نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی

نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی
آنچه در این مقاله میخوانید:

وقتی شروع به ورود به سئو سایت چند زبانه و بین المللی می‌کنید، می دانید که به عنوان یک متخصص سئو گامی رو به جلو برداشته‌اید. چرا؟ خوب، زیرا احتمالاً با یک سایت بزرگ و پیچیده سر و کار دارید که به تخصص شخصی نیاز دارد که باید نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی را بداند. اگر با سئو سایت چند زبانه یا چند ملیتی سر و کار دارید، در این صورت یک استراتژی پیچیده برای وب سایتی را مدیریت می کنید که به مکان ها و زبان های متعدد خدمات می دهد.

خوشبختانه برای شما، بیشتر چیزهایی که باید در مورد نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی بدانید را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم. فقط کافی است که آن ها را بخوبی مطالعه و اجرا کنید. ضمنا به خاطر داشته باشید که سئو سایت چند زبانه و بین المللی همیشه در حال تغییر است. بنابراین، قبل از هر تصمیم گیری جدی، مطمئن شوید که استراتژی سئو خود را با بروزترین مطالب و متدها هماهنگ می‌کنید.

 

 

سئو سایت چند زبانه و بین المللی چیست؟

سئو سایت چند زبانه، عملی است برای ارائه محتوای بهینه وب سایت به زبان های مختلف. سئوی چندمنطقه‌ای (بین المللی) عمل ایجاد محتوای بهینه وب سایت است که به طور خاص برای چندین منطقه جغرافیایی طراحی شده است.

این دو استراتژی اغلب دارای همپوشانی هستند، به همین دلیل است که در این پست به هر دو آنها می پردازیم. آنها همچنین با سایر جنبه های بازاریابی آنلاین، مانند بهینه سازی نرخ تبدیل، پرداخت به ازای کلیک و استراتژی محتوا، ارتباط دارند.

 

ابتدا از خود بپرسید: کجا را هدف می گیرید؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید چه مناطقی را هدف قرار می دهید. در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که کدام زبان ها را برای آن مناطق در دسترس قرار دهید. این بسیار مهم است، زیرا به شما امکان می دهد کل پروژه را طرح ریزی کنید.

 

نحوه سئو ساختار دامنه و URL در سایت چند زبانه و بین المللی

پس از تعیین زبان و مناطق، باید دامنه و/یا استراتژی ساختار URL خود را انتخاب کنید.

وبلاگ رسمی وب‌مستر گوگل بیان می‌کند: «تعیین هدف‌گذاری جغرافیایی بر اساس صفحه به صفحه دشوار است، بنابراین منطقی است که از ساختار URL استفاده کنید که تقسیم بخش‌هایی از وب‌سایت را برای هدف‌یابی جغرافیایی آسان می‌کند.»

من به شدت با این موافقم – اگر بتوانید ابتدا ساختار مکان مناسب را ترسیم کنید، بقیه پروژه بسیار آسان تر خواهد بود. اما، قبل از شروع نقشه‌برداری معماری وب‌سایت، اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب هر گزینه URL یا دامنه بیندازیم. (توجه: اطلاعات زیر مستقیماً از Google گرفته شده است.)

 

ccTLD ها

(به عنوان مثال، example.de، example.fr)

جوانب مثبت (+)

  • هدف گذاری جغرافیایی روشن
  • مکان سرور نامربوط است
  • جداسازی آسان سایت ها
  • الزامات قانونی (گاهی اوقات)

معایب (-)

  • گران
  • مشکلات احتمالی در دسترس بودن
  • زیرساخت های بیشتر
  • الزامات ccTLD (گاهی اوقات)

 

ساب دامنه (Subdomain) با gTLD

(به عنوان مثال، de.site.com، fr.site.com، و غیره)

جوانب مثبت (+)

 

  • آسان برای راه اندازی
  • می تواند از هدف گذاری جغرافیایی وب مستر تولز استفاده کند
  • به مکان های سرور مختلف اجازه می دهد
  • جداسازی آسان سایت ها

معایب (-)

  • کاربران ممکن است هدف گذاری جغرافیایی را تنها از URL تشخیص ندهند (آیا “de” زبان است یا کشور؟)

 

ساب فولدر یا ساب دایرکتوری دارای gTLD

(به عنوان مثال، site.com/de/، site.com/fr/، و غیره)

جوانب مثبت (+)

  • آسان برای راه اندازی
  • می تواند از هدف گذاری جغرافیایی وب مستر تولز استفاده کند
  • تعمیر و نگهداری کم (همان میزبان)

معایب (-)

  • کاربران ممکن است هدف گذاری جغرافیایی را تنها از URL تشخیص ندهند
  • مکان سرور تک
  • جداسازی سایت ها دشوارتر/کمتر واضح است

 

URL parameters

(به عنوان مثال site.com?loc=de، ?country=france، و غیره)

 

جوانب مثبت (+)

  • هیچی!! (توصیه نمی شود!)

