دوره جامع آموزش سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)
دوره جامع آموزش گوگل سرچ کنسول ما تمامی مباحث مورد نیاز برای یادگیری Google Search Console را تحت پوشش قرار می دهد. در انتهای این دوره شما قادر خواهید بود تا به راحتی سایت خود را در این ابزار گوگل تحلیل و بررسی کنید. همچنین می توانید خطاهای موجود را شناسایی و نحوه برطرف سازی آن ها را بیاموزید. با شرکت در این دوره از قابلیت های بی شمار آن بهره مند خواهید بود. مطالعه بیشتر
تحلیل و بررسی (Search Analytics) در دوره جامع آموزش سرچ کنسول گوگل
این ویژگی مورد علاقه من در سرچ کنسول گوگل است و واقعاً بازاریابان را هدف قرار می دهد. کاری که انجام می دهد این است که به شما بینشی می دهد که ببینید گوگل درباره وب سایت شما چگونه فکر می کند و در مورد چه کلمات کلیدی آن را مرتبط می داند. و همچنین اینکه چه صفحات فرود در سایت شما واقعاً برای کسب و کار شما بهینه هستند.
کلمات کلیدی
لیستی از کلمات کلیدی وجود دارد، و اینها همه کلمات کلیدی هستند که شما یا در حال حاضر برای آنها رتبه بندی شدهاید و ترافیک دریافت می کنید. بنابراین، توجه به آنها واقعاً مهم است. اولین معیاری که میتوانیم برای کلمه کلیدی ببینیم، کلیکها است. این به آن معنی است که همانطور که از نام آن پیداست، تعداد کلیکهایی که در حال حاضر برای آن عبارت کلیدی دریافت میکنید نشان می دهد که آیا کلمات کلیدی شما مطابق با نیاز جستجو کاربر هست یا خیر.
بازدید ها (Impressions)
هر بار که فهرست شما به کاربر نشان داده میشود، بنابراین اگر در صفحه یک باشد، به این معنی است که تعداد زیادی کلیک دریافت میکنید، اگر در صفحه دو باشید، تعداد بازدیدهای کمتری خواهید داشت. اما در اصل، این چیزی است که یک برداشت است. زمانی است که فهرست شما به کاربر نشان داده می شود. باشه.
نرخ کلیک (CTR)
نرخ کلیک (CTR) درصد کلیکهایی است که نسبت به بازدیدها دریافت میکنید. و طبیعتاً اگر رتبهی بالاتری داشته باشید، نرخ کلیک بالاتری خواهید داشت یا تمایل به دریافت نرخ کلیک بالاتری دارید. اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بهبود نرخ کلیک خود انجام دهید که در دوره گوگل سرچ کنسول در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
موقعیت (Position)
موقعیت یا Position جایی است که شما در نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرید. ما گاهی اوقات این را رتبه بندی کلمات کلیدی شما می نامیم. و یک نکته قابل توجه این است که گوگل این دادهها را در سطح جهانی گزارش می دهد. بنابراین، اگر موقعیت کلیدواژهای را میبینید که با آنچه به صورت محلی میبینید متفاوت است، کاری که میتوانید انجام دهید این است که فقط میتوانید کشور را تغییر دهید تا در واقع کشوری باشد که در آن جستجو دریافت میکنید. و سپس باید ببینید که آیا رتبهبندیها بهگونهای مشابه است یا نه.
حل مشکلات و خطاهای خزش ربات های گوگل
در دوره جامع آموزش سرچ کنسول گوگل تمامی مشکلات و خطاهای رایج و موجود را باهم بررسی و نحوه حل آنان را به شما می گوییم. به عنوان نمونه در این صفحه فقط به سه مورد اشاره می کنیم ولی سایر موارد را در دوره ذکر کردهایم.
خطاهای ریدایرکت (Redirect Not Found Errors)
در حالت ایده آل، این کار را قبل از کشف خطا توسط گوگل انجام می دهیم.
میزبانی وب خود را ارتقا دهید
ممکن است متوجه شوید که خطاهای سایت زیادی دریافت می کنید زیرا هاست شما قابل اعتماد نیست. ممکن است بسیار کند باشد، بنابراین ممکن است بخواهید ارتقا آن را در نظر بگیرید.
تصحیح خطاهای Soft 404
گاهی اوقات اتفاقی که می افتد این است که گوگل خطاهای Soft 404 زیادی را گزارش می کند. بنابراین، وقتی از صفحهای بازدید می کنید و می بینید که خطای 404 است، آنچه به صورت بصری می بینید فقط نیمی از پاسخ را می دهد.
آنچه موتورهای جستجو و مرورگرها به دنبال آن هستند چیزی است که کد پاسخ هدر HTTP نامیده می شود. و اگر آن کد پاسخ کد مناسبی نیست، و در این مورد، باید 404 باشد، کمی سردرگمی در مورد اینکه صفحه واقعی چیست وجود دارد.
بنابراین، Soft 404 ممکن است یک کد پاسخ 200 بدهد، اما واقعاً باید یک کد 404 بدهد. و این یک چیز کاملاً فنی است که باید برطرف شود، معمولاً چندان سخت نیست، اما ممکن است لازم باشد از توسعه دهنده وب یا مدیر وب سایت خود کمک بگیرید. البته اگر سایت شما وردپرسی باشد، ما به شما می گوییم که چگونه آن را خودتان انجام دهید.