یکی از محبوب ترین خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ ما، سفارش خدمات طراحی لوگو حرفه ای و جذاب می باشد. یک لوگو می تواند در ذهن مخاطب شما برای همیشه نقش ببندد و در برندسازی بسیار موفقتر از تبلیغات نیز برایتان کارآمد باشد. همچنین یک لوگو مناسب نمایانگر ویژگی و شخصیت کسب و کار شما نیز می باشد. با یک طراحی لوگو گویا، مخاطب می تواند با یک نگاه نوع بیزنس و خدمات شما را متوجه شود. اگر می خواهید نسبت به رقبایتان متفاوت و خاص ظاهر شوید، طراحی لوگو خود را به پانا مارکتینگ بسپارید! مطالعه بیشتر
لوگو چیست؟
لوگو یا نشانواره یک طراحی گرافیکی است که به لحاظ بصری بودن ماندگاری بیشتری در ذهن افراد دارد.
کاربرد های طراحی لوگو
برای طراحی لوگو میتوان از ترکیب تصویر و نوشته استفاده کرد. لوگو ابزار متمایز ساختن شما از سایر شرکت ها است و توضیح دهندهی این است که به چه کاری مشغولید، تمرکز شما بر روی چه چیزی است و در کل چه کسی هستید. و تمام این مسئولیت ها به عهدهی یک تصویر کوچک است.
طراحی لوگو جذاب و شیک
برای طراحی لوگو نیاز است تا طراح ابتدا شرکت و مشتریان آن را به خوبی بشناسد و متناسب با خدمت ارائه شده در شرکت اقدام به طراحی آن بکند. مهمترین اصلی که میتوان در طراحی لوگو به آن اشاره کرد، سادگی است. برای مثال میتوان به لوگوی شرکت های معروف مثل اپل، دیزنی و MVM اشاره کرد. در ادامهی مطلب با توضیح طراحی حرفهای لوگو با ما باشید
طراحی حرفه ای لوگو
طراحی حرفهای شامل تشخیص هر چه بهتره بازار هدف و انتقال پیام درست از چیستی شرکت برای بدست آوردن سود بیشتر است. مهم نیست که شرکت شما بزرگ، کوچک، مطرح و یا تازه رشد یافته است، اگر طراحی لوگوی شما به صورت حرفهای انجام نگیرد، برایتان مشکل ساز خواهد بود از این جهت که باعث میشود که مشتریان به اشتباه شما را انتخاب کنند و حل این مشکل برایتان بسیار پر هزینه خواهد بود. به این منظور نیاز است تا شما اصول درست طراحی را انتخاب کنید.
طراحی لوگو مبتنی بر هدف
در این مرحله نیاز است تا با مشتریان ارتباط برقرار کرده و اهداف مورد نظر آن ها را لیست کنید. این اهداف در مجموع نشان دهندهی مقاصد شرکت است و به واسطهی آن لوگو طراحی خواهد شد. این طراحی باعث خواهد شد که برند شما شناخته شده و عملکرد بیشتری داشته باشد و علاوه بر آن میتواند برای صاحب کسبوکار باعث ایجاد تصویر جدید از کسبوکارش شود. باید به این نکته اشاره کرد که فقط در نظر داشتن بعد زیبایی در طراحی اشتباه بزرگی است و باید در کنار آن نیل به اهداف نیز در نظر گرفته شود
مراحل طراحی لوگو حرفهای
مرحلهی یک
قبل از هر کاری باید بدانیم محل زندگی آیندهی این لوگو کجاست یعنی باید تحقیقات خود را دربارهی آن کسبوکار کامل کنیم و بفهمیم که موضوع چیست و چه چیزی مناسب این شرکت است. انجام این تحقیقات برای طراحانی که در آن زمینه تجربهای ندارند اطلاعات کاربردی بدست خواهد داد وعلاوه بر آن برای طراحان دارای تجربه نیز باعث ایجاد بینش جدید خواهد شد. در طراحی باید یه این نکته دقت داشت که احساس منتقل شده از یک لوگوی یک شرکت دیجیتال باید متفاوت از یک آموزشگاه موسیقی باشد
حالا زمان فکر کردن است که چهطور طرحی باید طراحی کنید تا در عین این که از تمام لوگو های های موجود در آن زمینه متفاوت است ولی به طور کلی نامربوط به آن زمینه نیست، یعنی تقاوت در عین تشابه. پس تلاش کنید که مشتری ها به سمت نادرستی هدایت نشوند.