معایب (-)

  • تقسیم بندی بر اساس URL دشوار است
  • کاربران ممکن است هدف گذاری جغرافیایی را تنها از URL تشخیص ندهند
  • ظاهر زشت و غیر قابل یادسپاری برای کاربر

 

اکنون مزایا و معایب رایج‌ترین روش‌های هدف‌گذاری جغرافیایی در URL یا دامنه را بیان کرده‌ایم. اما بهترین گزینه برای شما کدام است؟ پاسخ به این سوال همیشه به اهداف وب سایت بستگی دارد و اینکه برای رسیدن به آن اهداف باید چه کسانی را از طریق سئو و سایر روش های بازاریابی یکپارچه هدف قرار دهید. دامنه سطح بالا (TLD = مثلا com / .ir / .edu. / و… ) یک شاخص قوی برای گوگل هستند، بنابراین می توانند گزینه خوبی باشند. با این حال، ساب دامنه ها و ساب فولدرها نیز مزایای خود را نیز دارند. جلوتر ما آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی: دامنه های سطح بالا

برخی از دامنه ها عمومی هستند و برخی دیگر مختص مکان هستند. به نقل گوگل، اینها دامنه های سطح بالای عمومی (gTLD) هستند که کشور خاصی را مشخص نمی کنند.

 

دامنه های سطح بالای عمومی (gTLD)

.aero

.biz

.cat

.com

.coop

.edu

.gov

.info

.int

.jobs

.net

.mil

.mobi

.museum

.name

.org

.pro

.tel

.travel

 

 

دامنه های سطح بالای منطقه ای (rTLD)

 

به نقل گوگل، این دامنه ها با یک منطقه مرتبط هستند، اما آنها را به عنوان دامنه سطح بالا نیز در نظر می گیرند (مثل .com یا .org).

.eu

.asia

 

دامنه‌های سطح بالای کد کشور عمومی (gccTLD)

 

در اینجا لیستی از ccTLD ها آمده است. به خاطر داشته باشید که گوگل همیشه در حال تغییر این لیست است. همچنین این لیست مختص موتور جستجوی گوگل است.

.as

.bz

.cc

.cd

.co

.dj

.fm

.la

.me

.ms

.nu

.sc

.sr

.tv

.tk

.ws

 

دوره جامع آموزش سئو بین المللی و سایت دو و چند زبانه خارجی

 

 

ساب دامنه (Subdomains) یا ساب دایرکتوری (subdirectory)؟

به نظر من، بهترین گزینه شما برای یک وب سایت بزرگ، ساختار دایرکتوری یا ساب دامنه است. از دیدگاه ردیابی سئو و تجزیه و تحلیل، وقتی چندین دامنه سطح بالا دارید، همه چیز می تواند بسیار آشفته شود. من اخیراً روی یک مشتری بزرگ کار کردم که ترکیبی از این استراتژی ها را داشت و بسیار مشکل بود.

به نقل گوگل:

اگر زمان و منابع شما محدود است، خرید یک دامنه بین المللی را در نظر بگیرید که همه نسخه های مختلف وب سایت شما را میزبانی کند. در این مورد، ما یکی از این دو گزینه را توصیه می کنیم:

 

  • محتوای هر زبان را در یک ساب دامنه متفاوت قرار دهید. برای مثال، en.example.com، de.example.com و es.example.com را خواهید داشت.

 

  • محتوای هر زبان را در یک زیر شاخه متفاوت قرار دهید. هنگام به روز رسانی و نگهداری سایت خود، رسیدگی به این امر آسان تر است. برای مثال، example.com/en/، example.com/de/، و example.com/es/ را خواهید داشت.

