است. 81 درصد می گویند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک استراتژی تجاری می بیند.
- بازاریابان B2B دادههایی دارند که نشان میدهد بازاریابی محتوا ابزاری موفق برای پرورش سرنخ ها (۶۰ درصد)، درآمدزایی (۵۱ درصد) و ایجاد مخاطبین مشترک (۴۷ درصد) است.
- و 10٪ از بازاریابان که وبلاگ دارند می گویند که این وبلاگ بیشترین بازده سرمایه را دارد.
انواع تولید محتوا
محتوا واحد پول اینترنت است!! و صدها نوع وجود دارد که برندها می توانند روی ایجاد آنها تمرکز کنند تا مخاطبان را درگیر کنند، به بازارهای هدف جدید برسند، ارزشی برای مشتریان فراهم کنند و مشتریان بالقوه جدیدی را جذب کنند. در کلاس تولید محتوا با 4 نوع گوناگون کانتنت سروکار داریم:
1. تولید محتوا متنی وبلاگ
وبلاگ نویسی به اندازه اینترنت وجود داشته است، اما این عمل در طول سال ها پیچیده تر شده است، به خصوص زمانی که صحبت از کسب و کارهایی می شود که از وبلاگ ها برای جذب مخاطبان استفاده می کنند.
وبلاگهای امروزی مطالب مرتبط و با کیفیتی هستند که به خوبی درباره موضوعاتی که به نظر مخاطبان شما جالب است، بحث می کنند. بنابراین می توانند ابزاری عالی برای ایجاد اقتدار، اعتماد، و روابط و در نتیجه جذب افراد باشند. از دیگر مزایای وبلاگ این است که پستها به راحتی نوشته و منتشر میشوند، به شدت قابل اشتراک گذاری هستند و به راحتی توسط موتورهای جستجو کشف میشوند.
شما همچنین باید پست های خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید، البته تا زمانی که به طور یکپارچه و طبیعی کار شده باشند. در نهایت، مطمئن شوید که بر موضوعاتی تمرکز می کنید که به مخاطبان هدف شما نزدیک است و از تخصص خود در مورد موضوعات برای اعتماد سازی و ترغیب به فروش استفاده کنید. در دوره آنلاین آموزش تولید محتوا به شما طریقه نوشتن یک متن جذاب و نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در آن را به شما آموزش خواهیم داد.
اگر وبلاگ “خود میزبانی” ندارید، می توانید از پلتفرم هایی مانند WordPress، Tumblr، Medium و Blogger استفاده کنید. با این حال، برای وبلاگ نویسی یک تعهد منظم باید داشته باشید، و شما باید آماده باشید که هر چند روز یک بار پست تولید کنید. شما باید همیشه در هر پست یک فراخوان برای اقدام بگنجانید و وبلاگ ها را به یکدیگر و به محتوای دیگر پیوند دهید تا به خوانندگان کمک کنید تا اطلاعات بیشتری درباره شما پیدا کنند.
2. تولید محتوا تصویری
تصاویر از جمله انواع تولید محتوا هستند که تاثیر بیشتری در جلب توجه مخاطب نسبت به متون نوشتاری دارند. در بخش آموزش تولید محتوا تصویری نحوه تولید محتوای تصویری با کمک عکاسی به کمک یک تلفن همراه و نرم افزار فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد. البته بجز فتوشاپ، اپلیکیشن های گوشی نیز هستند که با آن ها بتوانید طراحی و ادیت عکس ها را به خوبی انجام دهید.
3. اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها از جمله محبوبترین انواع محتوایی هستند که میتوانید ایجاد کنید، و این به این دلیل است که اطلاعات زیادی (مانند آمار، تحقیقات و دادههای دیگر) را به روشی بصری که جذاب، قابل هضم و قابل اشتراک گذاری است، ارائه می کنند.
در واقع، اینفوگرافیکها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند، بنابراین میتوانند در ساخت بک لینک و همچنین افزایش مخاطبان به شما کمک کنند.
