به دنبال افزایش بازدید وب سایت تان هستید؟ از نتایج سرچ کنسول گوگل وب سایت تان راضی نیستید؟ پس باید این اصول اولیه را رعایت کنید.
چه تازه وارد باشید و چه یک بازاریاب با تجربه، طبیعتا می دانید که اولین گام در هر استراتژی موفق، جذب افراد ناشناس برای بازدید از سایتتان است. اما ممکن است اجرای آن کمی سخت باشد. شما نگران بسیاری از فاکتورهای دیگری مانند به دست آوردن نتایج نهایی یا همگام شدن با آخرین روندهای بازاریابی هستید، بنابراین به راحتی شاید آن اصول اولیه را فراموش کنید.
شما نباید بازاریابی برای سایتتان را فراموش کنید. کلید اولویت قرار دادن آن در استراتژی بازاریابی خود این است که از این باور که ایجاد ترافیک غیرممکن است دست بردارید. افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان وب سایت مانند بازی رولت، شانسی نیست! چند روش آزمایش شده و واقعی وجود دارد که مردم این کار را انجام می دهند. برای اطمینان از آگاهی تان از این نکات، ما بعضی از بهترین راه کارهایی را که با کمک آن ها بتوانید جذب بازدیدکنندگان جدید برای سایت را برای خود رقم بزنید، در مطالب زیر بررسی کردهایم.
1. وب سایت خود را برای «جستجوگران» بهینه کنید
وقتی اصطلاح “SEO” یا “بهینه سازی موتورهای جستجو” را می شنوید، فکر می کنید که به این معنی است که باید سایت خود را برای چه کسی بهینه کنید؟ خب، اجازه بدید یک راهنمایی بکنم: قطعا جواب موتور جستجو نیست! در واقع، وبسایتهای عالی برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشدهاند؛ آنها برای افرادی که از موتورهای جستجو استفاده میکنند بهینه شدهاند.
اما خبر خوب اینجاست: موتورهای جستجو سایت های بهینه شده برای جستجوگران را نیز کاملاً بهینه می دانند. بنابراین، با بهینهسازی وبسایت خود برای افرادی که از آن بازدید میکنند، با یک تیر 2 نشان می زنید و به طور همزمان آن را برای موتورهای جستجو نیز بهینه میکنید.
بنابراین وقتی شما به راهکارهایی فکر می کنید که بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما جذب کند، مطمئن شوید که ابتدا به خود جستجوگران فکر می کنید، که چه چیزی را می خواهند ببینند؟ دنبال چه کمکی هستند؟ چگونه می توانید به بهترین وجه به آنها خدمت کنید؟ اگر یک وب سایت بهینه سازی شده برای جستجوگران ایجاد کنید، موتورهای جستجو نیز وب سایتتان را دنبال خواهند کرد.
2. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب محتوا تولید نمایید
کلمات کلیدی شما مانند پل هستند. آنها دلیلی هستند که جستجوگران ناشناس می توانند به وب سایت شما برسند. اما برای اینکه جستجوگران بتوانند از آن پل ها عبور کنند و در واقع از سایت شما بازدید کنند، باید به محتوای پشت فهرست جستجو علاقه مند باشند.
بهترین راه برای دانستن اینکه این جستجوگران چه میخواهند این است که شخصیتهای خود را بشناسید – زیرا این شخصیتهای شما هستند که جستجوگرانی هستند که میخواهید جذب کنید. کلمات کلیدی متمرکز بر مشکلاتی که شخصیتهای شما با آنها مواجه هستند یا اهدافی که امیدوارند به آن دست یابند، همان چیزی است که شما باید درباره آن محتوا تولید کنید. چرا؟ زیرا مردم فعالانه به دنبال راه حلی برای آن مشکلات هستند. اگر محتوایی دارید که به حل مشکلات آنها کمک می کند، جستجوگران سایت شما را پیدا کرده و از آن بازدید می کنند.
3. اطمینان حاصل کنید که سایت شما یک تجربه روان شناختی ارائه می دهد
تصور کنید به دنبال یافتن وکیلی هستید تا به شما کمک کند برای جدیدترین اختراع خود ثبت اختراع نمایید. شما به گوگل رجوع می کنید و عبارت “وکلای ثبت…” را در نوار جستجو تایپ می کنید.
