دوره جامع آموزش دراپ شیپینگ (Dropshipping)، عملی (پروژه محور)، کاربردی از صفر تا صد (0 تا 100) و مقدماتی تا پیشرفته جهت کسب درآمد دلاری!
دوره دراپ شیپینگ
در دوره دراپ شیپینگ می آموزید که چگونه با راه اندازی یک سایت فروشگاهی، به عنوان یک واسطه میان تولید کننده و مشتریان قرار بگیرید و محصولاتی را بفروشید که تولید آنها، نگهداری و انبارداری آنها و بسته بندی و ارسال آنها با شما نیست بلکه به عهده تولید کننده است!
در چنین سایت هایی بعد از اینکه بازدیدکننده به سایت شما آمد و سفارشی برای شما ثبت کرد و از شما خریدی انجام داد؛ بلافاصله به صورت اتوماتیک این سفارش برای تولید کننده ارسال می شود و او محصول شما را به مشتری شما می رساند!
و در این میان شما هزینه ای را که تعیین کرده اید ابتدا از مشتری دریافت کردهاید و سپس بعد پرداخت اصل هزینه به تولید کننده، آنچه که برای شما باقی می ماند سود خالص و شیرین شما است!
همانطور که واضح است برای اینکه سایت شما فروش داشته باشد، باید طراحی سایت و سئو بلد باشید! به همین منظور سرفصل های ابتدایی دوره جامع دراپ شیپینگ از موارد زیر تشکیل شدهاند:
سپس می آموزید که چگونه تحریم ها را دور بزنید و در ایران کسب درامد دلاری داشته باشید! چگونه بهترین تولید کنندگان و محصولات پر تقاضا را بیابید، چگونه مذاکره کنید و چگونه سایت خود را به پلتفرم های مورد نیاز متصل کنید و چگونه نتایج را مورد ارزیابی قرار داده و پیشرفت کنید! با آموزش دراپ شیپینگ شما پلی را به سوی درامدی بی پایان برای خود باز می کنید! مطالعه بیشتر
دراپ شیپینگ (Dropshipping) چیست؟
Dropshipping یک گزینه انجام سفارش است که به کسب و کارهای تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا فرآیندهای تهیه، ذخیره و ارسال محصولات را به شخص ثالث – معمولاً یک تامین کننده – برون سپاری کنند.
این مدل معمولاً برای کارآفرینانی که به دنبال کارایی و سربار کم هستند جذاب است، اما میتواند هزینهای را به همراه داشته باشد. بهویژه وقتی صحبت از تجربه مشتری باشد. این راهنما به چیستی دراپ شیپینگ می پردازد و چگونگی عملکرد این روش تحقق را بررسی می کند. ما همچنین به چند جایگزین dropshipping نگاه خواهیم کرد که به طور بالقوه می توانند در وقت شما صرفه جویی کنند، هزینه های سربار شما را کاهش دهند یا تجارت شما را ساده کنند.
مدل کسب و کار دراپ شیپینگ (Dropshipping) چیست؟
در یک مدل کسب و کار دراپ شیپینگ، شما محصولات را تبلیغ می کنید و یک فروشگاه آنلاین ارائه می دهید. وقتی مشتری سفارشی می دهد، سفارش را برای dropshipper ارسال می کنید و به مشتریان اطلاع می دهید که محصولات در راه هستند.
مابقی فرآیند تحقق فیزیکی از دست شما خارج است. در برخی از قراردادهای dropshipping، ممکن است خدمات مشتری را نیز انجام دهید، در حالی که سرویس دراپ شیپینگ کالاهای فیزیکی و انجام خدمات را مدیریت می کند.
دراپ شیپینگ چگونه کار می کند؟
شاید به عنوان یک دانشجوی دوره جامع آموزش دراپ شیپینگ (Dropshipping) برایتان جالب باشد که دراپ شیپینگ چگونه عمل می کند! تدارکات دقیق دراپ شیپینگ به ترتیب شما بستگی دارد، اما معمولاً فرآیند dropshipping از این ترتیب کلی پیروی می کند:
- فروشنده با dropshipper قرارداد امضا می کند.