ایجاد یک اینفوگرافیک هنر است و موارد زیادی وجود دارد که هنگام طراحی باید از آنها آگاه بود. مهم ترین نکته این است که سعی کنید فضای سفید زیادی را در قطعه قرار دهید تا آن را تمیز و منظم نگه دارید. بسیاری از اینفوگرافیک ها همچنین محتوا را به بخش هایی تقسیم می کنند تا اطلاعات را جدا نگه دارند و از رنگ های مکمل برای حفظ تعادل بصری استفاده می کنند. برای اطمینان از وضوح متون، یک عنوان توصیفی ایجاد کنید و از فونت های واضحی استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن باشد.
در دوره جامع آموزش تولید محتوا به شما خواهیم گفت که چگونه به سادگی یک اینفوکرافیک جذاب بسازید که بیننده خود را محصور کنید!
4. تولید محتوا ویدیویی
ویدیو فرم بسیار موفقی از محتوا است و انتظار میرود تا چند سال آینده 80 درصد از کل ترافیک وب را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، 96 درصد از مصرف کنندگان ویدیوهای محصول را مفید می دانند و نزدیک به 75 درصد احتمال بیشتری دارد که پس از تماشای یک ویدیو خرید کنند.
هر نوع محتوای ویدیویی به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را جذب کنید، اشتراک گذاری ها و نظرات را افزایش دهید، تبدیل ها را افزایش دهید و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. انواع دیگر ویدیوهایی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از مصاحبه، نمایش های فراخوان، نگاهی به پشت صحنه در دفتر، و ویدیوهای توضیح دهنده است.
هدف اصلی یک ویدیو باید پاسخ دادن به سوالات، ارائه راه حل ها، پرداختن به نکات مهم و ارائه اطلاعات مرتبط به مخاطبان، باشد. به یاد داشته باشید، شما در حال تولید محتوا هستید، نه تبلیغات. ویدیوها را بین دو تا سه دقیقه نگه دارید و حتماً یک CTA در پایان قرار دهید که بینندگان را به صفحه فرود یا وب سایت شما می فرستد. هنگامی که ویدیوی شما آماده شد، آن را در سایت هایی مانند Vimeo و YouTube و اپارات آپلود کنید تا در معرض دید بیشتر قرار بگیرید،و حتی از طریق وبلاگ خود نیز به اشتراک بگذارید.
دوره جامع آموزش تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی با تحت پوشش قرار دادن آموزش ساخت انواع کانتنت ها، به شما کمک می کند که برای هر موضوع و صنعتی که مشغول به کار شوید و یا حتی محصول خدمات خود را بتوانید با ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب، و رعایت نکات دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ ، به دیگران معرف کنید و فروش خود را افزایش دهید.
دوره تولید محتوا حرفه ای
این دوره تولید محتوا حرفه ای مناسب همه کسانی است که می خواهند به یک کارشناس تولید محتوای ماهر تبدیل شوند. در این دوره همه آموزش های لازم را به همراه نرم افزارهای تولید محتوا خواهید آموخت.
کلاس و دوره حضوری آموزش تولید محتوا در مشهد
دوره حضوری تولید محتوا در مشهد و در هر فصل یک بار برگزار می شود. مطالب دقیقا مشابه دوره آنلاین است و تنها تفاوت آن حضوری بودن دوره است. برای ثبت نام کلاس حضوری تنها کافی است با ما تماس حاصل فرمایید.
دوره آنلاین تولید محتوا
مزیت مهمی که دوره آنلاین تولید محتوا نسبت به کلاس حضوری دارد این است که شما بعد از خرید پکیج آموزشی تولید محتوا به همه مطالب آن دسترسی دارید و با روزی چند ساعت آموزش می توانید در مدت یک الی دو هفته آموزش ها را دیده و به مباحث مسلط شوید؛ در صورتی که طول دوره حضوری حدود 3 ماه می باشد. دوره مجازی تولید محتوا شامل ویدیوهای آموزشی از پیش ضبط شده است که به همراه ویدیو تمرینات عملی و با فایل های پروژه ها برای شما تهیه دیده شده است.