قبل از اینکه روی “جستجو” کلیک کنید، متوقف شوید. تصور می کنید وب سایت های وکلای ثبت اختراع چگونه خواهند بود؟ تصویری که در ذهن شما وجود دارد احتمالاً یکی از سایت های درهم و برهم با رنگ های مختلف و فونت های سرگرم کننده نیست. در عوض، وقتی تصور میکنید که یک وبسایت وکلای ثبت اختراع خوب و قابل اعتماد ممکن است چه شکلی باشد، احتمالاً از آهنگهای خاموشتر، فونت تمیزتر استفاده میکند و فرصتهایی را برای شما فراهم میکند تا خدمات مختلفی را که این دفتر ارائه میدهد، به ذهنتان خطور کند.
مطمئناً، پس از انجام تحقیقات خود، وکیل ثبت اختراع که در نهایت استخدام می کنید احتمالاً وب سایتی دارد که بسیار شبیه به وب سایتی است که در ذهن خود مجسم کرده بودید.
این مفهوم به عنوان روان شناختی شناخته میشود: وبسایتهایی که ترافیک بیشتری را جذب میکنند، محتوایی را ارائه میکنند که شبیه ثصورات بازدیدکنندگان از ظاهر وبسایت است.
یک راه حل ساده برای بهبود روان شناختی سایتتان این است که در واقع از مشتریان فعلی خود بپرسید که انتظار دارند در سایتی مانند سایت شما چه چیزی ببینند. چه سبک و قالبی را انتظار دارند؟ چه محتوایی باید جلو و مرکز باشد؟ سپس، اگر وبسایت شما با خواستههای آنها مطابقت ندارد، شاید زمان آن رسیده باشد که به راه های بهینهسازی وبسایت نگاه بیشتری نمایید و برای افزایش بازدید وب سایت خود برنامه جامع و جدیدی بچینید.
4. پست های وبلاگ را در مورد موضوعاتی بنویسید که مردم نیاز به پاسخ دارند
فقط صفحات وب سایت نیستند که می توانند به شما در جذب ترافیک برای سایت کمک کنند؛ بلکه وبلاگ نیز می تواند یکی از قدرتمندترین ابزارهایی باشد که برای جذب بازدیدکنندگان جدید به شما کمک کند. همانطور که باید صفحات وب سایت خود را در مورد کلمات کلیدی که افراد خریدار شما جستجو می کنند بهینه کنید، باید همین کار را با پست های وبلاگ خود نیز انجام دهید. متداول ترین سوالات بازدیدکنندگان چیست؟ آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند و در اینترنت به دنبال چه کمکی هستند؟ اینها موضوعات پست وبلاگ شما هستند.
پست های وبلاگی را بنویسید که مربوط به پرسونای مخاطب شما باشد و به سوالات آنها پاسخ دهید تا وقتی که مشتریان شما این عبارات را جستجو می کند، سایت شما در مقابل آنها ظاهر شود. این نه تنها به حفظ وب سایت و کسب و کارتان کمک می کند بلکه دفعه بعد که جستجوگر به دنبال کمک است، در ذهن خود سایت شما را نگه داشته است، و این نیز به اعتمادسازی خریداران بالقوه شما نیز کمک می کند.
5. برای هر یک از مرتبط ترین کلمات کلیدی خود یک صفحه جداگانه ایجاد کنید
از آنجا که هر صفحه بلاگی که می نویسید توسط موتورهای جستجو به عنوان صفحه وب سایت شناخته می شود، هر چه صفحات بلاگتان با کیفیت بیشتری در مورد کلمات کلیدی مرتبط با آن ارائه شود، شانس بیشتری برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی و نمایش در آنها خواهید داشت. صفحات نتیجه موتور جستجو پستهای وبلاگ به رشد ردپای کلمه کلیدی شما کمک میکنند و در نتیجه فرصت پیدا کردن و جذب بازدیدکنندگان به سایت خود را دارید.
6. محتوای وبلاگ را به طور منظم منتشر کنید
فقط وبلاگ نویسی در مورد کلمات کلیدی مرتبط با پرسونای شما کافی نیست: اگر می خواهید با افزایش بازدید وب سایت ترافیک پایدار را به سمت شما هدایت کنید، باید وبلاگ نویسی را به طور مداوم انجام دهید.