 

در اکثر موارد، ساختار دایرکتوری انتخاب ترجیحی من خواهد بود. ساختار بسیار تمیز و مرتب دارد و همچنین ساب دایرکتوری ها به قدرت کلی کل سایت و آثوریتی آن می افزایند. این اساساً در مورد ساب دامنه ها نیز صادق است. اما بیایید باهم صادق باشیم: تا آنجا که به بخش بندی محتوا مربوط می شود، ساب دامنه ها بیشتر از یک ساختار دایرکتوری “جدا” هستند. و گوگل با ساب دامنه ها تقریبا مانند یک وب سایت مجزا رفتار می کند.

پس تا اینجای کار در بحث URL ، پیشنهاد اول ما بر اساس اصول سئو بین المللی و مطالعات و تجربه مان، استفاده از ساب فولدر (یا همان ساب دایرکتوری) است. پیشنهاد دوم ما، اگر منابع کافی مالی و تیم گسترده و کسب و کار بزرگی دارید، استفاده از دامنه های مجزا مختص هر کشور است. (مثلا example.com دامنه اصلی شما است و دامنه فارسی شما می شود example.ir و دامنه فرانسوی شما می شود example.fr  و…).

 

 

ccTLD و Webmaster Tools Geotargeting

توجه: بعد از تغییر وبمستر تولز گوگل به سرچ کنسول گوگل، این قابلیت Geotargeting از آن در سرچ کنسول حذف شد. و بنابراین هدف قرار دادن مناطق مختلف جغرافیایی دیگر تنها با روش های جدید که در ادامه اشاره خواهیم کرد انجام می شود. پس می توانید از خواندن این بخش که در مابین خط چین قرمز است چشم پوشی کنید. ما جهت حفظ جامعیت مقاله، این بخش را حذف نکرده‌ایم.

 

================   این بخش در گوگل سرچ کنسول  حذف شده است    ==================

لازم به ذکر است که استفاده از ccTLD به طور کلی یک سیگنال بسیار قوی برای کاربران و موتورهای جستجو است. بنابراین، اگر واقعاً می خواهید یک منطقه خاص را هدف قرار دهید، استفاده از ccTLD اشکالی ندارد. (اگرچه، همانطور که در بالا ذکر شد، باید برای این واقعیت آماده باشید که اگر از چندین ccTLD استفاده می کنید، ممکن است مشکلاتی در مورد ردیابی، سئو و نام تجاری ایجاد شود – به همین دلیل است که بسیاری از SEO چند زبانه/چند ملیتی دایرکتوری ها یا زیر دامنه ها را ترجیح می دهند.)

با این حال، استفاده از ccTLD برای هدف قرار دادن یک کشور خاص ضروری نیست. Google Webmaster Tools با استفاده از ابزار Set Geographic Target امکان هدفگیری دستی gTLDها (مانند .com و .net) را فراهم می کند. برای راه‌اندازی هدف‌گذاری جغرافیایی در Webmaster Tools، این مراحل را دنبال کنید:

  1. در صفحه اصلی Webmaster Tools، روی سایت مورد نظر کلیک کنید
  2. سپس در قسمت پیکربندی سایت، روی تنظیمات کلیک کنید
  3. بعد در قسمت Geographic target گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید

اگر می خواهید مطمئن شوید که سایت شما با هیچ کشور یا منطقه ای مرتبط نیست، فهرست نشده را انتخاب کنید.

گوگل اشاره می کند که اگر صفحات مشابه در سایت شما بیش از یک کشور را هدف قرار دهند، معمولاً تعیین یک هدف جغرافیایی منطقی نیست. این به این دلیل است که تنظیمات هدف‌گیری جغرافیایی شما ممکن است دسترسی به محتوای شما را محدود کند.

 

=================    پایان بخش حذف شده از سرچ کنسول گوگل    ===================

 

 

آیا مکان سرور برای نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی یک فاکتور است؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که مکان سرور برای این جستجوی چند زبانه یا چند منطقه ای یک معامله بزرگ است، اما میزان صحت این موضوع اخیراً به دلیل پذیرش گسترده فناوری های جدید تغییر کرده است.

به نقل گوگل:

“موقعیت مکانی سرور (از طریق آدرس IP سرور) اغلب در نزدیکی کاربران شما قرار دارد. با این حال، برخی از وب سایت ها از شبکه های توزیع محتوای توزیع شده (CDN) استفاده می کنند یا در کشوری با زیرساخت وب سرور بهتر میزبانی می شوند. بنابراین، ما سعی می کنیم تنها به مکان سرور تکیه نکنیم.”