قیمت دوره تولید محتوا
هزینه دوره تولید محتوا در حال حاضر مبلغ 900.000 تومان می باشد که پرداخت آن به صورت یکجا می باشد. اگر تخفیف می خواهید، به قسمت تخفیف دوره مراجعه فرمایید و فرم مربوطه را تکمیل کنید.
همچنین با دنبال کردن شبکه های اجتماعی ما در زمان کمپین های فروش ویژه به موقع با خبر می شوید و می توانید دور را با تخفیف ویژه تهییه کنید. همچنین اگر هزینه برای شما گران است، می توانید نگاهی به صفحه دوره ارزان تولید محتوا بیاندازید.
آموزش تولید محتوا تصویری گرافیکی
و اما میرسیم به قسمت جذاب و خاص دوره! آموزش تولید محتوا تصویری گرافیکی یکی از بخش های مهم دوره است که در آن نرم افزارهای ادیت عکس با کامپیوتر و موبایل را یاد می گیرید و خواهید دید که برای ایجاد کانتنت شاید نیازی به یک سیستم هم نداشته باشید و با یک گوشی تمام کار خود را انجام دهید.
آموزش تولید محتوا متنی تخصصی
باید اعتراف کرد که آموزش تولید محتوا متنی از سایر سرفصل ها شناخته شده تر است زیرا ساخت محتوا متنی مخصوصا برای وبلاگ ها همچنان بیشتر از سایر فرمت های محتوا رونق دارد.
آموزش تولید محتوا صوتی
در بخش آموزش تولید محتوا صوتی به شما آموزش ادیت فایل های صوتی با ادوبی ادیشن را می دهیم. و شما خواهید آموخت که چگونه برای فایل های صوتی رفع نویز کنید، صدا ها و موسیقی ها را باهم ادغام کنید و یا از هم جدا کنید تا در نهایت یک فایل صوتی با کیفیت و یا پادکست بسازید.
آموزش تولید محتوا ویدیویی
آموزش تولید محتوا ویدیویی با تمرکز بر آموزش پریمیر و اینشات داده می شود و شما پس از دوره قادر خواهید بود تا به ویرایش حرفه ای فیلم و فوتیج ها بپردازید تا در نهایت وارد بازارکار شوید. اهمیت محتوای ویدیویی هر روز بیشتر از قبل نمایان تر می شود و به همین دلیل تقاضا برای یادگیری آن روز به روز بیشتر می شود وشما اگر به تدوین ویدیو مسلط شوید می توانید درآمدهای خیلی خوبی را کسب کنید.
آموزش تولید محتوا اینستاگرام
آموزش تولید محتوا اینستاگرام یکی دیگر از سرفصل های دوره آموزش صفر تا صد تولید محتوا می باشد. اینستاگرام که به یکی از محبوب ترین و سرگرم کنندهترین شبکههای اجتماعی تبدیل شد، می تواند بزرگترین پلتفرم فروش آنلاین شما باشد. اما به شرطی که نحوه تولید محتوا در اینستاگرام را به خوبی بلد باشید.
دوره تولید محتوا پانا مارکتینگ
شاید بگویید چرا پانا مارکتینگ؟ دوره تولید محتوا پانا مارکتینگ با در نظر گرفتن نیازهای بازارکار تمامی مهارت های لازم را برای شما پوشش داده است تا بعد از اتمام دوره به هیچ دوره دیگری نیاز نداشته باشید.
دوره آموزش تولید محتوا از مبتدی تا پیشرفته
در اینجا باید گفت که دوره آموزش تولید محتوا از مبتدی تا پیشرفته است و همه آموزش ها از سطح پایه شروع می شود و شما برای شرکت در دوره هیچ پیش نیازی لازم ندارید.