- سفارش مشتری به صورت آنلاین
- فروشنده سفارش را دریافت می کند.
- مشتری تاییدیه سفارش را دریافت می کند.
- فروشنده سفارش را به dropshipper ارسال می کند.
- Dropshipper سفارش را ارسال می کند.
- مشتری محصول خود را دریافت می کند.
دراپ شیپینگ ممکن است برای کارآفرینانی که به دنبال فروش محصولات عمومی هستند جذاب باشد، اما میتواند فرصتهای ایجاد یک نام تجاری و متمایز کردن محصولات را محدود کند. کسبوکارهایی که از dropshipping استفاده میکنند ممکن است بر سر قیمت رقابت کنند که منجر به حاشیههای پایین شود.
بازیکنان کلیدی در مدل dropshipping
بیایید برخی از بازیگران کلیدی و نقشهای آنها را با جزئیات باز کنیم، از فروشنده رکورد شروع کنیم – به عبارت دیگر، تجارت شما.
فروشنده رکورد
فرآیند dropshipping با شما شروع می شود. به عنوان فروشنده رکورد (SoR)، شما فردی هستید که محصول را به مصرف کننده نهایی می فروشید. شما قیمت را تعیین می کنید، خرید را به عنوان درآمد ثبت می کنید و مسئولیت مالیات بر فروش را در یک فروش خاص به عهده می گیرید. حتی زمانی که شخص ثالثی اقلام را ذخیره و ارسال می کند، شما فروشنده رکورد هستید زیرا قبل از ارسال به مشتری مالک آن هستید.
برای فروشندگان آمازون، استفاده از سرویس dropshipping به طور کلی توسط خط مشی dropshipping آمازون مجاز است، تا زمانی که شما فروشنده رکورد باشید و خود را به عنوان چنین معرفی کنید.
تولید کنندگان
تولیدکنندگان محصولاتی را برای فروش به عمده فروشان و خرده فروشان تولید می کنند. شما می توانید کالاهایی را از تولیدکنندگان خریداری کنید، اما مقادیر خرید عمده آنها ممکن است به طور بالقوه مانعی برای شروع یا گسترش کسب و کار شما باشد. برخی از تولیدکنندگان ممکن است خدمات dropshipping ارائه دهند.
عمده فروشان
در یک زنجیره تامین محصول معمولی، عمده فروشان از تولیدکنندگان خرید می کنند و با یک نشانه گذاری جزئی به خرده فروشان می فروشند. آنها به عنوان واسطه عمل می کنند. به طور کلی، آنها به مصرف کنندگان نهایی نمی فروشند، اما ممکن است خدمات dropshipping را به خرده فروشان ارائه دهند.
بر اساس مدل کسبوکار و الزامات برآوردهسازی شما، در میان عوامل دیگر، تعیین کنید کدام ارائهدهنده دراپ شیپینگ میتواند برای شما مناسب باشد.
مزایا و معایب احتمالی dropshipping
شاید برایتان سوال باشد حالا قبل اینکه تصمیم قطعی بگیرم که در دوره جامع آموزش دراپ شیپینگ (Dropshipping) شرکت کنم، ببینم آیا دوره Dropshipping مزایا و معایبی هم دارد؟
در تجارت الکترونیک، مانند زندگی، مزایا و معایبی برای هر رویکرد تحقق وجود دارد. اینکه آیا دستاوردها ارزش رنج را دارند تا حد زیادی به اهداف و موقعیت تجاری شما بستگی دارد.
مزایای احتمالی دراپ شیپینگ (dropshipping) عبارتند از:
هزینه های سربار: از آنجایی که شما محصولات را ذخیره یا ارسال نمی کنید، dropshipping این پتانسیل را دارد که هزینه های سربار را کاهش دهد، مانند نگهداری یک انبار یا ارسال محصولات به مشتریان.