 

پس با وجود CDN دیگر مکان سرور برای گوگل اهمیتی ندارد و به آن اکتفا و تکیه نمی کند.

 

 

تعیین صفحات فرود منطقه‌ای با ویژگی Hreflang Rel=”Alternate”

اکنون که ساختار URL، مکان سرور و هدف‌گذاری جغرافیایی را مورد بحث قرار دادیم، زمان آن رسیده است که در مورد نشانه‌گذاری hreflang صحبت کنیم. ویژگی rel=”alternate” hreflang=”x” برای کمک به گوگل استفاده می شود که بر اساس زبان و موقعیت جغرافیایی کدام URL ها باید به کدام بازدیدکنندگان ارائه شود. این زمانی مفید است که چندین نسخه از یک محتوا دارید که برای هدف قرار دادن کاربران در یک منطقه خاص ترجمه شده است یا به شکل دیگری تنظیم شده است.

طبق گفته گوگل، 3 راه برای پیاده سازی این نشانه گذاری وجود دارد:

1. عنصر پیوند HTML در هدر

در بخش:

HTML <head>

سایت خود (مثلا  https://example.com/us ) یک لینک را اضافه کنید که مثلا به نسخه اسپانیایی آن صفحه وب در https://example.com/us-es داده می شود، مانند این:

<link rel=”alternate” hreflang=”es” href=” https://example.com/us-es” />

2. هدر HTTP

اگر فایل‌های غیر HTML (مانند فایل‌های PDF) را منتشر می‌کنید، می‌توانید از هدر HTTP برای نشان دادن نسخه زبان دیگری از URL استفاده کنید:

 

Link: < https://example.com/us-es>; rel=”alternate”; hreflang=”es”

3. نقشه سایت

به جای استفاده از نشانه گذاری، می‌توانید از نقشه سایت XML استفاده کنید تا همه زبان‌ها و گونه‌های منطقه را برای هر URL به Google بگویید. برای انجام این کار، یک عنصر <loc> را اضافه کنید که یک URL را مشخص می کند، با ورودی های فرزند <xhtml:link> که هر گونه زبان/محلی صفحه از جمله خودش را فهرست می کند. بنابراین اگر 3 نسخه از یک صفحه داشته باشید، نقشه سایت شما ورودی هایی برای URL های هر نسخه خواهد داشت و هر ورودی 3 ورودی فرزند یکسان خواهد داشت.

قوانین نقشه سایت:

  • نام xhtml را به صورت زیر مشخص کنید:
xmlns:xhtml="http://www.w3.org/1999/xhtml"

 

 

  • برای هر URL یک عنصر <url> جداگانه ایجاد کنید، همانطور که با هر نقشه سایت دیگری انجام می دهید.

 

  • هر عنصر <url> باید دارای یک فرزند <loc> باشد که نشانی اینترنتی صفحه را نشان می‌دهد.

 

  • هر عنصر <url> باید یک عنصر فرزند مثلا

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en”>

داشته باشد که هر نسخه جایگزین صفحه، از جمله خودش را فهرست می‌کند. ترتیب این عناصر <xhtml:link> مهم نیست، اگرچه ممکن است بخواهید آنها را به ترتیبی نگه دارید تا بررسی اشتباهات برای شما آسان تر شود. عناصر فرزند در محدودیت URL برای نقشه های سایت به حساب نمی آیند.

 

  • نقشه سایت را در فهرستی در سایت خود آپلود کنید که نقشه سایت برای آن قابل اجرا است. به خاطر داشته باشید که نقشه سایت فقط می‌تواند حاوی نشانی‌های اینترنتی فرعی دایرکتوری باشد که نقشه سایت از آنجا میزبانی می‌شود.

 

 

از بین راه های بالا، بیشتر آنها با روش اول و روش سوم یا هر دو آن ها استفاده می‌شوند.

توجه به این نکته مهم است که مقادیر خاصی از hreflang پشتیبانی شده برای زبان و منطقه وجود دارد. مثلا:

  • de: محتوای آلمانی، مستقل از منطقه
  • en-GB: محتوای انگلیسی، برای کاربران بریتانیا
  • de-ES: محتوای آلمانی، برای کاربران در اسپانیا

 

 

نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی : ویژگی X-Default Hreflang

وقتی شخصی از کشوری که صفحه فرود برای آن ندارید از سایت شما بازدید می کند، چه اتفاقی می افتد؟ شاید بخواهید که آنها در یک صفحه اصلی عمومی یا صفحه ای قرار بگیرند که در آن بتوانند کشور یا زبان خود را انتخاب کنند.