با توجه به مطالعاتی که ما داشتیم، کسب و کارهایی که روزانه وبلاگ می نویسند، تقریباً 70 درصد بیشتر از مشاغلی که فقط یک بار در ماه وبلاگ می نویسند، بازدید کننده دارند. چیزی که برای شما می تواند مهم باشد این است که وبلاگ نویسی به طور منظم می تواند مزایای بزرگی را به همراه داشته باشد – مزایایی در قالب بازدیدکنندگان بیشتر و حتی مشتریان هدف.
وبلاگ نویسی به طور منظم به موتورهای جستجو دلیلی می دهد تا وب سایت شما را به طور منظم بخزند و مجدداً به موتورهای جستجو فرصتی می دهد تا صفحات شما را کشف کنند.
7. با استفاده از محتوای وبلاگ به سوالات مشتریان احتمالی در رسانه های اجتماعی پاسخ دهید
آیا تا به حال کسی را دیده اید که در توییتر یا فیس بوک درخواست مشاوره کند؟ شاید آنها در توییتر درخواستی را برای پیشنهاد مکانی برای غذا خوردن در شهر شما ارسال کرده اند یا سؤالی در مورد مارک خمیر دندان برای خرید ارسال کرده اند. در مورد کسی که در یک گروه LinkedIn که شما به آن تعلق دارید سؤال می پرسد چطور؟ به احتمال زیاد آنها را دیده اید. اما آیا به آنها پاسخ داده اید؟
اگر کسی همان سؤالات را شخصاً از شما می پرسید چه می کردید؟ آیا دور می شوید و وانمود می کنید که هرگز آنها را نشنیده اید؟ نه؛ شما به آنها پاسخ می دهید! شما اطلاعاتی را که شخص در جستجوی آن است را در اختیار او قرار می دهید و به عنوان منبع اطلاعاتی برای او عمل می کنید.
همین مفهوم میتواند در رسانههای اجتماعی کارساز باشد: اگر یک غریبه یا مشتری بالقوه به دنبال کمک است، فقط نظر یا سوال او را مرور نکنید، به او کمک کنید! به دنبال فرصت هایی باشید که دانش صنعت شما می تواند کمک کننده باشد. به پستها و پرسشهای رسانههای اجتماعی پاسخ دهید، اما یک قدم فراتر بروید و مقالات وبلاگ یا صفحات وبسایت مرتبط را در این پاسخها قرار دهید. به این ترتیب، آن غریبه ها و مشتریان بالقوه نه تنها کمکی را که به دنبال آن بودند دریافت می کنند، بلکه بازدیدکننده جدیدی نیز برای وب سایت خود دریافت می کنید. و این می تواند یک تاکتیک عالی باشد.
8. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در رسانه های اجتماعی زیر نظر داشته باشید
اگر نمیتوانید محتوای مفید را با افراد ناشناس یا بالقوه در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید، از نظارت بر رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا کلید واژه های مهم کسب و کارتان را زیر نظر داشته باشید و ببینید چگونه میتوانید به افرادی که از آنها استفاده میکنند کمک کنید.
در شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی برای مشکلاتی که افراد دنبال راهکار هستند توجه کنید. وقتی می بینید که چنین افرادی در حال تبادل در این زمینه ها هستند، به دنبال فرصت هایی برای مداخله کردن باشید. با این روش شما میتوانید کلمات کلیدی مرتبط با سایتتان را به طور چشمگیری گسترش دهید و مخاطب هدف را پیدا کنید و در نتیجه افزایش بازدید وب سایت خود را تضمین کنید.
سخن آخر
برای افزایش بازدید وب سایت عمل کردن به این 8 مورد کاملا موثر خواهد بود اما در نظر داشته باشید که این اقدامات تا زمان نشان دادن نتایج موثر دلخواه شاید اندکی زمان بر باشد. همچنین این را نیز مد نظر قرار دهید که برای جذب و افزایش ترافیک وب سایت، این نکات را باید به درستی انجام دهید. به عنوان مثال، انتخاب صحیح کلمات کلیدی و نحوه آن، ساختار چینی وبلاگ تان، نحوه استراتژی لینک سازی تان و غیره که ما به همگی این نکات در دوره جامع آموزش سئو به طور کامل پرداخته ایم.
پانا مارکتینگ به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران ، به شما هم در انجام خدمات بازاریابی دیجیتال و هم برگزاری کارگاههای آموزشی کمک می کند تا در مسیری که به آن علاقه مندید رشد و پیشرفت کنید.