مهارت های لازم برای تولید محتوا
- مهارت نوشتاری خوب
- ویرایش و ترکیب ویدیو
- ویرایش عکس و ساخت انواع کاور و پست های عکس نوشته
- ویرایش صوت و صدا
- آشنایی با مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی
- مهارت تحقیق و جمع آوری اطلاعات
- مهارت برنامه ریزی
وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا
- دوربین فیلم برداری و عکس برداری و یا تلفن همراه با کیفیت
- میکروفون
- لب تاپ و کامپیوتر (در صورت عدم وجود، موبایل نیز کافی است)
- رینگ لایت و کیت های نوری
- پرده سبز
- تریپد
چگونه برای تولید محتوا ایده سازی کنیم؟
از طریق تحقیق کلمات کلیدی فرصت ها را پیدا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی روشی فوق العاده برای کشف نحوه صحبت و تحقیق مخاطبان شما در مورد یک موضوع است. علاوه بر این، تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند فرصت های جدیدی را برای محتوا کشف کنید که ممکن است به تنهایی در نظر نگرفته باشید.
درخواست بازخورد مشتری.
پرسش از مشتریان ممکن است راه سادهای برای ایدهیابی به نظر برسد. اما اغلب سوالات بی پاسخی در مورد محصول شما وجود دارد که می توانید به آنها پاسخ دهید. ایجاد محتوا حول این سؤالات تأثیر مستقیم و معنا داری بر مشتریان فعلی شما خواهد داشت.
خودتان را به جای مخاطبانتان بگذارید.
به عنوان یک کارشناس تولید محتوا، اولین مسئولیت شما این است که مشتری خود را درک کنید. بنابراین، هنگامی که به دنبال ایده های جدید هستید، به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزی را جذاب، جالب یا مفید می داند. سپس بررسی کنید که چگونه این ایده ها می توانند با استراتژی محتوای شما کار کنند. میتوانید سایتهایی مانند Quora را بررسی کنید تا دریابید که افراد درباره چه موضوعاتی در زمینههای تخصصی شما سؤال میکنند.
با گروه های بزرگتر در سازمان خود طوفان فکری کنید.
دانش سازمانی شما ابزاری قدرتمند برای استفاده در هنگام ارائه ایده های محتوای جدید است. به عنوان مثال، تیم پشتیبانی مشتری شما بینش زیادی در مورد مشکلات روزمره مشتریان شما دارد. تیم فروش شما دانش زیادی در مورد راه حل هایی دارد که مشتریان بالقوه از شما نیاز دارند یا می خواهند بیشتر درباره آنها بشنوند. فشار به گروه های دیگر در سازمان شما به شناسایی ایدههای محتوایی کمک می کند.
بررسی کنید که رقبای شما در مورد چه چیزی می نویسند.
به عنوان یک تولید کننده محتوا، همیشه باید از موضوعاتی که رقبای نامشخص و بی نام شما می نویسند آگاه باشید. درک اینکه چگونه رقبای شما به یک موضوع برخورد می کنند به شما کمک می کند تا رویکرد و محتوای برند خود را از آنها متمایز کنید، شکاف ها را در استراتژی محتوای آنها شناسایی کنید و به محتوای شما کمک می کند تا در فرآیند فروش برجسته شود.
هنگامی که مرحله ایده پردازی را به پایان رساندید و می دانید که در مورد چه موضوعی می خواهید بنویسید، گام بعدی این است که برنامه ریزی کنید و آنچه را که قرار است ایجاد کنید مشخص کنید.
برنامه ریزی محتوا
اولین قدم در برنامه ریزی محتوای خود این است که تصمیم بگیرید می خواهید چه شکلی داشته باشد. اگر برخی از ایدهها به صورت بصری نمایش داده شوند قوی تر خواهند بود و می توانند اینفوگرافیک یا ویدیو باشند. سایر بخشهای محتوا ممکن است برای متن ساده مناسب تر باشند. برای آنها، یک پست وبلاگ، مقاله یا کتاب الکترونیکی ممکن است بهترین شکل باشد.
شما می توانید با بررسی اینکه چه نوع محتوایی قبلاً در مورد موضوع شما ایجاد شده است بینش زیادی به دست آورید. به عنوان مثال، ایده موضوع (یا کلمه کلیدی) خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید چه نوع محتوایی در صفحه اول می آید. آیا ویدیو دارند؟ URL ها به اینفوگرافیک ها پیوند دارند؟ آیا تصاویر در SERP ظاهر می شوند؟ دانستن اینکه کدام نوع محتوا از قبل در مورد موضوع شما وجود دارد باید به تصمیم شما در مورد نوع محتوا کمک کند.