مرحلهی دو
بعد از آن که اطلاعات جامعی دربارهی کسبوکار مورد نظر به دست آوردید، حال زمان آن است که با صاحب برند آشنا شوید. برای مثال به این پی ببرید که او چه کسی است و قصد ارائهی خدمات به چه کسانی را دارد . از صاحب برند بخواهید ارزش های مد نظر خود را شرح بدهد و یکبارهم از زبان او بشنوید که دنبال چه چیزی است. با این جمع بندی ها میتوان به یک ایدهی کلی رسید و یک طراحی خلاقانه را شروع کرد. همین طراحی لوگو است که باعث دیده شدن تفاوت ها در بین شرکت های متفاوت در یک زمینه میشود
مرحلهی سوم
نوبت کشیدن طرح های اولیه است، سه یا چهار مدل طرح بر طبق اطلاعات بدست آمده بکشید و دوباره بین آن ها تجدید نظر کنید
مرحلهی چهارم
این مرحله از ایجاد یک تغییر جزئی شروع وتا تغییرات اساسی پیش میرود.
مرحلهی پنجم
در مرحله هر آنچه که نیاز معرفی شماست به شما داده میشود، از جمله آیکون مخصوص شما که برای سایت شما طراحی شده است یا برای مثال فایل هایی که برای چاپ بنر، لیوان، تیشرت لازم است همگی به شما داده میشود.
نمونه طراحی لوگو
سادگی: آیا طرح های موجود در لوگوی شما زیادی به چشم میزند یا در عین سادگی بیان کنندهی مفهوم شما هست؟
در یاد ماندن: آیا طرح شما به صورتی هست که با یکبار دیدن در حافظه بماند؟
تطبیق پذیری: از طرح خود سایز های متفاوت ذخیره کنید اما در نظر داشته باشید که کیفیت آن حفظ شود
متناسب بودن: آیا طراحی شما جامعه هدف درستی را جذب میکند؟
برای مشاهده نمونه کارها اینجا کلیک کنید.
انواع طراحی لوگو
اکثر لوگوها از ترکیب تایپوگرافی و نوشته بوجود میآیند ولی در عین حال انواع متفاوتی دارند که احساس های متفاوتی به انسان میدهند و از آنجایی که این لوگو است که در نگاه اول به دید مشتری میآید پس باید بهترین نوع آن باشد.
1. طراحی لوگو مونوگرام
مونوگرام یا نشانک بر اساس تایپوگرافی طراحی میشوند که مجموعهای از حروف آنرا تشکیل میدهد و برای شرکت هایی توصیه میشود که دارای نام های طولانی هستند.
برای مثال به نزاجا توجه کنید: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی. گقتن کدام یک راحت تر است؟ در این نوع طراحی از حروف اول کلمات استفاده میشود که در ساده سازی نام اصلی کمک کننده است.
2. طراحی لوگو تایپوگرافی
این نوع لوگو برای شرکت هایی که دارای نام مشخص و سادهای هستند توصیه میشود. برای مثال برند pepsi. پس ترکیب نماد با تایپوگرافی باعث ایجاد طرحی میشود که جذاب و به یادماندنی است.
3. علامت تصویری
لوگو نوعی علامت تصویری محسوب میشود، یک نماد که بر پایهی گرافیک است. مانند تصویری که وقتی به آن فکر میکنید، یک لوگو به ذهن شما میآید. برای مثال به طراحی شرکت اپل توجه کنید، این طراحی به گونهای انجام شده است که به تنهایی قابل تشخیص است.
4. علائم انتزاعی لوگو
این نوع طراحی نوع متفاوتی از تصویر است یعنی نوع خاصی از اشکال هندسی است به جای یک تصویر واضح. مانند علامت تیک مانند برند نایکی. ویژگی منحصر به فرد این نوع طراحی این است که بدون در نظر گرفتن پیامد های فرهنگی قابلیت آن را که کارکرد شرکت را نشان دهد و با ترکیب رنگ و فرم به آن احساس میبخشد.