به لطف یک نشانه گذاری جدید از Google به نام “x-default”، اکنون می توانید یک صفحه پیش فرض را برای کاربران خارج از مناطق هدف خود تعیین کنید. هنگامی که صفحات فرود خاص منطقه خود را با hreflang مشخص می کنید، از مقدار “x-default” استفاده کنید تا مشخص کنید در شرایطی که صفحه فرود خاص منطقه ندارید، کدام صفحه پیش فرض است.

بنابراین، شما ممکن است دسته‌ای از تگ‌های پیوند HTML داشته باشید که شبیه این هستند:

 

<link rel=”alternate” href=”https://example.com/fr” hreflang=”fr” />

<link rel=”alternate” href=”https://example.com/de” hreflang=”de” />

<link rel=”alternate” href=”https://example.com/es” hreflang=”es” />

<link rel=”alternate” href=”https://example.com/” hreflang=”x-default” />

 

در بالا، https://example.com صفحه پیش فرض برای کاربران خارج از فرانسه، آلمان یا اسپانیا خواهد بود.

 

 

نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی : سئو داخلی

وقتی صحبت از meta information در این صفحات می شود، به طور کلی ایده خوبی است که آنها را بر اساس زبان و منطقه تغییر دهید. مطمئن شوید که بسته به اندازه وب سایت خود یک قالب یا محتوای منحصر به فرد دارید و عناصر زیر را تغییر دهید:

  • عنوان
  • شرح
  • کلید واژه ها
  • تگ های H
  • متن ها
  • تصاویر
  • محصولات
  • پیوند داخلی

 

 

 

تشخیص IP کاربر عامل استفاده (User IP & User Agent Detection)

شناسایی عامل کاربر فرآیند شناسایی دستگاهی است که یک فرد از آن استفاده می کند و محتوا را بر اساس بهترین شیوه ها برای آن دستگاه ارائه می دهد. تشخیص مکان IP روشی است که برای شناسایی موقعیت مکانی کاربر و ارائه محتوا بر اساس آنچه که برای آن مکان IP مرتبط تر است، می باشد. اگر این مورد را به درستی پیاده سازی کنید، شانس خوبی وجود دارد که نرخ پرش را کاهش دهید، تبدیل ها را افزایش دهید و سریعتر به کاربر نشان دهید که به دنبال چه چیزی است.

این یک روش بسیار متداول برای بهینه سازی موبایل است (چون ما اغلب مکان و دستگاه را تشخیص می دهیم)، اما برای نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی نیز مهم است. گوگل از تغییر مسیر HTTP و جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند.

در زیر چند یادداشت از گوگل در مورد این موضوع وجود دارد.

 

با استفاده از تغییر مسیر HTTP

تغییر مسیر HTTP معمولاً برای هدایت مشتریان به URL های خاص دستگاه استفاده می شود. معمولاً تغییر مسیر بر اساس user-agent در هدرهای درخواست HTTP انجام می شود. مهم است که تغییر مسیر با URL جایگزین مشخص شده در برچسب پیوند صفحه rel=”alternate” یا در نقشه سایت سازگار باشد.

برای این منظور، فرقی نمی‌کند که سرور با کد وضعیت HTTP 301 یا 302 تغییر مسیر دهد.

 

تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت

اگر اجرای تغییر مسیر HTTP دشوار است، می توانید از جاوا اسکریپت برای هدایت کاربران به URL هایی که توسط برچسب پیوند rel=”alternate” به آنها اشاره شده است استفاده کنید. اگر استفاده از این تکنیک را انتخاب کردید، لطفاً از تأخیر ناشی از سمت کلاینت تغییر مسیر به دلیل نیاز به دانلود صفحه ابتدا، سپس اجرای جاوا اسکریپت قبل از شروع تغییر مسیر آگاه باشید.

رویکردهای زیادی برای پیاده سازی تغییر مسیر مبتنی بر جاوا اسکریپت وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید از جاوا اسکریپت برای اجرای پرس و جوهای رسانه‌ای که سایت شما قبلاً در حاشیه نویسی پیوند در صفحه استفاده می کند با استفاده از تابع جاوا اسکریپت () matchMedia استفاده کنید.