علاوه بر این، در طول مراحل برنامه ریزی، باید مطمئن شوید که در حال انجام تحقیقات به شیوه مناسب برای کلمات کلیدی در مورد موضوع خود هستید. هنگام ایجاد محتوای وب، باید یک کلمه کلیدی را برای هدف انتخاب کنید تا بتوانید آن را به طور مناسب در محتوای خود در حین نوشتن ادغام کنید.
گام بعدی
قدم بعدی این است که در مورد مقیاس پروژه محتوایی خود تصمیم بگیرید. اگر ایده محتوای شما خاص و محدود است، ممکن است فقط به یک پست وبلاگ، ویدیو یا مقاله برای پرداختن صحیح به موضوع نیاز داشته باشید. اما اگر به یک موضوع بزرگ نزدیک میشوید، به ویژه موضوعی که برای ارزش کسب و کارتان یا حوزه تخصص شما مهم است، ممکن است نیاز داشته باشید که چندین قطعه محتوا پیرامون این موضوع ایجاد کنید. سازندگان محتوای موفق قبل از اینکه شروع به نوشتن کنند، دقیقاً تصمیم خواهند گرفت که پروژه نهایی آنها چگونه باشد.
دوره جامع آموزش تولید محتوا: شروع کنید!
بالاخره زمان ایجاد محتوا است. از برنامه هایی که انجام دادهاید و ایده هایی که انجام دادهاید برای تولید یک محصول نهایی فوق العاده استفاده کنید. اگر مراحل 1 و 2 را به طور موثر تنظیم کردهاید، باید همه چیزهایی را که برای ایجاد محتوای شگفت انگیز نیاز دارید داشته باشید.
اما هنگام نگارش، فیلم، طراحی یا تولید، به خاطر داشته باشید که تولید محتوا یک فرآیند پیوسته است. اگر متوجه شدید چیزی در زاویه ای که تصمیم گرفتید یا قالب محتوایی که تصمیم گرفتید اشتباه است، از برداشتن یک قدم به عقب نترسید. این فرآیند باید روان باشد و ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشد زیرا اطلاعات جدیدی در مورد مشتریان و مخاطبان خود به دست می آورید.
انتشار محتوا
هنگامی که محتوای خود را در دنیای گسترده وب و شبکه های اجتماعی منتشر کردید، نفس عمیقی بکشید. اما فراموش نکنید که مسیر تولید محتوا، از ایده پردازی تا انتشار، ادامه دارد. یک استراتژی محتوای خوب دارای یک فرآیند ایجاد قوی و همچنین یک برنامه تبلیغاتی برای قبل و بعد از انتشار است. وظیفه شما به عنوان یک تولید کننده محتوا این است که هر قسمت از محتوا را در طول سفر کامل خود ببینید. بنابراین اجازه ندهید روند ایجاد تمرکز از استراتژی توزیع و تبلیغات پس از انتشار شما، که به همان اندازه مهم هستند، منحرف شود.
درس بگیرید
و مثل همیشه از موفقیت ها و اشتباهات خود درس بگیرید. هر محتوایی که ایجاد می کنید یک آزمایش است. از طریق نظارت و اندازه گیری صحیح عملکرد آن، می توانید بگویید چه چیزی برای شما و سازمان شما مفید است. از این دانش برای هدف مند بودن تلاش های خود استفاده کنید، زمانی که فرآیند ایجاد محتوای بعدی خود را از نو شروع می کنید. و با ایجاد یک لیست مجموعه ای از KPI ها و اندازه گیری ROI محتوای خود، می توانید ارزش تلاش های محتوایی خود را ثابت کنید و خرید بیشتری برای خود در کمپین های آینده به ارمغان آورید.
دوره تولید محتوا با گوشی موبایل
فراگیران میتوانند در دوره تولید محتوا با گوشی موبایل که جزئیی از دوره جامع آموزش تولید محتوا می باشد، نحوه تولید محتوا ویدیویی، صوتی، تصویری و متنی را با گوشی و موبایل و با جدیدترین ابزارها بیاموزند. پس اگر لب تاپ و یا کامپیوتر ندارید، دیگر نگران آن نباشید.