5. طراحی لوگو ترکیبی
اگر یک علامت تصویری، علامت انتزاعی و متن را در کنار یکدیگر قرار دهیم، یک لوگوی ترکیبی بدست میآید. در این نوع از طراحی به دلیل در کنار هم قرار گرفتن نام شرکت شما با یک تصویر، در ذهن مردم ماندگاری بیشتری پیدا میکند.
فونت های طراحی لوگو
باید در نظر داشت فوتنی که برای نوشتن سایت ها ، اپلیکیشن ها یا بروشور ها استفاده میشود متفاوت از فونت استفاده شده در طراحی لوگو است چون با این فونت اطلاعات کاربردی و مهمی برای معرفی لوگو استفاده منتقل میشود. پس فونت های انتخابی برای طراحی لوگو باید باعث ایجاد نگاه مثبت در مشتری و مادگاری در ذهن مخاطب شود
برای مثال لباسی که شما برای مراسم های متفاوت میپوشید با یکدیگر فرق دارند، مثل لباس عزا و عروسی و مهمانی
پس مردم با نگاه کردن به فونت لوگوی شما ، شروع به قضاوت کردن شما و خدمت شما میکنند. حتی رنگ انتخاب شده برای نوشتن فونت ها باعث برانگیختن احساسات و منطق بیننده میشود.
فونت های سریف
این دسته شامل فونت هایی هستند که در انتهای حروف خود دارای خط های کوچک افقی هستند که نشان دهندهی احترام به مشتری است.
فونت های بدون سریف
این دسته بر عکس دستهی گذشته سرکش انتهای حروف میباشند. از مد پیروی میکنند و کوچک هستند.
فونت های نوشتاری
این گروه به حدی راحت نوشته میشوند که گویی با خودکار نوشته شده اند ، شیک، نرم و بدون زیادهروی.
فونت های مدرن
فونت هایی صاف هسنتد که حس شیک بودن را القا میکنند و تکنولوژی و پیشرفت در آن ها دیده میشود.
کدام فونت ها برای طراحی لوگو مناسب هستند
Brandon Grotesque
با در نظر داشتن لبه های گرد این فونت ، مدرنیته در آن متبلور شده است، بدون سریف بوده و میتوان از آن برای طراحی حرفهای لوگو استفاده میشود و به دلیل ایجاد شکل هندسی، خوانش آن راحت تر است.
FF DIN
این فونت اولین بار در آلمان مورد استفاده قرار گرفت که دارای 20 طرح تیره روشن و بزرگ و کوچک است و در ادارات آلمان مورد استفاده قرار میگرفت.
Proxima nova
این فونت دارای 48 حالت مختلف هست که هر کدام آن ها 7 حالت شکسته دارد و ورژن اصلی آن فشرده میباشد.
GILROY
این فونت بدون سریف است و حالت مینیمال دارد و دارای 20 فرم و 10 حالت ایستایی شکسته است و ویژگی منحصر به فرد آن این است که حالت های سبک و خیلی ضخیم بدون پرداخت هزینه هستند.
Mont
گسترهی 10 حالت آن شامل خیلی نازک میشود تا خیلی کلفت و در نوشته های بلند و سر تیتر ها استفاده میشود و قابلیت استفاده لز 130 زبان را دارد که بدون سریف بوده و حالت مینیمال و هندسی دارد.
AVenir next pro
این فونت بدون سریف میباشد و به دلیل به روز رسانی کردن فونت های قدیمی بوجود آمده است و بهترین ورژن آن به دلیل فشرده بودن در هر اندازه خوانا است.
Cera pro
براش افرادی که به دنبال به راحت تر خوانده شدن در عین تمیزی تأکید دارند، توصیه میشود به دلیل این که در عین سادگی بسیار طبق قاعده است و 6 ورژن دارد. از قابلیت های کاربردی آن میتوان به فلش و شکل های ترئینی اشاره کرد.
Panton
اگر به دنبال فونتی هستید که در همه جا کاربرد داشته باشد، در همهی اندازه ها خوانا و زیبا باشد و بتوان با آن سر تیتر نوشت ، این فونت هندسی به کار میآید.
TTcommons
این فونت کاملا ساده بوده و دارای دو حالت معمولی و رسمی است که برای type foun dry به عنوان فونت اصلی در نظر گرفته شده است و بدون هیچگونه تزئینی برای هر گونه لوگو مناسب است.
