طراحی بیلبورد تبلیغاتی شهری با ایده های خلاقانه پانا مارکتینگ
سفارش طراحی بیلبورد تبلیغاتی شهری با ایده های خلاق و جدید با بهترین قیمت و کیفیت مناسب همه کسب و کارها اهمیت زیادی دارد تا در تبلیغات محیطی موفق و خاص ظاهر شوید. در این راستا پانا مارکتینگ با نوآوری های خلاقانه به شما کمک می کند تا در همان مدت زمان کمی که عابران از طرح شما گذر می کنند، توجه آن ها را به سوی تبلیغ شما جلب کند.
طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه و اهمیت اثربخشی آن روی ذهن مخاطب
بیلبوردهای تبلیغاتی که در معابر عمومی و سطح شهر مشاهده می کنید یکی از بهترین روش های موثر و موفق در بازاریابی کسب و کار وتجارت است که برای صاحبان مشاغل یک خاطر جمعی و رضایت مندی از فروش را به همراه داشته است.
تولید کننده ها از جمله برندها و شرکت ها با استفاده از این روش تبلیغاتی خلاقانه توانسته اند توجه بسیاری را به خود جلب کنند .در این مطلب می خواهیم با طراحی بیلبورد و کاربرد آن واهمیت اثر بخش آن در فروش بپردازیم.
طراحی بیلبورد تبلیغاتی شهری چیست؟
یک رسانه بسیار قوی برای تبلیغ و بازاریابی می باشد وبه تابلوهای بزرگی که در سایزهای مختلف در محیط ها و فضاها برای درج آگهی نصب میشوند که در معرض دید عموم قرار دارند بیلبورد میگویند.
این تابلوها را با هدف تاثیر گذاری هرچه بیشتر روی ذهن مخاطب ونتیجه فروش و بازاریابی موفق در اماکن عمومی،سطح شهر،جاده ها ،بزرگراه ها و مراکز تجاری و مکان هایی که قابل مشاهده عموم هستند قرار می دهند. این تابلوها با طرح های خاص و رنگ آمیزی های چشمگیر و نورپردازی نگاه مخاطب را به خود جلب میکنند.
تاریخچه طراحی بیلبورد تبلیغاتی شهری
نصب بیلبورد نزدیک به یک قرن است که در ایران رواج دارد. برای نخستین بار در سال 1928 میلادی توسط دو تبعه ارمنستانی طراحی و به صورت پوستر برای تبلیغ فیلم استفاده شد. البته نصب بیلبورد در جهان در زمان فاصله جنگ جهانی اول و دوم در آلمان رواج یافت. که تاثیر غیر قابل انکاری روی ذهن مردم گذاشت. و از آن به عنوان یک رسانه تبلیغاتی سیاسی استفاده شد که نتیجه آن ترویج ایده نازی ها بود.
هدف بیلبورد تبلیغاتی با ایده های خلاقانه
در روش استفاده از بیلبورد چون به مخاطب فرصت بسیار کمی داده میشود که بتواند محتوای بیلبورد را در ذهن خود بسپرد باید طوری طراحی شود که عکس و تصویر بسیار جذاب و خلاقانه انتخاب شوند. به این شکل تبلیغ در ذهن مخاطب ماندگار می شود. و اصل مطلب و هدف از آن تبلیغ را به صورت سریع به مخاطب منتقل می شود.
چون مخاطب زمان بسیار کوتاهی دارد نباید جزییات زیادی در بیلبورد گنجانده شود. مفهومی نبودن و نداشتن کیفیت یک بیلبورد هدف خود را از دست میدهد. هدف از نصب بیلبورد باید یک اطلاع رسانی جامع و دقیق به صورت خلاصه و گیرا برای ذهن مخاطب باشد.
بیلبوردها برای تبلیغات چه مشاغلی مناسب هستند؟
به طور قطع میتوان گفت که بیلبوردها برای تبلیغات همه ی کسب و کارهای خدماتی و تولیدی مناسب هستند. و امکان شناخته شدن هرچه راحت تر و سریع تر محصولات و یا خدمات را دارند. ولی به خاطر هزینه بالای اجاره بیلبوردها این امکان را از بسیاری میگیرد. و معمولا تجارت ها و کسب و کارها و برندهایی که توان قبول کردن هزینه را دارند از این روش برای بازاریابی استفاده میکنند.