مشاغل در تولید محتوا دیجیتال
تولید محتوا دیجیتال می تواند برای هرکسی که از ایده های طوفان فکری و تبدیل آنها به مقالات، ویدیوها و پادکست های چشم نواز و جذاب لذت می برد، مفید باشد. دوره آنلاین تولید محتوا میتواند مسیری را برای شما ایجاد کند که بهعنوان یک بازاریاب دیجیتال یا مدیر یک تیم بازاریابی، شغلی پررونق داشته باشید.
پس سفر یادگیری خود را از امروز با پانا مارکتینگ آغاز کنید. دارا بودن پیشینه در بازاریابی محتوا می تواند مسیرهای شغلی مختلفی را نشان دهد. از آنجایی که بسیاری از محتوا هنوز به نوشتن بستگی دارد، از جمله مقالات تحقیقی، مصاحبه های دقیق، و متون برای وبلاگ های ویدیویی و پادکست ها، کارشناسان تولید محتوای با استعداد اغلب برای استخدام در اولویت هستند.
اگرچه متخصصان رسانه های اجتماعی و همچنین متخصصان سئو نیز برای کمپین های بازاریابی محتوا بسیار مهم هستند. اما همه آن ها حول نقش آفرینی کارشناس تولید محتوا دیجیتال گرد هم می آیند.
مدیران بازاریابی
بر تمامی کمپین های رسانه های دیجیتال سازمان، از جمله استراتژی های بازاریابی محتوایی آن ها نظارت می کنند. آنها مسئول مدیریت تیم های تحقیق، ایجاد و ارائه هستند که کمپین های بازاریابی را اجرا می کنند و همچنین با بخش های فروش، روابط عمومی و توسعه محصول همکاری می کنند. طبق آمار، متوسط حقوق آنها 135900 دلار در سال در آمریکا است و به دلیل رشد روزافزون بازاریابی مبتنی بر اینترنت، انتظار میرود رشد شغلی آنها سریعتر از میانگین همه مشاغل باشد.
آیا واقعا در دوره تولید محتوا پانا مارکتینگ آنچه را که نیاز دارم خواهم آموخت؟
کاملا! پانا مارکتینگ طیف گسترده ای از دوره های آنلاین و تخصص ها در زمینه بازاریابی محتوا و موضوعات مرتبط مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دارد. همچنین خود مجری پروژه های بزرگ زیادی در زمینه های مختلف است و قطعا می توند تجارب بزرگ خود را در اختیار شما قرار دهیم تا از خطا و آزمون هایی که هزینه و زمان شما را تلف خواهند کرد جلوگیری کنیم.
برای شرکت در دوره تولید محتوابا گوشی و موبایل، باید چه مهارت هایی داشته باشم؟
هر کسی که میخواهد بازاریابی محتوا را یاد بگیرد، باید درک اساسی از اهداف بازاریابی و اینکه چرا آن بخش مهمی از یک طرح تجاری است، داشته باشد. هر گونه مهارت یا تجربه در بازاریابی دیجیتال به شما کمک بیشتری خواهد کرد. آشنایی با گوگل آنالیتیکس و هر تجربهای که در تجزیه و تحلیل دادهها یا کار با کلمات کلیدی دارید، یک مزیت محسوب می شود.
سابقه سئو نیز ممکن است مفید باشد. شما به مهارت های کامپیوتری خوب و همچنین مهارت های نوشتن و ویرایش نیاز دارید. همچنین باید با اینترنت آشنا باشید. اگرچه لازم نیست، اما درک طراحی وب و تجارت الکترونیک نیز ممکن است مفید باشد.
چه کسانی مناسب شغل کارشناس تولید محتوا هستند؟
افرادی که برای ایفای نقش در بازاریابی محتوا مناسب هستند، کسانی هستند که دوست دارند تحقیق و تجزیه و تحلیل کنند. مانند هر نوع بازاریابی، برای تعیین اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، کمی لازم است تا نقش کارآگاه را بازی کنید!!