Museo sans
این فوتا ویژگی های بسیاری دارد که از آن بین میتوان به سبکی، خوانا بودن، رعایت سادگی و لحاظ کردن فاصله بیت حروف را نام برد و گرقته شده از فونت museo است.
برای طراحی لوگو از چه فونت هایی نباید استفاده کرد
Impact
این فونت به دلیل نازکی بسیار زیادی که دارد باعث بد دیده شدن کار و هنر شما میشودولی در کار های نظامی و اسنادی کاربرد زیادی دارد.
The sans basic
چون این طراحی نمیتواند حرف q را به درستی بکشد، برای طراحی لوگو کاربرد ندارد.
Comic sana
این طراحی بیشتر برای برای کار های کودکان مورد استفاده قرار میگیرد و اگر برای کار های رسمی و معرفی محصول مورد استفاده قرار گیرد ، مورد توجه قرار نمیگیرد.
Helvetica
این نوع از طراحی مناسب متن های طولانی است به دلیل این که بسیار خوانا و واضح است اما شرکت هایی مثل Apple و BMW ازآن استفاده کردهاند.
Bradly hand
این نوع از فونت جایی در طراحی لوگو ندارد به این دلیل که نوعی فونت دستخطی محسوب میشود.
Papyrus
به هیچ عنوان نباید از این فونت برای لوگو استفاده کرد به این دلیل که نشان دهندهی اوج بیسلیقگی طراح است. بنابراین فونتی را انتخاب کنید که با شخصیت برند همخوانی داشته باشد و منطبق بر چیزی باشد که قرار است به مخاطب منتقل کند.
هرگز از مد پیروی نکنید زیرا مد ها به سرعت تغییر میکنند و در صورت داشتن بودجه و زمان کافی بهتر است که یک فونت شخصی استفاده کنید به این دلیل که مطمئن هستید که هیچ تشابهای به سایر لوگو ها ندارد. سعی کنید با امتحان کردن رنگ های متفاوت، بهترین رنگ را برای لوگو انتخاب کنید و این را در نظر داشته باشید که طراحی لوگو فقط چسباندن حروف کنار یکدیگر نیست پس سعی کنید ساده و جذاب عمل کنید.
سایز طراحی لوگو حرفه ای
برای قرار دادن لوگو در شبکه های اجتماعی متفاوت باید به این نکته توجه داشته باشید که هر شبکهی اجتماعی ، قوانین مربوط به خود را دارد پس اگر این قوانین را رعایت نکنید با یک لوگوی کج و یا بیش از اندازه دراز روبهرو خواهید شد.
نرم افزار های طراحی لوگو حرفه ای
طراح برای کشیدن یک طرح کاربردی نیازمند ابزار هایی است که بوسیلهی آن ها بتواند طراحی کند. اما قبل از آشنایی با انواع نرمافزار های متفاوت طراحی نیاز است تا با تفاوت میان گرافیک پیکسلی و گرافیک وکتور آشنا شویم.
گرافیک پیکسلی
پیکسل ها اجزای سازندهی تصویر هستند. اگر شما عکس پیکسلی را بزرگ کنید، کیفیت از دست رفته و پیکسل ها نمایان میشوند.
گرافیک وکتور
اگر میخواهید کیفیت عکس در زمان بزرگ نمایی از دست نرود باید از این گرافیک استفاده کنید چون در این تصاویر عکس ها بوسیلهی منحنی ، شکل هندسی و نقطه و خط دیده میشوند.
خصوصیات نرم افزار های طراحی
نرم افزار های طراحی برداری این قابلیت را دارند که در صورت لزوم فایل ها را ویرایش کنند. یعنی این که فایل هایی که در این نرمافزار ها طراحی میشوند دارای لایه های باز هستند و می توان در هر زمانی در آن ها تغییراتی بوجود آورد بدون این که کیفیت آن کاهش پیدا کند. پس استفاده از نرم افزار وکتور باعث میشود که ساختار لوگو در زمان تغییرات سایز بهم نریزد و از خود انعطاف نشان میدهد.