انواع طراحی بیلبورد تبلیغاتی
ما به طور کلی انواع بیلبوردها را در جاهای مختلف به چشم دیدهایم که بسته به سایز، نوع پایه ، جنس بیلبورد ،ساده یا دیجیتالی بودن آن تقسیم بندی می شوند و انواع مختلفی دارند.
طراحی بیلبورد تبلیغاتی ساده
بیلبورد ساده جزء اولین بیلبورد هایی است که به صورت تابلو های مستطیلی بزرگ طراحی شده و یکی از مدل های پر رونق در صنعت بازاریابی می باشد. که به صورت تابلو مستطیلی بر روی یک سازه فلزی نسبتا بلند و محکم نصب میشود و با نورپردازی و جای گیری در مکان مناسب مورد استفاده قرار میگیرد که این مدل بیلبورد نیز هزینه کمتری نسبت به سایر بیلبورد ها دارد.
طراحی بیلبورد تبلیغاتی پل هوایی
در سطح شهر پل های هوایی می بینیم که مکان خوبی برای نصب بیلبورد هستند. بیلبوردهای مستطیل شکل که در پهنای این پل ها نصب میشوند، که در دسته بیلبورد های عرشه پل قرار میگیرند. طراحی خاص و مناسب با موضوع تبلیغ در این مکان میتواند بازدهی بسیار خوب و بالایی داشته باشد.
طراحی بیلبورد تبلیغاتی دیجیتال
این صفحه نمایش های غول پیکر و عظیم امکان نمایش تصاویر متحرک و فیلم ها را دارند. این نمایشگر های بسیار بزرگ که ال ای دی هستند را به طور معمول در سطح شهر ، میادین وسیع و چهارراه های پر تردد در اماکن ها (پارک ها ، دانشگاه ها ، سازمان ها ، ورزشگاه ها و…) نصب میکنند تا از فاصله دور قابل نمایش باشند این بیلبوردها چون در فضای باز نصب میشوند ضد آب و ضد ضربه هستند.
لمپوست ها
لمپوستها یا همان بنرهایی که روی پایه های فلزی کنار خیابان و بلوار ها نصب هستند. که سایز این بنر ها یک متر در سه متر می باشد و جنس این بنر ها پلاستیک یا پارچه ای هستند. این بنر ها به دلیل هزینه کمی که دارند کارایی بیشتری دارند در بعضی مکان ها مثل چهارراه ها که از چند جهت قابل دید هستند به صورت چند وجهی نصب میشوند.
استرابوردها
استرابورد همان بیلبورد است فقط با ابعاد و سایزهای کوچکتر که در فضاهای کوچک نصب میشوند استرابوردها هم روی پایه فلزی نصب می شوند چون سایز کوچکتری دارن راحت تر نصب و برداشته می شوند و ابعاد این مدل بیلبورد قابل تغییر میباشد و میتوان پایه را به نسبت سایز بنر تغییر داد.قابلیت نصب در هر مکان را دارند و معمولا یک منبع درآمد برای شهرداری هستند.
لایت باکس
نوعی بیلبورد با ابعاد بسیار کوچکتر که به صورت تابلو های پایه دار و دیواری هستند. در پشت این تابلوها لامپ های ال ای دی جای گذاری شده اند که با تابیدن روی تصویر زیبایی تابلو را دوچندان افزایش میدهند و باعث میشود نظر مخاطب را به خود جلب کند و به خاطر هزینه کمی که دارند به شدت کاربردی هستند از این مدل بیشتر در مکان ها و فروشگاه ها استفاده می کنند.
طراحی بیلبورد تبلیغاتی آنلاین و آفلاین
بیلبوردهای آفلاین همان تابلو هایی هستند که چاپ می شوند و به صورت بنر روی تابلو نصب می شوند و همانطور ثابت می مانند تا زمانی که بنر دیگری را جایگزین قبلی کنند ولی بیلبوردهای آنلاین این قابلیت را دارند که در هر زمانی بتوان محتویات داخل تابلو را تغییر داد و تبلیغات آن را جایگزین کرد این مدل بیلبورد ها به اینترنت وصل هستند و می توان از راه دور تنظیم کرد.صفحه نمایش های دیجیتال یکی از انواع بیلبورد ها هستند که به صورت آنلاین قابلیت دسترسی و تغییر را دارند.