جدای از بحص تشخیص و تغییر مسیر، شما همچنین باید مطمئن شوید که وب سایت شما دارای پیوند داخلی و ناوبری خوبی است تا کاربر بتواند صفحاتی را پیدا کند که با زبان خود مطابقت دارند.

 

 

ملاحظات Rel نویسنده و Rel ناشر

جالبه؛ اکنون که rel author و rel publisher به راحتی در هر وب سایتی قابل پیاده سازی هستند، مردم باید متوقف شوند و به این فکر کنند که آیا باید آن را پیاده سازی کنند یا خیر. این یک موضوع بزرگ است، بنابراین برای اهداف این پست، اجازه دهید فقط چند عنصر از نگرش دو زبانه و منطقه‌ای را در نظر بگیریم.

rel نویسنده

اگر rel author را در کل یک وب‌سایت چند زبانه یا چند منطقه‌ای پیاده‌سازی کنید، در معرض خطر قرار دادن یک رقم برای نام تجاری خود در فضای جستجو قرار می‌گیرید که ممکن است به همه افراد مورد نظرتان مربوط نباشد. همچنین اگر به دنبال اجرای rel author هستید، به این فکر کنید که آیا منطقی است که حضور یک نفر با تمام نتایج شما مرتبط باشد یا خیر. اگر اینطور نیست، در نظر بگیرید که آیا منطقی است که اجرای rel نویسنده بر اساس منطقه، زبان یا بر اساس مقاله به مقاله تقسیم شود.

همانطور که rel نویسنده پیشرفته تر می شود، می توانیم مدیران فروش منطقه‌ای را ببینیم که به بخش های مکان خاصی از وب سایت متصل هستند. با این حال، برخی از مشکلات در این مورد وجود دارد. به عنوان مثال، به طور کلی، شما به نمایه های Google+ معتبر نیاز دارید. و حتی زمانی که آنها را دارید، مدتی طول می کشد تا در SERP ها نشان داده‌شوند. rel نویسنده می تواند برای وب سایت چند زبانه یا چند منطقه‌ای مناسب منطقی باشد، اما باید یک استراتژی روشن وجود داشتهباشد.

 

rel ناشر

rel ناشر نسبت به rel نویسنده راحت‌تر است. اگرچه من فکر می‌کنم در وب‌سایت چند زبانه یا چند ملیتی برای هر دو مناسب است. rel ناشر باعث می‌شود یک صفحه Google‎ بسیار زیبا همراه با بروزرسانی‌ها در نتایج جستجو نمایش داده‌شود. و می‌توانید بروزرسانی‌های خود را بر اساس حلقه‌ها تقسیم کنید. بنابراین، تا زمانی که یک استراتژی دایره زبانی و منطقه ای خوبی دارید، بقیه استراتژی rel ناشر باید خوب باشد.

 

 

نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی بینگ

وقتی صحبت از بینگ می شود، باید بدانید که بینگ متا تگ زبان را دوست دارد. اما، آنها همچنین به هدرهای HTTP، دامنه سطح بالا و جستجوی معکوس IP توجه می کنند.

 

متا تگ زبان بینگ

از متا تگ “content-language” برای جاسازی یک مکان سند در بخش <head> اسناد خود استفاده کنید:

<meta http-equiv=”content-language” content=”en-us”>

 

ویژگی “محتوا” از یک کد زبان 2 حرفی ISO 639، به دنبال آن یک خط تیره و کد جغرافیایی مناسب ISO 3166 تشکیل شده‌است. مثلا:

  • de-at: آلمان، اتریش
  • de-de: آلمانی، آلمان
  • en-us: انگلیسی، ایالات متحده
  • es-ar: اسپانیایی، آرژانتین

همچنین، مکان سند را در عنصر <html> یا <title> با استفاده از همان قالب جاسازی کنید:

<html lang=”en-us”>
<title lang=”en-us”>

هدرهای HTTP

برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیم HTTP response headers لطفاً به:

  •  IIS7: https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753133(WS.10).aspx
  • IIS6: https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732442.aspx
  • در آپاچی 2.2: https://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/mod_headers.html

مراجعه کنید.