طراحی لوگو حرفه ای با ایلاستریتور
نرمافزاری که شباهت بسیاری به فتوشات دارد اما از آن پیچیدهتر است و به همین دلیل افراد زیادی با آن آشنایی ندارند. از آن میتوان در طراحی پوستر، طراحی لوگو و یا طراحی کارت ویزیت استفاده کرد. با استفاده از این نرمافزار میتوان تصویر ها و یا لوگو های متحرک ایجاد کرد.
فرمت های این نرمافزار عبارتاند از: SVG – AL- EPS -PDF که با فرمت svg حجم پائین و کیفیت بالا دارند و با تغییر سایز کیفیت حفظ میشود. مزایای این فرمت عبارت است از : تایپ رسمی، طراحی به صورت پرسپکتیو، مناسب طراحی های پیچیده
معایب: نمیتوان در آن طرح های انیمنشنی کشید، زبان فارسی ندارد و محیط نرمافزار به دلیل پیچیدگی کاربر پسند نیست.
طراحی لوگو حرفه ای با LOGO JOY
این نرمافزار مختص کسانی است که توانایی کار با نرمافزار های پیچیده را ندارند. دارای هوش مصنوعی و کتابخانه ای از طرح های آماده است که میتوانید آیتم های رنگ، سایز فونت و دیگر قابلیت های طراحی را روی آن امتحان کنید و میتواند لوگوی مورد نظر شما را به صورت پیشنماش بر روی کارت ویزیت، تیشرت یا موارد دیگر نشان دهد. در آخر این نرمافزار تصویر PNG را با وضوح بالا برای شما ارسال میکند.
طراحی لوگو حرفه ای با Canva
این نرمافزار که تحت وب قرار دارد با وارد کردن آدرس سایت فعال میشود.دارای قالب های آماده است به همین منظور باعث سادگی کار طراحی لوگو میشود . برای ایجاد تغییرات در طراحی خود میتوانید در کنار هوش مصنوعی اقدام کنید و تمام امکانات طراحی در این سایت رایگان هستند. از سیستم عامل های اندروید و ios پشتیبانی میکند و قابلیت اشتراک گذاری هم دارد.
طراحی لوگو حرفه ای با JetALogo
در این نرمافزار قابلیت دسترسی به 1000 تصویر و 400 قالب استاندارد آماده برای طراحی لوگو دارید و با استفاده از شکل ها و استایل ها میتوانید لوگوی خود را منحصر به فرد نمایید. سبک هایی که میتوانید ئر این جا به آن ها دسترسی پیدا کنید شامل: گرادیان، بولد استروک، درخشان و براق کننده هستند و میتوان آن را روی ویندوز 7 و بالاتر نصب کرد.
طراحی لوگو حرفه ای با اینک اسکیپ
از بهترین نرمافزار های گرافیک وکتور است و فرمت از پیش تعیین شدهی آن SVG است و یک نرمافزار open source محسوب میشود و قابلیت های آن رایگان است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن ، قابلیت باز کردن طراحی های دیگر نرمافزار ها است و با تمام پلتفرم های لینوکس، ویندوز و مک قابلیت اجرا دارد.
طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ
از پر کاربردترین نرمافزار هاست که متعلق به شرکت adobe است و فضای آن متناسب با طراحی های پیکسل است و خروجی آن به صورت PSD است و به دلیل سادگی و قابل فهم بودن، افراد زیادی با آن کار میکنند.
مزایا: کاربرپسند است ، میتوان طراحی سه بعدی انجام داد، ویرایش ویدئو و ساخت انیمنشن را ممکن کرده است و برای موبتیل هم قابل استفاده است.
معایب: پیکسلی بودن در کنار حجم زیاد و عدم امکان طراحی لوگو معایب این نرمافزار است.
طراحی لوگو حرفه ای با Corel draw
میتوان از این نرمافزار در طراحی لوگو، بنر، کاتالوگ ، پوستر و کارت ویزیت استفاده کرد. اکثر چاپخانه ها، طراحان و شرکت های تبلیغاتی با آن آشنا هستند چون امکانات زیادی در عین ساده بودن دارد.
مزایا: سرعت ریاد هم در خوده نرمافزار و هم در تولید طرح و امکن یادگیری سریع
امکانات: حمایت از فرمت های Autocad, paintex, eps, ashw,pdf,lasted
فرمت مخصوص آن CDR است و قابلیت کشیدن جدول را دارد .میتواند با فایل های Adobe illustrator کار کند و از همه مهم تر از فونت های فارسی حمایت میکند.