هزینه های شروع: کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار با حداقل سرمایه گذاری هستند ممکن است به dropshipping روی بیاورند زیرا برای پردازش سفارشات نیازی به سرمایه گذاری در امکانات یا منابع ندارند.
کاهش ریسک: از آنجایی که مجبور نیستید برای موجودی پول بپردازید، خطر از دست دادن پول به دلیل گم شدن کالا یا سفارش بیش از حد محصولات وجود دارد.
فروش چند کاناله: میتوانید از dropshipping برای کسبوکارتان استفاده کنید، در حالی که در دامنه خود، از طریق فروشگاههایی مانند آمازون، یا کانالهای رسانههای اجتماعی – یا همه موارد فوق، فروش میکنید.
مکان عملیاتی: Dropshipping به شما امکان میدهد بدون توجه به مکان عملیاتی خود، سفارشات را انجام دهید و امکان کار از هر کجا را فراهم میکند.
مقیاس پذیری: استفاده از تامین کنندگان می تواند پذیرش سفارش های بیشتر را بدون افزایش موجودی ذخیره، بسته بندی و ارسال شما امکان پذیر کند.
تنوع گسترده محصولات: بسته به توافق شما، ممکن است نیازی به پیش خرید موجودی نباشد، بنابراین می توانید طیف وسیعی از اقلام را بفروشید و پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید.
انعطاف پذیری: مطمئن نیستید چه کالاهایی را بفروشید؟ Dropshipping به شما این امکان را می دهد که کالاهای مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین فروش را دارد، بدون اینکه نگران از دست دادن سرمایه خود باشید.
محدودیت های بالقوه برای دراپ شیپینگ (dropshipping) عبارتند از:
رقابت: با توجه به هزینه و سرمایه گذاری کم برای شروع، دراپ شیپینگ یک زمینه بسیار رقابتی است.
کیفیت محصول: Dropshipping مشارکت شما را در فرآیند انجام سفارش کاهش می دهد و توانایی شما برای نظارت و تضمین کیفیت محصول را کاهش می دهد.
نام تجاری: از آنجایی که محصولاتی که می فروشید ممکن است منحصر به فرد یا متمایز از پیشنهادات مشابه توسط فروشندگان دیگر نباشند، ممکن است در تمایز پیشنهاد خود با مشکل مواجه شوید.
حاشیه سود: تفاوت های اندک یا بدون تفاوت های محصول به این معنی است که کسب و کار شما ممکن است در نهایت در قیمت رقابت شدیدتری داشته باشد. فروش با قیمت های پایین می تواند حاشیه سود شما را کاهش دهد.
جدول زمانی انجام: وقتی یک سرویس dropshipping فرآیند تکمیل را انجام می دهد، شما کنترلی بر انتخاب سفارش، بسته بندی و ارسال ندارید.
مدیریت موجودی: بهروزرسانیهای لحظهای در مورد آنچه در انبار موجود است ممکن است امکان پذیر نباشد. اگر مشتری فقط برای یافتن موجودی محصول سفارش دهد، این تجربه ضعیف میتواند سفارشهای آینده را منصرف کند و به برند شما آسیب برساند.
محدوده پیشنهادات: از آنجایی که شما انجام سفارش را انجام نمی دهید، ممکن است در پیشنهادات و تبلیغات ویژه ای که می توانید اجرا کنید، مانند بسته بندی یا ارسال رایگان، محدود باشید.
خطاهای تامین کننده: dropshippers با کیفیت پایین ممکن است هنگام انجام سفارشات مشتری اشتباه کنند. این می تواند منجر به خرابی سفارشات، بسته بندی ارزان قیمت و گم شدن اقلام شود.
خدمات مشتری پیچیده: با dropshipping، شما همچنان مسئول شهرت خود و راضی نگه داشتن مشتریان هستید. اگر مشکلی در فرآیند تکمیل پیش رود، مدیریت پشتیبانی مشتری ممکن است به عهده شما باشد.
همین حالا جهت خرید دوره آموزش دراپ شیپینگ اقدام کنید!