شما باید دارای تفکر بیزنسی باشید. زیرا در نهایت، هدف بازاریابی محتوا فروش محصولات یا خدمات بیشتر است. همچنین باید خلاق باشید، بنابراین برنامه بازاریابی شما فقط به عنوان یک طرح فروش خسته کننده به نظر نخواهد رسید. همچنین باید با کامپیوتر آشنا باشید و بدانید که مردم چگونه از ابزارهای اینترنتی مانند موتورهای جستجو، ایمیل، وبلاگ ها، تابلوهای پیام و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اگر سریع یاد میگیرید، ممکن است برای ایفای نقش در بازاریابی محتوا مناسب باشید.
از کجا بدانم که دوره جامع آموزش تولید محتوا برای من مناسب است؟
یادگیری بازاریابی محتوا می تواند برای هر کسی که به دنبال مخاطب آنلاین است مفید باشد. چه بخواهید مردم را به وب سایت شخصی خود، سایت فروشگاهی خود یا حتی وب سایت شرکتی که در آن کار می کنید هدایت کنید.
شما باید از وقت گذرانی آنلاین و ساخت راه های خلاقانه و جذاب برای دستیابی به آن مخاطب لذت ببرید. همچنین باید از نوشتن یا ایجاد گرافیک و ویدیو لذت ببرید. کسانی که در بازاریابی محتوا کار می کنند بیشتر روز خود را در رایانه خود می گذرانند و حتی ممکن است از راه دور از خانه خود کار کنند.
از آنجایی که شرکتهای بیشتری کسبوکار خود را آنلاین میکنند و از بازاریابی محتوا برای ارتقای آنها استفاده میکنند، یادگیری این مهارت ارزشمند میتواند شما را برای سالهای طولانی برای شغلی در یک زمینه رقابتی آماده کند.
همچنین همزمان با دوره می توانید در پلتفرمی که به شما می دهیم تمرینات خود را انجام دهید و بنابراین نیازی به طراحی سایت برای انجام تمرینات خود ندارید!
مراحل تولید محتوا متنی با کیفیت و ارزشمند
محتوای عالی نباید ایدهای باشد که جهان را تغییر می دهد. مطمئنا، می تواند باشد. اما این آن را تعریف نمی کند. آنچه آن را تعریف می کند این شش مرحله است:
- پژوهش
- ایده پردازی
- قرارگیری متن
- تولید
- انتشار
- اشتراک گذاری
1. تحقیق و پژوهش
تحقیقات باعث می شود که کیفیت محتوای شما پخته باشد. شما همیشه باید تحقیقات خود را با یک خلاصه کمپین کلی که این قسمت از محتوا پشتیبانی می کند و انتظار دارید که از انتشار و تبلیغ آن چه نتیجهای داشته باشد، شروع کنید. در بیشتر موارد، این خلاصه تحقیقات شما را هدایت میکند، اما اگر خودتان را بدون آن میبینید، ابتدا به چیزهای دیگری در مورد همان موضوع نگاهی بیندازید.
تنها زمانی که بدانید در مورد چیزی قبلاً چه نوشته شده است، می توانید درک کنید که چگونه می توانید خود را از سایرین متمایز کنید. در حالی که همچنان برای کلمات کلیدی رتبه خوب کسب می کنید و بازدیدکنندگان را تبدیل می کنید.
این مرحله همان چیزی است که مرحله ایده پردازی شما را تغذیه می کند و به شما این امکان را می دهد که به بهترین نحو درک کنید که محتوای خود را کجا قرار دهید. این به این دلیل است که تحقیقات شما نه تنها باید بینشی در مورد موضوعی که در مورد آن می نویسید به شما بدهد، بلکه باید به شما بینشی نسبت به مخاطبانی که درباره این موضوع می نویسید نیز بدهد. این بدان معناست که این مرحله همچنین باید به شما اطلاع دهد که کدام قالبهای پست وبلاگ یا فرمتهای محتوای توسعهیافته (وبلاگ، کتاب الکترونیکی، کاغذ سفید، آزمون و غیره) مؤثرتر هستند.