لوگوی حروفی
به این لوگو مارک نویس هم میگویند که هدف آن شناساندن شرکت شما به بازار هدف بوسیله نوعی امضاء وآرم شرکتی است .طراحی این لوگو بوسیلهی نام شرکت شما صورت میگیرد. برای مثال اگر نام شرکت شما سینا طب باشد ، حرف S با قرار گرفتن در طراحی شما ، لوگوی شما را منحصر به فرد میکند.
طراحی این حرق باید به نحوی صورت گیرد که تایپوگرافی در هماهنگی کامل با شرکت باشد. در طراحی حروف باید به این نکته توجه داشت که، طراحی ساده باید کم شدن جنبهی بصری لوگو و غیر جذاب شدن آن میشود.تکرار و تمرین نقش مهمی در طراحی لوگوی حروف ایفا میکند.
ترکیب رنگی در طراحی لوگو حرفه ای
اگر در ترکیب رنگ های مورد استفاده در طراحی لوگو ناشیانه عمل کنید، باعث عدم تطابق لوگو با صنعتی که در آن فعال است خواهید شد. ترکیب رنگ در ماندگاری و به یاد ماندگی یک لوگو بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی 12 رنگ و محل استفاده ی آن ها حواهیم پرداخت.
زرد و آبی
جلب توجه کردن رنگ زرد باعث هر چه بهتر دیده شدن لوگو میشود و رنگ آبی یک مکمل عالی برای آن محسوب میشود تا تعادل در رنگ زرد حفظ شود . از این ادغام میتوان برای شرکت های ساختمانی استفاده کرد.
طیف رنگ های آبی
از این ترکیب میتوان برای اکثر کسبوکار ها استفاده کرد. از بهترین نمونه های آن میتوان به شرکت های IT اشاره کرد. این را نیز در نظر داشته باشید که میتوانید با اضافه کردن کمی رنگ خاکستری ، جلوهی شرکتی بودن را بیشتر نشان دهید.
نارنجی و قهوهای
اگر میخواهید حس گرما و راحتی را دریافت کنید، میتوانید از این دو رنگ در طراحی لوگوی شرکت های غذایی در صنعت پخت و پز استفاده نمایید.
هلویی و بنفش
استفتده از این رنگ برای شرکت های فعال در حوزهی سلامت و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو واجبات است. این ترکیب ظرافت زنانه را در عین آرامش منتقل میکند.
قهوهای بنفش و فیروزهای
این طیف رنگی گسترهی بزرگی از شرکت های تغذیه تا مراقبت از پوست را پشتیبانی میکند.
بنفش پر رنگ و نارنجی
اگر میخواهید اعتماد و روحیهی سخت کاری را منتقل کنید، این ترکیب رنگی مختص این کار است و باعث جلب توجه در هر جایی مخصوصا شرکت های ساختمانی می شود.
قهوهای روشن و تیره
لوگوی کافیشاپ جایی است که ترکیب این دو رنگ تصور دانه های قهوه را آسان تر خواهد کرد.
آبی پر رنگ، زرد و سبز
اگر خواستار انتقال حس گرمی و جذابیت هستید میتوانید از ترکیب این سه رنگ که مکمل یک دیگر هستند استفاده کنید.
طیف آبی و بژ
این ترکیب بیشتر مناسب صنایع است به خصوص صنعت بازاریابی زیرا باعث ایجاد یک ترکیب ملایم میشود.
نارنجی، آبی و زرد
با توجه به این که این ترکیب باعث جاب توجه زیاد میشود، توصیه میکنیم از آن در طراحی لوگوی مواد غذایی استفاده کنید.
بنفش، صورتی و صورتی روشن
این ترکیب القا کنندهی این حس است ( از بدن خود مراقبت کن) پس ترکیبی عالی برای شرکت های مراقبت از پوست به حساب میاید.
آبی، بژ و زرد
با در نظر داشتن این که این ترکیب حس اطمینان را منتقل میکند پس میتوان از آن برای لوگو های مشاوره استفاده کرد همچنین میتوان از آن برای طراحی سایتی که مشاورهی مالی دارد نیز توصیه میشود.