 

دامنه سطح بالا

به گفته بینگ، «از میان دسته‌های دامنه سطح بالا که توسط IANA متمایز شده‌اند، تنها دامنه‌های سطح بالای کد کشور (یا ccTLD) بر مکان سایت تأثیر می‌گذارند. برای مروری بر ccTLD های فعلی اختصاص داده شده، لطفاً از وب سایت IANA به نشانی: https://www.iana.org/domains/root/db/ دیدن کنید.

 

جستجوی معکوس IP

همانطور که اشاره کردیم، برای هر سند اضافه شده به Bing، موتور جستجو یک جستجوی IP معکوس برای تعیین مکان اسناد انجام می دهد. بنابراین، این یک عامل کوچک در نمایه سازی Bing است.

 

 

 

نحوه جلوگیری از محتوای تکراری در سئو سایت چند زبانه و بین المللی

یکی از مسائلی که در سئو بسیار مطرح می شود، محتوای تکراری است. اساساً، اگر محتوای تکراری در وب‌سایت خود دارید یا محتوایی را به اشتراک می‌گذارید که در سایت دیگری قرار دارد، Google را مجبور می‌کند تا «برنده» را انتخاب کند!! تا در صورت تمایل، فقط آن صفحه را رتبه‌بندی کند. وقتی نوبت به وب‌سایت‌های چند زبانه و چند منطقه‌ای می‌رسد، این می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود. اغلب نسخه‌های متعددی از یک محتوا برای مناطق و زبان‌های مختلف خواهید داشت.

خبر خوب این است که اگر عنصر پیوند “rel=”alternate و ویژگی  x-default hreflang را به درستی پیاده سازی کنید، محتوای تکراری نباید مشکلی ایجاد کند. در گذشته، سئوکاران از “rel=”canonical، مسدود کردن صفحات با robots.txt و غیره استفاده می کردند. اما امروزه گزینه alternate/x-default بهترین گزینه است.

 

خلاصه نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی

بعد از ایجاد سایت چند زبانه وردپرسی یا کدنویسی خود، نوبت به سئوی بین المللی آن می رسد. نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی همیشه در حال تغییر است. من انتظار دارم که با حرکت به سمت آینده دنیای اینترنت، این موضوع در حال گسترش باشد. یکی از چیزهایی که من در مورد چگونگی پیشرفت چیزها دوست دارم این است که اگر به استراتژی های جدید برای جستجو توجه کنید، ایده های شگفت انگیز دیگری برای بهبود تجارت آنلاین خود خواهید داشت.

برای مثال، اگر گام‌هایی را برای ایجاد یک استراتژی چند ملیتی و چند زبانه بهتر برای سئو انجام می‌دهید، احتمالاً همان استراتژی را در سایر کانال‌های عملکرد آنلاین خود به کار می‌گیرید. کلید این است که همه چیز با هم کار کند و نتیجه بدهد.

ما در دوره جامع آموزش سئو بین المللی به صورت کاملا اصولی تمامی مباحث فنی و تخصصی برای نحوه سئو سایت چند زبانه و بین المللی را آموزش داده‌ایم. سئو بین المللی تفاوت های زیادی با سئو در وب فارسی دارد. این تفاوت ها در سئو تکنیکال، سئو محتوا و لینک سازی کاملا مشهود است. بنابراین اگر کارفرما هستید و می‌خواهید بیزنس خود را بین المللی کنید، و یا متخصص سئو هستید و می‌خواهید پروژه های بین المللی دریافت کنید، قطعا این دوره برای شما مفید خواهد بود.

 

 

پانا مارکتینگ به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران ، به شما هم در انجام خدمات بازاریابی دیجیتال و هم برگزاری کارگاه‌های آموزشی کمک می کند تا در مسیری که به آن علاقه مندید رشد و پیشرفت کنید.

میانگین 4.8 از 5 - (5 نفر امتیاز داده‌اند)

این مقاله را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی از آخرین مقالات و کدهای تخفیف باخبر شو!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میخوای کسب و کار آنلاین
و پر فروش داشته باشی؟

با ما در ارتباط باش، میتونیم کمکت کنیم!

رشد و توسعه کسب و کار آنلاین با پانا مارکتینگ

پانا مارکتینگ در تمامی شهرهای کشور فعالیت دارد اما دفتر اصلی فعلی ما در مشهد می باشد. مطالعه بیشتر

راههای ارتباط با ما

با شما تماس می گیریم!