2. ایده پردازی
شما در تحقیقات خود غوطه ور شدهاید و از آن با انبوهی از موضوعات جالب بیرون آمدهاید که ارزش نوشتن در مورد آنها را دارد. اما، اکنون جایی است که این ایدهها را به صورت قطعات محتوایی کامل تبدیل میکنید.
از تحقیقات خود، از قبل متوجه خواهید شد که کدام یک از این موضوعات به ویژه در صنعت مخاطبان شما جالب هستند، و کدام یک بیشترین کشش یا تعامل را به دست خواهند آورد. فقط بهترین ایدهها باید باقی بمانند، و از بین ایدههایی که انجام میدهند، میتوانید شروع به ایجاد خلاصههای دقیق از نحوه، زمان و مکان نوشتن آنها کنید.
3. قرار گیری متن
هنگامی که لیستی از ایده هایی تهیه کردید که مطمئن هستید خوانندگان شما دوست خواهند داشت، و مطمئن هستید که می توانید آنها را ارائه دهید، فهرستی از سایت های قرار دادن احتمالی تهیه کنید. اگر این بخش از محتوا بخشی از استراتژی رسانهای به دست آمده شما نیست، بلکه بخشی از رسانه های متعلق به شما است، باید این زمان را صرف برنامه ریزی بهترین استراتژی توزیع در وب سایت و مخاطبان آنلاین خود کنید. با این حال، اگر می خواهید آن را در جای دیگری قرار دهید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
هدف بالا داشته باشید. همیشه سعی کنید محتوای خود را در سایتی با اعتبار دامنه بالاتر از خودتان قرار دهید تا سئوی خود را تقویت کنید.
اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما مرتبط هستند. هیچ فایدهای ندارد که وبلاگ خود را در مزایای ذخیره سازی ابری با یک وبلاگ آشپزی خارق العاده منتشر کنید… شما فقط سرنخ های مناسب را دریافت نخواهید کرد.
مطمئن شوید که فرآیند QA آنها کاملاً کامل است. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک وبلاگ با شخص دیگری منتشر کنید و سپس تیم بازاریابی ضعیف آنها نوشته زیبای شما را با آپلود نادرست قصابی کنند!
4. ایجاد محتوا
هنگامی که این فرآیند انجام شد، به یک موضوع ساده برای تولید محتوا تبدیل میشود، که نباید فرآیندی عجولانه باشد.
زمانی را برای وفادار ماندن به مفاهیم خود اختصاص دهید، و سپس مطمئن شوید که نوشته شما قبل از ویرایش مجدد، نقد خوبی دریافت می کند. اطمینان حاصل کنید که از قوانین ورودی برای محتوای بهینه سازی صحیح با لینک های داخلی و خارجی با کیفیت بالا، کلمات کلیدی تحقیق شده و تصاویر قوی پیروی می کنید.
5. انتشار
فقط پس از آن، پس از اینکه حداقل یک بار اصلاح شد، آنچه را ایجاد کردهاید منتشر کنید. این یا به معنای ارسال آن به نشریهای است که آن را در آن قرار دادهاید، یا آن را در پلتفرم خود راه اندازی کنید تا توسط مخاطبان شما دیده شود.
6. اشتراک گذاری
این به همین جا ختم نمی شود، زیرا اکنون باید وارد فضای تبلیغات شوید. برخی ممکن است این فاز را توزیع بنامند، اما هدف این است که محتوای خود را در جهان منتشر کنید، تا جایی که ممکن است (و به دست درست).
فراموش کردن محتوا پس از انتشار، یکی از بزرگترین خطاها در بسیاری از فرآیندهای تولید محتوا است. گفتگوی پیرامون محتوای خود در رسانه های اجتماعی شروع کنید، پیوندهایی را به آن ایجاد کنید و از ایفلوئنسرها دعوت کنید تا در مورد آن بحث کنند. آنچه می توانید انجام دهید و به مرور مجدد آن در تجزیه و تحلیل ادامه دهید تا ببینید چگونه می توانید آن را در طول چرخه عمر آن بهبود بخشید.