با آنالیز و تحلیل فنی سئو وب سایت خود توسط پانا مارکتینگ می توانید نقاط قوت و ضعف سئو سایت خود را بیابید و آن ها را رفع کنید. حتی ممکن است که وب سایت شما امروز برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه اول را ذاشته باشد، اما این وضعیت برای همیشه پایدار نیست. با گذشت زمان، وب سایت های دیگر (که اکثر آنها رقبای شما هستند) یاد می گیرند که چگونه محتوای خود را بهینه کنند و رتبه سایت خود را بالاتر از شما ببرند. به همین دلیل است که آنالیز و تحلیل فنی سئو وب سایت باید یک اقدام مداوم برای هر کسب و کاری باشد.
بسیاری از کسب و کارها تجزیه و آنالیز و تحلیل فنی سئو وب سایت رقبا را بدیهی می دانند و فکر می کنند که بهترین کار ممکن را در تلاش های سئو انجام دادهاند. با این حال، به این سادگی که فکر می کنید نیست. همیشه چیزی وجود دارد که می توان آن را بهبود بخشید تا نتایج بهتری کسب کرد و از رقبا جلوتر رفت. استراتژی های بازاریابی مبتنی بر داده مانند آنالیز و تحلیل رقابت کلمات کلیدی سئو در کنار مشاوره تخصصی سئو می تواند به شما کمک کند تاکتیک هایی را یاد بگیرید که برای رقبای شما مفید هستند و از این دانش در کمپین های سئو خود استفاده کنید.
تحلیل رقبای سئو چیست؟
آنالیز و تحلیل رقیبای سئو یا تحلیل رقابتی سئو شامل تحقیق در مورد محتوا و سایر عناصر محتوا، مانند پیوندها و کلمات کلیدی که یک رقیب استفاده کرده است، می باشد. به زبان ساده، این یک مقایسه سئو بین دو وب سایت رقیب در یک صنعت یا تجارت مشابه است.
تحلیل رقبا سئو می تواند شامل موارد زیر باشد:
• تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی SEO
• آنالیز بک لینک رقبا
• بررسی کلمات کلیدی
• تحلیل محتواهای برتر
تجزیه و تحلیل رقابتی SEO موثر و کارآمد است زیرا لازم نیست تحقیقات خود را از ابتدا شروع کنید. شما می توانید ببینید که رقبای دیگر چه می کنند و آن را در تلاش های سئوی خود اعمال کنید.
اهمیت آنالیز و تحلیل فنی سئو وب سایت
با اختصاص دو سوم کل کلیکها به پنج نتیجه اول جستجوی ارگانیک در گوگل، توسعه استراتژی سئو، ایجاد محتوای عالی و انجام خدمات سئو ، تضمینی برای جلب توجه محتوای شما نیست. در واقع، 90 درصد از صفحات وب هیچ ترافیک جستجویی از گوگل دریافت نمی کنند! اما اگر شما آن ترافیک را جذب نمی کنید، چه کسی جذب می کند؟ رقبای سئو شما!
واقعیت این است که اگر رقبای شما همه این کارها را انجام دهند و آنها را بهتر از شما انجام دهند، شما باید برای به دست آوردن بازدید در نتایج جستجو هوشمندانه تر تلاش کنید. اینجاست که تحلیل رقیب سئو مطرح می شود. قبل از اینکه بتوانید رقبایتان را شکست دهید، ابتدا باید بدانید:
رقبای «واقعی» در سئو برای شما چه کسانی هستند؟ سرنخ، همیشه آن کسی نیست که شما ممکن است فکر کنید!
برای این منظور باید دید که رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی دارند و ترافیک ارگانیک دریافت می کنند.
چه زمانی باید آنالیز و تحلیل فنی سئو وب سایت را انجام دهید؟
عملکرد سئوی شما همیشه نسبت به رقبای شما مقایسه می شود و ایستا نیست. با تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو، پیدا شدن رقبای جدید، و بازاریابی دیجیتالی طرف مقابل که خستگی ناپذیر برای بهتر شدن از شما تلاش می کنند، نمی توانید در مورد سئوی سایت، پای خود را از روی گاز بردارید. تجزیه و تحلیل منظم رقبای خود برای درک جایگاه شما (در مقایسه با آنها) به شما کمک می کند تا قبل از اینکه بر رتبه شما تأثیر منفی بگذارند، مناطقی را شناسایی کنید که جای پیشرفت دارند.
در اینجا برخی از فرآیندها و رویدادهای کلیدی وجود دارد که همیشه باید شاهد انجام تجزیه و تحلیل رقبای SEO باشد.
نوشتن محتوا
این اطمینان حاصل می کند که صفحه شما به هدف جستجوی کاربر به روشی بهتر و کامل تر از رقبای شما پاسخ می دهد.
محتوای برنامهریزی
بررسی اینکه رقبای شما چه کاری را به خوبی انجام میدهند سپس استراتژی منحصر به فرد خود را بنویسید. این یک راه عالی برای دیده شدن در موتورهای جستجو است. همچنین میتوانید از تجزیه و تحلیل رقبای سئو برای محاسبه میزان تلاش برای برتری از رقبا برای یک موضوع خاص استفاده کنید.
پس از افت ناگهانی رتبه
برای تعیین اینکه رقبای شما چه کاری انجام می دهند که ناگهان از شما بالاتر رفتهاند و چه چیزی در حال حاضر در صنعت شما کار می کند و کار نمی کند.
اگر صفحه شما در نتایج راکد است
صفحه شما اگر راکد است و یکی از نتایج جستجوی برتر نیست، تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به شما کمک کند شکاف ها را برای بهینه سازی پیدا کنید.
نتایج تغییر کردهاند
اگر وب سایت دیگری برای یک عبارت جستجوی خاص از شما پیشی گرفته است، باید از تجزیه و تحلیل رقبای سئو برای کشف نقاط قوت آن استفاده کنید و سپس از آنها تقلید کنید.